Konuya biraz açıklık getirelim isterseniz. Geçenlerde Fatih Belediye Başkanı' nın bu konuya temas ettiği bir haber girmiştim, akabinde İBB den de benzer söylemler geldi, aldığımız bazı duyumlara göre hat ile ilgili çalışmalara da başlanmış.
Daha önce söylediğim gibi bence güzel bir proje, ilk etapta nasıl çalışacak henüz bilmiyoruz, belki de sadece sabahları gemi geliş saatlerine göre kısmen düzensiz bir tarife sistemi yapılabilir, zamanla gün içerisinde de çalışacak bir ara parkur haline gelebilir, bunu zaman gösterir. Projenin çıkış noktası malum Tophane limanına şehrimize turist getiren büyük gemiler -sanırım Kruvazier deniliyor bunlara- yanaşıyorlar, İstanbul Valiliği tarafından yapılan bir tespit neticesinde burada böyle bir sistem önerilmiş, öneri belediye ve işletmeciden de ilgi görerek yerinde incelemeler ve proje çizimleri ile tekrar gündeme getirilmiş ve bu hali ile de kabul edilmiş. Tabi bu projeye sadece bir tramvay bağlantısı gözü ile bakmamak lazım, öngörülen faydalar ve belkide bizim önerilerimizdeki gibi ileride geliştirilebilecek bir yapıya kapı açması anlamında bence çok önemli.
Burada yapılan tespite göre sabah saatlerinde gemi yanaşma sırasında Tophane limanda 50 ye yakın otobüsün bekleme yaptığı ve bu otobüslerin doğal olarak turistleri özellikle tarihi yarımada içerisinde taşıdığı düşünülür ise ciddi bir trafik yüküne ortak olacak ya da tamamen ortadan kaldıracak demektir. Aslında iyi örgütlenmiş ve çok ses çıkaran turizm otobüsçülerinin tamamen bir kaldırmaya sessiz kalacağını düşünmüyorum ama bakalım neler olacak. Bir diğer faydası ise bu bölgelerin yayalaştırılmasında sağlayacağı büyük katkı diye düşünüyorum, özellikle
Yenikapı ile ilgili düşüncelerimizin ileride hayata geçeceğini hayal edersek
Hattın başlangıç noktası Tophane Limanı, buradan hareket ile Tophane' de T1 Zeytinburnu-Kabataş hattına katılıyor ve Sultanahmet' e kadar ortak işletme yapılacak. Sultanahmet' te şu an ki düşüncede mevcut istasyonun paraleline yeni bir indirme durağı inşa edilmesi düşünülüyor, aslında Sultanahmet' te çok daha iyi bir düzenleme için müsait durum var fakat oradaki tarihi yapılar ve yer altı eserleri nedeni ile hemde açıkçası kısıtlı hale gelmiş bir meydana tramvay sokmak pek doğru olmayacağı için bu düşünülen çözüm en doğrusu gibi, tek kafama takılan bu tramvay işletmesi (Turist Tramvayı) sadece gemiler ile gelenleri mi Sultanahmet' e götürecek, yoksa Valilik, Belediye ve Tur operatörleri koordinasyonu ile dönüşlerde bu sistem ile mi yapılacak, bunu da herhalde işletme planlama aşamasına gelmeden öğrenemeyeceğiz. Güzergah ile ilgili küçük bir çizim yapacağım, çok yakında...