ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzr, 2010 23:14

Bu konu ile ilgili olarak bir iki dostumla mesajlaşacağım ama bakalım geri dönüşü ne zaman alabiliriz, o habere göre bitmiş olması gerekiyor. Ama olay yerinde olmadığım için açıkçası istasyonun durumu hakkında hiçbir fikrim yok yani giriş yeniden açıldımı, ne oldu, sadece aşağıdaki iş mi bitti. Bakalım dediğim gibi geri dönüş alınca cevaplar netleşmiş olur.

Yenikapı bağlantısı fiziki olarak bitse bile sanırım bir şey çıkmayacak. Ortada bir Yenikapı istasyonu yok herhalde işi biraz ağırdan almalarının sebebi de Yenikapı daki metro bağlantılarının açılışı içinde İBB nin sürekli olarak Marmaray işlerinin bitmesini hatta paralel açılışı dile getirmesi olabilir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Eyl Pzr, 2010 23:19

İBB'nin ağustos başı bilgilerini tekrar okudum.
Aksaray LRTS İstasyonu-Yenikapı İstasyonu Bağlantısı:

Son istasyonu Aksaray’da bulunan Hafif Metro Sisteminin Yenikapı İstasyonuna bağlanması da projemiz kapsamındadır. LRTS Aksaray İstasyonu ile Yenikapı Metro İstasyonu arası 625 m. olup, bunun 417 m.’si delme tünel, 208 m.’si ise aç-kapa’dır. 417 m. tünel boyu kapsamındaki tünellerin uzunluk ve tipleri aşağıdaki gibidir.

L Tipi Tünel =79 m. M Tipi Tünel = 33 m.
Kesişen B1 Tipi Tünel =31 m. B1 Tipi Tünel =273 m.

Bugüne kadar 524 m. tünel açılmış ve betonlanması tamamlanmıştır.
Aksaray LRTS İstasyonu ile Yenikapı İstasyonu arasında 208 m. olarak inşa edilecek olan aç-kapa yapısının Aksaray bölgesindeki 136 m.’lik bölümün 106 m.’lik kısmı tamamlanmıştır. Mevcut Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının 30 m.’lik kısmının yıkılıp yeniden yapımı için Mart ayı sonunda hazırlıklara başlanmıştır. 1 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Ulaşım A.Ş. binayı boşaltarak yer teslimi yapmıştır. Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının yıkımı tamamlanarak, 30 m’lik aç-kapa yapısının kazısı, radye ile perde ve döşeme betonları, izolasyon ve geri dolgu çalışmaları tamamlanmıştır. Yol düzenlemesi ve İstanbul Ulaşım A.Ş.’ye ait binanın imalatı çalışmaları devam etmektedir.
Mevcut Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının 30 m.’lik kısmının yıkılıp yeniden yapımı için Mart ayı sonunda hazırlıklara başlanmıştır. 1 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Ulaşım A.Ş. binayı boşaltarak yer teslimi yapmıştır. Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının yıkımı tamamlanarak, 30 m’lik aç-kapa yapısının kazısı, radye ile perde ve döşeme betonları, izolasyon ve geri dolgu çalışmaları tamamlanmıştır.

İş bitmiş Ulaşım AŞ'ne ait bina ? Ne ise onun çalışması devam ediyormuş, bir de yol düzenlemesi. Aslında gidip bakmak lazım da çok uzak bana be, marmaray olsaydı giderdim :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzr, 2010 23:27

Evet sana bayağı ters bir güzergah :)

Ulaşım A.Ş. ye ait bina ile İstasyon binasını kast ediyorlardır, demek ki o binanın yıkılan ön kısmının inşaatını devam ediyorlar, alt kısımda iş bitmiş demek ki.

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 07 Eyl Sal, 2010 12:43

Daha önce o 5 metre kot farkını ibb nin gönderdiği e-posta dan öğrendim
Neden eski 100 metrelik tüneli devam ettirmediklerini de öğrendim
şöyle ki tünelin bittiği yerin önünde Aksaray çarşısı varmış yanında ise otopark varmış bu yüzden metro yu hazır yapılmış tünelden devam ettirmemişler tekrar tünel kazmışlar , yenikapıdan başladıkları içi yenikapı alçak tabi , Aksaray a ulaştıklarında istasyon ile Tünel arasında 5 metrelik kot farkı yaratmayı başarmışlar ! Bütün olaylar bundan ibaret !
Allahın otoparkı işte kapat gitsin hiç mi otopark yokmuş ! Koskoca osmanlı padişahı Sirkeci hattı yapılırken Trenin sarayın bahçesinden geçmesine izin vermiş ! Bunlar bir otopark için metroyu tekrar yapıyolar ya Allah akıl fikir versin !

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Eyl Sal, 2010 18:26

orda hamam çıkmıştı ondan olmasın 5 m kot farkı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Sal, 2010 19:19

Valla bilemem, hiçte ben orada 5 m. kot farkı olduğunu sanmıyorum, resimleride yüklemiştim aldığım bilgide öyle demiyor. Orada iki resimden bile fark görülebilir rahatlıkla en fazla 1 m. olsun, neyse tartışma açmayacağım İBB demişse doğru demiştir, he diyelim gitsin. Ben o istasyonun baş kısmından 5 metrelik kısmın yıkılmasını gerektiren bir kot farkı olabilir, tabii ki bu 5 metre için istasyonun ön kısmı komple yıkılmışta olabilir.

Ben bildiklerimi yazayım, hat bağlantı işi tamamlanmış arkadaşlar arada kot farkı falan yok artık, istasyonun A Baş dediğimiz Aksaray tarafının imalatı devam ediyor, vijee vijee :) yavaş yavaş yani, işletme halen B Baştan yürütülüyor, bitecek inşallah. Zaten bu bilgiyide Hakan daha önce vermişti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 23:25

Aksaray' da çalışma yapılan bölgeye ait bir kaç resim daha ekleyelim, olay yerinden bildiriyoruz :)

Resim

Resim

Bu da çalışma yapılan bölgenin üstü kapatılmış hali,
Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 23:31

Yenikapı istasyonu ile ido iskelesi arasında bir bağlantı düşünülüyor mu?
Bursa'dan İstanbul'a ido ile gittikten sonra metroya ulaşmak çok büyük eziyet. Taksiciler mesafe çok kısa olduğu için almıyorlar bu nedenle elde valiz,çanta yaklaşık 1km yürümek zorunda kalıyoruz.Bence belediye yenikapı metro istasyonunu ido terminali ile entegre bir şekilde inşa etmeli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 23:36

Ben daha önce bir başlıkta aşağıdaki resmi yüklemiştim fakat başlığı bir türlü bulamadım, benim böyle bir önerim vardı. Ama ne Marmaray ne İBB projelerinin benim gördüğüm dökümanlarında bu tip şeye rastlamadım, ama yapılır diye ümit ediyorum çünkü gerekli olduğuna inanıyorum. Her ne kadar yeni yapılan istasyonlar mevcut metro istasyonuna göre İDO iskeleye yakın olsa da arada yine de ciddi bir mesafe var. Yüklü yolcu var, hasta var, sakat var, yaşlı var, bunun kışı var yazı var, bu fazladan lüks bir konfor değil, zaten bunu yapıpta "bakın size ne yaptık" diye hava atarlarsa da ayıp ederler.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Çrş, 2010 11:38

resimler en güncel hali bu ise çalışma hala çok ileri seviyede değil. ağustos sonunda a kapısını açacaz demişlerdi. ama üstünü bile kapatamamışlar hala.

Esat yazdı:Aksaray' da çalışma yapılan bölgeye ait bir kaç resim daha ekleyelim, olay yerinden bildiriyoruz :)

Resim

Resim

Bu da çalışma yapılan bölgenin üstü kapatılmış hali,
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Çrş, 2010 14:38

Mehmet Kasım yazdı:resimler en güncel hali bu ise çalışma hala çok ileri seviyede değil. ağustos sonunda a kapısını açacaz demişlerdi. ama üstünü bile kapatamamışlar hala.
El Cevap içinde gizli:
Esat yazdı:Bu da çalışma yapılan bölgenin üstü kapatılmış hali,
Resim
İBB Kaynaklı el cevap
Hakan yazdı:Aksaray LRTS İstasyonu-Yenikapı İstasyonu Bağlantısı:

Son istasyonu Aksaray’da bulunan Hafif Metro Sisteminin Yenikapı İstasyonuna bağlanması da projemiz kapsamındadır. LRTS Aksaray İstasyonu ile Yenikapı Metro İstasyonu arası 625 m. olup, bunun 417 m.’si delme tünel, 208 m.’si ise aç-kapa’dır. 417 m. tünel boyu kapsamındaki tünellerin uzunluk ve tipleri aşağıdaki gibidir.

L Tipi Tünel =79 m. M Tipi Tünel = 33 m.
Kesişen B1 Tipi Tünel =31 m. B1 Tipi Tünel =273 m.

Bugüne kadar 524 m. tünel açılmış ve betonlanması tamamlanmıştır.
Aksaray LRTS İstasyonu ile Yenikapı İstasyonu arasında 208 m. olarak inşa edilecek olan aç-kapa yapısının Aksaray bölgesindeki 136 m.’lik bölümün 106 m.’lik kısmı tamamlanmıştır. Mevcut Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının 30 m.’lik kısmının yıkılıp yeniden yapımı için Mart ayı sonunda hazırlıklara başlanmıştır. 1 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Ulaşım A.Ş. binayı boşaltarak yer teslimi yapmıştır. Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının yıkımı tamamlanarak, 30 m’lik aç-kapa yapısının kazısı, radye ile perde ve döşeme betonları, izolasyon ve geri dolgu çalışmaları tamamlanmıştır. Yol düzenlemesi ve İstanbul Ulaşım A.Ş.’ye ait binanın imalatı çalışmaları devam etmektedir.
Yani sonuç olarak, o bölgenin üstü kapatılmış ben inşaat resimerini sadece o kot farkımıdır nedir o bölgenin yapıldığını göstermek için şeeetmiştim. Ama istasyonun yıkılan ön cephesi ile ilgili bir gelişme olmamış bu İBB nin yazısında da var, dostlarımızın verdiği haberde de var.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Eyl Çrş, 2010 18:15

Üzerini kapatmak o kadarda zor değil, zaten kolonlar perde betonlar bitmiş tavan kısmının kalıpları hazılandımı betonu dökecekler olacak bitecek. Fotoğraflardaki alan Kadıky-Kartal hattında olsa 10 günde hazır olur, burada da en fazla 1 ay sürer...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön