ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konu ile ilgili olarak bir iki dostumla mesajlaşacağım ama bakalım geri dönüşü ne zaman alabiliriz, o habere göre bitmiş olması gerekiyor. Ama olay yerinde olmadığım için açıkçası istasyonun durumu hakkında hiçbir fikrim yok yani giriş yeniden açıldımı, ne oldu, sadece aşağıdaki iş mi bitti. Bakalım dediğim gibi geri dönüş alınca cevaplar netleşmiş olur.
Yenikapı bağlantısı fiziki olarak bitse bile sanırım bir şey çıkmayacak. Ortada bir Yenikapı istasyonu yok herhalde işi biraz ağırdan almalarının sebebi de Yenikapı daki metro bağlantılarının açılışı içinde İBB nin sürekli olarak Marmaray işlerinin bitmesini hatta paralel açılışı dile getirmesi olabilir.
Yenikapı bağlantısı fiziki olarak bitse bile sanırım bir şey çıkmayacak. Ortada bir Yenikapı istasyonu yok herhalde işi biraz ağırdan almalarının sebebi de Yenikapı daki metro bağlantılarının açılışı içinde İBB nin sürekli olarak Marmaray işlerinin bitmesini hatta paralel açılışı dile getirmesi olabilir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İBB'nin ağustos başı bilgilerini tekrar okudum.
İş bitmiş Ulaşım AŞ'ne ait bina ? Ne ise onun çalışması devam ediyormuş, bir de yol düzenlemesi. Aslında gidip bakmak lazım da çok uzak bana be, marmaray olsaydı giderdim
Mevcut Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının 30 m.’lik kısmının yıkılıp yeniden yapımı için Mart ayı sonunda hazırlıklara başlanmıştır. 1 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Ulaşım A.Ş. binayı boşaltarak yer teslimi yapmıştır. Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının yıkımı tamamlanarak, 30 m’lik aç-kapa yapısının kazısı, radye ile perde ve döşeme betonları, izolasyon ve geri dolgu çalışmaları tamamlanmıştır.Aksaray LRTS İstasyonu-Yenikapı İstasyonu Bağlantısı:
Son istasyonu Aksaray’da bulunan Hafif Metro Sisteminin Yenikapı İstasyonuna bağlanması da projemiz kapsamındadır. LRTS Aksaray İstasyonu ile Yenikapı Metro İstasyonu arası 625 m. olup, bunun 417 m.’si delme tünel, 208 m.’si ise aç-kapa’dır. 417 m. tünel boyu kapsamındaki tünellerin uzunluk ve tipleri aşağıdaki gibidir.
L Tipi Tünel =79 m. M Tipi Tünel = 33 m.
Kesişen B1 Tipi Tünel =31 m. B1 Tipi Tünel =273 m.
Bugüne kadar 524 m. tünel açılmış ve betonlanması tamamlanmıştır.
Aksaray LRTS İstasyonu ile Yenikapı İstasyonu arasında 208 m. olarak inşa edilecek olan aç-kapa yapısının Aksaray bölgesindeki 136 m.’lik bölümün 106 m.’lik kısmı tamamlanmıştır. Mevcut Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının 30 m.’lik kısmının yıkılıp yeniden yapımı için Mart ayı sonunda hazırlıklara başlanmıştır. 1 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Ulaşım A.Ş. binayı boşaltarak yer teslimi yapmıştır. Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının yıkımı tamamlanarak, 30 m’lik aç-kapa yapısının kazısı, radye ile perde ve döşeme betonları, izolasyon ve geri dolgu çalışmaları tamamlanmıştır. Yol düzenlemesi ve İstanbul Ulaşım A.Ş.’ye ait binanın imalatı çalışmaları devam etmektedir.
İş bitmiş Ulaşım AŞ'ne ait bina ? Ne ise onun çalışması devam ediyormuş, bir de yol düzenlemesi. Aslında gidip bakmak lazım da çok uzak bana be, marmaray olsaydı giderdim

-
- Abonman
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26
Daha önce o 5 metre kot farkını ibb nin gönderdiği e-posta dan öğrendim
Neden eski 100 metrelik tüneli devam ettirmediklerini de öğrendim
şöyle ki tünelin bittiği yerin önünde Aksaray çarşısı varmış yanında ise otopark varmış bu yüzden metro yu hazır yapılmış tünelden devam ettirmemişler tekrar tünel kazmışlar , yenikapıdan başladıkları içi yenikapı alçak tabi , Aksaray a ulaştıklarında istasyon ile Tünel arasında 5 metrelik kot farkı yaratmayı başarmışlar ! Bütün olaylar bundan ibaret !
Allahın otoparkı işte kapat gitsin hiç mi otopark yokmuş ! Koskoca osmanlı padişahı Sirkeci hattı yapılırken Trenin sarayın bahçesinden geçmesine izin vermiş ! Bunlar bir otopark için metroyu tekrar yapıyolar ya Allah akıl fikir versin !
Neden eski 100 metrelik tüneli devam ettirmediklerini de öğrendim
şöyle ki tünelin bittiği yerin önünde Aksaray çarşısı varmış yanında ise otopark varmış bu yüzden metro yu hazır yapılmış tünelden devam ettirmemişler tekrar tünel kazmışlar , yenikapıdan başladıkları içi yenikapı alçak tabi , Aksaray a ulaştıklarında istasyon ile Tünel arasında 5 metrelik kot farkı yaratmayı başarmışlar ! Bütün olaylar bundan ibaret !
Allahın otoparkı işte kapat gitsin hiç mi otopark yokmuş ! Koskoca osmanlı padişahı Sirkeci hattı yapılırken Trenin sarayın bahçesinden geçmesine izin vermiş ! Bunlar bir otopark için metroyu tekrar yapıyolar ya Allah akıl fikir versin !
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla bilemem, hiçte ben orada 5 m. kot farkı olduğunu sanmıyorum, resimleride yüklemiştim aldığım bilgide öyle demiyor. Orada iki resimden bile fark görülebilir rahatlıkla en fazla 1 m. olsun, neyse tartışma açmayacağım İBB demişse doğru demiştir, he diyelim gitsin. Ben o istasyonun baş kısmından 5 metrelik kısmın yıkılmasını gerektiren bir kot farkı olabilir, tabii ki bu 5 metre için istasyonun ön kısmı komple yıkılmışta olabilir.
Ben bildiklerimi yazayım, hat bağlantı işi tamamlanmış arkadaşlar arada kot farkı falan yok artık, istasyonun A Baş dediğimiz Aksaray tarafının imalatı devam ediyor, vijee vijee
yavaş yavaş yani, işletme halen B Baştan yürütülüyor, bitecek inşallah. Zaten bu bilgiyide Hakan daha önce vermişti.
Ben bildiklerimi yazayım, hat bağlantı işi tamamlanmış arkadaşlar arada kot farkı falan yok artık, istasyonun A Baş dediğimiz Aksaray tarafının imalatı devam ediyor, vijee vijee

-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Yenikapı istasyonu ile ido iskelesi arasında bir bağlantı düşünülüyor mu?
Bursa'dan İstanbul'a ido ile gittikten sonra metroya ulaşmak çok büyük eziyet. Taksiciler mesafe çok kısa olduğu için almıyorlar bu nedenle elde valiz,çanta yaklaşık 1km yürümek zorunda kalıyoruz.Bence belediye yenikapı metro istasyonunu ido terminali ile entegre bir şekilde inşa etmeli.
Bursa'dan İstanbul'a ido ile gittikten sonra metroya ulaşmak çok büyük eziyet. Taksiciler mesafe çok kısa olduğu için almıyorlar bu nedenle elde valiz,çanta yaklaşık 1km yürümek zorunda kalıyoruz.Bence belediye yenikapı metro istasyonunu ido terminali ile entegre bir şekilde inşa etmeli.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben daha önce bir başlıkta aşağıdaki resmi yüklemiştim fakat başlığı bir türlü bulamadım, benim böyle bir önerim vardı. Ama ne Marmaray ne İBB projelerinin benim gördüğüm dökümanlarında bu tip şeye rastlamadım, ama yapılır diye ümit ediyorum çünkü gerekli olduğuna inanıyorum. Her ne kadar yeni yapılan istasyonlar mevcut metro istasyonuna göre İDO iskeleye yakın olsa da arada yine de ciddi bir mesafe var. Yüklü yolcu var, hasta var, sakat var, yaşlı var, bunun kışı var yazı var, bu fazladan lüks bir konfor değil, zaten bunu yapıpta "bakın size ne yaptık" diye hava atarlarsa da ayıp ederler.


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
resimler en güncel hali bu ise çalışma hala çok ileri seviyede değil. ağustos sonunda a kapısını açacaz demişlerdi. ama üstünü bile kapatamamışlar hala.
Esat yazdı:Aksaray' da çalışma yapılan bölgeye ait bir kaç resim daha ekleyelim, olay yerinden bildiriyoruz
Bu da çalışma yapılan bölgenin üstü kapatılmış hali,
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
El Cevap içinde gizli:Mehmet Kasım yazdı:resimler en güncel hali bu ise çalışma hala çok ileri seviyede değil. ağustos sonunda a kapısını açacaz demişlerdi. ama üstünü bile kapatamamışlar hala.
İBB Kaynaklı el cevapEsat yazdı:Bu da çalışma yapılan bölgenin üstü kapatılmış hali,
Yani sonuç olarak, o bölgenin üstü kapatılmış ben inşaat resimerini sadece o kot farkımıdır nedir o bölgenin yapıldığını göstermek için şeeetmiştim. Ama istasyonun yıkılan ön cephesi ile ilgili bir gelişme olmamış bu İBB nin yazısında da var, dostlarımızın verdiği haberde de var.Hakan yazdı:Aksaray LRTS İstasyonu-Yenikapı İstasyonu Bağlantısı:
Son istasyonu Aksaray’da bulunan Hafif Metro Sisteminin Yenikapı İstasyonuna bağlanması da projemiz kapsamındadır. LRTS Aksaray İstasyonu ile Yenikapı Metro İstasyonu arası 625 m. olup, bunun 417 m.’si delme tünel, 208 m.’si ise aç-kapa’dır. 417 m. tünel boyu kapsamındaki tünellerin uzunluk ve tipleri aşağıdaki gibidir.
L Tipi Tünel =79 m. M Tipi Tünel = 33 m.
Kesişen B1 Tipi Tünel =31 m. B1 Tipi Tünel =273 m.
Bugüne kadar 524 m. tünel açılmış ve betonlanması tamamlanmıştır.
Aksaray LRTS İstasyonu ile Yenikapı İstasyonu arasında 208 m. olarak inşa edilecek olan aç-kapa yapısının Aksaray bölgesindeki 136 m.’lik bölümün 106 m.’lik kısmı tamamlanmıştır. Mevcut Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının 30 m.’lik kısmının yıkılıp yeniden yapımı için Mart ayı sonunda hazırlıklara başlanmıştır. 1 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Ulaşım A.Ş. binayı boşaltarak yer teslimi yapmıştır. Aksaray LRTS istasyonu A kapısı binasının yıkımı tamamlanarak, 30 m’lik aç-kapa yapısının kazısı, radye ile perde ve döşeme betonları, izolasyon ve geri dolgu çalışmaları tamamlanmıştır. Yol düzenlemesi ve İstanbul Ulaşım A.Ş.’ye ait binanın imalatı çalışmaları devam etmektedir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44