cn-HT.07 » Çinliler Rekor Hızlı Tren İçin Çalı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Pzt, 2010 19:15

Çinliler açlıktan ne yapacaklarını şaşırmışlar artık, başka ülkelerin doğal kaynaklarını da sömürebilmek için onları Hızlı Tren ile kandırma çalışmalarına başlamışlar, ben diyorum bu herifler Yecüc Mecüc diye, dünyanın her yerini istila ediyorlar, sokakta gördüğümde nefretle bakıyorum ya, o kadar tiksindim bu heriflerden, ama gel gelelim haberi de vermek zorunda kalıyoruz işte.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19927
Güneydoğu Asya'da planlanan hat ülkenin güneybatısındaki Yunnan eyaletinin merkezi Kunming'i Singapur'a bağlayacak. Bu hat Vietnam, Tayland, Myanmar ve Malezya'dan da geçecek.

Diğer bir hattın ise kuzeybatıdaki Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nin merkezi Urumçi'den başlayıp Kazakistan, Özbekistan ve Türkmenistan gibi Orta Asya ülkelerinden geçerek Almanya'ya ulaşması planlanıyor.

Üçüncü hat ise kuzeydoğudaki Heylongciang eyaletinden başlayıp Rusya'yı geçtikten sonra Batı Avrupa'ya varacak.

Çin'in hızlı tren standartlarıyla yapılacak bu hatlarda trenler en ekonomik hız olan saatte 200 kilometre hızla seyrederken, azami hız saatte 350 kilometre olacak.

Çin'in teknoloji, donatım ve hızlı tren sağlamayı taahhüt ettiğini söyleyen Prof. Vang, hatta Çin tarafının doğal kaynaklarını verecek ülkelerde inşaat masraflarını da üstleneceğini ileri sürdü. Örneğin Myanmar, inşaat konusundaki mali desteğe karşılık olarak lityum vermeyi kabul etti.

Çin ile Rusya arasında Sibirya'da hızlı demiryolu hattı yapımı için anlaşmaya varıldı. İran, Pakistan ve Hindistan aynı konuda Çin ile görüşmeleri sürdürüyor.

Prof. Vang halen aşılması gereken bazı teknik sorunlar bulunduğuna da işaret etti. Örneğin Kırgızistan'ın demiryolu hattı Çin'inkinden dar. Çin, hızlı demiryolu hattının bu ülkelerde de aynı genişlikte olmasını istiyor. Pekin makamları bu konuda Vietnam'ı ikna etti, ancak bazı ülkelerle henüz anlaşmaya varılamadı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Çrş, 2010 15:52

Valla bilmem, bence Çinliler şu an ne aç ne de kandırıyor. Kıskanmalı mı, kıskanmamalı mı, herkesin kendisine bakar. Ama bazıleri bir yerlerini kaşıyor, bazıleri de geleceklerini düşünüyor. Onlar şu an Afrika'da toprak satın alıyor. Soru: Biz ne yapıyoruz? Bizde plân yapan, düşünen var mı? Ama daha tren ve metro bile yapılmadı, tabiîki biber bostanlarını plânlamaya daha varamadık. Eh ... bakalım gelecek ne getirir. Doğutürkistan Çin'in bir parçası, Çin Doğutürkistan'ın parçası değil, iş burada başlıyor. Yani, iğrensen de, iğrenmesen de, becerei var, seyredeni var. Kibir her zaman aleyhine çalışır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzr, 2010 12:57

http://www.milliyet.com.tr/londra-pekin ... f=haberici

Resim
Yüksek hız teknolojisi geliştikçe ülkeler raylı ulaşım sistemine olan yatırımlara ağırlık veriyor, uluslararası demiryolları inşa ediyor. Son teknoloji hızlı trenlerin raylara çıkması ile yakında trenle Haydarpaşa-Mekke 24 saat, Londra-Pekin 48 saat sürecek. Uluslararası Trenyolları Birliği’ne göre şu an dünyada 30 bin kilometre demiryolu yapımı devam ediyor.

Trenle Pekin-Berlin arasındaki taşımacılığın denziyollarına göre 12 gün daha kısa süreceğini belirten Almanya’nın demiryolları şirketi Deutsche Bahn’ın eski patronu Hartmut Mehdorn “Çin-Avrupa arasında artan mal nakliyatını demiryollarına kaydırmak istiyoruz” yorumunu yaptı.

Dünya’da tren yollarındaki gelişmenin başında Çin geliyor. Raylı sistemlere 100 milyar dolarlık bütçe ayıran Çin, bir zamanlar müşterisi olduğu Avrupalı hızlı tren üreticilerine rakip oldu. China South Locomative ve Rolling Stock Corporation ortaklığı ile kurulan CSR, saatte 350 kilometre hızla giden mermi trenleri üretiyor. Yeni pazarlar ve zengin kaynaklara ulaşmak, daha hızlı teslim tarihleri sağlamak isteyen Çin tüm dünyaya ulaşan tren ağı kurmayı planlıyor. Çin, bu projede 17 ülkeye ulaşan üç uluslararası rota belirledi. 81 bin kilometre uzunluğa ulaşacak bu hatların ilki Singapura, ikincisi Almanya’ya diğeri Rusya üzerinden Avrupa’ya ulaşacak. Londra’ya olan bağlantını 2025’te tamamlanacak.


Ne desem ki, boktan Çinliler aldı başını gidiyor. :) Üzücü olan yaptıkları her iki hatta ülkemizin diline doladığı, kusura bakmayın diline doladığı diyorum, çünkü evet demiryollarında atak halindeyiz, bir şeyler yapıyoruz ama uzun vadede orayı buraya bağlayacağızın kağıt üzerinde bir planına sahip değiliz, sadece çenemizde. Adamlar ise projelerini yapıyor ve harekete geçiyor, bunu milli planları arasına alıyorlar. Çin kopyacı, hırsız. Evet aynen öyle ama uyanık tüm bu demiryolu işinde Almanlar ile birlikteler, bizde TCDD bir zamanlar DB ile ortak işler yapma imzası atmıştı, ortaya hiçbir şey çıkmadı, gitti alamanlar teknolojilerini Çinlilere verdi. Umarım bizde bir an önce Doğu-Batı arasında köprü olacağız sözümüzü gerçekleştirecek bir şeyler yapmaya başlarız. Bir şey yapmıyoruz demiyorum, doğu-batı eksenin hızlı tren inşaatlarımız devam ediyor, eski yollar yenileniyor, doğu ülkelerine demiryolu seferlerimizde başladı, diğer taraftan batı ülkeleri ile sistem entegrasyonu çalışmaları da yapılıyor. Ama habelerlere ve işlere bakınca bütünlük görmek istiyorum, belki de arka planda vardır, bizler bilmiyoruz. Bilmemek beni rahatsız ediyor :) bilmeyince de olumsuz yorumlara kayıyorum. Ne olursa olsun bu bağlantıyı ağırlıklı olarak biz gerçekleştirirsek kalkınırız diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Pzr, 2010 13:15

Ne güzel, Erep'lere bağlanıyoruz işte. herşey apaçık ortada. Dünya nerede, biz nerede, kiminle kumda oynuyoruz, kim kiminle ne yapıyoruz. Maalesef, esat, aynı senin gibi, "boktan", "hırsız", "gavur" diye diye, kıçımıza füzeyi bağlamışız, ayın ardına bir yere uçacağız, ama işte o boktan hırsız gavur tüm dünyayı (daha iyisi, büyük bir kısmını) birbirine bağlıyor.

Acaba uyansak mı? Uyku bazen çok rahat. Cumhuriyete ve ilk devrine lâf atmak ÇOK kolay, ya ardını anlamak? Yaaa ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Ağu Pzr, 2010 13:21

Aynen İstanbul'un Fethi ile, avrupalıların uzak doğuya gitmek için alternatifler aramaya başladığı ve denizcilik sektörünün devrim yaşadığı dönem gibi bir dönemdeyiz.

Denizcilik sektörü artık yavaş kalmaya başladı, ne yazık ki havacılık sektörü ise hızına rağmen miktar anlamında çok düşük seviyelerde kalıyor.

Demiryolunu hızlı kateden ülkeler geleceğe adım atıyor, en başta Çin...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzr, 2010 13:29

Ben çok geride olduğumuzu düşünmüyorum, bizde bir şeyler yapıyoruz. Gerçekten hayıflandığım tek şey, ya da merak ettiğim yaptıklarımız gerçekten yazılı bir planın içinde mi, yoksa birileri aman oraya da hızlı tren buraya da hızlı tren, aha burayı yenile, diyemi yapılıyor. Böyle olduğunu düşünmem için çok fazla örneğimiz var, temennim umarım bu sefer gerçekten düzgün bir plan ile ilerleriz, geç kalmış değiliz kaldı ki zaten bir şeylerde yapılıyor. Fakat Çin yakaladığı ekonomik gelişme ve tabii ki insan gücü ile (ameleliği kast etmiyorum, adamlar kalabalık ona göre okumuş adamı da çoktur) daha hızlı yol kat edebilirler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Pzr, 2010 13:34

Ştihvort: Masterplân!

Çin'in dezavantajı aynı anda da avantaj, fazla ıvır zıvırla vakit kaçırmıyorlar, olcah diye dank gibi bir emir geliyor, hepsi höp, höp, höp, başlıyor. Başlamayanın da başı gayet güzel derde giriyor. Yani, demokrasi ile diktatörlük arasında büyük bir atıl alan var ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Ağu Pzr, 2010 13:36

Sömürgecilik dönemi geride kaldı, daha doğrusu kısmen geride kaldı. Çin nüfusunu kullanmayı iyi beceriyor, zaten beceremese yardıma muhtaç ülkelerin başında geliyor olacaktı. Neyse 100 milyar dolar gibi bir rakam ayırmışlar bu işe, tabi bizim bununla rekabet etmemiz söz konusu bile olamaz ama Çin'in kendi GSMH'sı içinde düşünürsek ki 5 trilyon dolar civarında bunun 50'de 1'i bu işde kullanılıyor.

Belki de Türkiye'de bu oran daha iyidir, o 100 milyar dolar kaç yılda kullanılacak bilemediğimiz için tam karşılaştırma yapmayız.

Daha hızlı büyüsek bile, onlar daha önde olacaklar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzr, 2010 13:53

Ticari anlamda planladıkları demiryolunun çok iyi iş yapacağına inanıyorum. Kuzeydeki yol zaten TransSiberian demiryolu içerisinde yer alıyor olsa gerek, fakat bu yolun Rusya' nın şartları nedeni ile pek iyi durumda olmadığını duymuştum, yani bakım onarımda sorunları var. Bu proje çerçevesinde Trans Sibirya demiryolunun yenilenmeside yapılacaktır, zaten Avrupa içerisinde de TransEuropean taşımacılık ağı oldukça koordineli ve güzel işler yapıyor, bunun içersiinde iki hattın birleştirilmesi de vardı zaten.

Kötü olan Çin' den sınırımıza kadar gelen ikinci yolunda tekrar Rusya' yı tercih ederek Almanya' ya gitmesi. Aslında demiryolu anlamında doğru tercih olabilir. Her ne kadar yolları eski olsada Rusya' da yaygın bir demiryolu ağı var, yani deplase yapabilmek mümkündür diye düşünüyorum. Km olarak belki daha kısa yolda olabilir ama isterdim ki bundan bizde pay alalım. Doğu Avrupa bağlantısı da bizim üzerimizden yapılsın zaten bir kere şu ağa girebilsek :) İspanya' ya kadar giderizde iş girmekte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Pzr, 2010 16:00

Çin orada bence Rusya'yı pek göze kestirmiyor da, Ukrayna'yı görüyor! Ukrayna ve Beyazrusya Avrupa ve AT konusunda (çok) ilginç. Çünkü Avrupa'nın gelişecek sanayisi orada olacak herhâlde. Rusya'nın o alt köşesi biraz zor bir alan, savaş mavaş oluyor. Rusya konusunu kuzeydeki koridor ile kurtarıyorlar. Ermenistan, Gürcistan ve Azerbaycan da bu konuda Avrupa'ya bağlanabilirler, hem petrol var, hem maden. Sanayi pek olmaz herhâlde. Ama sadece Avrupa'ya bağlanmak yok, bir de Asya'ya bağla(n)mak var. Eninde sonunda Çin Afrika'ya da demiryolları döşeyecek, çünkü cumhuriyetleri için en önemli hammadde bölgesi Afrika. Biz Mekke'deyiz, onlar bütün Afrika'ya yayılmış ... offf of.

Bizde HEPSİ olduğu hâlde hâlâ uyuyoruz! :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 19:42

Hızlı tren sistemlerinde hız rekorunu en sonunda kırmışlar, yemediler içmediler yaptılar, ben diyorum bunlar yecüc mecüc, hintliler ile birlikte dünyanın canına okuyacaklar, Başar şimdi başlar yok çalışkanlar yok cart alakası yok AÇLAR AÇ. Ne zaman ki açlık rejimini gevşetip karın doyurmayı düşünmeye başladılar bak dünyaya saldırmaya başladılar, bazen de ezoterik düşünmek lazım. (oldu mu bu ezoterik şimdi burda? :P)

Neyse adamlar öyle böyle hız rekorunu kırmışlar,

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24073
Çin'in resmi Xinhua ajansından yer alan habere göre, Çin yapımı olan ve 'Uyum' adı verilen CRH380 model yeni nesil yüksek hızlı tren, Şanghay - Hangzhou demiryolu hattındaki deneme sürüşünü başarılı bir şekilde yaptı. Test sürüşünde saatte 416,6 kilometre hız yapan Çin yapımı 'Uyum' test yolculuğunda bir kez daha dünya hızlı tren rekorunu kırdı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Sal, 2010 19:02

Tabii işin içine "rekor" girdi ise durmakta olmuyor. Hız rekorunu kıran Çin bu rekoru gerçekleştirdikleri ve "Uyum" ismini verdikleri trenin 500km/s i geçebilmesi için geliştirmelere başlamışlar bile.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24513
Çin Demiryolu Köprü İnşaat Etüt ve Tasarım Enstitüsü'nün kuruluşunun 60. yıl dönümü münasebetiyle düzenlenen Uluslararası Demiryolu Köprüsü Teknoloji Forumu'nda edinilen bilgiye göre, Çin demiryolları saatte 500 km hıza ulaşabilecek trenlerin gelişimine artık başlamış. Çin resmi haber ajansı Xinhua'da yer alan haberde, Çin demiryolları 'Uyum' isimli trenin saatte 500 km hıza ulaşabilmesi için geliştirme çalışmalarına başladı.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön