Entegrasyon adına güzel işler.
![Resim](http://www.ulasimturkiye.com/userpix/47_edi_1.jpg)
Bir çizimde zaten daha aşağıda görünüyor ama son gördüğüm bir resim bu şekilde idi o yüzden böyle şekillendirdim, Topkapı bağlantısına gelince hem oradaki karayolu alt geçidi hemde çıkabilecek tarihi eser kalabalığı ile uğraşılmak istenmemiş olabilir,alabay yazdı:Ya Vatan'ı yeni hatta kaydırmaları gerek, ya da ilâve bir istasyon. Eski hattaki istasyonu kaydırmazlar, çünki varolan bir durağı kapamak bence fazla lüks. Bir aktarma durağı kısa bir mesafeden sonra o viyadüktün altına gerek. Ama yine de garip bir bağlantı, hele hele o Topkapı noktası. Hoşuma gidemiyor. Orasını yeterince derin kazıp surların altından geçirmek olmuyor mu yahu? Böyle tasarımlarda, diyorum hep, ileribakışlı bir şekilde yurdular (iğne gözleri) yapmalı. Marmaray da öyle bence. Yani derine bir tünel yap, ama öyle yap ki, 10 (!) hat geçebilsin, tramvay, metro ... hatlar 20 sene sonra gelse bile. Berlin'de de 1920'den kalma (onu nihayet uzatıp bitirdiler, Herrmanstraße istasyonu, metro kısmı, 50 metre mi ne kalmıştı, 70 yıl bekledi), 50'lerden, 70'lerden kalma tüneller var, bekliyor, bir gün gerekebilir diye. Öyle yapılmalı şebekeler.
B. Alabay