ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 26 Mar Cum, 2010 15:04

Bazı resimler çektim yalnız büyük oldukları için küçük boy ekliyorum.İnşalla haftaya Bursa'yla ilgili fotoğrafları da paylaşacağım.
ResimResim
Otogar istasyonunda reklam ve bazı bilgilerin bulunduğu sinevizyon
Resim
Kartaltepe-Kocatepe istasyonu Forumİstanbul aracılığıyla bir istasyonun nasıl olması gerektiğinin en güzel örneği...
ResimResim
Resim
Ve aynı istasyonda bir pano.Bunun aynılarından T4 ün yeraltı istasyonlarında da gördüm.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Cum, 2010 17:52

hasancicek37 yazdı:Ve aynı istasyonda bir pano.Bunun aynılarından T4 ün yeraltı istasyonlarında da gördüm.
Resim
Güzel resimler eline sağlık, hakikatten iyi oldu. Tabelalar güzel olmuş biraz fazla geniş aşağı doğru ama bundan iyisi şamda kayısı en azından bir şeyler yapılıyor, fakat biraz daha toparlanmış olsa daha iyi olabilirdi, bence tabii ki, bazen diyorum ya niye karışıyorsam :)

O en alttaki totem panoyu T4 hattı için ben yaptırmıştım, totemin dizaynından içeriğine kadar, tabi şimdi üzerindeki görsellerin tasarımı hali ile biraz farklı, biraz daha kurumsal kimlik dökümanları tasarımı ile benzeştirilmiş ve açıkçası daha güzel görünüyor bu hali ile :) M1 de başka yerlerde de kullanılıyormu acaba?

Esenler istasyonu içinde yeni giriş yapılmış, istasyona kadar yapıldı mı o giriş, bir de perona nasıl giriyor, yani iki ayrı peron var orada sırt sırta onu görebildiniz mi?

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 29 Mar Pzt, 2010 14:00

M1'de Havalimanı istasyonu yönünde Karteltepe'den öteye gitmedim.Aksaray yönüne kadar olan yerlerde ise henüz yoktu.

Esenler İstasyonu ile ilgili olarak ise;ilk resme dikkat ederseniz sol taraftan çıkan insanlar eski istasyondan dışarı çıkıyor.Sağ tarafındaki uzun kırmızı koridor gibi olan yer yeni istasyonun girişi ve çıkışı.Tek olarak kullanılacak.Ve bilgi kirliliği olmasın ama şunu belirtmek istiyorum.Bu istasyonda artık çok ince detaylar kaldı.31 Mart Çarşamba günü İBB başkanı Kadir Topbaş Esenler'e bir dizi açılış ve temel atma törenleri için gelecek.Çarşamba günü bu istasyonun açılışının yapılmasını bekliyorum. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Pzt, 2010 16:00

Çarşamba' ya açılış, hadi bakalım tahminin tutar umarım :) bende o resimdeki detayı sonradan fark ettim ilk etapta dikkatimi çekmemişti, açıldıktan sonra girebilirsen bize istasyon detayını da verirsin, açıkçası o yukarı çıkan yoldan perona nasıl erişiliyor bayağı bir merak ediyorum, kafamda bir kroki var ama bana biraz zorlama geldiği için çizip yüklemedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Pzr, 2010 12:34

Esenler istasyon açılışında beklentimiz tutmadı :) eh bende bu hattan Zeytinburnundan Bakırköy e doğru giden bir araç yükleyeyim bari

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Esenler deposundan

Mesaj gönderen kemal » 12 Nis Pzt, 2010 11:14

Resim

Resim

Resim

Resim

Son resimde yeni bir tamir bakım depolama ünitesinin inşaatı da görülüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Pzt, 2010 12:05

Evet atölye sahasında uzun zamandır planlanan bir büyütme vardı en sonunda hayata geçirilmiş demek ki, şu an ki hali ile aslında zor yetiyor o atölye.

Bu arada RTE2009 da bahçede göz önünde duruyor ;)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Cmt, 2010 01:27

Bu hatta erişilebilirlik ile ilgili bir takım çalışmalar yapıldığını biliyorduk, daha önce yapılan etütlerde bazı istasyonlara asansör ilavesi yapılamayacağı söylenmişti ama bildiğim kadarı ile son etütde tüm istasyonlara yapılacak gibi bir sonuç vardı. Bu bağlamda Aksaray metro istasyonunda bir asansör çalışması yapılmış, tabi orada normal merdivenlerin yarısı feda edilmek durumunda kalınmış, bu hoş bir görüntü değil ama bir de işin şu boyutu var bu istasyonun B çıkışı zaten oldukça düşük sayıda bir yolcu sirkülasyonuna sahip. Yani bu çalışma A çıkışında yapılsa idi ciddi problem doğururdu, A çıkışında yapılan çalışma esnasında acaba orada bir asansör yerleştirebilmek için çalışma yapılırmı yapılacakmı bilmiyorum ama bina genişliği aynı kalacak ve hat o kısımda yanlara doğru açılmayacak ise böyle bir ekleme biraz zor olur gibi geliyor bana.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 17:15

Aksaray-Havalimanı hattı 2009 yılı yolcu rakamları:

Günlük ortalama : 191.592
Aylık ortalama : 5.747.775
Yıllık toplam : 68.973.291

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 19 Tem Pzt, 2010 19:57

Aksaray Durağı'nın A kapısı 1 Ağustos'a kadar kapalı çünkü Şantiyenin üstü örtülüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzt, 2010 21:09

oglcan yazdı:Aksaray Durağı'nın A kapısı 1 Ağustos'a kadar kapalı çünkü Şantiyenin üstü örtülüyor.
Şantiye deki durum nedir Oğulcan, oradan hiç fotoğraf alma şansı olan varmı? Üstü kapanıyor ifadenden daha önce yayınladığım resimlerde görülen tünel kısmının üstünün betonlanmasını anlıyorum ama doğru mu?

Orada çok ciddi bir inşaat yoktu bana göre, tabi bu işin yapılabilmesi için istasyonun o kısmınında yıkılması gerekmesi kötü oldu. Bakalım bu yıkılma ile birlikte orada istasyon erişilebilirliği konusunda B başa göre daha iyi bir takım çözümler de üretilmiş olacak mı.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 19 Tem Pzt, 2010 21:37

Esat yazdı: Şantiye deki durum nedir Oğulcan, oradan hiç fotoğraf alma şansı olan varmı? Üstü kapanıyor ifadenden daha önce yayınladığım resimlerde görülen tünel kısmının üstünün betonlanmasını anlıyorum ama doğru mu?

Orada çok ciddi bir inşaat yoktu bana göre, tabi bu işin yapılabilmesi için istasyonun o kısmınında yıkılması gerekmesi kötü oldu. Bakalım bu yıkılma ile birlikte orada istasyon erişilebilirliği konusunda B başa göre daha iyi bir takım çözümler de üretilmiş olacak mı.
Görünürde 1990'larda çalışan Aksaray'daki depo şeklindeki tramvay rayları kaldırılmıştı.Bir de tüm istasyonlarda Ulaşım A.Ş'nin hazırlamış olduğu bir ilan var.İlanda"Engelli Dostu Toplu Taşımacılık" yazıyordu.Resimde ise ABB aracı,raylar ve tekerlekli sandalye vardı.Ama fotoğrafını çekemedim :(

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön