gnl-TS.26 » Kağıt Modelcilik
-
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 24 Mar Çrş, 2010 22:54
esat abi özgür abi sizin önerilerinize uyucam ve sizin dediğiniz gibi birdağaki çalışmama güncelleyeceğim fakat esat abi bu bir otokarın kısa mesafe için yaptığı bir otobüs fakat tam olarak minibüs formatında değil onun için yanlarına bunları yapamam fakat elimde sadece çizimi olan minibüsü var tam bitirince koyarım siteye yorumlar için teşekkürler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Özgür e katılıyorum, tabii ki başlangıç için iyi niyetli çalışmalar bunlar, mesela bir önceki otobüs fena değildi, ama bana kalırsa da şu anda görünümünden ziyade onu bütün haline getirmeye kafa yor derim, yani işin katlama, kıvırma, ekleme mantığını çöz, içini nasıl olsa doldurursun, o zaman bakarsın nasıl daha gerçekçi görünsün diye, benimde önerim bu yönde olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
23 Nisan neşe doluyor insan Üyelerimizden Hakan Bey geçtiğimiz günlerde kendisinin Piri olduğu M6 Kadıköy hattının araçlarının maketini yapıp yapamayacağımızı sormuştu, vakit bulursam bakarım demiştim buldum bir vakit çıkardım aradan ama çok zor oldu yahu, ne ölçü var ne çizim var hiç bir şey yok, önce Başkan Topbaş ile bir adamın oturup aracı kapattığı resimlerden başka bir şey yoktu, anca bu kadar çıkarabildim.
Şimdilik bu tasarım ile idare edin, çünkü henüz bitmedi, çok eksiği var, henüz katlama kısmı tamam değil sadece tasarımı görmeniz için bu halini yükledim, tabii ki bitmiş halinde site ismi ve benim ismim o kadar baskın olmayacak, hırsızcıklara karşı koyacağım ama. 2 güne kadar bitereceğimi ümit ediyorum
Araç hakkındaki bilgiler ve tartışma forumu için buraya buyrun:
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=586
Şimdilik bu tasarım ile idare edin, çünkü henüz bitmedi, çok eksiği var, henüz katlama kısmı tamam değil sadece tasarımı görmeniz için bu halini yükledim, tabii ki bitmiş halinde site ismi ve benim ismim o kadar baskın olmayacak, hırsızcıklara karşı koyacağım ama. 2 güne kadar bitereceğimi ümit ediyorum
Araç hakkındaki bilgiler ve tartışma forumu için buraya buyrun:
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=586
En son Esat tarafından 03 May Pzt, 2010 00:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki, görsel tasarımı ile ilgili bir sorun yok o kısmı tamamen bitti, alt katlamasında da sorun yaşanmaz, arka kısmına bir atraksiyon düşünüyorum, şimdilik ön kısmın katlaması ve sabitlenmesi ile ilgili biraz sıkıntım var, dediğim gibi hafta sonu bitirmeye çalışacağım. Daha sonra bunun arka vagonunuda yapacağım, kuple için bir çözüm bulmalıyım ama, Özgür hoca ne dersin, senin şu dorseli TIR çalışmaların harika idi, kuple sorununu nasıl halledebiliriz, ben iki taraftan ters çengel şeklinde çıkıntılar yapıp bunları birbirine geçirtmeyi düşündüm ama pratiğe dökmeden de göremiyoruz, bakalım bir iki çıkış daha almak gerekecek sanırım
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aştım, gerçekten kendimi bir kere daha aştım neyse abartmaya gerek yok biraz gecikmeli olarak ancak bugün tamamlayabildim, çalışma pek çocuklara uygun olmadı, yani ne yapsam çok basite kaçamıyorum, aslında daha zor bir şekil üzerinde çalıştım ama aracın önden görünüşüne tam katlamayı veremedim. Aracın önden bir çiziminide bir yerden edinemediğim için bu çapraz resimlerden yola çıkarak yumurta gibi bir şekli olduğuna karar verdim dolayısı ile o tarz bizi daha zorlayacaktı, biraz kolaylaştırıp aralara keskin kenarlar atmak durumunda kaldım.
Çalışmanın orjinal boyutu aracın sağdan soldan bulduğum bilgileri ile 1/87 ölçeğe göre yapıldı ve bu katlama prensibi ile A3 e sığmıyor, burada paylaştığım versiyonda A3 e sığacak hale getirerek yayınlıyorum dolayısı ile çıkış alırken zorlanmayın diye, tabi herkes A3 e basabilirmi bilemiyorum A4 e basarsanız katlarken çok zorlanabilirsiniz, ben denemeleri hep A4 e bastım el alışkanlığı olduğu için çok zor olmadı ama bazı yerleri adamı geriyor.
Kısaca bir iki ip ucu vereyim katlama için, fakat daha pratiğini bulan olursa bizimle paylaşmasını beklerim tabii ki, ben doğru katlıyorum diye bir şey yok, zaten çalışma üzerine de açıklamalar yazmaya üşendim bu yüzden bazı eksikler var. Benim önerim;
1. İlk önce çalışma üzerinde yer alan ------------ kırmızı işaretlenmiş çizgileri bir falçata / maket bıçağı yardımı ile şerit şeklinde çıkarın, yanlız sizin bastığınız kağıdın kalınlığına bağlı olarak şeritin genişliği değişir, 80-90 gr fotokopi kağıdı için bir çizik çoğunlukla yeter ama gramajlı kağıtlarda ince bir kıymık gibi almak idealdir.
2. ------------ gri çizgiler hem aracın dış konturunu hemde katlanması gereken parçaları göstermektedir.
3. Bu katlama parçaları üzerinde yer alan ------------ mavi oraları kesmeniz gerektiği, tasarım dışında beyaz alandaki ler ise o bölümün oradan katlanacağı anlamına gelir.
4. Önce aracın tavanı ile yanlarını birbirine 90 derece gelecek şekilde katlayın, bir U şekli elde etmiş olmanız gerekiyor. Bu yan çeperlerin üzerinde yaklaşık olarak İBB logosunun ortasına yakın bir noktadan çok hafif bir kıvrım atın, yani tam köşeli olması gerekmiyor, 160 dereceye yakın nasıl ölçerseniz artık.
5. Alt zemini oluşturacak olan koyu gri zeminleri aracın altındaki açık gri ile birleştiği yerlerden önce 90 derece kıvırın sonra biraz geriye doğru esnetin ve bırakın
6. Yan çeperlerde aracın ön kısmına gelen noktadaki 4 er kulakçığı içe doğru 90 derece katlayın, aracın ön yüzünde tampon altındaki uzun kulakçığı siyah kuplaj bölgesinin bitiminden katlayın, 90 derece katlamanıza gerek yok sadece hazırlık yapıyoruz. Ardından aracın altından öne doğru uzayan (kırmızı çizginin solundaki) kulakçığı kıvırın, ama bunu yaparken alttaki iki mavi çizgiyi kerteriz alın, sağdaki çizgide çok hafif kırık, soldakinde tam içe doğru dönecek.
7. Aracın arka kısmına geçelim, burada dikey açık gri alanı işaretli yerlerden araca doğru kesin, toplam 1 uzun 6 küçük parçamız olacak. Aracın içini gösteren körük kısmının yanındaki parçaları dışarı doğru yani baskılı yüzün olduğu tarafa doğru 90 derece kıvırın, aynı işlemi en sağdaki açık gri parça içinde yapın. Bu en sağdaki açık gri parçanın her iki ucundaki küçük gri kutuları yukarı doğru 90 derece kıvırın, aynı şekilde siyah parçayıda alta doğru kıvırın, sonuçta bir L lama şekli ortaya çıkacak.
8. İşin kıl kısmına geldik, zaten burayı becerince araç düzgün duruyor körük kısmı (araç içinin resmi olan yer) ile tavan arasında kalan gri parçanın içine (baskısız kısmı) yapıştırıcı sürün ve komple o bölümü içeri katlayın, aynı işlemi körük içinin yanındaki küçük kulakçıkların arkasına da yapın, burada küçük parmaklarınız varsa iş kolay yoksa bir kürdan ya da benzeri bir eşyadan yardım alın. İçten aracın bitime doğru gelen bu kulakçıkların yan duvarların içine yapıştırdıktan sonra, yan duvarlardan dışarı çıkan 3 er adet kulakçığıda yine içine yapıştırıcı sürerek bunların üzerine yani aracın içine kapatın, bu hali ile araç içi resmine baktığınızda A3 e bastı iseniz yaklaşık 1 cm derinlikte bir kutuya bakıyor olmalısınız.
9. Yapıştırıcıların biraz kurumasını eğer aşağı yukarı düzgün bir şekil elde etti iseniz bence yapıştırıcılar kurusun, zaten dediğim gibi abarttığım için kutu gibi bir şekil beklemiyorum, aracın tam şeklini de bu tip bir işte vermek mümkün değil, ufak potlar muhakkak olacaktır. Bundan sonra üstteki koyu gri kısmı aracın altına katlayın. Alttaki koyu gride yer alan tekerlek şekillerini zaten yarım daire şeklinde kesmiştiniz, bunları bir cisim yardımı ile açın ve 90 derece yapın,
10. En alttaki 3 büyük kulakçığı tabana göre 90 ar derece kıvırın. En sağdaki siyah kısmın alt ve üstündeki üçgen parçaları ve uçtaki kulakçığı içeri doğru kıvırın. Körük için resmin altında kalan siyah kulakçığı, taban parçasında açmış olduğunuz kırmızı çizgi yarığından geçirin. Alt tabandaki siyahın kulakçığını da körük kısmının altındaki gri ile siyah arasında açtığınız yarıktan geçirin. Alttaki siyahta yer alan 3 büyük kulağı üstteki siyah ile gövdenin bitiminde açtığınız 3 yarıktan kutunun içine geçirin. Bu arada alttaki siyahın kenarındaki üçgen siyahlarıda aracın yanlarından içeri sokun, bu sayede arka kısmı kilitlemiş oluyoruz, ilaç kutusu gibi düşünün.
11. Aracın önü halen havada, alt kısmın önünden ileri doğru çıkan kulakçığı aracın önüne doğru katlayın, buradan 90 dan daha büyük bir açı ile kıvırmak gerekiyor ama bir kaleme çok hafif sararak ya da kalemi bastırıp çekerek kıvrık yapmanı daha ideal, aynısını ön yüz içinde deneyebilirsiniz, bu aracın yandan görünüşünde gördüğünüz o eğimi yakalamanızı sağlayabilir, ama çok kıvırmayın kurdela olmasın Burada benim önerim bu alttan gelen kulakçığı yanlardan gelen küçük kulakçıkların altına sokmak ve hemen o kulakçıkları bunun üzerine yapıştırmak, ama aracın ön şeklini göz ardı etmeyin, düz bir U gibi yaparsanız ön cephe yanlardan taşar, hafif armut gibi düşünün, yanlarda verdiğimiz o 160 derecelik açı burada da işe yarayacak.
12. Ön cephenin arkasına ya da daha önceden yapıştırmış olduğunuz ve içeride kalacak olan yüzeye yapıştırıcı sürün ve ön yüzü kapatın, ön cepheden ileri çıkan mavi kulakçığı alt zeminde açmış olduğunuz yarıktan geçirin, bu şekilde ön kısmıda büyük ölçüde kilitlemiş olacaksınız. Yapıştırmanızı önermemin sebebi kutuyu az çok fiks etmiş olacaksınız, çabuk kuruyan ama çok aşırı kuvvetli olmayan bir yapıştırıcı öneririm çünkü hata olabilir, düzeltme şansınız olsun.
Benden bu kadar, daha iyisi olabilirdi belki ama ancak bunu çıkarabildim umarım tatmin edici olmuştur, eğer katlarken bir hata ile ya da ciddi bir zorluk ile karşılaşır iseniz, bunun içinde bir çözümüz var ise yazın bakalım deneyelim düzelteceğimiz yer var ise düzeltelim.
Şimdi sırada ne var
Çalışmanın orjinal boyutu aracın sağdan soldan bulduğum bilgileri ile 1/87 ölçeğe göre yapıldı ve bu katlama prensibi ile A3 e sığmıyor, burada paylaştığım versiyonda A3 e sığacak hale getirerek yayınlıyorum dolayısı ile çıkış alırken zorlanmayın diye, tabi herkes A3 e basabilirmi bilemiyorum A4 e basarsanız katlarken çok zorlanabilirsiniz, ben denemeleri hep A4 e bastım el alışkanlığı olduğu için çok zor olmadı ama bazı yerleri adamı geriyor.
Kısaca bir iki ip ucu vereyim katlama için, fakat daha pratiğini bulan olursa bizimle paylaşmasını beklerim tabii ki, ben doğru katlıyorum diye bir şey yok, zaten çalışma üzerine de açıklamalar yazmaya üşendim bu yüzden bazı eksikler var. Benim önerim;
1. İlk önce çalışma üzerinde yer alan ------------ kırmızı işaretlenmiş çizgileri bir falçata / maket bıçağı yardımı ile şerit şeklinde çıkarın, yanlız sizin bastığınız kağıdın kalınlığına bağlı olarak şeritin genişliği değişir, 80-90 gr fotokopi kağıdı için bir çizik çoğunlukla yeter ama gramajlı kağıtlarda ince bir kıymık gibi almak idealdir.
2. ------------ gri çizgiler hem aracın dış konturunu hemde katlanması gereken parçaları göstermektedir.
3. Bu katlama parçaları üzerinde yer alan ------------ mavi oraları kesmeniz gerektiği, tasarım dışında beyaz alandaki ler ise o bölümün oradan katlanacağı anlamına gelir.
4. Önce aracın tavanı ile yanlarını birbirine 90 derece gelecek şekilde katlayın, bir U şekli elde etmiş olmanız gerekiyor. Bu yan çeperlerin üzerinde yaklaşık olarak İBB logosunun ortasına yakın bir noktadan çok hafif bir kıvrım atın, yani tam köşeli olması gerekmiyor, 160 dereceye yakın nasıl ölçerseniz artık.
5. Alt zemini oluşturacak olan koyu gri zeminleri aracın altındaki açık gri ile birleştiği yerlerden önce 90 derece kıvırın sonra biraz geriye doğru esnetin ve bırakın
6. Yan çeperlerde aracın ön kısmına gelen noktadaki 4 er kulakçığı içe doğru 90 derece katlayın, aracın ön yüzünde tampon altındaki uzun kulakçığı siyah kuplaj bölgesinin bitiminden katlayın, 90 derece katlamanıza gerek yok sadece hazırlık yapıyoruz. Ardından aracın altından öne doğru uzayan (kırmızı çizginin solundaki) kulakçığı kıvırın, ama bunu yaparken alttaki iki mavi çizgiyi kerteriz alın, sağdaki çizgide çok hafif kırık, soldakinde tam içe doğru dönecek.
7. Aracın arka kısmına geçelim, burada dikey açık gri alanı işaretli yerlerden araca doğru kesin, toplam 1 uzun 6 küçük parçamız olacak. Aracın içini gösteren körük kısmının yanındaki parçaları dışarı doğru yani baskılı yüzün olduğu tarafa doğru 90 derece kıvırın, aynı işlemi en sağdaki açık gri parça içinde yapın. Bu en sağdaki açık gri parçanın her iki ucundaki küçük gri kutuları yukarı doğru 90 derece kıvırın, aynı şekilde siyah parçayıda alta doğru kıvırın, sonuçta bir L lama şekli ortaya çıkacak.
8. İşin kıl kısmına geldik, zaten burayı becerince araç düzgün duruyor körük kısmı (araç içinin resmi olan yer) ile tavan arasında kalan gri parçanın içine (baskısız kısmı) yapıştırıcı sürün ve komple o bölümü içeri katlayın, aynı işlemi körük içinin yanındaki küçük kulakçıkların arkasına da yapın, burada küçük parmaklarınız varsa iş kolay yoksa bir kürdan ya da benzeri bir eşyadan yardım alın. İçten aracın bitime doğru gelen bu kulakçıkların yan duvarların içine yapıştırdıktan sonra, yan duvarlardan dışarı çıkan 3 er adet kulakçığıda yine içine yapıştırıcı sürerek bunların üzerine yani aracın içine kapatın, bu hali ile araç içi resmine baktığınızda A3 e bastı iseniz yaklaşık 1 cm derinlikte bir kutuya bakıyor olmalısınız.
9. Yapıştırıcıların biraz kurumasını eğer aşağı yukarı düzgün bir şekil elde etti iseniz bence yapıştırıcılar kurusun, zaten dediğim gibi abarttığım için kutu gibi bir şekil beklemiyorum, aracın tam şeklini de bu tip bir işte vermek mümkün değil, ufak potlar muhakkak olacaktır. Bundan sonra üstteki koyu gri kısmı aracın altına katlayın. Alttaki koyu gride yer alan tekerlek şekillerini zaten yarım daire şeklinde kesmiştiniz, bunları bir cisim yardımı ile açın ve 90 derece yapın,
10. En alttaki 3 büyük kulakçığı tabana göre 90 ar derece kıvırın. En sağdaki siyah kısmın alt ve üstündeki üçgen parçaları ve uçtaki kulakçığı içeri doğru kıvırın. Körük için resmin altında kalan siyah kulakçığı, taban parçasında açmış olduğunuz kırmızı çizgi yarığından geçirin. Alt tabandaki siyahın kulakçığını da körük kısmının altındaki gri ile siyah arasında açtığınız yarıktan geçirin. Alttaki siyahta yer alan 3 büyük kulağı üstteki siyah ile gövdenin bitiminde açtığınız 3 yarıktan kutunun içine geçirin. Bu arada alttaki siyahın kenarındaki üçgen siyahlarıda aracın yanlarından içeri sokun, bu sayede arka kısmı kilitlemiş oluyoruz, ilaç kutusu gibi düşünün.
11. Aracın önü halen havada, alt kısmın önünden ileri doğru çıkan kulakçığı aracın önüne doğru katlayın, buradan 90 dan daha büyük bir açı ile kıvırmak gerekiyor ama bir kaleme çok hafif sararak ya da kalemi bastırıp çekerek kıvrık yapmanı daha ideal, aynısını ön yüz içinde deneyebilirsiniz, bu aracın yandan görünüşünde gördüğünüz o eğimi yakalamanızı sağlayabilir, ama çok kıvırmayın kurdela olmasın Burada benim önerim bu alttan gelen kulakçığı yanlardan gelen küçük kulakçıkların altına sokmak ve hemen o kulakçıkları bunun üzerine yapıştırmak, ama aracın ön şeklini göz ardı etmeyin, düz bir U gibi yaparsanız ön cephe yanlardan taşar, hafif armut gibi düşünün, yanlarda verdiğimiz o 160 derecelik açı burada da işe yarayacak.
12. Ön cephenin arkasına ya da daha önceden yapıştırmış olduğunuz ve içeride kalacak olan yüzeye yapıştırıcı sürün ve ön yüzü kapatın, ön cepheden ileri çıkan mavi kulakçığı alt zeminde açmış olduğunuz yarıktan geçirin, bu şekilde ön kısmıda büyük ölçüde kilitlemiş olacaksınız. Yapıştırmanızı önermemin sebebi kutuyu az çok fiks etmiş olacaksınız, çabuk kuruyan ama çok aşırı kuvvetli olmayan bir yapıştırıcı öneririm çünkü hata olabilir, düzeltme şansınız olsun.
Benden bu kadar, daha iyisi olabilirdi belki ama ancak bunu çıkarabildim umarım tatmin edici olmuştur, eğer katlarken bir hata ile ya da ciddi bir zorluk ile karşılaşır iseniz, bunun içinde bir çözümüz var ise yazın bakalım deneyelim düzelteceğimiz yer var ise düzeltelim.
Şimdi sırada ne var