ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Cum, 2010 19:47

Resim

Bittiğinde böyle olacak, dahasına ben inanmıyorum.

oglcan; 8'li setin sığmaması gibi bir durum söz konusu değil. Peron uzunlukları standart. 4 vagon reklamlı 4 vagon reklamsız demişsin,4 vagona daha reklam alırlarsa sorun kalmaz. Koltuk renklerine gelince mavi ve kırmızı renkli koltuklar var. Koltuklar 4'lü setler için düşünülmüş. 4+4 yaparken koltuk rengini gözetmediklerinde 2 renkte koltuk olmuş oluyor.

Son olarak Taksim-Osmanbey arasında yavaş gitme sebebi makas değişikliği. Bir gün olurda haliç köprüsü biterse ve metro suriçine girerse o zaman Taksim-Osmanbey arası'da diğer istasyon aralarında olduğu gibi hızlı geçilecek...

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 30 Tem Cum, 2010 19:54

Önceki mesajda söylemeyi unuttum Alstom araçlarındaki koltuk rengi de var.Yani camgöbeğimsi yeşil :lol:

Hakan bey gösterdiğiniz harita çok güzel.Avrupa'nın en kısa metro hattı böyle olacak.Bu büyük bir başarı...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Cum, 2010 19:55

Şu an hatta çalışan Alstom var mı? Hepsini çektiler diye biliyorum :roll:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cum, 2010 20:14

oglcan yazdı:Hakan bey gösterdiğiniz harita çok güzel.Avrupa'nın en kısa metro hattı böyle olacak.Bu büyük bir başarı...
Bir sorum olacak kim bu hattın Avrupa' nın en kısa metro hattı olduğunu söylüyor? Bunu bugünkü verilere göre mi söylüyorlar yoksa gelecekteki haline göre mi? Bence bu klişelerden biraz kurtulmak lazım, biraz ağır olacak sözlerim ama Avrupa olarak Edirne' den ötesini görmemiş hadi belkide Enez' den falan Yunanistan' a bir bakış atmış kişilerin ya da Avrupa' da yaşayan ama bilet alıp binmekten başka bu ülkelerin metroları hakkında bilgi sahibi olmayan ama internette maşallah hepsi birer araştırmacı gazeteci olan bazı arkadaşların sözlerini aşalım artık. :)

Bu hat şu anki hali ile dahi Avrupa' nın en kısa metro hattı değildir, en kısası nerede bilmem ama bana göre kısalığı uzunluğu değil fonksiyonu önemlidir ve Viyana U-2 hattı da sadece 7,25 km dir, yani 7252 m. Aslında bu konuyu hep araştırmak istemiştim, başka kentlere de bakacağım ve bu garip ön yargıyı yıkacağım, en azından bizim sitemizde.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 31 Tem Cmt, 2010 12:51

Ben 2000 yılındaki halinden bahsediyorum.Yoksa bu hattan daha kısa olan hatlarda bulunmakta.Yanlış anlamalara mahal vermeyelim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cmt, 2010 13:22

Benim sözlerimde zaten sana değil ortalığa bilgi adı altında eksik, yanlış ve gereksiz şeyleri dillerine dolayarak bilmiş görünmekten başka şey yapmayanlara idi, kaldı ki bizde çok bilmiyoruz ama girip demiryolcuların sitelerinden ya da dökümanlardan bir şeyleri sürekli arayıp okuyarak eksiklerimizi tamamlıyor, ya da sistemin içinden kişiler ile irtibata geçerek hatalarımızı da düzeltiyoruz, bir kaç sefer tekzip mahiyetinde e-postalarda aldık verdiğim ya da verdiğimiz yanlış bilgiler için. Dediğim gibi Oğulcan sözlerim sana değil yukarıda bahsettiğim kişilere idi ;)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Tem Cmt, 2010 15:48

Doğru, bugün Berlin'deki U1'in bir ucu olan üç istasyonluk bir hat onlarca sene U3 diye işlerdi. Bu bir. Serfaus'taki mini (air cushion, Türkçesini bulamadım) metro var. Yine Berlin'de U4 bayağı kısa bir hat. New York'taki iki S hattı iki istasyon arası. Yani bilmem, bu bilgi sıfır!

Kullanıcı avatarı
maylo
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 23 Haz Çrş, 2010 12:54

Mesaj gönderen maylo » 09 Ağu Pzt, 2010 12:20

Bilmem burayı yazmaktan yalnış edermiyim ama şunu belirtmek isterimki, İstanbulun M2 hattındaki her ne kadar uzun veya kısa tunelin yolları olsada güvenliği sıfır? İstanbuldaki metro kapalı hatlarında hiç bir acil veya havalandırma çıkışları yok sadece tessisat borular ve kocaman havalandırma pervaneleri.Oysa Avrupadaki veya diğer Federasyonlardaki metro hatlarında bu tur şeylere çok önem veryolar!Bu konuda anlayan kişilerin yorumlarınızı beklerim.
İyi Günler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Pzt, 2010 12:36

Ben İstanbul metrosunda güvenliğin kötü durumda olduğuna inanmıyorum, daha doğrusu sistem emniyeti diyelim, çünkü güvenlik daha geniş bir kelime insan faktörünü de içine alır. Sistem emniyeti ile ilgili bir başlığımız var gerekise bu mesajınızı ve ilgili mesajları oraya alırız.

Diğer taraftan M1 Aksaray-Havalimanı hattı yer altı istasyonlarının hepsinde peron katında acil çıkışlar mevcuttur, M2 Şişhane-AOS hattında ise peron katlarından dışarı çıkış için acil çıkış noktaları varmı açıkçası bende hiç dikkat etmedim, utandım ha şimdi :) o kadar çalış ama bunu bilme, gerçekten kötü oldu benim için. Diğer taraftan tünel içerisinde belli mesafelerde her iki tünel arasında geçiş sağlayan ara bağlantı tünelleri ve hat kenarında acil durumlarda yürünmesini sağlayacak birde servis yolu var. Aynı şekilde inşaatı devam eden hatlarda da tünel içerisindeki bu kaçış tünelleri mevcut, bu zaten inşaatın bir gerekliliği. Diğer taraftan örneğin bir yangın durumunda içerideki havayı süratle dışarı atacak sadece bu iş için projelendirilmiş havalandırma sistemleri de var, bu sistemlerin mantığında yolcunun duman ya da ateş olan peronu terkederek diğer perona geçmesi, havalandırmanında aksi istikametten tünele hava basarak dumanı yolcunun olmadığı tünelden atılması prensibini esas alır. Yani bunun dışında nasıl bir güvenlik kriteri olabilir? Fakat dediğim gibi M2 hattının istasyonlarında acil bir durumda istasyonun acele tahliye edilmesi için yapılmış acil çıkış alanları varmı bunu gerçekten bilmiyorum. Bence birileri bu soruyu işletmeci kuruluşa sorarsa daha iyi bilgi alınabilir, ben bir iki bilgi edinme yazdım 2,5 aydır cevap alamadım, beni kaale almıyorlar artık.

Kullanıcı avatarı
maylo
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 23 Haz Çrş, 2010 12:54

Mesaj gönderen maylo » 09 Ağu Pzt, 2010 14:14

Bu konuda bilgi verdiğiniz için teşekkür ederiz. Ve umarım Acil çıkışları muhakak yapılacaktır. Yapılmadığı taktirde dilekçe yazarız :wink:
İyi Günler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Ağu Pzt, 2010 18:37

Acil çıkışları "unutmuş" olmalarına pek inanmıyorum. Olamaz. Garanti vardır. Tipik uluslararası "exit" simgeleri yok mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18166
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Pzt, 2010 18:47

alabay yazdı:Acil çıkışları "unutmuş" olmalarına pek inanmıyorum. Olamaz. Garanti vardır. Tipik uluslararası "exit" simgeleri yok mu?
Arkadaşımızın sözlerinden öyle bir anlam çıkıyor ama bence kendisininde olup olmadığı hakkında bir fikri yok, belki M1 deki anlamı ile çıkış olup olmadığını o da benim gibi göremediği için olayı sorgulamıştır, dediğim gibi ben hiç dikkat etmedim varmı yokmu diye, ve tabii ki acil çıkış tabelaları var Başar. Ama diyorum ya illa ki cevap istiyorsanız yazın ya işletmeciye, :) bakalım ne cevap verecekler, merak ettim gerçekten. Tünel içerisinde acil çıkış noktaları varmıdır diye bir soru soruluyor ise işte onuda bilmiyorum :) ama kesin olan tünelden tünele geçiş alanları var, acil durumlarda kullanılanlar onlar, onun dışında dışarıya çıkış sağlayan ekstra kapılar falan varmıdır bilmiyorum.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön