ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Tüp geçit

Mesaj gönderen kemal » 06 Haz Prş, 2013 13:41

http://www.youtube.com/watch?v=mU-ZC2o-Dqk

Bu da tam delme tünel ile batırma tüplerin birleştiği Kız kulesi civarında çekildi :P

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 Haz Prş, 2013 13:47

Üsküdar İstasyonu gayet iyi bir büyüklükte. Yerin 50 60 metre altına kadar iniliyor. Çok derinde ve çok büyük bir istasyon. Hemen yanından da Üsküdar Çekmeköy metrosu ile birleşiyor. Bittiğinde ilk katta fayans kaplı bir duvar var orası yıkılıp geçiş sağlanacak.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 06 Haz Prş, 2013 14:13

normal trende geçecek dendi hep, durmayacak galiba üsküdarda.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 Haz Prş, 2013 15:22

kemal yazdı:Üsküdar İstasyonu gayet iyi bir büyüklükte. Yerin 50 60 metre altına kadar iniliyor. Çok derinde ve çok büyük bir istasyon. Hemen yanından da Üsküdar Çekmeköy metrosu ile birleşiyor. Bittiğinde ilk katta fayans kaplı bir duvar var orası yıkılıp geçiş sağlanacak.
Üsküdar İstasyonu gerçekten çok uzun ve büyük bir istasyon bunun yanında perondan inen yolcular için 4 farklı çıkış merdiveni mevut.Hatta yolcu sayısı düşünülerek bazı merdivenlerde çift yürüyen merdiven yanyana koyulmuştur. Taksim metrosundaki gibi yürüyen merdiven kuyrukları Üsküdar'da görülmeyecektir. Ayrıca Üsküdar istasyonunda 2 yürüyen merdiven yardımı ile zemine ulaşabiliyorsunuz. Taksim gibi 3-4 yürüyen merdiven kullanmaya gerek yok.

Üsküdar istasyonun uzunluğu 275 m

Üsküdar Peron katı - 22.50

Üsküdar Tren raylarının bulunduğu kısım -24.00 m

Bahsettiğiniz gibi çekmeköy projesi geçişi için yıkılacak duvarın bulunduğu zemin kotu -5.80. Fakat yalnızca orası değil istasyon içerisinde bir başka noktada yine duvar yıkılacak ve ordan da iki istasyon arası yolcu aktarması planlanmakatadır. Ynai 2 farklı noktda istasyonlar birleştirecelecktir.

Projenin ilerleme durumu plandığı gibi olumlu şekilde ilerlemektedir. İstasyonlar arası enerjilendirme çalışması başarı ile tamalamıştır.Şimdi gözler sinyalizasyon çalışmaları yapan CR3 yüklenci firmalarındadır. Onlarda tünel içeriisnde kablo çekim işlerini devam etmektedirler. Haziran ayı sonu itibari ile çevre düzenlemesi ile ilgili çalışmalar başlanacakıtır.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Haz Çrş, 2013 16:44

Marmaray araçları ile ilk elektrikli banliyö seti E8000 yan yana. Herhalde bu iki set restore olacak.
Resim

Marmaray Avrupa yakası istasyonları için gelen yürüyen merdiven ve bantlar Sarayburnu'nda yığılmış.
Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 22 Haz Cmt, 2013 11:54

Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cmt, 2013 14:00

Decimus istasyon girişinden de kareleri gördük, bayağı hızlı gidiyor ince inşaat işleri gördüğümüz kadarı ile :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 22 Haz Cmt, 2013 15:13

Evet İnce işler planlandığı gibi ilerlemekte ve İstasyon girişlerinde bulunan yer kaplamaları yapılmaktadır. Yine istasyon yüzeyinde kalan ve malzeme transferi açısından kullanılan şaft boşlukları ve bunlara ait yapılar için boya çalışmalar başlanmıştır. Bildiğiniz gibi projenin Sinyalizasyon işlerini CR3 sözleşmesi kapsamındaki firmalar yapacaktr. 1 ağustos tarihinden planlanan test sürüşleri için CR3'ün işleri bitirilmesi beklenmektedir. Proje kapsamında tüm İstasyonlara Enerjilendirme işleri tamamlandı, mekanik işler yolunda gidiyor,yürüyen merdiven ve asansörler ile ilgili bir sıkıntı yok. Bütün gözler CR3 ün üzerinde.Son olarak ta daha önce konuştuğumuz Flood Gate ile ilgili bir görüntü. Kafalardakı tüm soru işaretlerini kaldıracaktır diyr düşünüyorum


Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Cmt, 2013 15:34

Evet :-)

Ama o ortadaki burun ne için?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cmt, 2013 15:41

alabay yazdı:Evet :-)

Ama o ortadaki burun ne için?
Sen sorasın diye :)

Resim

Kilit mekanizması gibi bir şey için olabilir diye ortaya fikrimi atıyorum, ben kapıdan daha çok oradaki ray ve katenerin kapı ile nasıl uyumlu çalışacağını merak ediyorum. Daha önce açıklamıştı arkadaşlar da mekaniğini falan merak ediyorum işte :) belki çok basit bir şeydir bilmiyorum ama benim ilgimi çekiyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Tem Pzt, 2013 08:16

30 Haziranda Üsküdar şantiyesini ziyaret eden Ulaştırma bakanı Bianlı yıldırım ile ilgili haber..



http://emlaktasondakika.com.tr/t/Uskuda ... 32489.aspx

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Tem Pzt, 2013 08:23

ray ve katenerin kapı ile nasıl uyumlu çalışacağını merak ediyorum. Daha önce açıklamıştı arkadaşlar da mekaniğini falan merak ediyorum işte :) belki çok basit bir şeydir bilmiyorum ama benim ilgimi çekiyor
Flood gate kapısı acil durumda devreye girdiği zaman katener sistemini kırarak ray seviyesine inmekte. Dolayısı ile katener sistemi devreden kalkmaktadır.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön