brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Cmt, 2010 20:57

Neden illa bağımsız bir hat olmak zorunda açıkçası bunu bir türlü anlayamıyorum, yani kullanmasanız bile diğer hatlardan yakın geçen bir tanesi ile ray bağlantısı yapmanın bir zararı mı var. Ve bir de neden 1000 mm?

Cadde dar diye bir gerekçe sunmuyorlardır umarım, çünkü cadde darsa sizin rayı 1000 mm yapmanızın esprisi üstünde çalıştıracağınız aracında 1000 mm boji üzerine yapılmış karoser genişliğinde olması lazım, yani aracın karoseri daha doğrusu gabarisi değişmedikten sonra sen istersen alttaki rayı 760 mm yap :) enteresan bir fikir olmuş bu Bursa daki, yok düşündüm şimdi hani Bursa karoseri imalatında bir numara, araçları da mı daraltacaklar :D Biraz muzip yaklaşıyorum olaya ama verdiğim örneği bir düşünün üstü geniş olduktan sonra altının dar olmasının gerekçesi nedir, ben bunu gerçekten merak ettim.

Ne hat boyunun metrajından kurtarır sizi, ne de daha düşük gabarili hat sunar, tek avantajı belki Başar' ın dediği gibi kurp dönmek olabilir ama o da çok elzem değil çünkü burada uzun araçlar değil bu eski araçlar kullanılacak o araçlarda zaten çok dar kurpları dönebiliyor çünkü alttan tek bojili araçlar, valla benim kafa çalışmadı bu işe.

Sonuç olarak bakarsak işin ihale aşamasına kadar gelmiş olması güzel tabii ki, herhangi bir şekilde ray döşenecek olması da güzel, hele ki tramvaysa bu beni daha da mutlu ediyor, gerisini hat yapıldıktan sonra tartışacağız nasıl olsa.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 25 Eyl Cmt, 2010 22:19

evet ben de 1metre ray açıklığı kullanılmasını anlamıyorum. eskişehirde de 1000mm ray açıklığı ama tramler 2.35 genişliğinde, yani 2.35 genişliğinde trenler 1435lik ray üzerinde gitmiyo mu? yoo gidiyo, amsterdamda tram'ler öyle, madrid'te metro öyle. tramvayı daraltmadıktan sonra ray'ı daraltmanın mantığı ne gerçekten :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Sal, 2010 12:47

http://www.rayturk.net/?p=13065

http://www.bursa.bel.tr/?baslik=-bu-don ... er&id=4328

Bursa Belediye Başkanı Sn. Recep Altepe bir toplantıda kentteki tramvay projeleri ile ilgili iki cümleyide araya sıkıştırmış, habere göre nostaljik olarak adlandırdıkları hattın çalışmalarının bu ay başlayacağı müjdesini vermiş, ayrıca önümüzdeki yıl Garaj-Heykel hattının inşaatınıda başlatmak istediklerini belirtmiş.
Şehiriçi tramvay hattının daha konforlu hale gelmesi için Garaj – Heykel tramvay hattının çalışmalarını 2011′de başlatmayı istediklerini anlatan Başkan Altepe, yaklaşık 6 km olan hattın 2012 yılında tamamlanmasını ve Bursa’da üretilen vagonları burada kullanmayı planladıklarını söyledi.

Galle Han’dan Pirinç Han’a uzanan Cumhuriyet Caddesi’ndeki nostaljik tramvay inşaat çalışmasının bu ay içinde başlayacağını ifade eden Altepe, projenin ihalesinin yapıldığını söyleyerek, nostaljik tramvayların da Tatarlar Köprüsü’nden Zafer Plaza’ya uzanan birer aksesuar olacağını kaydetti.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 01 Kas Pzt, 2010 20:51

NOSTALJİK TRAMVAY’DA KAZMA VURULUYOR
Bursa Büyükşehir Belediyesi, Cumhuriyet Caddesi’nde uygulanacak nostaljik tramvay projesinin yer teslimini yaptı. İhaleyi kazanan firma yetkilileriyle sözleşme imzalayan Başkan Altepe, Kurban Bayramı’ndan sonra inşaatına başlanacak olan projeyi mart ayında bitirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi, Reyhan ve Kayhan bölgelerinin tam ortasından geçen Cumhuriyet Caddesi’ne gece gündüz işlevsellik kazandırmayı hedefleyen nostaljik tramvay projesinde inşaat başlıyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, ihaleyi kazanan Y.P İnşaat firmasının yetkilileriyle sözleşme imzalayarak, yer teslimini yaptı. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Seyfettin Avşar ile Burulaş Genel Müdürü Dr. Ali Kaya’nın da katıldığı imza töreninde konuşan Başkan Altepe, sözleşme süresinin 6 ay olduğunu hatırlatarak, hedeflerinin inşaatı mart ayı içinde bitirmek olduğunu söyledi.

İnşaat bayram sonunda başlıyor
İhaleyi alan firmanın İstanbul’daki Kadıköy Moda Tramvay Hattı ile Gaziantep’teki tramvay hatlarını yapan alanında uzman bir firma olduğunu vurgulayan Başkan Altepe, “Bugün yaptığımız sözleşmeyle yer teslimini yaptık. Kurban Bayramı’nın hemen ardından çalışmalar başlayacak. Sözleşmeye göre işin süresi 6 ay. Ancak bir mart ayı içinde çalışmaların tamamlanmasını hedefliyoruz. Cumhuriyet Caddesi Bursa’nın kalbinden geçen çok önemli bir arter. Çarşı ve Hanlar Bölgesi’nin UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne girmesi yönündeki çalışmalarımız sürürken, nostaljik tramvay da bölgeye gece gündüz bir canlılık katacak. Halkımız Tatarlık Köprüsü ile Zafer Meydanı arasında tramvayla ulaşımın keyfini yaşayacak. Bu arada Kayhan Meydanı ile ilgili çalışmalarımız da hızla sürüyor. Devlet Bakanımız Faruk Çelik, Tekel binasında 10 gün içinde yıkımlara başlayabileceğimizi söyledi. Bölgeye hem güzel bir meydan hem de tramvayla önemli bir kent aksesuarı kazandırmış olacağız” dedi.

Deneyimlerimizi Bursa’ya aktaracağız
İstanbul yaptıkları Kadıköy Moda tramvay hattının Cumhuriyet Caddesi’ne uygulanacak proje ile benzerlikler gösterdiğini dile getiren Y.P İnşaat firması yetkilisi Cengiz Atalar da, İstanbul’daki deneyimlerini Bursa’ya aktaracaklarını söyledi. Atalar, projeyi sözleşme tarihinden önce bitirmeyi amaçladıklarını da sözlerine ekledi.
Bursa’ya nostaljik tramvay hattını kazandıracak olan projeyle ilgili sözleşme Başkan Altepe ile firma yetkilisi Cengiz Atalar arasında imzalandı.
Kaynak: http://www.bursa.bel.tr/?baslik=-nostal ... er&id=4595

Nihayetinde nostaljik tramvayla ilgili "kazma vuruluyor" lafını duymuş olduk. Recep Altepe inşaat çalışmalarının 6 ay süreceğini söylemiş ama Cumhuriyet Caddesi için bu süre biraz kısa gibime geldi. Çünkü cadde şuan hala faal halde ve bir çok OHÖ ve BOİ araçları bu güzergahı kullanmakta. Bayramdan sonra gelişmeleri an ve an takip edeceğiz kısmetse.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Pzt, 2010 21:18

Hayırlı olsun diyelim, inşaat başladıktan sonra sadece bu hattı ayrı bir başlık altında devam ettiririz isterseniz. Caddenin deplasesini düşünmüşlerdir muhakkak, bu iş bayağı bir hızlı geçiş yaptı bakalım dedikleri gibi 6 ayda bitirebileceklermi, biz bunu avans verip Haziran yapalım :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 01 Kas Pzt, 2010 22:57

biz bunu avans verip Haziran yapalım
Haziran olarak düşünmek bence de daha mantıklı zaten şuana kadar başkanın verdiği her tarih en az 3 ay rötar yaptı :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Kas Prş, 2010 21:07

http://www.bursa.bel.tr/?baslik=-nostal ... 4595&kid=1

Büyükşehir Belediyesi nostaljik tramvay ile ilgili bir animasyon hazırlamış.Proje hakkında bilgi vermesi amacıyla sitede paylaşıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Prş, 2010 21:19

Teşekkürler, ben videoyu indirdim olmazsa bir ara youtube üzerinden de burada veririz. Küçük bir fikir vermesi için iyi bir animasyon, hat tipik tek ray işletmesi işte, ortada bir yerlerde geçişme noktası planlanmış, doğal olarak iki yönde trafiğin işleyebilmesi için iyi, hat zaten çok uzun bir hat değil sanırım dolayısı ile tek geçiş noktası sanırım yetecektir, gerçi bir anlamı yok ama yine de tekrar edeyim :) keşke çift hatlı bir işletme planlansa ve yapılsa idi, bir caddeden gidiş bir diğer caddeden dönüş yapılamazmıydı diye hala düşünüyorum. Böyle bir işletme yapılsaydı araçlar eski olsa da sistem her zaman yeni araçlara uygun olurdu adına mecburiyetten Nostaljik Tramvay denmek zorunda kalınmazdı. Yine de bir kentin "tramvay" inşaatına başlaması ve bunu diğerlerinin başlangıcı olarak nitelendirmesi iyi bir şey.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Kas Prş, 2010 22:47

bir caddeden gidiş bir diğer caddeden dönüş yapılamazmıydı diye hala düşünüyorum.
Bu cadde bölgedeki eğime dik olarak gidiyor.Bir alt veya bir üst caddeye dönüş yapmak bu araçlar için eğim nedeniyle problem olabilir.Zaten bir üst caddeden de yeni yapılacak olan Kent meydanı-Heykel tramvayı geçecek.
Nostaljik tramvayın şu anki uzunluğu 1200 m civarında olacak benim bu hat için tek önerebileceğimdoğu tarafından biraz daha uzatılarak Gökdere metro istasyonu ile bağlantı oluşturulması.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Kas Prş, 2010 23:01

Bursa mevcut ve düşünülen hatlar haritası


Yukarıdaki haritada bu bölgede şuanda var olan ve düşünülen hatları çizdim.
*Pembe hat var olan metro hattı
*Mavi hat nostaljik tramvay hattı
*Yeşil hat planlanan Kent Meydanı - Heykel hattı
*Siyah hat ise benim önerim olan Metro istasyonuna kadar olan 700m'lik uzatma bölümü.


Düzeltme: URL tam görüntülenmediği için kısaltma olarak ekledim bilginize, Esat.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Kas Prş, 2010 23:07

Bu yekhat tramvaycılık ilginç bir oyuncakçılık. Tamını ödeyeceğimize, yarısını ödek mentalitesi. Kötü. Hoşuma gitmiyor, gidemiyor!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Cum, 2010 00:07

btgn yazdı:
bir caddeden gidiş bir diğer caddeden dönüş yapılamazmıydı diye hala düşünüyorum.
Bu cadde bölgedeki eğime dik olarak gidiyor.Bir alt veya bir üst caddeye dönüş yapmak bu araçlar için eğim nedeniyle problem olabilir.Zaten bir üst caddeden de yeni yapılacak olan Kent meydanı-Heykel tramvayı geçecek.
Nostaljik tramvayın şu anki uzunluğu 1200 m civarında olacak benim bu hat için tek önerebileceğimdoğu tarafından biraz daha uzatılarak Gökdere metro istasyonu ile bağlantı oluşturulması.
Benim kast ettiğim hattın dönüş yapması değil, gidiş gelişli bir hat olması. Bu caddenin darlığı ve işlekliği gibi bir problem var ise, gidiş bir cadde üzerinden dönüş ise ayrı bir cadde üzerinden yani ya bir alt ya da bir üst caddeden olabilirmiydi şeklindeydi, bunun örnekleri pek çok kentte mevcut tramvay yapmak istiyorsan ve bunu gerçekten verimli kullanmak istiyorsan sokakların darlığına karşı en iyi çözümde bu. Şimdi harita üzerinden çizemedim ama anlaşılacağını düşünüyorum.


Ek: Şimdi Berk arkadaşımızın yüklediği haritaya baktımda benim önerimin orada işlerlik kazanması mümkün değil, ancak diğer hat ile bağlantı yapılarak dönüşü diğer hat ile ortak yoldan kullanabilir, bu yerinde bir uygulama olabilir. Bir kere İstanbul' da yapılan şu İstiklal tramvayı bu konuda çok gereksiz bir örnek oldu, sonrasında yapılan böyle dar cadde eski araç tanımlamaları olayı hep Nostaljik kisvesi altına sokarak bu sistemi uygulanır hale getirdi. Bu tip işletme arkadaşlarımızdan duyduğum kadarı ile Amsterdam' da da mevcut ama oradaki bildiğimzi bayağı bir tramvay işletmesi sadece dar sokakların geçişinde tek hatta düşüyor.

Ama en azından arkadaşımızın metro hattına kadar uzatılması önerisi gayet yerinde görünüyor.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön