T 1 hattında inşaatın Atatürk Caddesi’nde geceli gündüzlü sürdüğünü ve yaz aylarında Kent Meydanı Heykel seferlerine başlayacaklarını vurgulayan Altepe, "Bursalılar inşaat dolayısıyla sıkıntı yaşabilir. Ancak zahmetsiz hizmet olmuyor. Vatandaşlarımızı daha az mağdur etmek için geceli gündüzlü çalışıyoruz. 6,5 kilometrelik hatta kullanılacak 8 vagonla ilgili ihale ise hazır. Önümüzdeki günlerde vagon ihalesini yapıp inşaatın bitmesiyle tramvayın startı vereceğiz. İkinci etapta da hızlı bir şekilde İstanbul yolunda terminale ulaşacağız. Daha sonra ise Bursa’nın 7 noktasına ray döşeyeceğiz. Hedefimiz Bursa’yı demir ağlarla örmek" diye konuştu.
Altepe, T 1 hattının devreye girmesiyle Çatalfırın Viyadüğü’nün de kaldırılacağını anlatarak, "Tramvay çalışmaya başlayınca viyadük işlevini kaybetmiş olacak. Araçlara yol üzerinden dönüş sağlanacak. Bu yüzden viyadüğü de kaldırmayı planlıyoruz. Merkezdeki devam eden kazılar derlenip toparlanınca oraya da el atacağız” diye konuştu.
Akademik odalar da Çatalfırın Viyadüğü’nün kaldırılmasından yana olduklarını açıkladı. İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin ve Şehir Plancıları Odası Bursa Şubesi Başkanı Füsun Uyanık, şehir merkezinde görüntü kirliliği oluşturan viyadüğün bir an önce kaldırılmasını istediklerini açıkladı. Şahin, “Şehirlerdeki yapıların ömrü ve kullanım süresi var. Çatalfırın Viyadüğü de ömrünü tamamladı. Cumhuriyet Caddesi’nin bizim de uygun gördüğümüz şekilde araç trafiğine kapatılması bu viyadüğün işlevini yitirmesini sağladı. Çatalfırın Viyadüğü kaldırıldığında, kent estetiği ve silüetini etkileyen görüntü kirliliği de ortadan kalkmış olacak”dedi
Kaynak: olay.com.tr
Sonunda araç alım ihalesinin olacağını duyabildik şükür. Ayrıca iki aydan beri kent gündemini meşgul eden Çatalfırın Viyadüğünün kaldırılacak olması sevindirici.
Haberde bahsi geçen ve ilk etaplarda yapılması planlanan tramvay hatları T2 ve T3. Ama bu hatların ikiside iki etap halinde yapılacak.
T2 hattından ilk etap Kent Meydanı (S.Garaj)-Terminal, ikinci etap Terminal-DOSAB
T3 hattında ilk etap Yeşil-Çekirge, ikinci etap Çekirge-Mihraplı (Yeni stadyumun yapılacağı alan) Bu hat Yeşil-Setbaşı-Heykel-Altıparmak-Kültürpark-Çekirge-Dikkaldırım-Mihraplı güzergahını takip edecek, ama Çekirge-Mihraplı arası beni düşündürüyor. Bu bölümde tramvayın geçeceği alanların eğim farklılıkları fazla gibi.
Bu hatlardan sonra T4 hattının yapılması planlanıyor. Bu hat Mihraplı-Odunluk-Beşevler bölgesini dolaşacak ama tam bir plan göremedim açıkçası.