
Konuyu yine kısaca özetleyeyim Avusturya'da hali hazırda bir hızlı tren hattı yok, hızlı tren olarak çalışan DB ye ait ama ÖBB ile ortak işletilen ICE lar var, bunların içinde mülkiyeti tamamen ÖBB ye ait olan varmı bilmiyorum açıkçası ama hızlı tren tasarımında olmayıp hızlı tren hızında giden trenleri var


Yeni inşa edilen bu güzergah sadece Viyana ile Sankt Pölten kentleri arasında aslında ama bu bölümdeki hızlanma ve yol kısalması 25 dk. avantaj sağladı, dolayısı ile güzergahın devamında yer alan Salzburg, Innsbruck gibi kentlerede yolculuk süresi kısaldı. Buna en çok sevinenler günlük olarak Sankt Pölten den gelip Viyana'da çalışanlar oldu tabii ki. Sonuç olarak Avusturya'nın ilk hızlı tren güzergahı diyebileceğimiz bu yol 9 Aralık tarihinde hizmete açılacak. Geçtiğimiz günlerde bu güzergahta kısa bir yolculuk yapmış ve yeni inşa edilen Tullnerfeld garı fotoğraflamıştım, bu yolculukta kullandığımız Rail Jet içinde aracın hızı iç ekranlarda gösterilmediği için kaç ile gittik açıkçası bilmiyorum ve henüz güzergah planlamadan bakmadım da normalde kaç dakika ama biz 16 dk. gibi bir sürede vardır, yine daha önce bindiğim bir Rail Jet ile diğer araçların en fazla 100 yaptığı güzergahta 160km/s ile istasyonlardan geçmek oldukça zevkli idi.
Bu konuda bugün vereceğim haber biraz farklı, güzergahın açılmasının yaklaştığı bugünlerde ÖBB yani Avusturya devlet demiryolları yaptığı bir açıklama ile ETCS donanımı olmayan trenlere bu güzergahı kullandırmayacaklarını açıklamışlar, bu büyük oranda yük trenleri etkiliyor. Bu güzergah üzerinde inşa edilmiş Tullnerfeld garı aslında bu trenler ile geçişmeleri gerçekleştirmek amacı ile inşa edilmiş ama anladığım kadarı ile bir süre daha yeni sinyalizasyon sistemine sahip olmayan araçlar bu güzergahı kullanamayacaklar. 2013 baharında Innsbruck ile Brenner arasındaki kesimde de ETCS in devreye girmesi ile bu kesimleri sinyalizasyon sistemleri yenilenmiş olan 186 elektrikli lokonun kullanabileceği ama eski Avusturya PZB90 sistemindeki araçların burada da eski Kufstein - Brenner koridorunu kullanacakları ve 2013 - 2014 arasında diğer araçlarında sisteme entegre edileceği haberde belirtilmiş.
International Railway Journal
Bu da daha önce bahsettiğim Sankt Pölten - Viyana arası yeni demiryolu ve tünel silsilesi
http://www.youtube.com/watch?v=bJhWS14dLkU