http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19927
Güneydoğu Asya'da planlanan hat ülkenin güneybatısındaki Yunnan eyaletinin merkezi Kunming'i Singapur'a bağlayacak. Bu hat Vietnam, Tayland, Myanmar ve Malezya'dan da geçecek.
Diğer bir hattın ise kuzeybatıdaki Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nin merkezi Urumçi'den başlayıp Kazakistan, Özbekistan ve Türkmenistan gibi Orta Asya ülkelerinden geçerek Almanya'ya ulaşması planlanıyor.
Üçüncü hat ise kuzeydoğudaki Heylongciang eyaletinden başlayıp Rusya'yı geçtikten sonra Batı Avrupa'ya varacak.
Çin'in hızlı tren standartlarıyla yapılacak bu hatlarda trenler en ekonomik hız olan saatte 200 kilometre hızla seyrederken, azami hız saatte 350 kilometre olacak.
Çin'in teknoloji, donatım ve hızlı tren sağlamayı taahhüt ettiğini söyleyen Prof. Vang, hatta Çin tarafının doğal kaynaklarını verecek ülkelerde inşaat masraflarını da üstleneceğini ileri sürdü. Örneğin Myanmar, inşaat konusundaki mali desteğe karşılık olarak lityum vermeyi kabul etti.
Çin ile Rusya arasında Sibirya'da hızlı demiryolu hattı yapımı için anlaşmaya varıldı. İran, Pakistan ve Hindistan aynı konuda Çin ile görüşmeleri sürdürüyor.
Prof. Vang halen aşılması gereken bazı teknik sorunlar bulunduğuna da işaret etti. Örneğin Kırgızistan'ın demiryolu hattı Çin'inkinden dar. Çin, hızlı demiryolu hattının bu ülkelerde de aynı genişlikte olmasını istiyor. Pekin makamları bu konuda Vietnam'ı ikna etti, ancak bazı ülkelerle henüz anlaşmaya varılamadı.