esk-MR.06 » Eskişehir'e schwebebahn önerisi
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olsun düşünmek lazım, gerçi ben olur olmaz herşeye illa bir kulp buluyorum, Başar hemen muhalefet yapıyor ama valla uzunca zamandır gözlerim rahatsız etmese bende öneri projeler ile ilgili yazıp çizeceğim, fakat pek dayanamıyorum pc de çalışmaya bu aralar yoksa ne güzel beynimiz çalışıyor, paslanmaya karşı birebir
Bu tip sistemlerin en büyük dezavantajı hep bahsettiğimiz görüntü kirliliği ve gürültü kirliliği. Mesela o Amerika' daki yükseltilmiş sistem. İşletmesi ile ilgili hiçbir şey söylemem işlevsel olduğu muhakkak, ki hala çalışıyor. Ama görüntüsü bana göre bugün için berbat, eminim oradaki insanların pek çoğu Parislilerin Eifel benzetmelerini yapıyordur o sistem için, getto gibi yerler haline gelmiş, hep filimlerde görürüz zangır zangır trenler geçer Bizim kentleşmemizde de sokak ve cadde genişliklerimiz, keten helva yanmasın, helva ile birlikte oylarda yanmasın diye hep Ahmet dayının gecekondusu ile Mehmet efendinin arsasına göre ayarlanmış. Dolayısı ile ortaya bıraktım toplu taşımayı özel araçların zor geçtiği sokaklar çıkmış. Sanki kentlerimizin hepsi 1000 yıllık tarihi kentler gibi, iç içe, dar. Bu tip bir kentleşme varken nasıl bu sistemleri adapte edelim. Mümkün değil, hemde rahatsız edici.
Senin önerinde ise çay/dere her ne ise (Porsuk Çayı değil dimi o? çok dar da) onun üzerine yerleştirilebilecek böyle bir sistem ile yerden avantajı var, yani binaların içine girmeden yürütülebilecek bir iş gibi geldi bana.
Bu tip sistemlerin en büyük dezavantajı hep bahsettiğimiz görüntü kirliliği ve gürültü kirliliği. Mesela o Amerika' daki yükseltilmiş sistem. İşletmesi ile ilgili hiçbir şey söylemem işlevsel olduğu muhakkak, ki hala çalışıyor. Ama görüntüsü bana göre bugün için berbat, eminim oradaki insanların pek çoğu Parislilerin Eifel benzetmelerini yapıyordur o sistem için, getto gibi yerler haline gelmiş, hep filimlerde görürüz zangır zangır trenler geçer Bizim kentleşmemizde de sokak ve cadde genişliklerimiz, keten helva yanmasın, helva ile birlikte oylarda yanmasın diye hep Ahmet dayının gecekondusu ile Mehmet efendinin arsasına göre ayarlanmış. Dolayısı ile ortaya bıraktım toplu taşımayı özel araçların zor geçtiği sokaklar çıkmış. Sanki kentlerimizin hepsi 1000 yıllık tarihi kentler gibi, iç içe, dar. Bu tip bir kentleşme varken nasıl bu sistemleri adapte edelim. Mümkün değil, hemde rahatsız edici.
Senin önerinde ise çay/dere her ne ise (Porsuk Çayı değil dimi o? çok dar da) onun üzerine yerleştirilebilecek böyle bir sistem ile yerden avantajı var, yani binaların içine girmeden yürütülebilecek bir iş gibi geldi bana.
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
evet işte ben de bunu o yüzden bir çözüm olarak gördüm ya.. çayın üstüne yapılıyor, ne yolu daraltıyor ne de gecekondu yıktırıyor, üstelik bi de şehir iki ucunu merkeze bağlıyor. yoksa ben de metro ya da tramvay önerisi yapardım ama çok mümkün göründü gözüme, tramvay'ı bile iyi yapmışlar, bazı yerlerde çok dar caddelerden geçiyor. metro ise bu büyüklükte bir şehrin bütçesini sarsar.
böyle bir sistemi amerikadaki gibi cadde üstüne düşünmedim çünkü o herkese rahatsız edici geliyor, ama çay deyince olay değişiyor, bu çayı gondollardan başka kullanan yok, üstünde böyle bir sistem düşünülse ne kadar güzel olurdu diyorum ben de
böyle bir sistemi amerikadaki gibi cadde üstüne düşünmedim çünkü o herkese rahatsız edici geliyor, ama çay deyince olay değişiyor, bu çayı gondollardan başka kullanan yok, üstünde böyle bir sistem düşünülse ne kadar güzel olurdu diyorum ben de
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Porsuk, evet. Ama Wupper gibi. Yine de oraya iyi gelmez. Muhalefet için söylemiyorum, aracı kullandım, efektini biliyorum. Metro gibi işlvesel, zaten bir metroydu ilk başta, çok eski bir tane hem de. Ama Eskişehir'e gerekmez. Zaten ışık dolu bir yerde böyle karanlıklaştırmak ne işe yarar? Kurbağlıdere üstünde olur belki Ama Porsuk?
Esat, dün yine bir New York filmi seyrettim ... of be, o metro trenleri 12, 14 vagonlu yahu ... valla bizim oyuncaklar bana bu konuda garip geliyor! New York'ta şahsen görmediğim için bir şey demeyeceğim, halbuki filmde ben de bayağı gürültülü buldum açıkçası, ama Berlin'de hiç gürültülü değil, elbet çok da bakımlı ve demiryolları hep denetimli. Alman kafasını bilirsin, eski malzeme ama altına kauçuk falan yaparlar.
Esat, dün yine bir New York filmi seyrettim ... of be, o metro trenleri 12, 14 vagonlu yahu ... valla bizim oyuncaklar bana bu konuda garip geliyor! New York'ta şahsen görmediğim için bir şey demeyeceğim, halbuki filmde ben de bayağı gürültülü buldum açıkçası, ama Berlin'de hiç gürültülü değil, elbet çok da bakımlı ve demiryolları hep denetimli. Alman kafasını bilirsin, eski malzeme ama altına kauçuk falan yaparlar.
-
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11
Hmm. Bir Eskişehir'li olarak projenin Porsuk'u boğacağını güzelliğini 'gölge' altında bırakacağını düşünüyorum. Bu proje 10 yıl önce Porsuk alımlı bir çay değil de yanından geçilmez bir kanal görüntüsündeyken önerilseydi belki daha olumlu bakardım ama.... Güzergah yolcu çeker mi bilemiyorum ama terminal&Kentpark-Köprübaşı-İstasyon(yakınları) tabii ki önemli duraklar. Ama mevcut tramvay da buralardan geçiyor zaten. Çay üstünde bot seferleri de var sanırım ama tursitik amaçlı. Hızlarını bilmiyorum ama bir yolcu talebi varsa bu seferler arttırılsa yeter sanırım. Asıl şu tramvay güzergahını uzatma işi bir başlasa da görsek.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... c6496&z=13
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... c6496&z=13
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
evet tren setleri öyle ama çoğu yeraltı platform çok kısa, ama duyduğuma göre anons geçiyorlarmış: mesela 86th street istasyonunda inecek yolcular lütfen ilk 3 vagona geçiniz diye. vagonlar arası geçiş kapılarla yapılıyor ve böyle bi yöntemle trene giriş çıkış yapılıyor. bana da hep garip gelmiştiralabay yazdı:of be, o metro trenleri 12, 14 vagonlu yahu ... valla bizim oyuncaklar bana bu konuda garip geliyor!
@bilalünal: varolan tramvay hattını çizerken birkaç hatanız olmuş, düzeltmeniz için buyrun :
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 5937b&z=14
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haritaların ikiside bana aynı geldi linklerini Estram başlığına alıp aslında orada bu tramvayın genişletilmesi hadisesini konuşabiliriz. Dediğim gibi benim dışarıdan gördüğüm Eskişehir bu tramvay işini benimsemiş gibi, ama bir kaç yerde tramvayların dar olması ve dar sokaklardan geçmesi ile ilgili şikayette okudum gibi
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
Esat abi biraz daha dikkatli bakarsan üniversite kısmında resmen cadde farkı olduğunu göreceksin, ben de Bilal bey hatasını düzeltsin istedimEsat yazdı:Haritaların ikiside bana aynı geldi
Esat yazdı: ama bir kaç yerde tramvayların dar olması ve dar sokaklardan geçmesi ile ilgili şikayette okudum gibi
tabiki birkaç muhalefet olacaktır. herkes tramvay hatlarını benimsemiyor, her şehirde başa gelen birşey, kayseri de geniş caddelerine rağmen uzun süre kabullenememişti kayserayı.
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12