Sayılar:
400 km yeni ray döşenmiş.
24 yeni makas yapılmış.
30.000 ton balast çakılı değiştirilmiş.
Kontrol ve emniyet sistemleri yenilenmiş (sanırım sensörler).
Günde ortalama 17.000 kişi gidip geliyormuş.
Günde 60 tren işliyormuş.
Tadilat devrinde tren sayısı 50’ye düşürülmüş ve seyahat zamanı büyük deplasmanlardan (Esat … Umleitung neydi?) dolayı aşağı yukarı 50 dakika uzamış.
ICE YHT demek.
eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3530
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
Bu ama tadilata da bakar. Burada da sıfıra düşürülen hatlar/yollar var. Orada yeteri yollar ve dolambaçlı gidilebilir yollar varmış demek. Karamorman’da meselâ yok, orası kırsal ve dağlık.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
Deplasman eskiden (?) basketbolda oyuncu değişimine denirdi, o yüzden bana biraz garip geliyor. Yenitürkçe bir tabir lâzım bence. Çevirgeç gibilerinden
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
Geçici Dolangaç Yolu