ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 04 Ağu Pzr, 2013 18:09

Esat yazdı:
justuur yazdı:Çok teşekkür ederim. tabiki proje bittikten sonra neler olacak bunu bekleyip göreceğiz ama bana kalırsa bir yazı hazırlayın derim. aslında ben destekleyen görüşlere de yer vermek istiyorum ancak destekleyenlerin sosyal paylaşım sitelerindeki demeçleri siyaseti ele aldığı için bunlara site'de yermek istemiyorum. öyle olursa sayfa amacından çok uzaklaşmış olur.3. köprüye karşı olanlarında siyasi görüşlü yazılarını paylaşmamak için özen gösteriyorum.
Bence en doğrusunu yapmışsınız, bakalım belki el birliği ile bir şeyler yazarız, bilimsel tarafı olmasa da vatandaş gözü ile beklentiler gibi bir şey olabilir.
Nasıl yapılabilir? Bence bu konuyu es geçmeyelim.

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 07 Ağu Çrş, 2013 18:21

7 Ağustos 2013 - 3. Köprü Kule Temelleri İnşası ve Otoyol için Yol Açma Çalışmaları (Poyrazköy, Garipçe)
http://www.koprufotograflari.com/2013/0 ... lleri.html

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 09 Ağu Cum, 2013 04:28

3.Köprü inşaatı ve Kuzey Marmara Otoyolu Çalışmaları Uydu Görüntüleri (Avrupa Yakası)

http://www.koprufotograflari.com/2013/0 ... oyolu.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Cum, 2013 07:32

Google bazen böyle yarım güncellemeler yapıyor, açıkçası bir "rica" ile engelleme falan olsa idi zaten hiç yeni görüntü yayınlamazlardı diye düşünüyorum, diğer taraftan fotoyu alıntılamadım ama bir tanesinde ormanlık alan içerisinde çok geniş bir yer açılmış, tabi hiç araç olmayınca kestiremiyor insan o genişliğin ne kadar olduğunu ama en azından o bölgede çok ciddi bir ağaç sökümü yapılmış gibi görünüyor.

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 10 Ağu Cmt, 2013 02:50

Esat yazdı:Google bazen böyle yarım güncellemeler yapıyor, açıkçası bir "rica" ile engelleme falan olsa idi zaten hiç yeni görüntü yayınlamazlardı diye düşünüyorum, diğer taraftan fotoyu alıntılamadım ama bir tanesinde ormanlık alan içerisinde çok geniş bir yer açılmış, tabi hiç araç olmayınca kestiremiyor insan o genişliğin ne kadar olduğunu ama en azından o bölgede çok ciddi bir ağaç sökümü yapılmış gibi görünüyor.
Doğru söylüyorsunuz. yazıyı güncelledim.

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 10 Ağu Cmt, 2013 02:51

7 Ağustos 2013 - Kuzey Marmara Otoyolu İçin Zekeriyaköy- Çiftalan Arasında Yapılan Yol Açma Çalışmaları
http://www.koprufotograflari.com/2013/0 ... oyolu.html

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 11 Ağu Pzr, 2013 23:26

7 Ağustos 2013 - Kuzey Marmara Otoyolu İçin Odayeri'nde Yapılan Yol Açma Çalışmaları

http://www.koprufotograflari.com/2013/0 ... lu_12.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Cmt, 2013 16:29

ÇED dedik ÇÜD dedik TEMA tarafından açılan dava kapsamında mahkeme bilirkişi raporu istemiş ve bilirkişide köprünün mevcut proje kapsamında çevreye zararı yoktur, yeter ki çevresinde yapılaşmaya engel olunsun demiş.
Etkilenecek alanlar çalı çayır: "Kuzey Marmara Otoyolu'ndan (KMO) etkilenecek arazinin kullanım türleri, çalı, çayır, kıraç toprak, su, sulak alan, tarım alanı, yaprak dökmeyen ağaç ve yerleşim alanlarıdır."

Raporun başka bir bölümünde etkilenecek alanlar şöyle sıralandı: "Ağaç yüzde 31, tarım alanı yüzde 28, çalı yüzde 19, yerleşim yüzde 6, yaprak döken ağaç yüzde 6, kıraç toprak yüzde 2."

Rapordaki verilere göre, projenin etkileyeceği alandaki orman varlığı yüzde 40. Bu da 6500 hektarlık alanın 2600 hektarı. Rapora göre İstanbul Ormanları'nın yüzde 1.1'i projeden etkilenecek. Bu bölüm Belgrad Ormanları'nı kapsıyor.

Raporun sonuç kısmında şöyle denildi: "Sık viyadük ve tünellerden oluşan KMO'nun doğal ortalama etkisinin düşürüleceği anlaşıldığından, doğal ortama zarar vereceği, çevre ve havza alanlarında kirliliğe neden olacağı yargısı, çevresinde D100 ve TEM benzeri yoğun bir yapılaşma olmamak kaydıyla abartılmış bir düşünce olduğu görülmüş..." "Mevcut ulaşım sistemi üzerindeki sıkışık trafiğin sebep olacağı çevresel kirliliğin akan trafiğe göre daha fazla olduğu, köprü yapımının engellenmesi durumunda kaçınılan yüksek orandaki çevresel kirliliğin insanların yaşadığı alanlarda daha fazla oluşacağı, bunun halk sağlığı yönünden de meskun alanlarda daha büyük çevresel ve sağlık problemine sebep olacağı görülmüş..."
http://emlak.haber7.com/emlak-gundemi/h ... kisi-onayi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ağu Cmt, 2013 16:35

Eh, olunsun bakem :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Pzr, 2013 19:13

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım köprünün ayaklarının yükselmeye başladığını söylüyor,

http://ekonomi.haberturk.com/is-yasam/h ... bitiyor-mu
Boğaza yapılan üçüncü köprüyle ilgili olaraksa, "Gidişat çok iyi. Düşündüğümüz takvimin biraz ilerisinde olduğumuzu söyleyebilirim. Köprü kuleleri gözükmeye başladı ara vermeden iki metrede bir yükselerek gidiyor" diyerek çalışmaların devam ettiğini söyledi.

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 20 Ağu Sal, 2013 01:17

17 Ağustos 2013 - Kuzey Marmara Otoyolu İçin Demirciköy ve Uskumruköy'de Yapılan Yol Açma Çalışmaları

http://www.koprufotograflari.com/2013/0 ... .html#more

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Çrş, 2013 19:09

Bugün uydudan çekilmiş yeni fotolardan bahseden bir haber vardı ama sadece tek bir foto vardı, kentin kuzeyinden geçen alanda ciddi bir yol açılmış, yani öyle köprü yakını falan değil basbayağı güzergah açılmış, diğer taraftan ben geçen gün justuur un çektiği fotolar üzerinden "biraz geniş değil mi o açılan alan" gibi bir şeyler söylemiştim ama sonra bir iki noktada karayollarına göz attımda bir otoban için normal bir genişlik aslında, orman konusuna gelince. Tamam yeşili koruyalım sevelim, tohumlar fidana, fidanlar ağaca, ağaçlar ormana dönüşsün :) geçen gün eylemci bir grup fotoğraflama yapmış bununla ilgili haberler vardı, orada ki fotolara baktım da yani orman nedir diye istemeden soruyorum, orman Belgrad ormanıdır bana göre, yetişmiş ağaçlar ki ağaç yani, yol açılan yerdeki bitkiler ise ağaç mı maki mi? Yani gerçekten 10-20 yıl sonra orman vasfına girecek bir bitki örtüsü gibi görünmedi, ben uzun yıllar öncesinden o madenler ve karadenize giden köy yolları civarını bilirim, o ağaç dediğimiz bitkiler öyle durur, büyümez. Yani diyorum ya hadi kes gitsin demeyelim ama ortada gerçekten ORMAN tanımını hak eden bir arazi varmı, bunu öğrenmek istiyorum.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön