
ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42
Poyrazköy girişinde bir futbol sahası.
Son zamanlarda kesilen ağaçların niteliksiz, maki, ya da genç ağaçlar olduğu; yetişkin ağaçların taşındığı ile ilgili açıklamalar ve haberler yapılıyor. Bu haberler kesinlikle gerçeği yansıtmıyor. Bazı haber kanalları çevreci grupların ağaç kesildiğini iddia etmesinden bahsediyor. Bütün bunları komik buluyor ve aşağıda, istiflenmiş ve artık niteliksiz olan ağaç fotoğraflarını yorumsuz paylaşıyorum.
(Bu fotoğraflarda gözüken "niteliksiz" ağaçlar Poyrazköy girişinde kesimi yapılmış ağaçların ufak bir bölümüne aittir.)




Son zamanlarda kesilen ağaçların niteliksiz, maki, ya da genç ağaçlar olduğu; yetişkin ağaçların taşındığı ile ilgili açıklamalar ve haberler yapılıyor. Bu haberler kesinlikle gerçeği yansıtmıyor. Bazı haber kanalları çevreci grupların ağaç kesildiğini iddia etmesinden bahsediyor. Bütün bunları komik buluyor ve aşağıda, istiflenmiş ve artık niteliksiz olan ağaç fotoğraflarını yorumsuz paylaşıyorum.
(Bu fotoğraflarda gözüken "niteliksiz" ağaçlar Poyrazköy girişinde kesimi yapılmış ağaçların ufak bir bölümüne aittir.)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
niteliksiz ile neyi kast etmişler acaba? Yani mobilyalık ağaç değil anlamın da ise olabilir ama ağaç değil dersek olmaz. Bende söylemiştim genelde arazinin fotolarına bakınca bodur ağaç denilemeyecek -bana göre- makilik alanlar gibi görünüyor diye, tabii bu kesilmiş olanlar pek öyle maki ya da arsız meşe tarzı durmuyor, bildiğimiz ağaç.
Ağaç taşınması var mı yok mu bunu da gözümüzle görmeden bilemeyeceğiz, ben isterdim ki YALANDAN bile olsa, bu taşımanın yapıldığının da belgelenmesine izin versinler, görelim. Ya da kaldırılan her ağaç için bölgede 10 ağacın dikildiğini görelim falan, görmek isterim bir vatandaş olarak, görmezsem şüphe ederim.
Bir de geçen akşam tv de bir haber kanalı İstanbul' un çarpık yapılaşması ve mimari sorunlar ile ilgili bir haber için helikopter uçuşu yaptı fakat aktardığına göre 3. köprü inşaat alanı üzeri uçuşa kapalı alan ilan edilmiş yani helikopterle falan gidip bakılamıyormuş? Aslı var mıdır?
Ağaç taşınması var mı yok mu bunu da gözümüzle görmeden bilemeyeceğiz, ben isterdim ki YALANDAN bile olsa, bu taşımanın yapıldığının da belgelenmesine izin versinler, görelim. Ya da kaldırılan her ağaç için bölgede 10 ağacın dikildiğini görelim falan, görmek isterim bir vatandaş olarak, görmezsem şüphe ederim.
Bir de geçen akşam tv de bir haber kanalı İstanbul' un çarpık yapılaşması ve mimari sorunlar ile ilgili bir haber için helikopter uçuşu yaptı fakat aktardığına göre 3. köprü inşaat alanı üzeri uçuşa kapalı alan ilan edilmiş yani helikopterle falan gidip bakılamıyormuş? Aslı var mıdır?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42
Sanırım ağaç taşıma işlemi yapmışlar ancak bu işlem benim anladığım kadarı ile tamamen göstermelik olmuş. Bir kaç ağaç ile sınırlı kalmış. Halbüki ICA'de ki firmalardan birisinin patronu (isim vermek istemiyorum) Doğayı nasıl daha az tahrip ederek bu işi yapabiliriz? her türlü tavsiye'ye açığım, cebimden daha fazla para harcamaya da hazırım demişti. Eğer samimi olsaydı bu ağaçların taşınmasını düşünmek için tavsiyeye de ihtiyacı yoktu. İstanbul'da ağaçlandırılması gereken bir sürü alan var. Taşınıp o alanlara dikilebilirlerdi. Köprü ve otoyollar için ormanların tahrip edilmesi tüm dünya'da gözlemlenen bir durum ancak. Burada mevzu bahis olan istanbul'un son ormanları. Bu yüzden daha dikkatli ve samimi olunmalıydı diye düşünüyorum.Esat yazdı: Ağaç taşınması var mı yok mu bunu da gözümüzle görmeden bilemeyeceğiz, ben isterdim ki YALANDAN bile olsa, bu taşımanın yapıldığının da belgelenmesine izin versinler, görelim. Ya da kaldırılan her ağaç için bölgede 10 ağacın dikildiğini görelim falan, görmek isterim bir vatandaş olarak, görmezsem şüphe ederim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu açıklamaları hatırlıyorum, hatta en az zararı verecek güzergahı seçtik, daha fazla köprü, viyadük ve tünel ile geçeceğiz denilmişti, keşke dedikleri gibi olsaydı ama dikkate rağmen böyle ise bilmiyorum ne diyelim.justuur yazdı:Sanırım ağaç taşıma işlemi yapmışlar ancak bu işlem benim anladığım kadarı ile tamamen göstermelik olmuş. Bir kaç ağaç ile sınırlı kalmış. Halbüki ICA'de ki firmalardan birisinin patronu (isim vermek istemiyorum) Doğayı nasıl daha az tahrip ederek bu işi yapabiliriz? her türlü tavsiye'ye açığım, cebimden daha fazla para harcamaya da hazırım demişti. Eğer samimi olsaydı bu ağaçların taşınmasını düşünmek için tavsiyeye de ihtiyacı yoktu. İstanbul'da ağaçlandırılması gereken bir sürü alan var. Taşınıp o alanlara dikilebilirlerdi. Köprü ve otoyollar için ormanların tahrip edilmesi tüm dünya'da gözlemlenen bir durum ancak. Burada mevzu bahis olan istanbul'un son ormanları. Bu yüzden daha dikkatli ve samimi olunmalıydı diye düşünüyorum.Esat yazdı: Ağaç taşınması var mı yok mu bunu da gözümüzle görmeden bilemeyeceğiz, ben isterdim ki YALANDAN bile olsa, bu taşımanın yapıldığının da belgelenmesine izin versinler, görelim. Ya da kaldırılan her ağaç için bölgede 10 ağacın dikildiğini görelim falan, görmek isterim bir vatandaş olarak, görmezsem şüphe ederim.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42
5 ekim 2013 tarihinde çekilmiş fotoğralar için:
http://www.koprufotograflari.com/2013/1 ... lleri.html
http://www.koprufotograflari.com/2013/1 ... lleri.html
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42
3.köprü ve kuzey marmara otoyolu uydu görüntüleri
http://www.koprufotograflari.com/2013/1 ... nsaat.html

http://www.koprufotograflari.com/2013/1 ... nsaat.html

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
İstanbul'a alternatif yol yapılmalıydı ama bu yol TEM ve D100'ün arasında olmalıydı. Köprüler yapılmalıydı ama bunlar şehrin merkezi noktalarına hizmet edecek şekilde İstanbul Boğazı ve Küçükçekmece Gölü üzerinde olmalıydı. Tünellerden yol yapılmalıydı ama bla bla bla...
Ormanlar, kesilen ağaçlar, kış ortasında zaman zaman baskın kısmen belirgin bir hava kirliliğine boğuk şehir ortamına yol alınmamalıydı. Şehirdeki 'Nitelikli' yeşil alan mahrumiyeti Kuzey Marmara Otoyolu'yla daha da sıkıntılı hale gelecek.
Ormanlar, kesilen ağaçlar, kış ortasında zaman zaman baskın kısmen belirgin bir hava kirliliğine boğuk şehir ortamına yol alınmamalıydı. Şehirdeki 'Nitelikli' yeşil alan mahrumiyeti Kuzey Marmara Otoyolu'yla daha da sıkıntılı hale gelecek.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Mayıs 2010'da aşağıdaki gibi düşünüyordum, bunu değiştiren pek bir gelişme göremedim
--------------------------------------
Kuzey Marmara Otoyolu:
Gürbulak (İran sınırı)-Ank.-İst.ve Habur-Tarsus-Ank.-İst. hattında uzanan yollar hem ulusal hem de uluslararası transit taşımacılığın sıklıkla kullandığı yollar. 3. köprüye esasında dayanak gösterilen ise transit taşımacılığı şehir içinden alıp şehir dışına taşımak ve izole etmek. Transit taşımacılık için yollar yapılmasına karşı değilim. Nasıl ki Türk tırları ve vatandaşları Yunanistan-İtalya veya Sofya-Viyana yollarını arşınlıyor ise ülkemizde de bunun olması normaldir. Sakarya-İzmit-Gebze arasında yolun yetersiz olduğunu ve tünellerde 2x2 ye düştüğünü de biliyoruz.
Ancak bu yük illa bir otoyola mı sevkedilmeli? Bence hayır. Ro-Ro seferleri, trenyolu yük taşımacılığı, Çanakkale Boğazına yönlendirilecek trafik, şehrin içinden geçen otomobilleri ve raylı toplu taşımayı birarada yüklenen bir köprü sayesinde FSM Köprüsünün transite ayrılması bunların hepsi şimdi de mümkündür.
1- Israrla köprü yapımında başından sonuna art niyet görüyorum. Öncelikle borsa misali 6 tane güzergah kamuoyunda görücüye çıkarıldı. Her biri ayrı bir spekülasyon yarattı. Aylarca bu konuşuldu. 4-5 ay önce bile UB bakanı köprü Tarabya-Beykoz arasından geçecek diyordu, ne oldu sormak lazım. Isıtılan köprü haberleri arsa spekülasyonlarına gaz vermek için yapıldı.
2- Bu köprü raylı sistemi de yüklenecek dendi ama şimdi tıs yok. İstenilse konulur böylece çok uzak noktalardan yük taşımacılığı için trenler, kısa mesafe yükler içinse karayolu tercih edilirdi.
3- Tem otoyolu bir anlamda İzmit şehir merkezinn içinde kaldığı için bu yolun İzmitten geçmesi orası için iyi olacak öte yandan Kuzey Marmara Otoyolu Adapazarı şehir merkezinin ortasından geçirilmek isteniyor, bunu anlamak ise mümkün değil.
4- İstanbul, San Fransisco gibi ortasında ırmak olmayan bir büyük su kütlesi barındıran nadir büyük şehirlerden biri Los Angeles gibi her yerine otoyol yapıp şehrin yarısını yol ve otoparka ayırsak bu nüfus artışı ile bir şey çözülemez.
5- Biz İstanbuldan ne bekliyoruz? Anlaşılıyor ki uluslararası ve yerel sermaye ve de devlet; Çorlu-İst.-İzmit-Sakarya çizgisinden aynı anda hem Hong kong-Singapur-Dubai vari bir finans merkezi, hem Paris-Roma gibi turistik bir şehir hem de Mexico City-Kahire-Mumbai-Guangzhou-Şanghay vb. bir sanayi ve hizmet sektörüne amade işçi deposu tüketici ordusu bir merkez bekliyor.
6- Bu güzerhahın kışın kar yağışlarında kapanacağına garanti verebilirim. İBB ve Akom kurtarır ise o başka tabii. Tem bile o kadar iç bölgelerden dağların üstünden geçmediği halde kışın kar yağdığında kapandığına göre bu otoyolun kapanmaması için hiçbir sebep yok.
7- Bu yolun yapılması ile birlikte geçtiğimiz yıllarda Tem otoyolunun kenarlarında yaşanan orman yangınlarının benzerlerinin bu otoyola yakın yerlere taşınacağına eminim.
3. Köprü ve İstanbul:
İBBnin bile planlarında yok bu mesele ama Ankarada var. Dikkat ettiniz mi? Ulaştırma bakanı 3. köprü brifingini verirken o kadar sık bürokratlarına dönüp sorular sordu ki, o anlamsız enlem-boylam koordinatlarını vermesini hakikaten anlamadım. Belli ki ulaştırma bakanı başbakan gibi konulara hakim değil, en azından o görüntüyü vermiyor.
Alıntı:
AKP, 3. köprüye karşı olduğu bilinen Kadir Topbaşı tamamen etkisiz hale getirdi. Elindeki tüm yetkiler Ankara tarafından alındı. Kadir Topbaş köprünün yapımına karşı olmasına rağmen, karar kendisine dikte ediliyor. Ve o da siyasi geleceğini riske sokmamak için sesini çıkarmamayı tercih ediyor. Böylece, Ankarada kotarılan plan, İstanbulun temsilcisine dayatılıyor. Üstelik; kentin anayasası olan Yüzbinlik Planda köprüye yer verilmemişken Kent halkına ne düşündüğü dahi sorulmazken, kentin en yetkili ismi de sesini çıkaramıyor. Topbaş, bilim insanlarına Plana 3. köprüyü sakın koymayın demesine rağmen, Bakan Yıldırımın yanında oturmak zorunda kalıyor ve köprüyü istemeden de olsa sahipleniyor.
1-Bu köprü ve otoyol yapılsa bile İst.un yine bir otomobil ve raylı geçiş köprü ve yollarına ihtiyacı vardır. En uygun ihtimal var olan iki köprünün arası gözükmektedir. (2 köprü ve Marmaray dışında)
2-Beni köprüden ziyade otoyol ve bağlantı yolları endişelendiriyor. Ben herkesi düşünmeye davet ediyorum. TEM/2. çevreyoluna ilk yapılışından ve açılışından sonra fazladan kaç tane bağlantı eklendi? Bilen bir arkadaş varsa bizi aydınlatsın. E-5in 20 senede geçirdiği değişim ise apaçık ortada. Etrafına nüfus yığıldıkça yonca kavşaklar ile süslendi.
3-Çoğu arkadaş Sultanbeyli, Sancaktepe, Esenler misali varoş nitelikli daha gecekondu tipi yapılaşam örneklerini vermiş. Halbuki FSM ve 2. Çevreyolu öncesi Kurtköy, Ataşehir, Kemerburgaz, Başakşehir, Bahçeşehir, Alkent vb lüks veya iyi hallilerin oturduğu yerler de yoktu. Şimdiki planlanan otoyolunda birebir aynı etkiyi yapacağı kesin.
4-Dilim dilim yerleşim.
Atatürk Havalimanından Karadeniz sahiline doğrudan yol yapılacağı kesin bu yola Hasdal ayrımı yolu da katılır yani bu şu demek, Başakşehir-Arnavutköy-Kemerburgaz- Akpınar/Ağaçlı dörtgeni büyük bir ranta açılmıştır. Ulaştırma bakanı zikretmedi ama köprünün avrupa ve asya yakasındaki giriş ve çıkışlarına çok yüksek ihtimal bağlantı yolu yapılacaktır. Sarıyer-Çayırbaşı tüneli ve Kavacık yeni riva yolu da bağlantıyı sağlar. Çatalca ve Durusu/Karaburun-Hadımköy-Ambarlı içinde birer bağlantı yapılır bu bağlantılar Karadeniz sahili ve Istranca Dağlarına kadar uzanabilir. Ve hatta Silivrinin kuzeyine yapılacak yeni havalimanınaa da bir bağlantı açılır olur biter.
Anadolu yakasında Riva-Kavacık dışında Cumhuriyet Köyü civarına da açılır bu yol bir kolu Şile Yoluna öteki kolu Polonezköy üzerinden Çavuşbaşı ve Teme bağlanır. Pek üzerinde durulmasa da Tem otoyolunu BJK tesislerinin arkasından Çekmeköyün kuzeyinden bu yeni otoyola bağlayan bir bağlantı yolu da var. Zaten Şile Otoyolu Paşaköy-Samandıra var, ona Pendik-Kurtköy ve Şekerpınar bağlantıları eklenir.
5-Aslında Ulaştırma bakanı maden ocaklarını kapatıp ağaç dikeceğiz, Belgrad, Fatih ormanlarını yok etmeyeceğiz gibi aklımda kalan cümleleri söylese de çok tehlikeli bir laf etti, niyetini açığa vurdu. Otoyolun geçeceği arazinin yarısına yakını ormandır, dedi ama bunlar sadece orman gözüküyor aslında çoğu bozulmuş diyerek kapıyı açık bıraktı. Zaten bunların %11i de tartışmalı 2B arazisi idi. Demek ki Anayasanın 169. ve 170. madde, Tapu ve Kadastro Kanununun 2B ile alakalı maddelerinde değişiklik yapmak suretiyle bozuk ormanların ve şu yada bu biçimde açılmış ve işgale uğramış ve yapılaşmış orman arazilerin orman köylüsü dışındaki kesimlere satışı mümkün kılınır ise Ormanlara Elveda denir. Bu ihtimali vurgulamamın sebebi hükümetin referandum ve anayasa değişiklikleri konusunda istekli oluşu ve muhtemel Anayasa Mahkemesi değişikliklerinin hükümeti rahatlacak olmasıdır.
Halihazırda otoyolun geçeceği ve Atatürk Havalimanı bağlantısına yakın olan Bollucada arsa fiyatı şimdilerde m2si 30-40 TL. Otoyol gelsin yapılsın, imar afları çıksın, neler olur görürüz.
6-Bir köprü yapılıyor 2x4 ama bu köprü sırf transit geçişler için yapılıyor ise niye bu kadar geniş gelecek 50 yıl için bile olsa bu köprünün 2x2 ve ortasında yük taşımacılığı için tren yolu geçen bir köprü olması gerekmez miydi? Demek ki işin ucunda FSM Köprüsünin ilk yapıldığı yıllardaki hesaplar var.
7-Ağaç kesimi ve doğaya zarar verilecek olmasını eleştirenleri, bu endişeyi gönüllerinde taşıyanları, yok sen o ormanları çok mu gördün, ne olacak ne kadar kesilir ise o kadar dikeriz, otoyolun geçeceği yerde ne var ki, çok mu önemli yahu! Demesin. Biz İzlandadaki yanardağı da görmüyoruz ama bir püskürdü Avrupa felç oldu. Biz o ormanları görmüyoruz ama iklimi ve su kaynaklarını düzenlediklerini biliyoruz.
Yaftalamaya çalışan arkadaşlar hep ofsayta düşüyorlar. Eleştirenleri yaftalar iken kendilerini açığa çıkarıyorlar. Ne zaman şimdiki belediye eleştirilse ama Nurettin Sözen ama Bedrettin dalan diyorlar, ne zaman bu hükümet dense ama Chp diyorlar ne zaman yanlış dense istemezükçü diye başbakanın lafını kullanıp onu taklit ediyorlar. Açıkçası ben başbakan taklitlerine gerek yok diye düşünüyorum.
Doğaya, tarihe saygı duymak lazım. Vatan Cad. side çok ulvi amaçlar uğruna yapıldı ama yapılırken bir sürü tarihi yapıyı sildi süpürdü. Doğanın tarihinde de bir değer olduğunu unutmayalım. Ne yani Topkapı Sarayı çok eskidi orayı yıkıp 7 yıldızlı Dubai gibi otel yapalım deseler medeniyet uygarlık diye onu da mı yıkacağız.
Makul, kendi güzelliğini ortaya çıkarabilen, betona eğilmeyen, trafikte ezilmeyen, kaliteli bir hayat vaadeden nüfusu 10 milyonu artık aşmamasını dilediğimiz, kalabalıkların değil ona sahip çıkan kentli bilincindeki insanların İstanbulu olsun istiyoruz.
Onun bunun boru hattı geçecek diye Türkiye, Boru Cumhuriyetine döndü, şimdi de yok o tır bu kamyon şu otomobil geçsin diye İstanbul köprü altı çocuğuna dönmesin.
-----------------------------------
--------------------------------------
Kuzey Marmara Otoyolu:
Gürbulak (İran sınırı)-Ank.-İst.ve Habur-Tarsus-Ank.-İst. hattında uzanan yollar hem ulusal hem de uluslararası transit taşımacılığın sıklıkla kullandığı yollar. 3. köprüye esasında dayanak gösterilen ise transit taşımacılığı şehir içinden alıp şehir dışına taşımak ve izole etmek. Transit taşımacılık için yollar yapılmasına karşı değilim. Nasıl ki Türk tırları ve vatandaşları Yunanistan-İtalya veya Sofya-Viyana yollarını arşınlıyor ise ülkemizde de bunun olması normaldir. Sakarya-İzmit-Gebze arasında yolun yetersiz olduğunu ve tünellerde 2x2 ye düştüğünü de biliyoruz.
Ancak bu yük illa bir otoyola mı sevkedilmeli? Bence hayır. Ro-Ro seferleri, trenyolu yük taşımacılığı, Çanakkale Boğazına yönlendirilecek trafik, şehrin içinden geçen otomobilleri ve raylı toplu taşımayı birarada yüklenen bir köprü sayesinde FSM Köprüsünün transite ayrılması bunların hepsi şimdi de mümkündür.
1- Israrla köprü yapımında başından sonuna art niyet görüyorum. Öncelikle borsa misali 6 tane güzergah kamuoyunda görücüye çıkarıldı. Her biri ayrı bir spekülasyon yarattı. Aylarca bu konuşuldu. 4-5 ay önce bile UB bakanı köprü Tarabya-Beykoz arasından geçecek diyordu, ne oldu sormak lazım. Isıtılan köprü haberleri arsa spekülasyonlarına gaz vermek için yapıldı.
2- Bu köprü raylı sistemi de yüklenecek dendi ama şimdi tıs yok. İstenilse konulur böylece çok uzak noktalardan yük taşımacılığı için trenler, kısa mesafe yükler içinse karayolu tercih edilirdi.
3- Tem otoyolu bir anlamda İzmit şehir merkezinn içinde kaldığı için bu yolun İzmitten geçmesi orası için iyi olacak öte yandan Kuzey Marmara Otoyolu Adapazarı şehir merkezinin ortasından geçirilmek isteniyor, bunu anlamak ise mümkün değil.
4- İstanbul, San Fransisco gibi ortasında ırmak olmayan bir büyük su kütlesi barındıran nadir büyük şehirlerden biri Los Angeles gibi her yerine otoyol yapıp şehrin yarısını yol ve otoparka ayırsak bu nüfus artışı ile bir şey çözülemez.
5- Biz İstanbuldan ne bekliyoruz? Anlaşılıyor ki uluslararası ve yerel sermaye ve de devlet; Çorlu-İst.-İzmit-Sakarya çizgisinden aynı anda hem Hong kong-Singapur-Dubai vari bir finans merkezi, hem Paris-Roma gibi turistik bir şehir hem de Mexico City-Kahire-Mumbai-Guangzhou-Şanghay vb. bir sanayi ve hizmet sektörüne amade işçi deposu tüketici ordusu bir merkez bekliyor.
6- Bu güzerhahın kışın kar yağışlarında kapanacağına garanti verebilirim. İBB ve Akom kurtarır ise o başka tabii. Tem bile o kadar iç bölgelerden dağların üstünden geçmediği halde kışın kar yağdığında kapandığına göre bu otoyolun kapanmaması için hiçbir sebep yok.
7- Bu yolun yapılması ile birlikte geçtiğimiz yıllarda Tem otoyolunun kenarlarında yaşanan orman yangınlarının benzerlerinin bu otoyola yakın yerlere taşınacağına eminim.
3. Köprü ve İstanbul:
İBBnin bile planlarında yok bu mesele ama Ankarada var. Dikkat ettiniz mi? Ulaştırma bakanı 3. köprü brifingini verirken o kadar sık bürokratlarına dönüp sorular sordu ki, o anlamsız enlem-boylam koordinatlarını vermesini hakikaten anlamadım. Belli ki ulaştırma bakanı başbakan gibi konulara hakim değil, en azından o görüntüyü vermiyor.
Alıntı:
AKP, 3. köprüye karşı olduğu bilinen Kadir Topbaşı tamamen etkisiz hale getirdi. Elindeki tüm yetkiler Ankara tarafından alındı. Kadir Topbaş köprünün yapımına karşı olmasına rağmen, karar kendisine dikte ediliyor. Ve o da siyasi geleceğini riske sokmamak için sesini çıkarmamayı tercih ediyor. Böylece, Ankarada kotarılan plan, İstanbulun temsilcisine dayatılıyor. Üstelik; kentin anayasası olan Yüzbinlik Planda köprüye yer verilmemişken Kent halkına ne düşündüğü dahi sorulmazken, kentin en yetkili ismi de sesini çıkaramıyor. Topbaş, bilim insanlarına Plana 3. köprüyü sakın koymayın demesine rağmen, Bakan Yıldırımın yanında oturmak zorunda kalıyor ve köprüyü istemeden de olsa sahipleniyor.
1-Bu köprü ve otoyol yapılsa bile İst.un yine bir otomobil ve raylı geçiş köprü ve yollarına ihtiyacı vardır. En uygun ihtimal var olan iki köprünün arası gözükmektedir. (2 köprü ve Marmaray dışında)
2-Beni köprüden ziyade otoyol ve bağlantı yolları endişelendiriyor. Ben herkesi düşünmeye davet ediyorum. TEM/2. çevreyoluna ilk yapılışından ve açılışından sonra fazladan kaç tane bağlantı eklendi? Bilen bir arkadaş varsa bizi aydınlatsın. E-5in 20 senede geçirdiği değişim ise apaçık ortada. Etrafına nüfus yığıldıkça yonca kavşaklar ile süslendi.
3-Çoğu arkadaş Sultanbeyli, Sancaktepe, Esenler misali varoş nitelikli daha gecekondu tipi yapılaşam örneklerini vermiş. Halbuki FSM ve 2. Çevreyolu öncesi Kurtköy, Ataşehir, Kemerburgaz, Başakşehir, Bahçeşehir, Alkent vb lüks veya iyi hallilerin oturduğu yerler de yoktu. Şimdiki planlanan otoyolunda birebir aynı etkiyi yapacağı kesin.
4-Dilim dilim yerleşim.
Atatürk Havalimanından Karadeniz sahiline doğrudan yol yapılacağı kesin bu yola Hasdal ayrımı yolu da katılır yani bu şu demek, Başakşehir-Arnavutköy-Kemerburgaz- Akpınar/Ağaçlı dörtgeni büyük bir ranta açılmıştır. Ulaştırma bakanı zikretmedi ama köprünün avrupa ve asya yakasındaki giriş ve çıkışlarına çok yüksek ihtimal bağlantı yolu yapılacaktır. Sarıyer-Çayırbaşı tüneli ve Kavacık yeni riva yolu da bağlantıyı sağlar. Çatalca ve Durusu/Karaburun-Hadımköy-Ambarlı içinde birer bağlantı yapılır bu bağlantılar Karadeniz sahili ve Istranca Dağlarına kadar uzanabilir. Ve hatta Silivrinin kuzeyine yapılacak yeni havalimanınaa da bir bağlantı açılır olur biter.
Anadolu yakasında Riva-Kavacık dışında Cumhuriyet Köyü civarına da açılır bu yol bir kolu Şile Yoluna öteki kolu Polonezköy üzerinden Çavuşbaşı ve Teme bağlanır. Pek üzerinde durulmasa da Tem otoyolunu BJK tesislerinin arkasından Çekmeköyün kuzeyinden bu yeni otoyola bağlayan bir bağlantı yolu da var. Zaten Şile Otoyolu Paşaköy-Samandıra var, ona Pendik-Kurtköy ve Şekerpınar bağlantıları eklenir.
5-Aslında Ulaştırma bakanı maden ocaklarını kapatıp ağaç dikeceğiz, Belgrad, Fatih ormanlarını yok etmeyeceğiz gibi aklımda kalan cümleleri söylese de çok tehlikeli bir laf etti, niyetini açığa vurdu. Otoyolun geçeceği arazinin yarısına yakını ormandır, dedi ama bunlar sadece orman gözüküyor aslında çoğu bozulmuş diyerek kapıyı açık bıraktı. Zaten bunların %11i de tartışmalı 2B arazisi idi. Demek ki Anayasanın 169. ve 170. madde, Tapu ve Kadastro Kanununun 2B ile alakalı maddelerinde değişiklik yapmak suretiyle bozuk ormanların ve şu yada bu biçimde açılmış ve işgale uğramış ve yapılaşmış orman arazilerin orman köylüsü dışındaki kesimlere satışı mümkün kılınır ise Ormanlara Elveda denir. Bu ihtimali vurgulamamın sebebi hükümetin referandum ve anayasa değişiklikleri konusunda istekli oluşu ve muhtemel Anayasa Mahkemesi değişikliklerinin hükümeti rahatlacak olmasıdır.
Halihazırda otoyolun geçeceği ve Atatürk Havalimanı bağlantısına yakın olan Bollucada arsa fiyatı şimdilerde m2si 30-40 TL. Otoyol gelsin yapılsın, imar afları çıksın, neler olur görürüz.
6-Bir köprü yapılıyor 2x4 ama bu köprü sırf transit geçişler için yapılıyor ise niye bu kadar geniş gelecek 50 yıl için bile olsa bu köprünün 2x2 ve ortasında yük taşımacılığı için tren yolu geçen bir köprü olması gerekmez miydi? Demek ki işin ucunda FSM Köprüsünin ilk yapıldığı yıllardaki hesaplar var.
7-Ağaç kesimi ve doğaya zarar verilecek olmasını eleştirenleri, bu endişeyi gönüllerinde taşıyanları, yok sen o ormanları çok mu gördün, ne olacak ne kadar kesilir ise o kadar dikeriz, otoyolun geçeceği yerde ne var ki, çok mu önemli yahu! Demesin. Biz İzlandadaki yanardağı da görmüyoruz ama bir püskürdü Avrupa felç oldu. Biz o ormanları görmüyoruz ama iklimi ve su kaynaklarını düzenlediklerini biliyoruz.
Yaftalamaya çalışan arkadaşlar hep ofsayta düşüyorlar. Eleştirenleri yaftalar iken kendilerini açığa çıkarıyorlar. Ne zaman şimdiki belediye eleştirilse ama Nurettin Sözen ama Bedrettin dalan diyorlar, ne zaman bu hükümet dense ama Chp diyorlar ne zaman yanlış dense istemezükçü diye başbakanın lafını kullanıp onu taklit ediyorlar. Açıkçası ben başbakan taklitlerine gerek yok diye düşünüyorum.
Doğaya, tarihe saygı duymak lazım. Vatan Cad. side çok ulvi amaçlar uğruna yapıldı ama yapılırken bir sürü tarihi yapıyı sildi süpürdü. Doğanın tarihinde de bir değer olduğunu unutmayalım. Ne yani Topkapı Sarayı çok eskidi orayı yıkıp 7 yıldızlı Dubai gibi otel yapalım deseler medeniyet uygarlık diye onu da mı yıkacağız.
Makul, kendi güzelliğini ortaya çıkarabilen, betona eğilmeyen, trafikte ezilmeyen, kaliteli bir hayat vaadeden nüfusu 10 milyonu artık aşmamasını dilediğimiz, kalabalıkların değil ona sahip çıkan kentli bilincindeki insanların İstanbulu olsun istiyoruz.
Onun bunun boru hattı geçecek diye Türkiye, Boru Cumhuriyetine döndü, şimdi de yok o tır bu kamyon şu otomobil geçsin diye İstanbul köprü altı çocuğuna dönmesin.
-----------------------------------