ist-T.01:08 » Üsküdar-Maltepe Tramvay Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5572
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-T.01:08 » Üsküdar-Maltepe Tramvay Projesi

Mesaj gönderen alabay » 15 Haz Cmt, 2024 10:18

Yurtdışından erişilemeyen bu kadar önemli linkler … kötü. Ama öyle, bazı domenler sanki yok gibi.

Paralel hatlar hiç problem değil. Gördükleri işler tamamen farklı. Hatalı gördüğün yerler nereleri?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18097
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.01:08 » Üsküdar-Maltepe Tramvay Projesi

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Cmt, 2024 10:22

alabay yazdı:
15 Haz Cmt, 2024 10:18
Paralel hatlar hiç problem değil. Gördükleri işler tamamen farklı. Hatalı gördüğün yerler nereleri?
Evet aradaki fonksiyon farkını ve M4 ün işlevsizliğini daha doğrusu teknik kapasitesini dolduramamasını göremiyor insanlar.

Hata demem ne kadar doğru bilemem :) sonuçta ben mühendis değilim, mühendislerimiz doğrusunu bilirler. Malum ben bir şehirde farklı sistemlere karşıyım fakat burada pek çok noktada caddenin darlığı bir takım işletme problemlerine yol açacak. Bu sebeple 1435 yerine 1100 hatta 1000 mm hat yapılabilirdi diye düşünüyorum. Araç başına kapasite düşse de daha fazla araç sık sefer ile kapatılabilirdi.

İkincisi yine üzerinden geçtiği caddenin yapısı nedeni ile bazı noktalarda aynı yol üzerinde gidiş geliş yerine farklı caddelerden gidiş geliş olması daha doğru olmaz mıydı diye düşünüyorum? Tamam trafiksiz hayat, otomobil kullanılmasın falan filan ama bu toplumun bir sosyolojisi var, kimse hele ki o bölgedeki varsıllığı düşününce arabasını bırakmayacak abi, minibüsü kaldır, otobüsü azalt ama otomobil trafiği ve parklanma devam edecek. Bu iki konu bence ele alınsa ortaya daha memnun edici bir sonuç çıkar mıydı? bunu düşünmeden edemiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5572
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-T.01:08 » Üsküdar-Maltepe Tramvay Projesi

Mesaj gönderen alabay » 15 Haz Cmt, 2024 17:08

Farklı yollardan geliş gidiş bence bayağı zor bir şey. Caddeleri ve yolları, ek düşünülen (?) istimlâkları bilmeden birşey söylemek zor … ama 1000’lik ray aralığı genel olarak fena fikir değil. Aslında. Ama büyük bir şebeke için yine de zor. İş biraz (mâlum, alışığız) plânsızlıktan doğuyor. Oraya bir hat, buraya bir hat … masterplân yok elde. Ağ sistemi evvelden düşünülse, raylar da ona göre düşünülebilirdi. Tabiî ki üç raylı yollar da mümkün, yani 1000 ve 1435 aynı anda. Ama buralarda meselâ kaldırılıyor bunlar. Bakalım nasıl yapılacak, ne olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18097
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.01:08 » Üsküdar-Maltepe Tramvay Projesi

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Cmt, 2024 18:03

alabay yazdı:
15 Haz Cmt, 2024 17:08
Farklı yollardan geliş gidiş bence bayağı zor bir şey. Caddeleri ve yolları, ek düşünülen (?) istimlâkları bilmeden birşey söylemek zor … ama 1000’lik ray aralığı genel olarak fena fikir değil. Aslında. Ama büyük bir şebeke için yine de zor. İş biraz (mâlum, alışığız) plânsızlıktan doğuyor. Oraya bir hat, buraya bir hat … masterplân yok elde. Ağ sistemi evvelden düşünülse, raylar da ona göre düşünülebilirdi. Tabiî ki üç raylı yollar da mümkün, yani 1000 ve 1435 aynı anda. Ama buralarda meselâ kaldırılıyor bunlar. Bakalım nasıl yapılacak, ne olacak.
şimdi tekrar bayağı bir baktım, evet farklı yollardan gidiş dönüş söylemimi geri aldım :) daha da zor olabilir. Şebeke konusuna gelince anadolu yakasında başka tramvay yaparsan da hepsini 1000 mm yaparsın olur biter, her iki yönde hiç yoksa 1 m. yakın daha verimli kullanılması anlamına gelir, bunu özellikle istasyon yapıları için söylüyorum. Bunu not edin ilerde anlayacaksınız :) her bir peron keşke 50 cm geniş olsaydı denilecek.

Master plan var ki? Olması ya da olmaması değil sorun, sorun her gelen yönetimin bir plana uymaksızın iş yapması

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön