ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Mar Cum, 2021 16:41

Esat yazdı:
26 Mar Cum, 2021 06:04
Hayırlısı olsun, ekonomik sıkıntılar yaşanmazsa büyük sarkmalar olacağını düşünmüyorum açıkçası, daha makul tarihler zikrediliyor en azından
Evet abi, eğer 2023'te M3 de Bakırköy'e ulaşırsa, o bölgede çok güzel bir ağ oluşmuş olacak..
Hele bir de M7'yi dört durak uzatarak M9 ve M11'e bağlarlarsa, bu bölgedeki beş ilçe (Bağcılar, Bahçelievler, Bakırköy, Başakşehir, Küçükçekmece) bir anda raylı sistemle donanmış olacak..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Ara Cum, 2021 09:23

İBB Meclisi, İBB Başkanı'na Kirazlı-Halkalı Metro Hattı için 242 milyon Euro borçlanma yetkisi verdi: https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/i ... si-1893341
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi aralık ayı oturumlarının son birleşimi Yenikapı'daki Dr. Mimar Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi'nde meclis 1. Başkanvekili Zeynel Abidin Okul başkanlığında toplandı. Oturumda, İBB yönetiminin dış borçlanma talepleri de görüşüldü.

Meclis'te, Kirazlı Halkalı Metro projesi ve Sultançiftliği-Habibler Tramvay Hattı'nda kullanılmak üzere 34 araç alımı için İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu’na 299 milyon 800 bin Euro'luk dış borçlanma yetkisi verildi.

DIŞ BORÇLANMA TALEBİNE ONAY
İBB Mali Hizmetler Daire Başkanlığı Finansman Müdürlüğü'nün Kirazlı Halkalı metro hattı için 242 milyon euro dış borçlanma talebi karara bağlandı. İBB'nin cari borç tutarının, borçlanma haddini aşması sebebiyle borçlanmanın, çok taraflı yatırım ve kalkınma bankaları ile yabancı devlet kuruluşlarından doğrudan veya İller Bankası aracılığıyla yapılması şartıyla İBB Başkanı'na yetki verilmesi oybirliğiyle kabul edildi.

Edirnekapı-Sultançiftliği-Habibler Tramvay Hattı'nda kullanılmak üzere 34 adet araç alımı için 57 milyon 800 bin euro dış borçlanma talebi de İBB Meclisi'nde onaylandı. Böylece, raylı hatlar için toplam 299 milyon 800 bin Euro dış borçlanma yapılabilmesi için İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'na yetki verildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18121
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cum, 2021 10:22

hayırlı olsun, bu hatta yapılmış bir iş yoktu, artık yavaş yavaş hareketlenmeler başlayacaktır. Bu başlığın konusu değil ama T4 araç konusu da önemli, o konuyu bir kurcalayalım bakalım

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ağu Çrş, 2022 08:51

Müteahhitlerin iş bıraktığı M1B hattında yeni ihale yapılacak: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40405/im ... niti-mutea
İmamoğlu, gazetecilerin, “Kamuoyunda durdurulduğu iddiaları gündeme gelen hatlarda son durum nedir” sorusuna şu yanıtı verdi:

“BİZİM DURDURDUĞUMUZ HİÇBİR HAT YOK”

“Bizim durdurduğumuz hiçbir hat yok. Hatların iki tanesi; Pendik-Kaynarca-Tuzla hattı ve Kirazlı-Halkalı hattının durdurulma sebebi şu: Malum Cumhurbaşkanlığı bir genelge çıkarttı ve yüzde 10 bitirimin altında kalan işlerle ilgili müteahhitler, tek taraflı sözleşmelerini feshedebiliyorlar. Kirazlı-Halkalı ve Pendik-Kaynarca-Tuzla hattı da bu oranın altında duruyordu, bir tanesi çok az bir limitle. Ve bu haklarını müteahhitler biz istemememize rağmen, kullandılar. Bizim değil, Cumhurbaşkanı’nın aldığı kararın gereğini yürüttüler. Biz de şimdi ikisiyle ilgili, yeni ihale hazırlığı içerisindeyiz. Hatta bu ayın içinde hızlıca ihaleye çıkıp, iki hatta da yolumuza devam edeceğiz.”

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Oca Çrş, 2024 11:27

İBB'nin proje listesinde, inşaatın yeniden başlatılması için 16 Şubat tarihi verilmiş: https://icraat.ibb.istanbul/projeler

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Şub Pzt, 2024 11:45

İnşaatın yeniden başlatılması konusunda galiba bir sıkıntı var ki 16 Şubat'ta böyle bir tören yapılmadı ve İBB'nin proje listesinde de gözükmüyor: https://icraat.ibb.istanbul/projeler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18121
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Sal, 2024 21:10

uzar acelesi yok :)

Kullanıcı avatarı
asosyalmuhendis
Abonman
Mesajlar: 23
Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen asosyalmuhendis » 21 Şub Çrş, 2024 09:20

İBB tarafından ekap üzerinden açık ihale ilanına çıkılmış.
https://ibb.istanbul/ibb/ihaleler/ihale ... rim-isleri
Engin Y yazdı:
19 Şub Pzt, 2024 11:45
İnşaatın yeniden başlatılması konusunda galiba bir sıkıntı var ki 16 Şubat'ta böyle bir tören yapılmadı ve İBB'nin proje listesinde de gözükmüyor: https://icraat.ibb.istanbul/projeler

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Şub Pzr, 2024 11:42

asosyalmuhendis yazdı:
21 Şub Çrş, 2024 09:20
İBB tarafından ekap üzerinden açık ihale ilanına çıkılmış.
https://ibb.istanbul/ibb/ihaleler/ihale ... rim-isleri
Engin Y yazdı:
19 Şub Pzt, 2024 11:45
İnşaatın yeniden başlatılması konusunda galiba bir sıkıntı var ki 16 Şubat'ta böyle bir tören yapılmadı ve İBB'nin proje listesinde de gözükmüyor: https://icraat.ibb.istanbul/projeler
19 Mart'ta yapılacak ihale, "Kirazlı-Halkalı Üniversite Metrosu Kaba İnşaatı ve Elektromekanik Tasarım İşleri" başlığıyla yapılıyor..

Yani Kirazlı'dan Halkalı Meydanı'na kadarki beş durak için ihale açılmış, Halkalı Gar'a kadarki diğer dört durak ise ihale kapsamında değil..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Pzr, 2024 11:01

Kirazlı-Halkalı Üniversite kesiminin ihalesine dokuz teklif gelmiş: https://yatirimlar.com/haber-IBBnin_10_ ... 413370.htm

IMG_0100.png

Screenshot_20240407_120836_Chrome.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18121
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Pzt, 2024 09:54

bakalım ne zaman sonuçlanacak, ne kadar zaman bitiş belirlenecek ve ne olacak

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3535
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Kas Çrş, 2024 16:35

İBB'den Dev Metro İhalesi: https://ibb.istanbul/gundem/haberler/ib ... ro-ihalesi
Kirazlı-Halkalı Metrosu için yeniden ihale yapıldı. İBB Bakırköy Ek Hizmet Binası İhale Salonu’nda Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden dün gerçekleştirilen ihaleye, metro yapımı konusunda tecrübe sahibi Türkiye’nin en büyük şirketleri davet edildi. ENKA İnşaat Sanayi A.Ş- Cengiz İnşaat- Yapı Merkezi- Kalyon İnşaat- Nurol İnşaat- Alsim Alarko-Makyol İnşaat-Ağa Enerji-Doğuş İnşaat ve IC İçtaş İnşaat’ın davet edildiği ihalenin ilk oturumunda 6 firma teklif verdi. Yapı Merkezi ve Limak İnşaat İş Ortaklığı, Makyol İnşaat ve IC İÇTAŞ İnşaat İş Ortaklığı, Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı İş Ortaklığı, Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı İş Ortaklığı, Doğuş İnşaat, Aga Enerji ve 58Yapı İnşaat İş Ortaklığı teklifte bulundu. İkinci oturumda yaklaşık maliyetin altında indirim yapan Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı ortaklığı, 21 milyar 982 milyon 861 bin TL ile en düşük teklifi verdi.

İLK OTURUMDA VERİLEN TEKLİFLER

İhalenin ilk oturumunda, Yapı Merkezi ve Limak İnşaat İş Ortaklığı 23 milyar 560 milyon TL, Makyol İnşaat ve IC İÇTAŞ İnşaat İş Ortaklığı 23 milyar 894 milyon 831 bin 673 lira 49 kuruş, Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı İş Ortaklığı 22 milyar 350 milyon 861 bin TL, Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı İş Ortaklığı 22 milyar 508 milyon 598 bin 956 lira 60 kuruş, Doğuş İnşaat 24 milyar 79 milyon 944 bin 22 lira 70 kuruş, Aga Enerji ve 58Yapı İnşaat İş Ortaklığı 25 milyar 406 milyon 855 bin 495 lira 77 kuruş teklifte bulundu.

İKİNCİ OTURUMDA EN DÜŞÜK TEKLİFİ KALYON İNŞAAT VE ÖZGÜN YAPI İŞ ORTAKLIĞI VERDİ

Öğleden sonraki ikinci oturumda da indirimli teklifler alındı. Yaklaşık maliyet 22 milyar 863 milyon 766 bin 41 lira 14 kuruş olan metro işinin ihalesinde öğleden sonra ikinci oturum yapıldı. Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı ile Doğuş aynı fiyatta kalırken, 4 firma indirimli fiyat teklifinde bulundu. Yapı Merkezi ve Limak 22 milyar 390 milyon lira, Aga Enerji ve 58yapı 22 milyar 119 milyon 522 bin 558 lira 27 kuruş, Makyol ve IC İÇTAŞ 22 milyar 749 milyon 754 bin 446 lira 39 kuruş teklif etti. En düşük teklifi, 21 milyar 982 milyon 861 bin TL ile Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı ortaklığı verdi.

İHALE KOMİSYONU KESİN KARARINI ÖNÜMÜZDEKİ GÜNLERDE DUYURACAK

“Kirazlı-Halkalı Üniversite Metro Hattı İnşaat ve Elektromekanik İşler ile M1 Hattı Elektromekanik” işine katılım gösteren firmaların teklif ve ihale dosyalarını inceledikten sonra ihale kararı yayınlanacak.

SÜREÇTE NELER YAŞANDI?

“Kirazlı-Halkalı Metrosu”nun ilk ihalesi 3 Mart 2017’de yapıldı. Yaklaşık 10 kilometre uzunluğunda ve 9 istasyondan oluşan metro hattı inşaatı, 2017 yılının Aralık ayında İstanbul’daki tüm metro inşaatları gibi durduruldu. Hattaki ilerleme henüz sadece yüzde 4’dü.

TEK TARAFLI FESİH HAKKI KULLANILDI

İBB’nin 2021 yılı Mart ayında bulduğu dış finansmanla 4 yıl sonra hatta çalışmalara tekrar başlandı. İnşaat bu kez müteahhidin, 5546 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi doğrultusunda tek taraflı fesih hakkını kullanması ile durdu. Metro hattında artık fesih süreci başlamıştı.

İHALEYE YENİ İŞLER DAHİL EDİLDİ

5 Nisan 2024 tarihinde bu kez 9 değil, sadece 5 istasyonu kapsayan, kaba inşaat ihalesi gerçekleştirildi. Bu ihalenin 14 Ağustos tarihli Kamu İhale Kurumu kararı ile iptalinin kesinleşmesi sonucu yeni ihale hazırlığına başlayan İBB, ihalenin kapsamını genişletti. Kaba İnşaat İşlerine ilave olarak İnce İnşaat İşleri, Demiryolu İşleri, Tüm Elektromekanik İşler (Mekanik- Elektrik-Elektronik-Sinyalizasyon vd.) ve yolculu işletmesine devam edilen 26.8 km uzunluğunda ve 23 İstasyondan oluşan M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ile M1B Yenikapı- Kirazlı Metro hatlarının sinyalizasyon ve Elektrifikasyon sistemleri ihaleye dahil edildi.

REKABET KOŞULLARININ SAĞLANMASI İÇİN YENİ İHALE

Yenilenen ihale de oluşan rekabet koşullarını kamu yararına görmeyen İBB, geniş kapsamlı ihaleyi iptal etti ve yeni ihale süreci başlatıldı. Bahse konu ihale içeriği bakımından son derece önemli. Çünkü günlük 400.000 yolcuya hizmet eden M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ile M1B Yenikapı- Kirazlı Metro hatlarının işletmesinin güvenli bir şekilde sürdürülebilirliği söz konusu. Ayrıca, Kirazlı-Halkalı Üniversite Metrosunun tüm işlerinin tek bir ihale ile gerçekleştirilmesi sonucunda hem maliyet hem zaman açısından kamunun kazanımları olacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön