
tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
eğer tüm ulaşım sistemini yani iett hatlarını, vapurları vs. gösteren kapsamlı bir ulaşım haritası olsa anlarım. ama raylı sistemler haritası olduğuna göre metrobüs olmalı mı?
En son Mehmet Kasım tarafından 11 Eyl Pzr, 2011 20:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanırım cevap hakkım var, sonuçta metrobüsü o raylı sistemler haritasına koyan benim, hatta benim verdiğim renk ile gösteriliyor, ben sadece alfası daha düşük kullanmıştım, her ne ise dediğim gibi cevap hakkımı kullanayım bari 
Bahsettiğiniz şey bir RAYLI SİSTEMLER HARİTASI ise bu haritada metrobüs olmak zorunda değil, ama teleferikte olmak zorunda değil, peki neden teleferik var biliyormusunuz? Sanmıyorum, bunun sebebini anlatmayacağım ama aslında haritanın bu hale gelmesinin temelinde bu düşünce var. Metrobüs ise farklı bir durum ben metrobüsü o haritaya koydum çünkü bugün size göre belki değil ama bir iki tane de daha E5 kesen metro hattı olduğunda bu metrobüs önemli bir destekleyici olacak, kaldı ki şu an dahi öyle, ayrıca kent içi toplu taşımda hızlı ulaşım nasıl sağlanıyor? Raylı sistem değil mi? Peki aynı hızı bize sunan bir sistemi daha göstermenin ne zararı var kaldı ki yukarıda söylediğim gibi bir fonksiyonu varken? Benim koyma amacım bu idi, makalemde de bu şekilde yayınladım, sonrasında işletmecide haritasına aynı şekilde ekledi, onların düşüncesini bilmiyorum ama benim düşüncem yukarıdaki izahta var.
Ama şunu tartışabiliriz, neden bu kadar baskın? Evet bu bana göre bir hata, bence metrobüs gösterilmeli ama bu şekilde baskın olmamalı, haritanın bir ağırlık merkezi olmalı falan filan, neyse işin tekniğini mi anlatayım şimdi, hiç işim olmaz, kerizlikten yoruldum yahu, yaz nette millet girsin, alsın,
adamlar benim fotoları alıyor altından ulaşım logosunu siliyor, facebook sayfası yapıyor, ya da ne bileyim sitesine koyuyor cart curt, sıkıldım artık iyice.

Bahsettiğiniz şey bir RAYLI SİSTEMLER HARİTASI ise bu haritada metrobüs olmak zorunda değil, ama teleferikte olmak zorunda değil, peki neden teleferik var biliyormusunuz? Sanmıyorum, bunun sebebini anlatmayacağım ama aslında haritanın bu hale gelmesinin temelinde bu düşünce var. Metrobüs ise farklı bir durum ben metrobüsü o haritaya koydum çünkü bugün size göre belki değil ama bir iki tane de daha E5 kesen metro hattı olduğunda bu metrobüs önemli bir destekleyici olacak, kaldı ki şu an dahi öyle, ayrıca kent içi toplu taşımda hızlı ulaşım nasıl sağlanıyor? Raylı sistem değil mi? Peki aynı hızı bize sunan bir sistemi daha göstermenin ne zararı var kaldı ki yukarıda söylediğim gibi bir fonksiyonu varken? Benim koyma amacım bu idi, makalemde de bu şekilde yayınladım, sonrasında işletmecide haritasına aynı şekilde ekledi, onların düşüncesini bilmiyorum ama benim düşüncem yukarıdaki izahta var.
Ama şunu tartışabiliriz, neden bu kadar baskın? Evet bu bana göre bir hata, bence metrobüs gösterilmeli ama bu şekilde baskın olmamalı, haritanın bir ağırlık merkezi olmalı falan filan, neyse işin tekniğini mi anlatayım şimdi, hiç işim olmaz, kerizlikten yoruldum yahu, yaz nette millet girsin, alsın,

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
metrobüsün haritalarda olma gerekçesi anlışılabilir bir şey. peki londra ve parisin şu meşhur bol ağlı haritalarında metrobüs veya otobüs hatları var mı? gerçi biz onlarla kıyaslanamayız tabi de.
bir soru daha; diyelim ki bakırköy-beylikdüzü metro hattı yapıldı. aynı koridorda metrobüste var. kabaca. o zamanda metrobüsü raylı haritada gösterirmiydin?
bir soru daha; diyelim ki bakırköy-beylikdüzü metro hattı yapıldı. aynı koridorda metrobüste var. kabaca. o zamanda metrobüsü raylı haritada gösterirmiydin?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Raylı sistem AĞ haritasında otobüs hattı olmaz, bir kere bunu netleştirelim, yani zorlamak için soruyorsan otobüsler otobüsler diye
olmaz, ama otobüs hatları haritasında metro ve tramvay hatları gösterilebilir, ya da genel toplu taşımacılık haritasında hepsi birden gösterilebilir.
İkinci soruna gelirsek, evet gösterirdim. İkisinin fonksiyonu yine bana göre başka, ama bu birazda şunlara bağlı; tamamen aynı güzergahta olacaklarmı ve metrobüs o zaman hala 30sn. frekansı ile çalışacakmı? Konumuz İstanbul ise bugünün gerçeklerinde metrobüsün önemli bir yeri var, dediğim gibi üzerinde teleferikler gösterilmiş bir RAYLI SİSTEM AĞ haritasında metrobüs neden olmasın?

İkinci soruna gelirsek, evet gösterirdim. İkisinin fonksiyonu yine bana göre başka, ama bu birazda şunlara bağlı; tamamen aynı güzergahta olacaklarmı ve metrobüs o zaman hala 30sn. frekansı ile çalışacakmı? Konumuz İstanbul ise bugünün gerçeklerinde metrobüsün önemli bir yeri var, dediğim gibi üzerinde teleferikler gösterilmiş bir RAYLI SİSTEM AĞ haritasında metrobüs neden olmasın?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Berlin raylı sistemleriyle metrobüs/metrotram sistemini 24-saat haritasında gösterir.
http://www.bvg.de/index.php/de/binaries ... 3/file/1-1
Orada 24-Stunden-Netz.
Otobüs gösterilir mi, gösterilmez diye sormadan, buadaki sistemleri tanımak gerekir, ki mukaise fırsatı doğsun. Ama kısa cevap, evet, genelde bu tip (!) hatlar gösterilir. Metrobüs herhangi bir otobüs hattı değil.
Ayrıca bizde ne metro, ne banliyö, ne 24-saat trafiği ne de harita sunması bu şekilde gelişmiş, işin başındayız (aslında başında değiliz! bunlar eskiden biliniyor/yapılıyordu, 1950ler bu konuda daha ileriydi).
http://www.bvg.de/index.php/de/binaries ... 3/file/1-1
Orada 24-Stunden-Netz.
Otobüs gösterilir mi, gösterilmez diye sormadan, buadaki sistemleri tanımak gerekir, ki mukaise fırsatı doğsun. Ama kısa cevap, evet, genelde bu tip (!) hatlar gösterilir. Metrobüs herhangi bir otobüs hattı değil.
Ayrıca bizde ne metro, ne banliyö, ne 24-saat trafiği ne de harita sunması bu şekilde gelişmiş, işin başındayız (aslında başında değiliz! bunlar eskiden biliniyor/yapılıyordu, 1950ler bu konuda daha ileriydi).
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Berlin'de bu tek bir işletme değil.
BVG dedikleri kente ait bir şirket, otobüs, tramvay, metro ve vapurları işletir. S-Bahn kendisine has, DB'ye ait bir şirket. Ayrıca konsesyonla işleyen tek tek otobüs hatları var.
Ama Berlin'deki işletmeyi görmeden anlamak zor dünyanın herhâlde en ileri işletmelerinden bir tanesi.
Şimdi haritalarda mantıken şöyle bir düşünce var:
Tümharita var, o tamamen herşey, bütün kent.
Çok daha derine giden Atlas var.
Ayrıca cep için beleş haritalar var.
Metro ve banliyö trenleri, rejyonal trenlerle beraber Hızlı Tren Şebekesi diye geçer (Schnellbahnnetz).
Metro, banliyö trenleri ve metrotram ile metrobüs hatları 24-saatlik bir sistem teşkil eder.
Ayrıca bir N-şebekesi var, o da gece şebekesi.
Ayrıca bir tramvay şebekesi var, o % 98 kentin doğu kısmında.
Tramvayla öteki raylı sistemleri göstermek biraz zor, çünkü plâna sığmaz
O yüzden sadece metro ile metrosistem (yani -tram ve -otobüs) bir Hızlı Ulaşım Sistemi (24 saat) olarak gösterilir. 24 saat işleyen M hatları dışındaki normal hatlar saat 0501 arası işler, 0105 arası da N hatları işler.
İstanbul'da Metrobüs bence de bu ağda gösterilmeli. Hata şurada: Raylı Sistem denmemeli, Hızlı Ulaşım denmeli. Metrobüs galiba zaten 24 saat işliyor artık? M1 belki gerekmez (bilmiyorum ama! Havalimanı var ya), ama en azından M2 ve M4 24 saatlik işleyebilecek hatlar. Marmaray da öyle. 24 saat işleyen bir kaç sağlam vapur/ido hatları yapılsa (on, yirmi tane değil, meselâ beş tane), onlar da bu Hızlı Ulaşım ağına katılır.
Yani, sokak sokak, köy köy gezen hatlar değil, ama koca kenti katedecek hatları göstermeli. Onlar artık raylı mı, teleferik mi (24 saat mi? Gerekli mi?), lâstikli mi, sudan mı gider o önemli değil. Önemli olan ana aks koridorları ve onların üzerindeki ana (!) hatlar. Ama bunu yapacak ana veya baba yok artık!
Ama Yeniistanbul, Kanalistanbul, Şuistanbul, Buistanbul diye yavaş yavaş cidden zevki kaçtı! Orada sınır yapıp, kenti küçülteceklerine, böyle şeylerle o kentin 3050 içınde ölmesini sağalyacaklar gibime geliyor. O yüzden ne yaparlarsa, yapsınlar
BVG dedikleri kente ait bir şirket, otobüs, tramvay, metro ve vapurları işletir. S-Bahn kendisine has, DB'ye ait bir şirket. Ayrıca konsesyonla işleyen tek tek otobüs hatları var.
Ama Berlin'deki işletmeyi görmeden anlamak zor dünyanın herhâlde en ileri işletmelerinden bir tanesi.
Şimdi haritalarda mantıken şöyle bir düşünce var:
Tümharita var, o tamamen herşey, bütün kent.
Çok daha derine giden Atlas var.
Ayrıca cep için beleş haritalar var.
Metro ve banliyö trenleri, rejyonal trenlerle beraber Hızlı Tren Şebekesi diye geçer (Schnellbahnnetz).
Metro, banliyö trenleri ve metrotram ile metrobüs hatları 24-saatlik bir sistem teşkil eder.
Ayrıca bir N-şebekesi var, o da gece şebekesi.
Ayrıca bir tramvay şebekesi var, o % 98 kentin doğu kısmında.
Tramvayla öteki raylı sistemleri göstermek biraz zor, çünkü plâna sığmaz

İstanbul'da Metrobüs bence de bu ağda gösterilmeli. Hata şurada: Raylı Sistem denmemeli, Hızlı Ulaşım denmeli. Metrobüs galiba zaten 24 saat işliyor artık? M1 belki gerekmez (bilmiyorum ama! Havalimanı var ya), ama en azından M2 ve M4 24 saatlik işleyebilecek hatlar. Marmaray da öyle. 24 saat işleyen bir kaç sağlam vapur/ido hatları yapılsa (on, yirmi tane değil, meselâ beş tane), onlar da bu Hızlı Ulaşım ağına katılır.
Yani, sokak sokak, köy köy gezen hatlar değil, ama koca kenti katedecek hatları göstermeli. Onlar artık raylı mı, teleferik mi (24 saat mi? Gerekli mi?), lâstikli mi, sudan mı gider o önemli değil. Önemli olan ana aks koridorları ve onların üzerindeki ana (!) hatlar. Ama bunu yapacak ana veya baba yok artık!
Ama Yeniistanbul, Kanalistanbul, Şuistanbul, Buistanbul diye yavaş yavaş cidden zevki kaçtı! Orada sınır yapıp, kenti küçülteceklerine, böyle şeylerle o kentin 3050 içınde ölmesini sağalyacaklar gibime geliyor. O yüzden ne yaparlarsa, yapsınlar
