ant-L.04 » Antalya Belediye Otobüsleri - Antobüs

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16568
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Kas Cmt, 2012 17:18

Guzel is, birinin baslamasi gerekirdi, komik olan Istanbul buna cesaret edemezken biletsiz/kontrollu yolculuk yaptirmaktan bahsediyor :) tebrikler Antalya, umarim bir sure sonra alttaki o iki yonlu tabelada kalkar.

Not: arkadaslar resim kalitelerini cok sorun etmeyin, artik pek cok cep telefonu benim foto makinesinden daha yuksek cozunurluge sahip :) tabii ki tamanen piksellesmis bir foto kotu olur ama boyle resimler gayet anlasilir.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 03 Kas Cmt, 2012 18:25

Yakında sadece hat numarasının kullanılmasından korkuyorum 8)

Aslında 600 hattının durakları da azaltılmalı, tüm şehir içi otobüslerin kullandığı duraklarda duruyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16568
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Kas Cmt, 2012 19:00

ÖmerYILMAZ yazdı:Yakında sadece hat numarasının kullanılmasından korkuyorum


O kadar abartmazlar herhalde :) ama diger oneride yerinde, bana gore de bir ucu havalimani olan, dolayisi ile havalimani yolcusu tasidigini dusundugum bir hattin biraz daha ekspres olmasini beklerim, tabi ucu bana dokunmadigi surece :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 04 Kas Pzr, 2012 14:38

Eh, Antalya’da çok Alman yaşıyor ya, herhâlde yabancılar meclisi (Ausländerbeirat) falan kurmuşlardır, haha :-) Otobüste böylesi çok daha mantıklı mı, mantıklı mı?

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 02 Ara Pzr, 2012 00:45

Yeni açılan 701B Fatih-Toki hattı...

Resim

Resim

Resim

Kod: Tümünü seç

 
    DUYURU

Sayın Yolcularımız,

701B Fatih-Toki seferlerimiz 29.11.2012 Perşembe günü başlayacaktır.

Saygılarımızla

Antalya Ulaşım Hizm. Pet. San. ve Tic. AŞ

                                Fatih-Toki (701-B) ***
                       
                                Hafta içi - Cumartesi

Fatih Kalkış                       Toki Kalkış
06:30                                 06:50
07:30                                 07:50

14:30                                 14:50
15:30                                 15:50
17:30                                 18:00

Güzergah:
Fatih Tramvay Durağı-Korkuteli Kavşağı-Antalya-Burdur Çevreyolu-Toki
Toki-Döşemealtı-Atatürk Caddesi-Korkuteli Kavşağı-Fatih Tramvay Durağı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16568
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Ara Pzr, 2012 00:49

Seferleri çok sık değil galiba?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 02 Ara Pzr, 2012 00:52

Neden bu kadar zor yapıyorlar bütün bunları? Antalya boytunda bir kentte basit, iki rakamlı sayılarla olmaz mı bu iş? Hadi şu semt harflerine alıştık diyelim, bana hâlâ biraz garip geliyorlar, ama bir öyle, bir böyle, insanın kafası karışıyor.

Nasıl Hakan Avusturya için görsel istedi; bir tanıdık Antalya’ya gitmek istiyor, o da görseller, haritalar arıyor, hatları anlamaya çalışıyor, olmuyor. Yazık yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16568
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Ara Pzr, 2012 01:02

2 rakamlılık konusunda sana hak veriyorum Başar tabii ki ne kadar basit o kadar iyi ama Antalya'nın sürdürmeye çalıştığı sistem içerisinde bir mantığı vardır bu rakamın diye düşünüyorum, yani sistemin tamamı böyle kurgulandığı için Antalya özelinde yanlış değil, sen bütündeki yanlışı ya da hadi bize göre uygun olmayanı diyelim, bunu söylüyorsun, ben bunu biraz tartışmalı buluyorum bize göre doğru olan başkasına göre olmak zorunda değil, iki taraflı bir durum :) onunda bununda doğruluğu tartışılır.

Bir de benim merak ettiğim başka bir şey var bu konuda, şimdi moda oldu ya UAP yaptırmak (Ulaşım Ana Planı) ben moda diye yaptırıyorlar diye düşünüyorum, geçen birisi bu planlar 5 yıllık yapılır diye beyanat vermişti ya, yani koskoca devlet görevlisi bunun kanun gibi değişmez bir kural olduğunu iddia etmişti, garibime gitti. Tamam akademik kuralı varmıdır bilmiyorum ya da gerçekten yönetmelik falan filan bunu bağlarmı ama 20 yıllık plan yapan ülkeler ya da kentler salak o zaman diye düşünmeden edemedim. :) Bu plan mevzusunu niye kurcalıyorum, yani bir kentin bu planlarını yapanlar bu konuda hiç kafa yoruyorlarmı, bu numaralama konusunda onu merak ediyorum.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 02 Ara Pzr, 2012 19:02

Seferleri çok sık değil galiba?


Sık değil değil, günde 5 sefer yapıyor :)

Kimse alışık olmadığı için ben oradayken otobüsün kalkış saati geldiğinde otobüste kimse yoktu.

Durakta bekleyen yolcular, belediye otobüsünün hemen önünden geçen 505A'ya; otobüsün hemen arkasında duran 506A ve 509'a bindiler, durakta otobüse binecek kimse kalmadı. Belki sonraki tramvaydan inen yolcular binmiştir otobüse...

Aslında Döşemealtı'na giden hatlar yeniden düzenlenmeli.
Bazı hatlar Fatih'te son bulmalı, sefer saatlari hatların birbiriyle koordineli olmalı.

504 Fatih-Duacı 60 dk da bir
505 Döşemealtı-OSB 1.etap-Toki-Fatih-Terminal-Fakülte-Devlet Hastanesi 60 dk da bir
505A Döşemealtı-OSB 2.etap-Toki-Fatih-Terminal-Fakülte-Devlet Hastanesi 60 dk da bir
506 Döşemealtı-Çığlık-Fatih 60 dk da bir
506A Döşemealtı-Düzlerçamı-Fatih 60 dk da bir
507/508 Varsak-Odabaşı/Kızıllı-Döşemealtı 2 saatte bir
509 Döşemealtı-Fatih-Terminal-Fakülte-Migros 20 dk da bir
509A Döşemealtı-Fatih 15 dk da bir
510 Duacı-Kepez-Fatih 60 dk da bir
701 Döşemealtı-OSB 1.etap-Toki-Fatih 40 dk da bir
701A Döşemealtı-OSB 2.etap-Toki-Fatih 40 dk da bir
701B Fatih-Burdur Yolu-Toki 30 dk da bir


701B gibi 3 rakam+1 harf birleşimi benim de hoşuma gitmiyor ancak belediye kendi düzenini daha önceden bozdu.
Mesela ulaşım sisteminin ilk hatlarından 504 ve 510 hatları Duacı köyüne gidiyor. Şimdiki mantıkla 510'a 504A dememişler de doğrusu olan şeyi yapmışlar ve ayrı bir hat numarası vermişler.

Halbuki 700'lü hatların sayısı sadece 3. Buradaki maksat aynı hattın türevini / şubesini oluşturarak yolcuların daha kolay bilgilendirilmesini sağlamak. Ama bence bu durumun pek bir etkisi yok. Siz 701B yerine 1225 adını da verseniz insanlar onu 1-2 ayda kullandıkça öğrenir.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesajgönderen 07onur » 25 Haz Çrş, 2014 12:10

Başlık 2012'de kalmış ama şu hat numaralarıyla ilgili bir bilgi vereyim aklımda kaldığı kadarıyla.

2012'de bu 700'lü hatlara anlam verememiştik, ne oldukları sonra anlaşıldı. Sizler için daha anlaşılır olsun diye biraz geriye alıp anlatıyorum:

2011 yılında sistem devreye girdiğinde numaralandırma şöyleydi:


gövde hatlar: 1-12 (29'a kadar artabilir.)
ana hatlar: 30-50 (99'a kadar artabilir.)
besleme hatları: 101-115
raylı sistem beslemeler: 201-210
yerel hatlar: 501-523

Devamında yapılan değişikler ise sebeplerine girmeden kısaca şöyle:

-> Raylı sistem beslemeleri ana hatlara entegre edildi.
-> Besleme hatları merkeze yakınlığına ve yoğunluğuna göre ana veya yerel hatlara evrildi ya da o hatlarla birleşti.
-> Hat sayılarında bir miktar artış yaşandı, kabaca 80'den 100'e çıktı.
-> Kaldırılan terminal hatları otobüscülerin isyanı üzerine geri geldi.
-> 700'lü hatlar ortaya çıktı.
-> 12 metrelik otobüs alımlarını takiben gövde hat sayısı artmaya başladı. Hat dizilimindeki boşluklar dolduruldu, bazı beklenenden az talebe sahip hatlar gövde iken ana hat oldu, talebi yüksek ana hatlar gövde hat oldu.
-> 700'lü hatlar başlangıçta belirlenen numaralandırma içine girerek ismen ortadan kalktılar. Tamamı ana hatlara dönüştü.

Yani 700 numaralandırmasını belediye açmak istediği yeni hatlarda kullandı, ancak hatlar yeni olduğu için mevcut numaralandırma içine hemen katmak yerine bir nevi geçici numaralar vererek hatların belirli bir olgunluğa gelmesini bekledi. Ardından diğer hatlarda yapılması kararlaştırılan güzergah, kademe (ana-gövde-yerel) ve isim değişiklikleriyle birlikte topluca düzenlemeye gidildi.


Sonuçta geçen yaz sonunda yapılan son kapsamlı değişiklikle günümüz itibariyle tablo şu hale geldi:

gövde hatlar: 1-17 (toplam 16 hat, 5 numara [KC05] ana hat oldu.)

ana hatlar: 30-73 (toplam 42 hat, 31 ve 41 numaralar gövde hat oldu, şu an boş)

yerel hatlar: 501-531 (toplam 25 adet, 6 hat zaman içinde yok oldu.)

terminal hatları: 92-94 (3 adet)

havalimanı hatları: 600-600A (2 adet diyelim)

Toplamda ufak güzergah değişmeleri nedeniyle numara sonuna A harfi konan ancak güzergahlarının büyük bölümü A'sız hatla aynı olan hatları saymazsak 88 adet hattımız var. Ve tüm numaralandırma sistemi 2011 yılında yapılan düzenlemeye uygun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16568
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 25 Haz Çrş, 2014 17:57

En azından bir sistemi var :) ama şunu merak ettim

(31 ve 41 numaralar gövde hat oldu, şu an boş)


Bu boşluktan kasıt numaranın boşa çıkması olarak anlıyorum, sonuçta gövde hat numara sırasına kaydılar demektir, bu tip değişimlerin sık olması söz konusu mu? Çünkü bu şekilde sistemi oturtmak zor olacaktır, numara üzerinden güzergah takip edenlerin kafasında numara bazlı bir hat/güzergah hatırlama oluşmayacak, yani yarın bir gün yeni bir hat açıp 31 boş hadi buna 31 diyelim denilir ise, sonra o da gövde hat olup yine boşa çıkarsa, sonra yine bambaşka bir güzergaha 31 numara verilir ise bu kentlinin toplu ulaşım hafızasında sorun olur diye düşünüyorum. Ama diğer türlü de basit de olsa bir sistematik var ve bunu korumak adına işletme tarzı değişen bir hattın numarasının değişmesi de en mantıklı olanı.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 27 Haz Cum, 2014 10:27

60 numara da 16 gövde hattı olmuştu. Ayrıca 31 numaranın 13A olması saçma. çünkü 13'te otobüsler çalışıyor, 13A'da minibüsler. UC11-UC11A gibi olsa anlarım da 2 farklı araç türü var. Bence VL13A VL31 olarak kalmalıydı. Eğer 13A'da da otobüs çalışırsa değiştirmeye gerek yok.

Bu arada ulaşım sistemi tekrar değişecekmiş. Herkesin kapısının önünden hat geçecek diyor Başkan.

Nasıl değişiklik olacak, hangi hatta ne çalışacak, tramvay ne olacak, aktarma ne olacak bunlar belirsiz.

Aktarmayı da kaldırıyorlar. Kartlı sistem de kalkacak. Belediye otobüsleri şehiriçinde trafiği sıkıştırdığı için şehirlerarası yollarda çalışacakmış :D

Bekleyip görelim demek stiyorum ancak abuk subuk bir şeyler yapmalarından korkuyorum. Bilimsel çalışma yapılıyormuş!


“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir