ist-M.28:04 » Fotoğraflarla M4 Kadıköy-Kartal Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-M.28:04 » Fotoğraflarla M4 Kadıköy-Kartal
Kadıköy-Kartal metro inşaatını da uzunca bir süredir takip ediyoruz. Özellikle Hakan'ın başlığa gösterdiği ilgi ve katkı ile hem detaylarına hemde gün be gün ilerlemesine şahit olduk. Hattın inşaat sürecini tartıştığımı başlıktan fotoğrafları ayıklayarak bu başlığı oluşturdum böylece özellikle istasyonların dışarıdan ilerleme aşamalarını da daha sağlıklı görmüş oluruz, hemde daha derli toplu bir arşiv yapmış olmak amacı başlığı açıyorum.
Kadıköy-Kartal metro inşaatı başlığına katkıda bulunmuş olan tüm arkadaşlara ve özellikle Hakan'a gerçekten müteşekkirim.
İlintili konular:
ist-M.03:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M4 [İnşaat Süreci]
ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
Yukarıdaki başlıklara yeni mesajlar girildikçe eğer kayda değer fotoğraflar olursa, bu başlığa ekleyeceğim, bu sebepten tartışmalara kapalı olması için kilitli tutulacaktır.
Kadıköy-Kartal metro inşaatı başlığına katkıda bulunmuş olan tüm arkadaşlara ve özellikle Hakan'a gerçekten müteşekkirim.
İlintili konular:
ist-M.03:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M4 [İnşaat Süreci]
ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
Yukarıdaki başlıklara yeni mesajlar girildikçe eğer kayda değer fotoğraflar olursa, bu başlığa ekleyeceğim, bu sebepten tartışmalara kapalı olması için kilitli tutulacaktır.
En son Esat tarafından 21 Ağu Çrş, 2013 09:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
1 ağustos 2009
Hakan yazdı:-
3. istasyonumuz Acıbadem, Acıbadem gibi elit bir semtten metro geçmesi, bölge değerini daha da artıracak, Acıbadem'den Kadıköy 4 dakika gibi mucizevi bir süreye düşecek.
Şu an 3 nolu girişin olduğu yerde bir şaft var, ama diğer yerlerde bir çalışma yok. Belki de istasyon alanının olduğu alan ile E-5 seviyesi arasındaki kot farkından dolayı aç-kapa yapmayabilirler, delme tünelle işi hallederler...
4.istasyon Ünalan mahallesinde, bu istasyonun en önemli özelliği metrobüsle entegrasyon sağlayacak olması, pek çok insan hattın en önemli istasyonu olarak bu istasyonu görüyor. Benim fikrim ise metrobüsün geçici ve asla uzun yıllar devam edemeyecek bir sistem olduğu ve sistemin en önemli istasyonunun Ayrılıçeşme olduğu yönünde...
Giriş çıkış- yerleri istasyon yapısının en doğu kısmında kalıyor, bu istasyonla E-5 arasında da bayağı bir kot farkı var ve metrobüse bir hayli yürüme mesafesi de olacak. Gelip geçerken gördüğüme göre istasyon çalışmaları bir hayli ilerlemiş durumda yaklaşık olarak 20m derinliğe kadar inildi(en üst kottan).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
3 ağustos 2009
Hakan yazdı:-
Göztepe istasyonu, Ümraniye bölgesinin aktarma merkezi olabilir;
Yenisahra inşaatı ilk başlayan ve hala en önde giden istasyonumuz;
Anadolu yakasının en büyük transfer merkezi tabi ki Kozyatağı, burada 100 otobüsün duracağı peronlar planlanıyor;
Bostancı'nın şöyle bir özelliği var, şu an anadolu yakasında deniz ulaşımı açısından en önemli nokta, her ne kadar İBB yükü Pendik'e aktarmak için projeler üretsede hiç bir zaman stratejik önemi azalmayacak bir semt. Sahil biraz uzak ama toplu taşıma olmaksızın bile metro istasyonu ile deniz ulaşımı kısmen entegre olacak.
Hemen kavşağın kuzey doğusunda Bostancı sanayi sitesi var(oto), burası uzun zaman gitmeyecektir, dönüşümü gerçekleştiğinde ise böyle bir semtte güzel projeler çıkacağını tahmin etmek güç değil, ve metro bağlantısı olan projeler olacak...
-
Bostancı'dan doğuda uzunca bir yol gidilecek, yani Altıntepe civarında falan istasyon yok, hattaki en uzun düzlük bura diyebiliriz, Karayolları'nın önünde Küçükyalı istasyonu var.
Yine Küçükyalı'dan doğuda uzunca bir istasyonsuz alan var, ta Ki Maltepe köprüsüne kadar, burada Maltepe istasyonu olacak.
Maltepe'den sonra neredeyse tüm istasyonlar çok kısa mesafelerde ve hemen hepsi çok yolcu kapasiteli olur. 70 Evler yada Zümrütevler köprüsü olaark bilinen noktada Huzurevi istasyonu konumlanıyor, ismini hemen yakınındaki Maltepe Huzurevinden alıyor.
Huzurevinden sonra yol hafif bir tırmanışa geçer ve Gülsuyun'nda zirveye çıkar, tam bu zirvenin bittiği yerde tekrar inişe geçerken Gülsuyu istasyonu var.
Gülsuyu'ndan sonra Esenkent'de Cevizli istasyonu inşa halinde, bu istasyon en çok Carrefour'a yarayacak.
Maltepe ilçesi sınırlarındaki istasyonlar bu kadar, Cevizli istasyonu tam olarak Kartal-Maltepe sınırında.
Kartal ilçesi sınırlarında kalan 3 istasyon var, Hastane, Soğanlık ve Kartal.
Hastane istasyonu hakikaten çok güzel bir yerde konumlanıyor. İstasyon çevresinde Kartal Eğitim Araştırma, Kartal Yanık, Kartal Koşuyolu Kalp, Suzan Yazıcı Özel hastaneleri, Marmara Üniversitesine ait bir Sağlık Meslek Yüksekokulu, inşa halindeki anadolu yakası adliye sarayı bulunuyor, kuzeyde ise Turkcell genel müdürlüğünün anadolu yakası şubesi var. Yani çok yoğun bir hareketliliğin ortasındaki istasyon.
3 ve 4 nolu girişler adliye saraına, 1 nolu giriş ise hastaneler bölgesine hizmet edecek...
Soğanlık, özellikle prestijli tabir edilen konut projeleriyle adı duyulan(adı genelde geçmiyor hep Kartal diye geçiyor), lüks olmasada nezih semtlerden biri. İBB nin önemli bazı binalarıda bölgede, istasyonun hemen batısından bir de köprülü kavşak projesi var 1-2 yıl içinde inşatı başlar herhalde.
Hattın plnalandığında son istasyonu olan Kartal, Kartal ilçe merkezine 2,5 km mesafede, bu sebeple daha ziyade aktarmayla gelecek yolcuların kullanacağı bir istasyon olacak, özellikle Yakacık,Uğur Mumcu, belki Samandıra, Kurfalı, Topselvi, Pendik, Şeyhli, Kurtköy, Kaynarca, İmeler, Tuzla, Şifa ve şehir dışı yolcuların toplanacağı nokta burası olacak. Tabi daha sonra bu yük Kaynarca'ya devrolacak. Bu noktadan güneye bir havaray projesi var ama ben gerçekçi bulmuyorum ve yapılacağını da zannetmiyorum, amaç güneydeki yolcuyu bu hatta taşımaksa Pendik öprüsü ile Pendik garı arası 900m yani hemen hemen yürünecek bir mesafe.
Elimde Topselvi,Yakacık,Pendik ve Kaynarca istasyonlarıyla ilgili autocad çizimleri var ama giriş çıkış yerleri belli değil, başkanın Soğanlık'daki tünel birleşiminde 3 istasyon daha ilave edeceğiz demesi üzerine bendeki bilgilerin realitesini sorguladım, elimde evrak var ama başkan başka söylüyor dedim ve bilgi edinmeye başvurdum, çelişkili bilgilerin cevabını istediğimde gelen cevapta çelişkili idi ne yazık ki, cevap olarak 4 istasyon ilavesi olacak şeklinde gönderdiler ama bu cevap, bana 4-5 ay önce gönderilenle noktası virgülü dahil aynı.
Bu sebeplerle hatta 3 istasyon ilave edileceğini düşünüyorum, Yakacık, Pendik ve Kaynarca, bunların yerleri de
Yakacık istasyonu, Kartal'ın Pendik caddesi ile Pendik'in başkent caddelerini birleştiren köprü civarında,
Pendik istasyonu Pendik köprüsünde
Kaynarca istasyonu ise ne yazık ki Kaynarca'da değil 1,2 km batısındaki Tavşantepe'de.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
5 eylül 2009
Hakan yazdı:Hat güzergahındaki çalışma alanlarında elektrnik göstergeler var,
5 Eylül itibariyle;
kazılmış miktar.
Tam bir ay öncesinde yine benim çektiğim fotoğrafa göre;
4295 m kazı son bir ayda yapıldı.
Kartal'da istasyon çalışmaları bilet holleri boyunca, yani uzunca mesafede yapılan kazıyla yürütülemiyor çünkü köprülü kavşağın tam altında, Kartal kavşağının kuzey batısında kalan alanda;
çalışmalar bu düzeyde, aynı şekilde kuzey doğu kısımda da çalışmalar sürüyor;
Kartal'da çalışmalar böyle....
Kartal'daki durumdan sonra, Küçükyalı'da son 1 ayda ne olmuş bitmiş bir bakalım, Ağustos başında çektiğim fotoğraf;
Bu da tam bir ay sonrası;
Anladığım kadarıyla Küçükyalı yavaş ilerleyen istasyonlardan biri.
Yenisahra, ilk başlayan istasyon olmuştu, istasyonun üzerinin kapanması galiba çok uzun sürmeyecek, son üç ayda çektiğim ve ortalama 1'er aylık periyotları gösteren fotoğraflar, sonuncusu geçen hafta çekildi...
Daha yakın çekim 2 fotoğraf daha...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
16 ocak 2010
Hakan yazdı:Hep biz konuştuk biraz da fotoğraflar konuşsun;
Yenisahra;
Gördüğünüz gibi Yenisahra'da kaba inşaat hemen hemen bitti, tabi dış kısımdan bahsediyorum içeriden haber yok.
Bostancı;
Bostancı inşaatı geç başlayan istasyonlardan biri, kazı en az 40-60 gün daha sürer.
Küçükyalı;
Küçükyalı'da kaba inşaat 30-40 gün içinde biter.
Son olarak Kartal;
Kartal'da işler Bostancı'dan tahminen 1 ay ileride.
Tüm fotoğraflar bugün çekildi...