brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
8,1 uzunluğunda ki bu hattın 5,1kmsini oluşturan ilk dört istasyon yarın saat 11:00'da işletmeye açılacak. Tabi araç yetersizliğinden dolayı şuan Arabayağı-Otosansit arasında aktarma olacak. 1 ve 2 nolu hat Arabayatağına gelecek ve bu istasyondan aktarma yapılarak Otosansit'e devam edilecek.
Esat abi haritaya bir güncelleme daha yapacaksın gibi görünüyor
Esat abi haritaya bir güncelleme daha yapacaksın gibi görünüyor
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Bence açmayalım abi çünkü 2-3 hafta içine diğer iki istasyon da hizmete girecek ama tabi büyük ihtimalle aktarmalı yolculuk devam edecek. Haziran ayında Kestel devreye girecek ve o zaman asıl işletmeye geçilmiş olacak, bakalım aktarma devam mı edecek yoksa tam işletme mi olacak göreceğiz. Bu arada hatta Bombarider araçlar var. Rotterdam'dan gelen araçlar hala işletme üzerinde değilEsat yazdı:O zaman işletmeler başlığında Arabayatağı - Otosansit Mekik işletme diye bir başlık açmak uygun olacak gibi, ne dersin?
Hattın açılmasıyla ilgili kaynak haber linki: http://www.bursa.bel.tr/rayli-ulasim-ot ... ber/16398/
En son mustafaguler tarafından 19 Mar Çrş, 2014 15:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Hattın iki istasyonu daha işletmeye açıldı. Cumalıkızık / Değirmenönü - Gürsu
http://www.bursa.bel.tr/rayli-ulasim-gu ... ber/16460/
Mayıs ayı veya Haziran ayında Kestel'de sisteme dahil olup hat tamamlanacak. Artık sıra Balat (~2,5km) ve Görükle (~1km) hatlarında
http://www.bursa.bel.tr/rayli-ulasim-gu ... ber/16460/
Mayıs ayı veya Haziran ayında Kestel'de sisteme dahil olup hat tamamlanacak. Artık sıra Balat (~2,5km) ve Görükle (~1km) hatlarında
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Kestel hattı Burulaş'ın sitesine işlenmiş sonunda
http://www.burulas.com.tr/bursaray-arac ... kleri.aspx
Aktarma hattında maksimum hız 50km/h ile belirlenmiş. Tam işletmeye geçildiğinde hız 70km/h olacaktır
http://www.burulas.com.tr/bursaray-arac ... kleri.aspx
Aktarma hattında maksimum hız 50km/h ile belirlenmiş. Tam işletmeye geçildiğinde hız 70km/h olacaktır
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Şuan için verimliliği tartışılır. Ancak şunu söyleyebilirim sabahları ve akşamları belli saatte binmek ve yolculuk etmek çok sıkıcı. Çünkü kalabalıktan sırt sırta yolculuk ediyorsunuz. Bu yüzdendir ki artık çoğu kişi kendi otomobilleriyle işe gidip gelmeye çalışıyor ve bu durum yine Acemler'i kilitlemeye yetiyor. 10-12dk arası işletme özellikle pik saatlerde yetmiyor (Acemler-Arabayatağı 5-6dk-Arabayatağı-Gürsu 15dk sefer sıklığı mevcut). Bursa'da bir de kanayan yara haline gelmiş batı bölgesi yeşil (konserve kutuları) halk otobüsleri var ki sormayın gitsin. Bu yeşil otobüsler ve Bursaray'ın verimli kullanılamaması artık herkesi özel aracına binmeye yöneltti.Esat yazdı:Bursaray verimli bir isletme mi? Yani ise yariyormu anlaminda demiyorum, yogunluk ve talep nasil gelistirilmesi gereklimi yoksavtramvay projeleri ile kentin rayli sistemi yetecekmi? Ya da tramvay hatlari talebi arttirip Bursaray i buyumeye mi zorlar? Ne dusunuyorsunuz?
Bursa halkı pek fazla indi-bindi olayını sevmez. Bu indi-bindi (aktarma) olayını Bursaray sayesinde öğrenmiş olduk. Önceden neredeyse her mahalleden geçen, şahsen çok sevdiğim İkarus'lar ile Heykel'e gidiliyordu ki hala Heykel'e çıkan hatlar oldukça çok. Bursa artık eski Bursa olmadığından Heykel artık çok sıkışıyor. Hatta aktarmayı sevmeyen bu halk Heykel'e bu kadar toplu taşıma aracı çıkmasın veya her defasında ve her yerde belirttiğim Bursa'ya ofislerin, bankaların toplanacağı ikinci bir finans veya ticaret merkezinin oluşturulması şart. Altıparmak-Heykel-Setbaşı-Fomara-Osmangazi (Kent Meydanı) merkezi oluşturan halkadır ama artık Bursa'ya dar gelmektedir.
Bursaray'ın daha verimli kullanılması için sefer saatleri biraz daha sık olmalı. Tabi uzatmalar da bir o kadar iyi yapılmalı.
Batı hattında Uludağ Üniversitesi'ne kadar giden hat Görükle'ye uzadığında yolcu bakımından verimlilik bir basamak daha yukarıya çıkacaktır. Küçük Sanayi'de bulunan Batı Garajı Uludağ Üniversitesi'ne taşınınca Üniversite-Küçük Sanayi arası başlayan trafik yükü de azalacaktır. Batı Garajından nereye gidiliyor derseniz; Görükle (direkt hat), Hasanağa, Akçalar, Gölyazı, Karacabey ve köyleri, Mustafa Kemalpaşa ve köyleri, Mudanya'nın güney köyleri.
Kuzey hattında hat Balat'a uzayıp YHT ile entegre olması yolcu potansiyelini artıran diğer bir unsur. Tabi Balat, Geçit ve Bademli'de Bursaray'a en yakın mahallelerdir. Bu kuzey kolunda Bursaray belki tahminen 1-1,5km daha uzayıp Bademli'ye gelebilir ama şuan gerek yok gibi. Çünkü Bademli'de genelde zengin kısmı oturuyor. Bursaray bu uzatma da en çok yolcuyu Balat ve Geçit mahallelerinden toplayacaktır. Diyeceksiniz ki bu mahallelerden Bursaray'a ulaşılmıyor mu evet ulaşılıyor besleme hatları ile. Ama bu bölgelerden Heykel'e çıkan direkt otobüs hatları da mevcut. Eee Bursaray ayağınıza kadar gelmişken Bursa'nın bir nevi her yerine giderken kimse otobüsleri tercih etmeyecektir. Bir de düşünülen Balat-Mudanya-Gemlik banliyö hattı var ki Bursaray'ın kapasitesini zorlayacak bir etken. Merinos'tan kalkan Gemlik otobüslerini etkileyecek bir sistem olabilir. Tabi bu banliyö hattının Gemlik'te nerede duracağına bağlı. Deniz kenarından tren ile yolculuk yapmak büyük bir zevk olacak ama tabi tren denize sıfır gitmeyecek. Belki çoğu yerde coğrafi koşullar nedeniyle tünel yapılacaktır.
Gelelim Bursaray'ın doğu hattına. En uç noktası Kestel'e ulaşmış durumda diyebiliriz. Malumunuz Mayıs sonu, Haziran başında Kestel İstasyonu açılıyor. Kestel çevresinde bulunan sanayisi ile nüfusunu arttıran bir ilçe. Bölge nüfusunu ileri ki yıllarda arttırabilecek Besob Sanayi Sitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) gibi iki etken var. Bir de doğu garajı şehir içinden alınıp (mevcut doğu garajı Davutdede İstasyonuna yakın bir bölgede) Kestel'e daha güzel bir garaj yapıldığında hem kullanışlı olacak hem de İnegöl'den gelen vatandaşları otobüs yerine direkt Bursaray'a yöneltmiş olacaksınız. Biraz önce de yazdığım gibi BTÜ kampüs alanı Kestel çıkışında olacağından Kestel bir nevi Görükle gibi öğrenci kenti haline gelecektir. Ama bu durum için daha zamana ihtiyaç var. Kestel çıkışına yapılacak olan BTÜ için Bursaray Kestel içine girmemiş Ankara Yolu'nu takip etmiştir.
Kısacası Bursaray şuan ki durumla orta vade de belki toplamda 3-4km daha uzayabilir ve omurgalık görevini daha da üstlenmiş hale gelecektir.
Şehir içi tramvay hatları belki Bursaray yolcusunu alacaktır ama şehrin her noktasına ulaşan Bursaray illaki yolcuyu toplayacaktır. Tramvaylar bir nevi Bursaray besleme hattı gibi olacaklar hem de bir bölgenin ulaşımını üstlenecekler. Bana göre en önemli tramvay hatları:
Zafer Meydanı-Davurdede-Siteler,
Yeşil-Çekirge-Yeni Stadyum,
Yeni stadyum-Odunluk-Beşevler-Küçük Sanayi,
T1 hattını da kullanacak olan Demiryolu altı hattı,
Osmangazi-Terminal-Demirtaş hattı