brs-M.02 » Bursaray D Etabı Arabayatağı - Kestel İhale S
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.000495022b27bf8102d06
Bu haritada Kestel etabını göstermeye çalıştım. İşaretli yerler yaklaşırsanız Metronun geçeceği yerlerin hazır olduğunu görebilirsiniz.Kavşak noktaları zaten hazır sadece refuj de düzenleme yapılacak.Hat da dümdüz bir yoldan gidiyor zaten tünel filan gerekli değil. Kolay iş yani.
Alttaki haritada ise terminal etabında yapılması gerekenleri gösterdim.Anlaşılacağı üzere bu hat daha emek yoğun bir proje.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.000495023d897362f72fd
115898223030737610914.000495022b27bf8102d06
Bu haritada Kestel etabını göstermeye çalıştım. İşaretli yerler yaklaşırsanız Metronun geçeceği yerlerin hazır olduğunu görebilirsiniz.Kavşak noktaları zaten hazır sadece refuj de düzenleme yapılacak.Hat da dümdüz bir yoldan gidiyor zaten tünel filan gerekli değil. Kolay iş yani.
Alttaki haritada ise terminal etabında yapılması gerekenleri gösterdim.Anlaşılacağı üzere bu hat daha emek yoğun bir proje.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.000495023d897362f72fd
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haritalar için teşekkürler, evet Kestel etabı gerçekten zemin olarak çok uygun görünüyor, sadece 2 noktada dere üstü geçiş var o da projeyi zorlayacak bir şey değil ama diğer kesimde tünel olmasa da viyadük gerektirecek yerler var gibi trafiğin kesilmemesi için.
Talep olarak Terminal daha öncelikli ama yapım kolaylılığı olarakta Kestel öne çıkıyor, aslında burada belediyeci gözü ile bakarsak yapılanda bir yanlışlık yok, dediğim gibi kolayı yap göze gir, ama ben isterdim ki UBAK Bursa' ya da yardımcı olsun ama yüzeysel hatları kapsamaz diyerek direkt işin dışında bıraktılar, bu da bakanlığın bile Bursa' yı büyükşehir olarak kabullenemediğini gösteriyor bence, daha doğrusu diğer şehirlerin kabullenemediğini bakanlığında arada kalıp herkese metro yapmak ile uğraşmaktansa Bursa' nın işini yapmam daha kolay demesi sanırım.
Talep olarak Terminal daha öncelikli ama yapım kolaylılığı olarakta Kestel öne çıkıyor, aslında burada belediyeci gözü ile bakarsak yapılanda bir yanlışlık yok, dediğim gibi kolayı yap göze gir, ama ben isterdim ki UBAK Bursa' ya da yardımcı olsun ama yüzeysel hatları kapsamaz diyerek direkt işin dışında bıraktılar, bu da bakanlığın bile Bursa' yı büyükşehir olarak kabullenemediğini gösteriyor bence, daha doğrusu diğer şehirlerin kabullenemediğini bakanlığında arada kalıp herkese metro yapmak ile uğraşmaktansa Bursa' nın işini yapmam daha kolay demesi sanırım.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu başlık ile ilgili değil ama aklıma takılan bir soru oldu. Bahsettiğimiz Terminal hattı gördüğüm kadarı ile Osmangazi istasyonuna yakın bir noktadan başlıyor, orada mevcut hat ile bağlantılı mı? Yani diyelim ki Terminal hattı çalışmaya başladı şöyle bir işletme kombinasyonu olabilecek mi?
Kestel - Üniversite
Kestel - Emek
Terminal - Üniversite
Terminal - Emek
çünkü yapılan işin yapısı buna müsait gibi, zaten halihazırda böyle bir işletme yapıyorlar, bu şekilde farklılaşacak bir yapı kurulabilirse harika bir yapı ortaya çıkarabilirler, aslında o linkteki haritada gördüğüm nokta itibari ile her iki yönde dahi bağlantı yapılabilecek bir yerde görünüyor, yani Terminal - Kestel gibi bir işletme dahi olabilir diye düşündüm sizede sormak istedim.
Kestel - Üniversite
Kestel - Emek
Terminal - Üniversite
Terminal - Emek
çünkü yapılan işin yapısı buna müsait gibi, zaten halihazırda böyle bir işletme yapıyorlar, bu şekilde farklılaşacak bir yapı kurulabilirse harika bir yapı ortaya çıkarabilirler, aslında o linkteki haritada gördüğüm nokta itibari ile her iki yönde dahi bağlantı yapılabilecek bir yerde görünüyor, yani Terminal - Kestel gibi bir işletme dahi olabilir diye düşündüm sizede sormak istedim.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Hat yapılırken planlanmış olan yapı Üniversite-Terminal ve Emek -Terminal işletmesine izin verecek şekilde. Kestel-Terminal işletmesi için planlanmış bir bağlantı yok.Belki bu şekilde bir hat işletilmesi için tren önce Osmangazi'ye girer sonra ters olarak terminal yönüne gider.Ama benim düşüncem Kestel-Terminal işletmesi yapılmasına gerek yok bu hatta çok fazla bir yolcu yoğunluğu bulunmuyor.Osmangazi istasyonunda aktarma yapılması yeterli olacaktır.Bana göre;
1-Emek-Kestel
2-Üniversite-Terminal
işletmelerinin yapılması yeterli olur.bu şekilde bir işletme yapılırsa iki hat 6 tane istasyonu ortak olarak kullanacak.1 nolu hat 21-22 istasyon 2 nolu hat ise 31-32 istasyon kullanacak.
1-Emek-Kestel
2-Üniversite-Terminal
işletmelerinin yapılması yeterli olur.bu şekilde bir işletme yapılırsa iki hat 6 tane istasyonu ortak olarak kullanacak.1 nolu hat 21-22 istasyon 2 nolu hat ise 31-32 istasyon kullanacak.
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
işletme konusunda "btgn"a katılıyorum. her kombinasyonu işletip de frekansı düşürmeye gerek yok bence üniversite-terminalve emek-kestel en güzeli bence de, 5-6 ay kadar önce böyle bi harita hazırlamıştım ben hattâ :
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... e&t=h&z=12
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... e&t=h&z=12
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
http://www.bursa.bel.tr/bursaray-kestel ... aber/5426/
Başkan mart ayı içerisinde hattın ihalesine çıkılacağını söyledi. Bakalım bu sefer söylediği gerçekleşebilecek mi?
Hattın yapımının ise 2 yıl içerisinde bitirileceği belirtilmiş.Bu hatta yapılacak çok fazla iş olmadığı için biter diye düşünüyorum.Dümdüz bir hatta ray döşenecek, kavşak geçişleri de dahil olmak üzere herşey hazır. 2 yıl içerisinde bitirilebilirse 2013 yılında Bursa'da;
* 23km şuanki hat
* 8km Üniversite+Emek hatları
* 8km Kestel hattı olmak üzere toplam 39 km metro hattı olacak.
Bunlar haricinde Emek ile yapılacak olan hızlı tren garı arasında da bir bağlantı yapılır diye düşünüyorum. Yapılacak gar ile emek arası da yaklaşık 2.5 km. 2014 yılında toplamda 41.5 km metroya sahip olacağız.
Başkan mart ayı içerisinde hattın ihalesine çıkılacağını söyledi. Bakalım bu sefer söylediği gerçekleşebilecek mi?
Hattın yapımının ise 2 yıl içerisinde bitirileceği belirtilmiş.Bu hatta yapılacak çok fazla iş olmadığı için biter diye düşünüyorum.Dümdüz bir hatta ray döşenecek, kavşak geçişleri de dahil olmak üzere herşey hazır. 2 yıl içerisinde bitirilebilirse 2013 yılında Bursa'da;
* 23km şuanki hat
* 8km Üniversite+Emek hatları
* 8km Kestel hattı olmak üzere toplam 39 km metro hattı olacak.
Bunlar haricinde Emek ile yapılacak olan hızlı tren garı arasında da bir bağlantı yapılır diye düşünüyorum. Yapılacak gar ile emek arası da yaklaşık 2.5 km. 2014 yılında toplamda 41.5 km metroya sahip olacağız.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37