brs-M.02 » Bursaray D Etabı Arabayatağı - Kestel İhale S

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Kas Pzr, 2010 14:16

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.000495022b27bf8102d06
Bu haritada Kestel etabını göstermeye çalıştım. İşaretli yerler yaklaşırsanız Metronun geçeceği yerlerin hazır olduğunu görebilirsiniz.Kavşak noktaları zaten hazır sadece refuj de düzenleme yapılacak.Hat da dümdüz bir yoldan gidiyor zaten tünel filan gerekli değil. Kolay iş yani.

Alttaki haritada ise terminal etabında yapılması gerekenleri gösterdim.Anlaşılacağı üzere bu hat daha emek yoğun bir proje.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.000495023d897362f72fd

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 14:22

Haritalar için teşekkürler, evet Kestel etabı gerçekten zemin olarak çok uygun görünüyor, sadece 2 noktada dere üstü geçiş var o da projeyi zorlayacak bir şey değil ama diğer kesimde tünel olmasa da viyadük gerektirecek yerler var gibi trafiğin kesilmemesi için.

Talep olarak Terminal daha öncelikli ama yapım kolaylılığı olarakta Kestel öne çıkıyor, aslında burada belediyeci gözü ile bakarsak yapılanda bir yanlışlık yok, dediğim gibi kolayı yap göze gir, ama ben isterdim ki UBAK Bursa' ya da yardımcı olsun ama yüzeysel hatları kapsamaz diyerek direkt işin dışında bıraktılar, bu da bakanlığın bile Bursa' yı büyükşehir olarak kabullenemediğini gösteriyor bence, daha doğrusu diğer şehirlerin kabullenemediğini bakanlığında arada kalıp herkese metro yapmak ile uğraşmaktansa Bursa' nın işini yapmam daha kolay demesi sanırım.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 14 Kas Pzr, 2010 14:26

sadece 2 noktada dere üstü geçiş var o da projeyi zorlayacak bir şey değil
Zaten bu güzergah üzerinde ki dere üstü geçişleri yani köprüleri (genişletme) Karayolları yapacak. Belki bu hattın en zor yanı Kestel'in içine giren 500-600 metrelik olan bölüm olabilir.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 14 Kas Pzr, 2010 15:14

Esat yazdı:Mustafa Bey ben o zaman Kestel etabını ilgilendiren mesajlarıda ihale sürecinde şeklinde ayrı bir başlığa alıyorum, başlık ile ilgilenen arkadaşların bilsine.
Güzel bir fikir.

Kestek etabıda kaba taslak şu şekilde olacak.

Resim

Resim Büyükşehir Belediyesi'nin internet adresinden alınmıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 23:48

Bu başlık ile ilgili değil ama aklıma takılan bir soru oldu. Bahsettiğimiz Terminal hattı gördüğüm kadarı ile Osmangazi istasyonuna yakın bir noktadan başlıyor, orada mevcut hat ile bağlantılı mı? Yani diyelim ki Terminal hattı çalışmaya başladı şöyle bir işletme kombinasyonu olabilecek mi?

Kestel - Üniversite
Kestel - Emek
Terminal - Üniversite
Terminal - Emek

çünkü yapılan işin yapısı buna müsait gibi, zaten halihazırda böyle bir işletme yapıyorlar, bu şekilde farklılaşacak bir yapı kurulabilirse harika bir yapı ortaya çıkarabilirler, aslında o linkteki haritada gördüğüm nokta itibari ile her iki yönde dahi bağlantı yapılabilecek bir yerde görünüyor, yani Terminal - Kestel gibi bir işletme dahi olabilir diye düşündüm sizede sormak istedim.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 15 Kas Pzt, 2010 00:45

Hat yapılırken planlanmış olan yapı Üniversite-Terminal ve Emek -Terminal işletmesine izin verecek şekilde. Kestel-Terminal işletmesi için planlanmış bir bağlantı yok.Belki bu şekilde bir hat işletilmesi için tren önce Osmangazi'ye girer sonra ters olarak terminal yönüne gider.Ama benim düşüncem Kestel-Terminal işletmesi yapılmasına gerek yok bu hatta çok fazla bir yolcu yoğunluğu bulunmuyor.Osmangazi istasyonunda aktarma yapılması yeterli olacaktır.Bana göre;
1-Emek-Kestel
2-Üniversite-Terminal
işletmelerinin yapılması yeterli olur.bu şekilde bir işletme yapılırsa iki hat 6 tane istasyonu ortak olarak kullanacak.1 nolu hat 21-22 istasyon 2 nolu hat ise 31-32 istasyon kullanacak.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 15 Kas Pzt, 2010 13:39

işletme konusunda "btgn"a katılıyorum. her kombinasyonu işletip de frekansı düşürmeye gerek yok bence :D üniversite-terminalve emek-kestel en güzeli bence de, 5-6 ay kadar önce böyle bi harita hazırlamıştım ben hattâ :

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... e&t=h&z=12

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Oca Prş, 2011 16:37

http://www.bursa.bel.tr/bursaray-kestel ... aber/5426/

Başkan mart ayı içerisinde hattın ihalesine çıkılacağını söyledi. Bakalım bu sefer söylediği gerçekleşebilecek mi?

Hattın yapımının ise 2 yıl içerisinde bitirileceği belirtilmiş.Bu hatta yapılacak çok fazla iş olmadığı için biter diye düşünüyorum.Dümdüz bir hatta ray döşenecek, kavşak geçişleri de dahil olmak üzere herşey hazır. 2 yıl içerisinde bitirilebilirse 2013 yılında Bursa'da;
* 23km şuanki hat
* 8km Üniversite+Emek hatları
* 8km Kestel hattı olmak üzere toplam 39 km metro hattı olacak.
Bunlar haricinde Emek ile yapılacak olan hızlı tren garı arasında da bir bağlantı yapılır diye düşünüyorum. Yapılacak gar ile emek arası da yaklaşık 2.5 km. 2014 yılında toplamda 41.5 km metroya sahip olacağız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 20:22

kavşak geçişleri de dahil olmak üzere herşey hazır
Bu geçişler hazır derken, gereken tünel veya viyadükler inşa edildi mi şimdiden? Eğer öyle ise gerçekten iş hızlanır. Bir de umarım hızlı tren bağlantısı da yapılır, bakalım onu zaman gösterecek. Tabii ki olacaktır ama süreç ne olur o önemli.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Oca Prş, 2011 20:28

Metronun geçeceği güzergah üzerinde bulunan kavşaklarda metro için ayrılmış bölüm mevcut.
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 20:36

Vallahi harika :) muhtemelen o kavşaklar zaten metro için o hale getirilmiştir diye düşünüyorum ama iş verilmeden kavşak çalışması ile birlikte bu işin aradan çıkartılmış olması çok hoşuma gitti.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Oca Prş, 2011 20:52

Yapılan kavşakların hepsi metro düşünülerek yukarıdakiler gibi yapılıyor. Sadece terminal etabının güzergahı yukarıdaki gibi hazır değil.Terminalin son aşamaya bırakılma sebebi de zaten kavşak olmaması.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön