ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Çrş, 2010 12:18

Bu hat ile ilgili de bir başlık açmak lazım, daha önce açmamışız sanırım. Malum bildiğiniz üzere UBAK tarafından büyük kentlerdeki metro hatlarının bazılarının yapılması söz konusu, aslında söz konusunda öte, yapılacak bunun geri dönüşü yok artık. İstanbul' da da yapılacağından söz edilen hatlardan birisi bu, Çağlayan Meydanı Projesi temel atma töreninde İBB Başkanı Sn. Kadir Topbaş bu hattın yapımını üstlendiği için bakanlığa teşekkür etmiş
Bu ifade İBB sitesinde yer aldığına göre ciddiye alabiliriz, sonuçta gazetelerin metin hatası ya da bazı yayın sitelerinin yanlış yorumlaması değil. Bu durumda bu hattın kesin olarak yapımının üstlendiği yorumunu yapabiliyoruz. Projelendirmesi zaten yapılmıştı, sadece ilave olarak hattın Beşiktaş' tan Kabataş' a uzatılması ile ilgili bir çalışma vardı bir de Şişhane' ye uzatılması yönünde. Ben Kabataş' ın büyük ihtimal ile olacağını düşünüyorum Şişhane ile ilgili pek bir bilgi yok ortalıkta bakalım öyle bir uzama olacak mı, fakat şu anki hali ile hattı Beşiktaş-Mahmutbey olarak isimlendireceğiz, çünkü ileride doğu kesiminde de uzamalar belediyenin plan çalışmalarında var.
İhale çalışmasını yürüttükleri yeni metro projesinin Beşiktaş’tan başlayarak Mecidiyeköy, Çağlayan, Kağıthane, Alibeyköy, Gaziosmanpaşa, Tekstilkent ve Mahmutbey’e
Hattın Çağlayan istasyonuda Çağlayan Meydan Projesikapsamında şimdiden inşa edileceği daha önce meydan projesi ile ilgili haberlerde söylenmişti.
En son Esat tarafından 06 Oca Pzr, 2013 02:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Kas Çrş, 2010 19:05

Hattın Kabataş'a uzatılması kesin. İBB sitesinde de öyle geçiyor...

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Bi ... Sayfa.aspx

Özellikle Mecidiyeköy-Beşiktaş bağlantısının çok önemli olduğunu düşünüyorum, bunun dışında M2 ile Şişhane'de bir entegrasyon daha olursa kaymaklı olur. Beşiktaş'dan en azından İstiklal'in diğer ucuna metro ile çıkma imkanı olur.

Diğer taraftan Mahmutbey'de Başakşehir-Bakırköy metrosuna entegrasyon da önemli. Özellikle Başakşehir bölgesi, Bakırköy bölgesine tek, Aksaray- Yenikapı istikametine 2 ve yine Mecidiyeköy-Beşiktaş istikametine 2 metro hattı kullanarak ulaşmış olacak. Bölgede bir değerlenme olabilir.

Hat uzunluğu 25 km ve 19 istasyondan oluşacakmış. Bunun anlamı Kabataş-Mahmutbey mesafesi 40 dakika, Beşiktaş-Mecidiyeköy muhtemelen 4 dakika.

Yazdıklarımı tekrar okudum da Beşiktaş'dan Mahmutbey 38 dakika, oradan da 5 istasyon ötede Başakşehir'de oturuyorsan 10-12 dakika da o sürer eder 50 dakika. Bekleme ve yürüme süreleri ile yine de 1 saatten aşağı pek düşmez. O kadar da talep artışı olmayabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Çrş, 2010 20:02

Ben bu hat konusunda hep çekimser kaldım, neden? diye sorup durdum ama sonra bir hata yaptığımı düşündüm ben hep 2 uç arasında düşünüyorum yani, Mahmutbey - Beşiktaş, ne alaka? Böyle bir yolculuk talebimi var gibi, ama işin diğer tarafına bakarsak ki bunlara sen değinmişsin zaten. Mesela Kabataş, Beşiktaş tan Mecidiyeköy' e erişim için ideal, yine aynı şekilde Gazi Osman Paşa nın merkez noktalara ciddi bir erişim sorunu olduğunu düşünüyorum bu anlamda da hattın faydası olacaktır, ama verdiğin Başakşehir örneği var. Başakşehir' den Mecidiyeköy civarına otobüs var eskiden çok sorunlu idi çünkü güzergahı günün her saati yoğun olan yollar, hala öylemi bilmiyorum, ya da ekspres güzergah ne kadar sürede gider, yani metro bunun alternatifimidir? O kadar da yoğun bir talep olduğunu düşünmüyorum açıkçası.

Fakat hattı bana göre şu şekilde ele alırsak faydalı olabilir diye düşünüyorum, Kabataş - Mecidiyeköy, Beşiktaş - G.O.P., G.O.P. - Mahmutbey gibi fizibil bölümlerin üst üste binmesi ve tabii ki ilk etapta yoğun olmasa da iki uç arasındaki yolculuklar olarak düşünürsek bence daha doğru bir mantık oluyor, o zamanda hattın faydalı olacağı aşikar. Aslında şu anda İstanbul' a yalan yanlış metro adına ne yapılsa faydası var :) bugün yoksa yarın kesin var. Diğer taraftan bu proje çok uzun zamandır sözü edilen bir iş, sonrasında yapılan bir yolculuk etüt projesi var kent genelinde, oradaki matris te de böyle bir talep ortaya çıktı ise öne alınmasının ya da ısrar edilmesinin sebebi bu da olabilir.

Bu hattın görünen ve yine senin değindiğin büyük faydası pek çok noktada ana hatlar ile entegrasyon imkanı verecek olması, aklımdakileri sıralayayım;

Şişhane -> M2 (Eğer bu uzatma yapılır ise)
Kabataş -> F1 -> T1 -> İDO
Beşiktaş -> İDO
Mecidiyeköy -> M2 -> Metrobüs
G.O.P. -> T4 (İlk planlarda bu hattın G.O.P. istasyonu T4 ün Metris istasyonuna yakındı diye hatırlıyorum ama bir ara Karadeniz istasyonundan geçeceğinide duymuştum emin değilim artı bu istasyonlara ne kadar G.O.P merkez denilir bu da tartışılır)
Mahmutbey -> M3 -> M7

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Kas Prş, 2010 00:22

Entegrasyon noktalarını işaretleyerek göstereyim istedim bir de, atladığım bir iki nokta olmuş ama onlar zaten şu anda farazi noktalar olduğu için biraz da bilerek kaale almadıklarım vardı, önce resme bakalım

Resim

Beşiktaş' ta şu meşşhuurr boğaz metrolarından Beşiktaş-Sarıyer metrosuna bağlantı görülüyor, aynı şekilde Kağıthane civarında bir yerlerde Seyrantepe-Kazlıçeşme hattına aktarma var Alibeyköy' de de her şeyi tamam olup ta bir türlü ihale edilmeyen Haliç Çevresi Tramvayına bağlanıyor. Bu harita dediğim gibi çok yeni değil ama eskide sayılmaz T4 bağlantısı Metris' te görünüyor, Mahmutbey' de M7 Başakşehir metrosu ile birleştikten sonra yine bir diğer proje hat olan Olimpiyatköy - Havalimanı hattına bağlanıyor yanlız bu bağlantı bir sonraki etapta, yani Mahmutbey' den sonraki kısıma 2. etap diyebiliriz.

Benim burada merak ettiğim bir diğer konu şu anda inşaatı devam eden Başakşehir hattında Mahmutbey istasyonu nasıl inşa ediliyor, o hattın Kirazlı kesiminde malum 2 ayrı hattın 2 istasyonu üst üste. Bu projeye ait Çağlayan istasyonuda daha hat ihale edilmeden yaptırılıyor, acaba İBB bir öngörü yapıp Mahmutbey' de bu hattın istasyonunuda şimdiden inşa ettirdi mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Kas Cmt, 2010 01:56

İBB bir öngörü yapıp Mahmutbey' de bu hattın istasyonunuda şimdiden inşa ettirdi mi?
geçen şantiyedeki arkadaşlara özellikle bunu sordum. cevap olumsuz. kirazlı'daki gibi bir şey yok. daha sonra iliştirilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 04:19

Bu bakanlığın metro inşaatlarını tamamlaması ifadesinin netleşmesi ile birlikte bazı beklentilerimizde şimdilik askıya alındı, bu hatta bunlardan birisi. İlk etapta Başakşehir hattının bitirilmesi için destek sağlanacağı açıklandı dolayısı ile bir tahmin olarak İBB nin önümüzdeki yıl bu hattında temel atmasını yapıp biraz çivi çaktıktan sonra aha yapamıyorum diyerek bakanlığa yaptırtacağını düşünüyorum, ya da şöyle diyelim Şark Kurnazı olsam öyle yapardım zaten danışıklı dövüş olduğu için kimsenin canıda yanmaz. Bakanlık ile ilgili konuyu bu linkten takip edebilirsiniz:

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6&start=20

Dediğim gibi şu an görünen bu hattın inşaatına önümüzdeki yıl başlanamayacağı yönünde, bayağı bir heveslenmiştik ama sağlık olsun.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Kas Pzr, 2010 09:53

Önümüzdeki yıl İBB göstermelik bir temel atmayı bile seçse, bunu Üsküdar-Çekmeköy hattı için yapacaktır. 2011'de bu hat ile ilgili söylentiden öteye gitmeyecek şeyler konuşulur ancak...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Pzr, 2010 10:52

Hafif bir »kalkınma havası bitti bitiyor« seziyor gibiyim :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 14:24

alabay yazdı:Hafif bir »kalkınma havası bitti bitiyor« seziyor gibiyim :x
O biterse Aydın havası başlar sorun yok. Eğer ülke kalkınmasını kast ediyorsan o konuda hiçbir sorun olduğunu düşünmüyorum, daha öncede yazmıştım, yapılan pek çok şeyi işçi ve küçük esnaf aleyhine olduğu için eleştiriyor olsam da ülke ekonomisi ve sanayisinin avrupadan kat kat iyi olduğunu sana bir kaç kere yazmıştım, bence bu konuda sorun yok. Sorun biraz daha farklı bir önceki belediye kanunu ile belediyelerin gelirleri büyük ölçüde azalmıştı, yeni belediye kanunu ile düzeltildi falan dediler ama yine de ben büyük şehirlerimizin bu konuda sorunlu olduğunu düşünüyorum, yani belediyelerin kalkınması aynı oranda olmayabilir, bu konuda bayağı bir düzenlemeler yapılması gerekiyor, genel olarak ülkemizin pek hoşlanmadığı yönetimsel konular belki bu işin çözümü olacaktır ama o çok tartışmalı ve çok uzun bir konu.
Hakan yazdı:Önümüzdeki yıl İBB göstermelik bir temel atmayı bile seçse, bunu Üsküdar-Çekmeköy hattı için yapacaktır. 2011'de bu hat ile ilgili söylentiden öteye gitmeyecek şeyler konuşulur ancak...
Bende hem öncelik durumu hemde şu Anadolu yakasına çivi çakılmıyor söylemini yıkmak için dediğin gibi olacağını düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Pzr, 2010 14:29

Ekonomi iyi diyorsun da, en azından metro kalkınmasında bir duraklama, belki de sonlama seziyorum. Bakalım, gelecek ne gösterecek. Sen ekonomileri neye göre mukaise ediyorsun, bilmiyorum. Bankaları hesap dışı bıraksak (burada herşeyi yıkan bu banka tamahı), küreselleşme mevzusu kalır, onu da az biraz itersek, Avusturya'yı bilmiyorum, ama Almanya şu anda beklenmedik bir yükselmede (açıkçası, ben buna tam inanamıyorum ama, bana yalan gibi geliyor, ama görülen o).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 14:35

O zaman şöyle diyeyim eğer Almanya yükseliyorsa Türkiye uçuyor demektir sende buna inan. Metrolarda bir duraklama olmasının sebebi Ankara zaten hiçbir zaman zaten bu işi başaramadı sebeplerini bilmiyorum, İzmir de ise 2000 de İstanbul ile aynı zamanda devam eden inşaat vardı hala devam ediyor. İstanbul' un sorunu ise aslında ekonomik sorunu aştı, kredi almada bir sorunu yok fakat birden bire açıldı. Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir, Kadıköy-Kaynarca ve M2 nin uzatmaları ve bu işler ile aynı zamanda bitirilen T2 ve T4 var. Bu mali olarak bir belediyeyi fazlası ile yoracak bir yük. Ben bu duraklamayı normal görüyorum çünkü demin yazdığım gibi belediye gelirleri konusundaki sorun var, şimdi bakanlık yarım kalan işleri üstleneceğim dedi bunun sebebi de işte belediyenin maddi gücü ile alakalı zaten onlarda bunu bahane ediyor, işte dünyanın başka yerinde de belediyeler yapamıyor falan filan diyorlar.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Kas Pzr, 2010 15:45

Ülke ekonomisinde sorun yok, İBB ekonomisinde de sorun yok. Esat'ın da dediği gibi o kadar çok iş aynı anda yapılıyor ki devasa rakamlar ortaya çıkıyor. Aynı anda onlarca kilometre metro inşaatından tut yüzlerce otobüs alımı. 12-13 milyon adamın çöpünü topla bahçesini sula, şehrin hangi sokağına girersen gir çok güzel yönlendirme tabelaları (bunu dışarıdan gelenler çok söylüyor çok beğeniyorlarmış) vs.. vs..

Şu eldeki yarım işler bir bitse, bir anda rahatlama olacak gibime geliyor ondan sonra muhtemelen 2 uzun metro inşaatı daha eş zamanlı başlayabilecek...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön