Ben bu hat konusunda hep çekimser kaldım, neden? diye sorup durdum ama sonra bir hata yaptığımı düşündüm ben hep 2 uç arasında düşünüyorum yani, Mahmutbey - Beşiktaş, ne alaka? Böyle bir yolculuk talebimi var gibi, ama işin diğer tarafına bakarsak ki bunlara sen değinmişsin zaten. Mesela Kabataş, Beşiktaş tan Mecidiyeköy' e erişim için ideal, yine aynı şekilde Gazi Osman Paşa nın merkez noktalara ciddi bir erişim sorunu olduğunu düşünüyorum bu anlamda da hattın faydası olacaktır, ama verdiğin Başakşehir örneği var. Başakşehir' den Mecidiyeköy civarına otobüs var eskiden çok sorunlu idi çünkü güzergahı günün her saati yoğun olan yollar, hala öylemi bilmiyorum, ya da ekspres güzergah ne kadar sürede gider, yani metro bunun alternatifimidir? O kadar da yoğun bir talep olduğunu düşünmüyorum açıkçası.
Fakat hattı bana göre şu şekilde ele alırsak faydalı olabilir diye düşünüyorum, Kabataş - Mecidiyeköy, Beşiktaş - G.O.P., G.O.P. - Mahmutbey gibi fizibil bölümlerin üst üste binmesi ve tabii ki ilk etapta yoğun olmasa da iki uç arasındaki yolculuklar olarak düşünürsek bence daha doğru bir mantık oluyor, o zamanda hattın faydalı olacağı aşikar. Aslında şu anda İstanbul' a yalan yanlış metro adına ne yapılsa faydası var
bugün yoksa yarın kesin var. Diğer taraftan bu proje çok uzun zamandır sözü edilen bir iş, sonrasında yapılan bir yolculuk etüt projesi var kent genelinde, oradaki matris te de böyle bir talep ortaya çıktı ise öne alınmasının ya da ısrar edilmesinin sebebi bu da olabilir.
Bu hattın görünen ve yine senin değindiğin büyük faydası pek çok noktada ana hatlar ile entegrasyon imkanı verecek olması, aklımdakileri sıralayayım;
Şişhane -> M2 (Eğer bu uzatma yapılır ise)
Kabataş -> F1 -> T1 -> İDO
Beşiktaş -> İDO
Mecidiyeköy -> M2 -> Metrobüs
G.O.P. -> T4 (İlk planlarda bu hattın G.O.P. istasyonu T4 ün Metris istasyonuna yakındı diye hatırlıyorum ama bir ara Karadeniz istasyonundan geçeceğinide duymuştum emin değilim artı bu istasyonlara ne kadar G.O.P merkez denilir bu da tartışılır)
Mahmutbey -> M3 -> M7