ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 05 Şub Çrş, 2014 15:37

Esas amaç, demiryolu ile diğer raylı sistemlerimizi birleştirmek. Mevcut demiryolu Marmara sahiline yakın gidiyor ve demiryolunun güzergahını değiştirmek imkansız. Bu yüzden diğer raylı sistemler (m1-m2) buraya getirildi. Aslında önceleri buranın 4 hatlı yapılması (2 ray yht+2 ray banliyö treni) düşünülüyordu. Ancak arkeolojik buluntulara rastlanınca anıtlar kurulundan izin çıkmadı ve planlar değiştirildi. Yenikapı istasyonu 2 hatlı inşa edildi ve yeni planlara göre yht'nin Avrupa Yakası'ndaki istasyonu Bakırköy olacak.

***

Tramvay içinse beş ayrı tramvay hattı düşünülmüş doksanlarda
Taksim-Tünel (nostaljik)
Ortaköy-Topkapı
Ram-Vezneciler
Alibeyköy-Eminönü

fakat sonra bu planlar niçin değiştirildi de, hatlar bugünkü hâli ile inşa edildi, bilemiyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Çrş, 2014 16:00

emrenmert yazdı:Tramvay içinse beş ayrı tramvay hattı düşünülmüş doksanlarda
Taksim-Tünel (nostaljik)
Ortaköy-Topkapı
Ram-Vezneciler
Alibeyköy-Eminönü

fakat sonra bu planlar niçin değiştirildi de, hatlar bugünkü hâli ile inşa edildi, bilemiyorum
Bu bilginin kaynağı nedir?

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 05 Şub Çrş, 2014 16:52

90'lardan, şu an elimde olmayan, ibb bültenleri

Alibeyköy-Eminönü tramvay projesi ise hâlâ güncel; fakat ne zaman yapılacağı meçhul

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Cmt, 2014 11:53

Bu konuda son duyduğum bir şeyler sistemin M2 ile aynı yapıda olacağı, yani sinyalizasyon, enerji ve gabari olarak aynı inşa edileceği, dolayısı ile bir fikir değişikliği olmaz ise Beylikdüzü-Hacıosman işletmesinin mümkün olacağı, arada ise kısa parkurlar yapılabileceği yönünde, eğilim bu yönde.

Ben yine de böyle olmasındansa hattın Beylikdüzü-Mecidiyeköy olmasından yanayım, bu sayede 17 milyonluk bir şehir için daha mantıklı bir aktarma dağılımı söz konusu olabilir, yani tek merkezli değil çok merkezli aktarma, ayrıca madem yolculuk talebi Taksim-Mecidiyeköy neden insanlar Zeytinburnu ve Yenikapı'dan geçerek Taksim' e ulaşsınlar ki? O güzergahı isteyen bir diğer aktarma merkezi olan İncirli' de M2 ye geçsin devam etsin.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 12 Nis Cmt, 2014 14:31

Hazır Mecidiyeköy'e gitmişken +1 durak ile Zincirlikuyu'da bitirilsin.
M1, T1, T4, M2 ve M6 ile aktarmalı, Metrobüs'e de alternatif bir hat çıkar ortaya.
Ama hattın uzunluğunun 40km kadar olacağı gözönünde bulundurulursa İBB böyle birşeye kalkışır mı?
Yapmak istese bile kaç yılda yapar?
Çabuk bitmesi için belli yerlerde Metrobüs kaldırılıp o yerde sadece metro gitse yüzeyde?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Cmt, 2014 14:33

Hattın uzunluğu 40 km demişken, eğer plandaki gibi M2 nin uzatması şeklinde olursa 55 km lik bir hat ortaya çıkıyor :) yani bende 55 km lik M1 in kulak ters göstermesi gibi bir şey daha yapılması yerine İncirli' nin bir aktarma merkezi olarak TASARLANMASI ve bu hattın Mecidiyeköy' e uzatılması daha mantılı diyorum. M2 için İncirli SON olmalı (ray bağlantısı olmasın demiyorum, bu başka bir şey ve başka amaçlar için iyi)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Çrş, 2015 11:18

2010 yılındaki Bakanlar Kurulu kararı ile bu hat, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilmişti.. (Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 1210-7.htm)

Bugünkü karar ile bu hattın adı İncirli - Sefaköy olarak değiştirilmiş..

Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 18-3-1.pdf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Çrş, 2015 11:24

Engin teşekkürler, bende fazla ilgilenmiyorum artık bu tip bilgileri kovalamakla, güzel oldu bunlar. Bu arada bende kendimi Bakanlığa devredicem yakında :D:D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Çrş, 2015 11:26

Esat yazdı:Engin teşekkürler, bende fazla ilgilenmiyorum artık bu tip bilgileri kovalamakla, güzel oldu bunlar. Bu arada bende kendimi Bakanlığa devredicem yakında :D:D
Rica ederim abi :)

Ben de başka bir şey ararken tesadüfen bugünkü Resmî Gazete'de gördüm, uzun zamandır sadece okuyucuyum burada ne yazık ki, üç satır yazayım dedim :)

Varlığım Bakanlık varlığına armağan olsun :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Çrş, 2015 11:29

Sefaköy olduğunu duymuştum 2 hafta kadar önce ama değişiklik yapmak istemedim, çünkü muhtemelen bu 1. etabı olacak gibi, 2. etapta muhtemelen Beylikdüzü hattı bu işin devamı olacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Çrş, 2015 11:36

Esat yazdı:Sefaköy olduğunu duymuştum 2 hafta kadar önce ama değişiklik yapmak istemedim, çünkü muhtemelen bu 1. etabı olacak gibi, 2. etapta muhtemelen Beylikdüzü hattı bu işin devamı olacak.
Abi,

Aslında aynı kararın birkaç altındaki maddede, Yenikapı - İncirli de eklenmiş..
Bu durumda, ilk etap Yenikapı - İncirli - Sefaköy ve ikinci etap Sefaköy - Avcılar - Beylikdüzü şeklinde inşa edilebilir..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Çrş, 2015 11:39

Evet 1. etap Yenikapı-Sefaköy olarak projelendirilmiş, ikinci etapta Beylikdüzü olacaktır muhtemelen. Ne diyelim hayırlısı olsun ama şahsi kanaatim böyle bir uzatma bana doğru gelmiyor, yani şu anlamda bu M2 nin bir uzatması olacak ise garip buluyorum. Niye garip onu da açıklayamam bunun teknik bir engeli yok sadece şahsi kanaatim bu kadar uzun soluklu yolculuk yerine aktarma ücretlendirmesinde daha doğru seçeneklerle birlikte daha doğru aktarma sistemleri kurulmalı ama bizim millet kıçını koltuğa koydumu evine kadar aynı koltukta gitmek istiyor. Hem 1 lira hem şoför mahalli :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön