ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Esas amaç, demiryolu ile diğer raylı sistemlerimizi birleştirmek. Mevcut demiryolu Marmara sahiline yakın gidiyor ve demiryolunun güzergahını değiştirmek imkansız. Bu yüzden diğer raylı sistemler (m1-m2) buraya getirildi. Aslında önceleri buranın 4 hatlı yapılması (2 ray yht+2 ray banliyö treni) düşünülüyordu. Ancak arkeolojik buluntulara rastlanınca anıtlar kurulundan izin çıkmadı ve planlar değiştirildi. Yenikapı istasyonu 2 hatlı inşa edildi ve yeni planlara göre yht'nin Avrupa Yakası'ndaki istasyonu Bakırköy olacak.
***
Tramvay içinse beş ayrı tramvay hattı düşünülmüş doksanlarda
Taksim-Tünel (nostaljik)
Ortaköy-Topkapı
Ram-Vezneciler
Alibeyköy-Eminönü
fakat sonra bu planlar niçin değiştirildi de, hatlar bugünkü hâli ile inşa edildi, bilemiyorum
***
Tramvay içinse beş ayrı tramvay hattı düşünülmüş doksanlarda
Taksim-Tünel (nostaljik)
Ortaköy-Topkapı
Ram-Vezneciler
Alibeyköy-Eminönü
fakat sonra bu planlar niçin değiştirildi de, hatlar bugünkü hâli ile inşa edildi, bilemiyorum
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konuda son duyduğum bir şeyler sistemin M2 ile aynı yapıda olacağı, yani sinyalizasyon, enerji ve gabari olarak aynı inşa edileceği, dolayısı ile bir fikir değişikliği olmaz ise Beylikdüzü-Hacıosman işletmesinin mümkün olacağı, arada ise kısa parkurlar yapılabileceği yönünde, eğilim bu yönde.
Ben yine de böyle olmasındansa hattın Beylikdüzü-Mecidiyeköy olmasından yanayım, bu sayede 17 milyonluk bir şehir için daha mantıklı bir aktarma dağılımı söz konusu olabilir, yani tek merkezli değil çok merkezli aktarma, ayrıca madem yolculuk talebi Taksim-Mecidiyeköy neden insanlar Zeytinburnu ve Yenikapı'dan geçerek Taksim' e ulaşsınlar ki? O güzergahı isteyen bir diğer aktarma merkezi olan İncirli' de M2 ye geçsin devam etsin.
Ben yine de böyle olmasındansa hattın Beylikdüzü-Mecidiyeköy olmasından yanayım, bu sayede 17 milyonluk bir şehir için daha mantıklı bir aktarma dağılımı söz konusu olabilir, yani tek merkezli değil çok merkezli aktarma, ayrıca madem yolculuk talebi Taksim-Mecidiyeköy neden insanlar Zeytinburnu ve Yenikapı'dan geçerek Taksim' e ulaşsınlar ki? O güzergahı isteyen bir diğer aktarma merkezi olan İncirli' de M2 ye geçsin devam etsin.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Hazır Mecidiyeköy'e gitmişken +1 durak ile Zincirlikuyu'da bitirilsin.
M1, T1, T4, M2 ve M6 ile aktarmalı, Metrobüs'e de alternatif bir hat çıkar ortaya.
Ama hattın uzunluğunun 40km kadar olacağı gözönünde bulundurulursa İBB böyle birşeye kalkışır mı?
Yapmak istese bile kaç yılda yapar?
Çabuk bitmesi için belli yerlerde Metrobüs kaldırılıp o yerde sadece metro gitse yüzeyde?
M1, T1, T4, M2 ve M6 ile aktarmalı, Metrobüs'e de alternatif bir hat çıkar ortaya.
Ama hattın uzunluğunun 40km kadar olacağı gözönünde bulundurulursa İBB böyle birşeye kalkışır mı?
Yapmak istese bile kaç yılda yapar?
Çabuk bitmesi için belli yerlerde Metrobüs kaldırılıp o yerde sadece metro gitse yüzeyde?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın uzunluğu 40 km demişken, eğer plandaki gibi M2 nin uzatması şeklinde olursa 55 km lik bir hat ortaya çıkıyor yani bende 55 km lik M1 in kulak ters göstermesi gibi bir şey daha yapılması yerine İncirli' nin bir aktarma merkezi olarak TASARLANMASI ve bu hattın Mecidiyeköy' e uzatılması daha mantılı diyorum. M2 için İncirli SON olmalı (ray bağlantısı olmasın demiyorum, bu başka bir şey ve başka amaçlar için iyi)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
2010 yılındaki Bakanlar Kurulu kararı ile bu hat, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilmişti.. (Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 1210-7.htm)
Bugünkü karar ile bu hattın adı İncirli - Sefaköy olarak değiştirilmiş..
Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 18-3-1.pdf
Bugünkü karar ile bu hattın adı İncirli - Sefaköy olarak değiştirilmiş..
Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 18-3-1.pdf
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Rica ederim abiEsat yazdı:Engin teşekkürler, bende fazla ilgilenmiyorum artık bu tip bilgileri kovalamakla, güzel oldu bunlar. Bu arada bende kendimi Bakanlığa devredicem yakında :D
Ben de başka bir şey ararken tesadüfen bugünkü Resmî Gazete'de gördüm, uzun zamandır sadece okuyucuyum burada ne yazık ki, üç satır yazayım dedim
Varlığım Bakanlık varlığına armağan olsun
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3524
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,Esat yazdı:Sefaköy olduğunu duymuştum 2 hafta kadar önce ama değişiklik yapmak istemedim, çünkü muhtemelen bu 1. etabı olacak gibi, 2. etapta muhtemelen Beylikdüzü hattı bu işin devamı olacak.
Aslında aynı kararın birkaç altındaki maddede, Yenikapı - İncirli de eklenmiş..
Bu durumda, ilk etap Yenikapı - İncirli - Sefaköy ve ikinci etap Sefaköy - Avcılar - Beylikdüzü şeklinde inşa edilebilir..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet 1. etap Yenikapı-Sefaköy olarak projelendirilmiş, ikinci etapta Beylikdüzü olacaktır muhtemelen. Ne diyelim hayırlısı olsun ama şahsi kanaatim böyle bir uzatma bana doğru gelmiyor, yani şu anlamda bu M2 nin bir uzatması olacak ise garip buluyorum. Niye garip onu da açıklayamam bunun teknik bir engeli yok sadece şahsi kanaatim bu kadar uzun soluklu yolculuk yerine aktarma ücretlendirmesinde daha doğru seçeneklerle birlikte daha doğru aktarma sistemleri kurulmalı ama bizim millet kıçını koltuğa koydumu evine kadar aynı koltukta gitmek istiyor. Hem 1 lira hem şoför mahalli