ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Ağu Prş, 2013 10:46

Gölge bilim adamıyım. Hem de çok yorulur! Etraf başka yoldan giderse, dünyalar bu kadar farklı olursa, elbet resti çeker. Son senelerde asabım bu konularda iyice bozuldu. Özel hayattan olsun, bilimden olsun … püf noktası o T4 sürtünme olaylarıydı. O zamandan beri çocuk bahçesi ve şov diyorum. Ama son zamanlarda acaip fazla EN böööyyyüg şovvv törkey oyunu oynanıyor, tadı kaçtı! Bırak sosyali, psikolojiyi, toplumu ve etrafı, basit teknik şeyler bile oyun. Aktarmalar, makaslar, araçlar, sistemler, ağlar. Hiçbiri mantıklı şekilde YOK! Yok, yok, yok! Bıktım be :evil:

Hani eskiden, Türkiye batıya mı, doğuya mı doğru meğilli ve bağlı olmalı diye bir münakaşa olurdu. Artık o doğu da batının (teknik) izinde. Biz neredeyiz? Aklım almıyor yahu. Deve süren, çölde bile çatır çatır gidiyor, Alman, İsviçre, bilmemne tekniğini – doğru dürüst şekilde – kabul edip, teslim alıyor, oturtuyor. Acaip bu be, hâlimiz acaip! Sen gülüyorsundur, Mehmet, ama hakikaten çok hassasım bu konularda artık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 11:09

Başar' ın sürekli dile getirdiği bir şey vardı, merkez mi merkezler mi olmalı? Yanılmıyorsam böyle idi, yani şu anda sistem bir iki tane merkeze yığılma girişiminde ama İstanbul gibi bir kent için bir ya da bir kaç değil 10 tane aktarma merkezi gerekir. Yani ben absürde kaçıp keşke bu Beylikdüzü hattı Millet Caddesi altından Sirkeci' ye geçebilse diyecektim ama uçuk kaçık olmasın diye yazmamıştım, Başar Sirkeci dedi cesaretlendim :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 29 Ağu Prş, 2013 12:50

Nüfusu 15 milyon olmuş bir şehre bir yada iki aktarma merkezi elbette yetersiz olur, en az bir düzine gerekir belki... Zaten sistem güvenliği ve sürekliliği için herşeyin kilit taşı gibi bir akatrma merkezi yapmak orada bir sorun çıktığında her şeyin durması demek, çok riskli.
Mesela, hadi boşverelim terör, tsunami vs. risklerini, o aktarma merkezinin yürüyen merdivenleri bile bozulsa her şey orada kilitlenip kalır...
Başar'ın eski rayları kullanarak sirkeciye devam ettirme fikri güzel ama hem o güzergahta nüfus az hemde orayı hükümet ileride çok kıymetli yalı toplu konutları olarak planlayacaktır. Malum , dinimizin de doların da rengi yeşil!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 12:58

Özgür Türkler yazdı:ileride çok kıymetli yalı toplu konutları olarak planlayacaktır. Malum , dinimizin de doların da rengi yeşil!
:):) Halbuki ne kadar büyük bir hata, geçen gün fotosunu çekmeye üşendim. Bilenler vardır Koca Mustafa Paşa meydanında 12 tane 35 ve türevi otobüs öyle yatıyor, sonra duydum ki sanırım Eminönü' nde nerede ise 5 dk. da bir kalkıyorlarmış, diğerleri de cabası. O semtin trafiği her zaman zor ve ısrarla ama ısrarla otobüse devam. Otobüs karşıtı değilim ama mevcut bir demiryolunu çöpe atmak çok aptalca geliyor bana. Öyle ki elimden gelse her türlü trenin Sirkeci den işlemesi için herşeyi yaparım, elimizde gar var yol var kapatıyoruz yahu :)

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 29 Ağu Prş, 2013 22:10

benim aklım karıştı birşey sormak istiyorum bu ayrı bir hat değilmi neden uzatma demişler kirazlı gibi bir uzatmamı olacak yoksa?_?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Cum, 2013 19:20

katliam yazdı:benim aklım karıştı birşey sormak istiyorum bu ayrı bir hat değilmi neden uzatma demişler kirazlı gibi bir uzatmamı olacak yoksa?_?
Anlayan beri gelsin zaten :) İfade bana göre hatalı "Bakırköy-Beylikdüzü Hattı Uzatması" demek, mevcut olan, var olan, halen işlemekte olan bir hattın uzatması anlamına gelmez mi? Yani ben o ifadeden şunu anlarım Bakırköy-Beylikdüzü metrosunu yaptık bitti o 1. etaptı, aha 2. etapta Yenikapı' ya uzatıyoruz! Ben böyle anlarım, ya da Bakırköy-Beylikdüzü hattını Yenikapı-Beylikdüzü olarak revize ettik ve 1. etabı olarakta Yenikapı-Bakırköy' ü yapacağız, olarak anlarım. :)

Çok takılmaya gerek yok aslında, yani ben çok iyi Türkçe yazan biri değilim ama böyle anlam kargaşalarına takılırım, her yere çekilebilir.

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 30 Ağu Cum, 2013 21:09

:D hayır ama sıkıntıda orda başlıkta incirli-beylikdüzü yazıyor yani ben m1 in uzatması olarak anlıyorum :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Cum, 2013 21:24

katliam yazdı::D hayır ama sıkıntıda orda başlıkta incirli-beylikdüzü yazıyor yani ben m1 in uzatması olarak anlıyorum :D
Yok M1 ile bir bağlantısı yok, Allah' a şükür yok ama olmasını isteyenler var tabii ki. :) Başlıkta bir yerlerde İncirli' de ki düşünce ile ilgili bir istasyon plan çizimi paylaşmıştık, muteber değil tabii ki bir firmanın hazırladığı bir çalışma geçerli olup olmadığını bilmiyoruz, bulamadım şimdi bakar yüklerim bir ara.

Ama eski zamanlardaki düşünce M1 in olduğu hali ile geçiyor, M3 hafif dikine İncirli istasyonunu keserek geçiyor, M2 İncirli' den sonra Akıl Hastanesinde son durak yapıyordu ve bizim M7 dediğimiz Beylikdüzü hattı da İncirli' den başlayarak batıya doğru uzuyordu. Sonra bu internette fikir paylaşımları çoğaldıkça neyin gerçek neyin fantazi neyin bilimsel olduğu karıştı, birileri kendi hayal güçlerini resmi fikirler gibi yazdılar ve işte bu muteber oldu :) İBB nin de İncirli ile ilgili kafası bir hayli karışıktı yanlız, yani orada bahsettiğim çizimde yanılmıyorsam bir istasyonu 2 hat ortak kullanıyordu, dolayısı ile ortaya çıkan yorumlarda M7 Beylikdüzü hattının hep bir yerlere yamanması söz konusu oldu, bir ara M1 e bir ara M2 ye. Şimdi son görüntü M7 tek başına Yenikapı' ya uzanacak gibi görünüyor, herhalde proje start almadan öğrenemeyeceğiz, ya da bir süre bekleyeceğiz belki bir yerlerden bir şeyler duyarız.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 31 Ağu Cmt, 2013 05:07

Daha öncede burada yazmıştım beylikdüzü hattının m2'nin devamı olması gerektiğini. anlaşılan kararlılar ayrı bir hat yapmaya. neyseki incirlide son bulmayacak yenikapıda bitcek de bi nebze bişeylere benzeyecek. ibb çok seviyor kısa hatlar yapmayı, he bi de reklam yapmayı. 1 milyon kişi taşıycak bu hat sevgili istanbullular! bu kafayla giderseler çok beklerler o rakamları. diğer şehirlerdeki metro hatlarını incelediğimde şunu net olarak görüyorum. metro hatları genel olarak şehrin banliyölerinden başlar merkeze uğrar ve yine şehrin dışına uzanır. bu şekilde yapılmasının iki temel avantajı var kanımca. birincisi hattın uzun olmasını sağlıyor ve taşıyacağı yolcu sayısını artırıyor. ikincisi ise kapasitenin verimli kullanılması. bu ne demek derseniz. hattın sabah akşam her saatte her iki yönde de dolu olmasını garanti ediyor. kadıköy kartal örneğini vericek olursak. geçenlerde bu hat ile ilgili açıklama vardı. dünyada ilk kez aynı anda iki farklı sefer tarifesi uyguluyoruz diye. sebebi basit aslında sabahları kadıköy yönünde akşamları ise kartal yönünde yoğunluk oluyor. ters istikametlerde ise yolcu talebi çok düşük kalıyor. bu nedenle de farklı sefer tarifeleri kullanmak zorunda kalınıyor. herkes kadıköy metrosunun minibüs yolunda gitmesi gerektiğini bu nedenle yolcu sayısının az olduğunu söylüyor. bu hat nerden geçerse geçsin hiçbir zaman yoğun yolcuya sahip olmayacak çünkü kısa ve uğradığı tek merkez kadıköy. bana kalsa ümraniye üsküdar metrosu ile bu hattı tek hat olarak yapardım. dünyada uzun metro hatları örnekleri var büyük metropollerde. istanbul da bu ayarda bi şehir olduğuna göre neden yapılmıyor?madem istemiyosun uzun hatlar niye ağır metro standartlarında yaptın? geleceği mi düşündün? 100 yıl da geçse gerçek kapasitesini kullanamayacak bu hat adım gibi eminim. aslında amacı hepimiz biliyoruz. ne kadar aktarma o kadar para. halk keriz değil tabi, parayı da sokakta bulmadı. metrolar dolmayınca paşa paşa kaldıracaklar aktarma ücretini. daha geçenlerde topbaş aktarma sistemini düzenliycez dedi. ee mecburlar buna.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Cmt, 2013 08:19

Aslında metronun özelliği merkezde dar bir istasyon ağı kurması. Ayrıca kent merkezinde her yerden her yere bir iki aktarmayla götürebilecek bir ağ kurması. Banliyölere uzanabilirler, ama o da kentin boyutuna bakar. Banliyö trenleri boşuna banliyöyü isminde tutmuyorlar; asıl onlar uzun hatlar içın elverişli. Onlar da merkezde tünellerden geçebilir, o başka. Ama bizde, problem istasyon aralıklarıyla başlıyor, doğru dürüst merkez ağı/halısı yok. Daha dün yine Esat’la kapıştım, sizler beğenmişiniz ve sevmişiniz de, o yüzdne halk öküz sürüsü gibi yürü yallahsın. Hani şu Şişhane (ta Beyoğlu’na uzanan girişleri var), Haliç durumu. Bana göre Şişhane, Perşembepazarı, Unkapanı … olmalıydı. Sonra da sırf bir tane Şehzadebaşı olmamalıydı. Bana göre aslında Galatasaray’a bile bir ek metro istasyonu yapılabilirdi. Çünkü oraları daracık merkez. Merkezlerde bu elverişlidir. Yani, Beyoğlu, Fatih, Üsküdar ve Kadıköy alanları merkezler. Bakırköy, Bahçeşehir gibi yerler de kendilerine has merkezler, ona göre, orada da sıklık gerekir. Yani, bunu bazıleriniz biliyordur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzt, 2013 22:51

dcakmak yazdı:metrolar dolmayınca paşa paşa kaldıracaklar aktarma ücretini. daha geçenlerde topbaş aktarma sistemini düzenliycez dedi. ee mecburlar buna.
İlk düzenlemeler M1B ve M3 hatlarında görülebilir, bir ihtimal.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 03 Eyl Sal, 2013 09:47

metrolar dolmayınca paşa paşa kaldıracaklar aktarma ücretini. daha geçenlerde topbaş aktarma sistemini düzenliycez dedi. ee mecburlar buna.
Şu an M4'te olduğu gibi mi? Ücretlendirme hala %50 indirimli kar sağlıyorlar mıdır acaba?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön