https://youtu.be/AkzkxPPtn6w
https://youtu.be/EvXROXiIpvQ
ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 673
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1740
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Çin ve Avrupa arasında 2011’de 17, 2016’da 1.702 ve 2017’de 3.673 demiryolu seferi yapılmış..
Kaynak: https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1JM34M

Kaynak: https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1JM34M

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1740
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu’na denizcilik tarafında bir rakip gelmiş..
http://www.turkrus.com/672131-rusya-loj ... di-xh.aspx
Özellikle Çin mallarının Avrupa'ya sevkiyatında "devrim" yaratacak, lojistik dünyasını sarsacak adım atıldı: Rusya, Süveyş Kanalı üzerinden 34 gün olan yük gemilerinin yolculuğunu 23 güne indirecek "Kuzey Deniz Yolu"nu açtı. Küresel ısınmanın etkisiyle Rusya toprakları ile Kuzey Kutbu arasındaki koridorun açılması, dünyada dengeleri tamamen değiştirmeye aday. Şu an yılda dört ay olan "Rusya güzergahı"nı kullanma süresinin, hem küresel ısınma, hem de "nükleer buz kırıcılarla" beklentisi yüksek.
Bu yolda ilk büyük "test" sevkiyatı 23 Ağustos'ta Rusya'nın en doğusundaki Vladivostok limanından başladı. Dünyanın en büyük deniz taşımacılığı şirketlerinden Danimarkalı "Maresk"in gemisi "Venta", Almanya'nın Bremherhaven limanına doğru hedefiyle yola çıktı.

http://www.turkrus.com/672131-rusya-loj ... di-xh.aspx
Özellikle Çin mallarının Avrupa'ya sevkiyatında "devrim" yaratacak, lojistik dünyasını sarsacak adım atıldı: Rusya, Süveyş Kanalı üzerinden 34 gün olan yük gemilerinin yolculuğunu 23 güne indirecek "Kuzey Deniz Yolu"nu açtı. Küresel ısınmanın etkisiyle Rusya toprakları ile Kuzey Kutbu arasındaki koridorun açılması, dünyada dengeleri tamamen değiştirmeye aday. Şu an yılda dört ay olan "Rusya güzergahı"nı kullanma süresinin, hem küresel ısınma, hem de "nükleer buz kırıcılarla" beklentisi yüksek.
Bu yolda ilk büyük "test" sevkiyatı 23 Ağustos'ta Rusya'nın en doğusundaki Vladivostok limanından başladı. Dünyanın en büyük deniz taşımacılığı şirketlerinden Danimarkalı "Maresk"in gemisi "Venta", Almanya'nın Bremherhaven limanına doğru hedefiyle yola çıktı.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 16740
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
yılın her dönemi açık olmayan bir yolmuş okuduğum kadarıyla, sadece ilk defa bu kadar tonajlı bir gemi geçiyor, yeni nesil buz kıranlar ile yolu sürekli açık tutup taşımacılık yapmayı planlıyorlar bildiğim kadarıyla. Belirttiğin gibi sadece süveyş yoluna değil aynı zamanda demiryoluna da rakip olabilir, 23 gün iyi süre
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1740
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Aynen abi, sadece yaz aylarında açık olan bir hat bu..
Süveyş Kanalı’nı by-pass etmişler, küresel ısınma nedeniyle kullanım süresi gelecek yıllarda uzayacaktır..
Süveyş Kanalı’nı by-pass etmişler, küresel ısınma nedeniyle kullanım süresi gelecek yıllarda uzayacaktır..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Arkadaşlar bu durum ülkemiz için kötü bir haber, bu proje komple gerçekleşmeden Marmaray projesi bitirilmelidir.
Marmaray projesi ne resmen adamlar Savaş açmış gördüğüm kadarıyla.
İpekyolu nu biz tamamlamalı Rusya nın bu hain planını bertaraf ederek parayı biz kazanmalıyız.
Marmaray projesi ne resmen adamlar Savaş açmış gördüğüm kadarıyla.
İpekyolu nu biz tamamlamalı Rusya nın bu hain planını bertaraf ederek parayı biz kazanmalıyız.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1740
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Kafa mı buluyorsunuz bizimle?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 16740
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Engin Y yazdı:Kafa mı buluyorsunuz bizimle?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?




-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1740
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Yok abi, dış mihraklar engelliyor büyük demiryolu lojistik merkezleri kurmamızı 

- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 814
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
:) ben hala Marmaray için Pekin-Londra geyiğine inananlar olmasına çok şaşırıyorumhadi Marmaray demeyelim 3.köprü den geçsin, yahu doğru düzgün sanayi bölgelerine demiryolu götürmeyen, bir yük garlarının önemini kavrayamayan küçücük komik yük garları inşa eden, tüm yatırımı hızlı tren olarak düşünüp yanına konvansiyonel yolcu ve yük için yollar inşa etmeyen, dört tarafı ateş kazanı, Pekinden Türkiye sınırına kadar can ve mal güvenliği olmayan bir güzergahtan trenle mal gelecek
![]()
tamam.
Bir Türk Vatandaşı olarak inanın en çok üzüldüğüm nokta bu. Ayrıca bir Bursa'lı olarak, hala ulusal demiryolu ağı dığında kalmış olmasına ayrıca hayıflanıyoruz. Neyseki, Gemlik - Mudanya Limanlarımız var.
Her zaman söylediğim gibi, 16 Milyonluk İstanbul'da Halkalı'da sonra 1 tane ( yazı ile bir!) demiryolu hattı kıvrıla kıvrıla Edirne'ye ulaşıyor. O hatta'da 150 yıl sonra tren devrildi, insanlar öldü..
Ağustos ayında Hollanda'da idim. Sadece Utrecht Tren Garında 21 adet Peron vardı, ki hepsi aktif kullanılıyor..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Kamil bey gerçekten doğru bir noktaya parmak bastınız, Halkalı - Kapıkule Demiryolu daha 2 sene önce Yenilenmesine rağmen hâlâ çağımızın geldiği standart a getirilmedi, tek hat olarak yapıldı, bunu sizin gibi bende vizyonsuzluk olarak görüyorum sonuç olarak Tüm hatlar bittiğinde Koskoca Kapıkule - Kars hattının bir parçası olacak.
Sırf YHT başka noktadan geçecek diye bu hattı çift yapmamak ülkeye saygısızlık.
Dediğiniz gibi yarın oluşacak tren trafiğinin olumsuzluklarını hiç düşünmüyorlar açıkçası benim için de bir hayal kırıklığı olmuştu ama elimden bir şey gelmiyor malesef.
Sırf bu da bişey değil yarın öbür gün bölgesel banliyö işletmelerine ihtiyaç duyulduğunda hat yetersiz kalacak.
Peron sayısı konusunda da size katılıyorum, Almanya bu konuda başı çekiyor Berlin'de en az peronlu tren garı 12 perondan oluşuyor.
Sırf YHT başka noktadan geçecek diye bu hattı çift yapmamak ülkeye saygısızlık.
Dediğiniz gibi yarın oluşacak tren trafiğinin olumsuzluklarını hiç düşünmüyorlar açıkçası benim için de bir hayal kırıklığı olmuştu ama elimden bir şey gelmiyor malesef.
Sırf bu da bişey değil yarın öbür gün bölgesel banliyö işletmelerine ihtiyaç duyulduğunda hat yetersiz kalacak.
Peron sayısı konusunda da size katılıyorum, Almanya bu konuda başı çekiyor Berlin'de en az peronlu tren garı 12 perondan oluşuyor.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1740
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı
Haber 1 (27 Ağustos 2018): Çin-Avrupa arasında sefer yapan trenlerin sayısı 10 bine ulaşmış: https://gbtimes.com/china-europe-freigh ... 000th-trip
Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 48 şehri ile Avrupa'nın 14 ülkesindeki 40 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..
Haber 2 (29 Ekim 2018): Çin-Avrupa arasında sefer yapan trenlerin sayısı 11 bine ulaşmış: https://gbtimes.com/china-runs-11000-si ... -to-europe
Çin'den Avrupa'ya giden trenlerde genellikle cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, kozmetik ve küçük ürünler taşınırken, Avrupa'dan Çin'e giden trenlerde ise genelde oto yedek parçaları, makine, gıda, alkollü içecekler, elektronik ürünler ve ahşap taşınıyormuş..
Haber 3 (14 Aralık 2018): 2018 yılında 6 binden fazla sefer gerçekleştirilmesi bekleniyor: https://gbtimes.com/china-europe-freigh ... ys-in-2018
Ocak-Kasım 2018 döneminde Çin ile Avrupa arasında sefer yapan tren sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %72 artarak 5.611'e ulaşmış..
Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 56 şehri ile Avrupa'nın 15 ülkesindeki 49 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..
Taşınan ürünler de gittikçe çeşitleniyor: otomobil, cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, ayakkabı, şapka, mobilya, gıda, şarap, kahve çekirdeği, kâğıt hamuru, kimyasal madde..
Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 48 şehri ile Avrupa'nın 14 ülkesindeki 40 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..
Haber 2 (29 Ekim 2018): Çin-Avrupa arasında sefer yapan trenlerin sayısı 11 bine ulaşmış: https://gbtimes.com/china-runs-11000-si ... -to-europe
Çin'den Avrupa'ya giden trenlerde genellikle cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, kozmetik ve küçük ürünler taşınırken, Avrupa'dan Çin'e giden trenlerde ise genelde oto yedek parçaları, makine, gıda, alkollü içecekler, elektronik ürünler ve ahşap taşınıyormuş..
Haber 3 (14 Aralık 2018): 2018 yılında 6 binden fazla sefer gerçekleştirilmesi bekleniyor: https://gbtimes.com/china-europe-freigh ... ys-in-2018
Ocak-Kasım 2018 döneminde Çin ile Avrupa arasında sefer yapan tren sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %72 artarak 5.611'e ulaşmış..
Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 56 şehri ile Avrupa'nın 15 ülkesindeki 49 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..
Taşınan ürünler de gittikçe çeşitleniyor: otomobil, cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, ayakkabı, şapka, mobilya, gıda, şarap, kahve çekirdeği, kâğıt hamuru, kimyasal madde..
“Haberler - Duyurular” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir