ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Harika bir döküman İrfan bey teşekkür ederim ve evet M1 M2 ye dik gelmiyor eğik geliyormuş :Dirfanmm yazdı:Selamlar,
-3.65 m kotundan konkors yapısı sanırım bu yardımcı olabilir.
M1 turnike bölgesi bana biraz yetersiz göründü ama işletmede göreceğiz tabii, bir de bu kroki benim yanıltmıyor ise M1 yan peron olacak gibi? Yani mevcut Emniyet ya da Ulubatlı istasyonları gibi bir yapı var galiba.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M1 Yenikapı bağlantısının açılışı için Ocak falan deniliyormuş diye bir şeyler duydum bugün, gerçi başka bir yerde de M2 Yenikapı için Ocak yazdığını okudum eh bazen dezenformasyon resmi elden olunca insan neye inanacağını da şaşırıyor.
Bir araştıralım bakalım ama ben Ocak ayında açılır mı pek emin değilim, daha sonraya kalacak gibi bir şeyler denilmemişmiydi?
Bir araştıralım bakalım ama ben Ocak ayında açılır mı pek emin değilim, daha sonraya kalacak gibi bir şeyler denilmemişmiydi?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Aksaray durağının iki tarafında bekleyen trenlerden birisi Otogar-Kirazlı yönüne, diğeri ise Otogar-Havalimanı yönüne doğru kalkıyor sırayla..
Esat'ın da belirttiği gibi Aksaray-Otogar-Havalimanı hattı M1a, Aksaray-Otogar-Kirazlı hattı M1b olarak adlandırılıyor. Otogar-Havalimanı arasındaki duraklar ile Otogar-Kirazlı arasındaki duraklar arası ulaşım ise Otogar'da inip diğer hatta geçerek sağlanıyor..
Esat'ın da belirttiği gibi Aksaray-Otogar-Havalimanı hattı M1a, Aksaray-Otogar-Kirazlı hattı M1b olarak adlandırılıyor. Otogar-Havalimanı arasındaki duraklar ile Otogar-Kirazlı arasındaki duraklar arası ulaşım ise Otogar'da inip diğer hatta geçerek sağlanıyor..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Peki sizce nasıl olmalıydı? Başar sana sormuyorum :D diğer arkadaşların düşüncesini merak ediyorum, sizler bir yolcu olarak bu M1A ve M1B hadisesini nasıl gösterirdiniz ya da tanımlardınız, yolcu olarak size ne kolay gelirdi?
Mesela hat M3 numarasını alsaydı ya 5 istasyon açıpta bize yeni hat diye yutturdular mı derdiniz? Yoksa kabullenirmiydiniz?
M3 numarası verilse ve rengi aynı kalsaydı bu sizin için rahatsız edici mi olurdu, yoksa başka bir renk verilip Aksaray-Otogar arasında çift çizgili bir hat görünümümü olmalıydı?
Mesela hat M3 numarasını alsaydı ya 5 istasyon açıpta bize yeni hat diye yutturdular mı derdiniz? Yoksa kabullenirmiydiniz?
M3 numarası verilse ve rengi aynı kalsaydı bu sizin için rahatsız edici mi olurdu, yoksa başka bir renk verilip Aksaray-Otogar arasında çift çizgili bir hat görünümümü olmalıydı?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın güneydoğu daki son istasyonu olan Yenikapı içinde çalışmalar devam ediyor. İstasyon kutusu fore kazıklar ile ortaya çıkartılmış ve içeriden çelik borular ile desteklenmiş bir şekilde aşağıda zemin işleri devam ediyor, tünel ağzını göremedim ama açılalı bayağı olmuştu diye hatırlıyorum. Yine istasyonun M2 ile üst üste geldiği noktada turnike katı olarak tanımlayabileceğimiz alanın bir kısmı M2 ile birlikte inşa edilmiş gibiydi. Burada bayağı bir iş var ama hız kesmez ise Haziran (belki sonu) na yetişebilir.
Kötü bir foto ama idare ediverin
Kötü bir foto ama idare ediverin
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Londra'da Northern Line dedikleri Kuzey-Güney aksında işleyen bir metroları vardı. Hat belli bir yerden sonra bizimki gibi ikiye ayrılıyordu ama metrolarının numarası aynıydı, sadece trenlerin alın kısmında metro numarasının yanında son istasyonun adı yazıyordu, buradan anlaşılıyordu nereye gideceği.
Bizde de böyle birşey olsa iyi olur diye düşünüyorum, bu hattı kullanmadığım için mevcut durumu bilmiyorum tabi...
Bizde de böyle birşey olsa iyi olur diye düşünüyorum, bu hattı kullanmadığım için mevcut durumu bilmiyorum tabi...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Londrada hat numaraları yok ama Onların genel olarak, baştan beri, hatlarının isimleri var, yani hat kimliği 1, 2, 3 değil, Central, Northern, Piccadilly falan.
İlle de kopyasını yapmak isteseydik, bizde de M1 Batı, M2 Kuzey, M3 nerede unuttum, M4 Kartal falan gibi olurdu. Ama ben alışamam
Aslında şöyle bir şey var, bizde metro hatları Mx şeklinde değil de A, B, C veya sırf rakamlı 1, 2, 3 diye isimli olsalar, A1, A2 veya 1A, 1B falan bazı yerlerde olabilirdi. Ama M1A okunaklı değil. O zaman işte M1, M11, M12 gibi ayırımlar gerekir. Veya baştan M1, M3 gibi ayrı hatlar olur, iş biter. Tabiîki ayrılan, kollu hatlar var dünyada, ama bu metro şebekesinin tarihine de bakar. Pariste bir veya iki bis hattı var, 3bis ve 7bis miydi, tam bilmiyorum, ama onlar da ek hatlar (meselâ). O bis de basitçe B. Yani 7bis hattı metro 7B. 7A kolu da basitçe 7. Aslında tam benim anlattığım M1 ve M1A ayırımı gibi, ama onlar A yerine B demişler. Ve isimlendirme okunaklı(ca) oluyor.
İlle de kopyasını yapmak isteseydik, bizde de M1 Batı, M2 Kuzey, M3 nerede unuttum, M4 Kartal falan gibi olurdu. Ama ben alışamam
Aslında şöyle bir şey var, bizde metro hatları Mx şeklinde değil de A, B, C veya sırf rakamlı 1, 2, 3 diye isimli olsalar, A1, A2 veya 1A, 1B falan bazı yerlerde olabilirdi. Ama M1A okunaklı değil. O zaman işte M1, M11, M12 gibi ayırımlar gerekir. Veya baştan M1, M3 gibi ayrı hatlar olur, iş biter. Tabiîki ayrılan, kollu hatlar var dünyada, ama bu metro şebekesinin tarihine de bakar. Pariste bir veya iki bis hattı var, 3bis ve 7bis miydi, tam bilmiyorum, ama onlar da ek hatlar (meselâ). O bis de basitçe B. Yani 7bis hattı metro 7B. 7A kolu da basitçe 7. Aslında tam benim anlattığım M1 ve M1A ayırımı gibi, ama onlar A yerine B demişler. Ve isimlendirme okunaklı(ca) oluyor.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44