tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Pzt, 2020 09:39

Malumunuz olduğu üzere global bir salgın haline gelen korona virüs nedeni ile toplu taşımacılık sektöründe sorunlar ve sıkıntılar yaşanıyor. Bu başlık altında işletmecilerin yaptıkları çalışmalar ile ilgili duyurularına yer verilebilir, kendi fikir ve önerilerimizi de dile getirebiliriz. Bu konu ile ilgili olarak 15 gün önce bir yazı kaleme almıştım, yazının tamamını https://www.esattanoren.com/toplu-ulasim-ve-korona/ sayfamdan da okuyabilirsiniz, o dönem itibari ile mevcut durumdan ve sağlık kuruluşlarının bilgilendirmelerinden yola çıkarak bir takım maddeler yazmıştım ama zaman içerisinde bu maddeler ile ilgili değişikler de ortaya çıktı.

Benim önlem listemde şu maddeler yer alıyordu

Kişisel Tedbirler:
  • Temassız ödeme sistemleri kullanıyor iseniz kartınızı bir koruyucu içerisine koyun ve aralıklı olarak bu koruyucu kılıfı kolonya ile silin. Nakit ya da jeton gibi ödeme yöntemleri kullanacak iseniz kağıt mendil ya da latex eldiven kullanarak bu işlemi gerçekleştirin.
  • Yanınızda kağıt mendil veya tek kullanımlık latex eldiven bulundurun, yolculuğunuz süresince elinizde bulundurun ve tutunma noktalarını bu şekilde tutarak yolculuk yapın.
  • Oturuyor iseniz kafanızı cam ya da iç yüzeylere yaslamayın, sizden önce orada oturmuş kişinin durumunu bilemezsiniz, virüsler en kötü halde yüzeylerde bir kaç dakika kadar canlı kalabilmekteler, bir salgın durumunda bunu dikkat etmeniz gereken konular arasına ekleyin,
  • Maske kullanımı tamamen sizin insiyatifinizdedir, fakat bu konuda devlet kurumlarının resmi açıklamalarını da takip edin, pek çok maske sizi sadece psikolojik olarak korur,
  • Mümkün ise ve hele ki hastalık belirtileriniz var ise lütfen toplu ulaşım kullanmayın,
  • Yolculuğunuz esnasında diğer insanlar ile aranızdaki temas mesafesini koruyun, ne siz çok yaklaşın, ne de size çok yaklaşılmasına izin verin,
  • Yolculuk sırasında karşılaştığınız kişiler en sevdiğiniz kankanız, kardeşiniz bile olsa sarılmak, kucaklamak, öpmek, baş tokuşturmak gibi aktivitelerden uzak durun, zaten eldiven taktığınızı düşünerek tokalaşmayı yazmadım bile,
  • Eğer maske kullanmıyor iseniz öksürmek, aksırmak, tıksırmak ya da hapşurmak isteyebilirsiniz, buna fiziken karşı koyamayabilirsiniz de, bu durumda lütfen maske kullanın. Maskeniz yok ise bir kağıt mendili bir kere kullanın ya da dirseğinizin iç tarafı ile ağız ve burnunuzu kapatın, böylece etrafa virüs içeren sıvı parçacıkları saçmamış olacaksınız,
  • Eğer mendil kullandı iseniz bunları lütfen temiz mendilleriniz ile karıştırmayın, direkt cebinize ya da çantanıza koymayın, hele ne araçlara ne de duraklarda ortalığa atmayın. Lütfen marketlerden küçük ince sebze poşetlerinden alın ve içerisine atın,
  • Araçtan indiniz, önce eldivenlerinizi çıkartarak bahsettiğim poşetin içerisine atın, ardından da maskenizi lastiklerinden tutarak çıkartın ve aynı poşete atın, poşeti de ağzını bağlayarak bir çöp kutusuna atın. Evet normalde bu bir tıbbi atık yerine geçer ama sizden kalkıp tıbbi atık kutusu aramınızı kimse beklemiyor,
  • Yanınızda küçük boy bir dezenfektan ya da kolonya bulundurun, yolculuk sonrası eldiven ve maskenizi çıkarttıktan sonra bir turda ellerinizi bu malzemelerden biri ile temizleyin
İşletmeci Önlemleri:
  • Araçlar, istasyonlar, ödeme makineleri veya gişeler kullanılan maddenin içeriğine uygun aralıklar ile dezenfeksiyon işleminden geçirilmeli,
  • Rutin temizlik işlemleri sıklaştırılmalı, olası acil durumlarda enfekte olma ihtimali olan araç seferden çekilmeli, istasyon ya da istasyonun ilgili bölümü izole edilmeli, enfekte ihtimali olan personel gözetim altına alınmalı. Araç, istasyon ve ekipmanlar için dezenfeksiyon prosedürü, personel için ise sağlık bakanlığının enfekte şüphesi prosedürü uygulanmalı,
  • Ödeme ve irtibat noktalarında görevli personelin eldiven ve maske kullanımı sağlanmalı,
  • Otobüs ve midibüs gibi sistemlerde şoför yanı ve arka sırasındaki koltuklar izole edilerek buralara oturulması engellenmeli, şoför ile yolcuların irtibatı minimize edilmeli, her kapıdan binilebilen sistemlerde şoför kapısı izole edilerek kullanıma kapatılmalı,
  • Havalimanı ya da Otogar bağlantılı istasyonlarda salgın tehdidinin durumuna göre termal izleme yapılabilir, Covid-19 salgınında güneydoğu asya ülkelerinde uygulanan bir yöntem olmuştur, fakat geçerliliği tartışmalı görülmektedir,
  • Tüm görsel iletişim alanlarında basit ifadeler ile daha çok görsel anlatım dili kullanılarak hazırlanan bilgilendirmeler salgın tehdidi ile birlikte kullanılmalıdır,
  • Yolcuların “İnecek Var” ya da “Dur” düğmeleri ile irtibatının kesilmesi için kapıların açılması yolcu tercihli sistemde kullanılmamalı, her durakta sürücü tüm kapıları açıp kapatma işlemini yapmalı,
  • Araçların klima ve havalandırma sistemlerinin filtreleri mümkün ise yenilenmeli, eskiler temizlik ve dezenfeksiyon işleminden geçirilmeli ve bu işlem salgın süresince rutinden daha sık şekilde gerçekleştirilmeli,
  • Kapalı istasyon havalandırmalarında dışarıdan temiz hava pompalama ya da içerideki havayı çekme yöntemlerinden etkili olabilecekler ile ilgili bilimsel araştırmalar yapılmalı ya da yapılmış araştırmalar var ise bunlara göre senaryolar ile havalandırmalar çalıştırılmalı,
  • Saha personelleri salgın ihtimaline karşı bilgilendirilmeli, KBRN prosedürleri güncel tutulmalı ve personelin bu konudaki bilgileri sürekli canlı tutulmalı,
  • Web sitesi, sosyal medya araçları ve tüm bilgilendirme kanallarında işletme ile ilgili hizmet durum bilgileri sürekli güncel tutulmalı, salgın için alınan genel ve özel önlemler yolculara görsel ve basılı medya aracılığı ile ulaştırılmalı,
maddelerden yanlış olduğunu düşündüğünüz ya da başka önerileriniz var ise belirtirseniz memnun olurum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Pzt, 2020 19:22

Sefer sayıları azaltılması ve kalabalık şikayetleri vardı, 10 gündür evde olduğum için son durum ne bilmiyorum ama 20 gün öncesine kadar sabah 7 de M1 hattında Aksaray'da bile koltuklar dolu geliyordu, Otogar da ise ayakta yoğunluk 1 m. den yakına dönüşüyordu, akşamları da benzer durumda idi ama son yolcu rakamlarına bakıldığı zaman şu an böyle bir yoğunluk olmaması lazım, bir de tabi işyerleri üretimleri düşse de ya da saatleri değiştirme şansları olsa da değiştirmediler sanırım, özellikle gözlemlediğim M1 yolcusunun her halinden o işe gitmek zorunda olduğu belli insanlardı.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Sal, 2020 10:01

Esat yazdı:
06 Nis Pzt, 2020 09:39
  • Havalimanı ya da Otogar bağlantılı istasyonlarda salgın tehdidinin durumuna göre termal izleme yapılabilir, Covid-19 salgınında güneydoğu asya ülkelerinde uygulanan bir yöntem olmuştur, fakat geçerliliği tartışmalı görülmektedir
Abi,

Cumartesi günü (7 Nisan) şöyle bir haber görmüştüm İBB sayfasında: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36647

İBB'den bir açıklama yapılsa keşke, şimdiye dek toplam kaç yolcunun termal kamera ile hastanelere yönlendirildiğine dair; bu kadar çok yolcunun kullandığı metro sisteminde muhakkak ki enfekte olmuş yolcu da az değildir ve bu önlemin ne ölçüde işe yaradığını anlayabiliriz böylece..
İBB, Koronavirüs tedbirleri kapsamında İstanbul’daki metro istasyonlarına termal kameralar yerleştiriyor. Yüksek ateş tespit edilen yolcular, en yakın sağlık kuruluşuna yönlendiriliyor.

Resim

İBB, dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan COVİD – 19 salgını nedeniyle alınan önlemlere bir yenisini daha ekledi. Bu kapsamında, İstanbul’daki metro istasyonlarına termal kameralar yerleştiriyor.

Yenikapı, Üsküdar, Kirazlı metro istasyonlarına termal kameralar konulmuştu. Şimdi Aksaray, Şişli, Bağcılar, Ataköy, Taksim, Ünalan ve Zeytinburnu metro istasyonlarına da termal kameralar yerleştiriliyor.

Termal kamera ile yüksek ateş tespit edilen yolculardan güvenlik görevlileri hemen maske takmalarını rica ediyor. Yolcuya, yüksek ateşle seyahat edemeyeceği belirtilerek, Alo 184 ile iletişim kurması veya en yakın sağlık kuruluşuna gitmesi isteniyor.

İBB, toplu alanlarda maske takılmasının zorunla hale getirilmesini ardından, bu sabah itibarıyla İstanbul’daki toplu ulaşım araçlarında ilk etapta 100 bin maske dağıtımına da başlamıştı.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Sal, 2020 10:07

İBB, otobüs seferlerine ilişkin olarak da dün şu açıklamayı yapmış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36655
İBB’nin toplu taşıma seferlerini azalttığına dair üretilen haberler gerçeği yansıtmıyor. Yolcu sayısı yüzde 90 azaldığı halde sefer sayısı sadece yüzde 20 azaltıldı. Coronavirüs tedbirleri kapsamında İstanbul’daki otobüs ve metrobüs seferleri sosyal mesafeyi koruyacak şekilde planladı. Şoförlere, yolcu sayısının araç kapasitesinin yüzde 50’sini geçtiği durumlarda yolcu almama ve yedek araç gönderilmesi için çağrı yapma talimatı verildi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) bağlı kuruluşlarından İETT Genel Müdürlüğü, İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi ile koordineli bir şeklide toplam 814 hattında kesintisiz hizmet vermeye devam ediyor. Otobüs içleri ve metrobüs istasyonları yoğunluğa karşı sürekli kameralarla denetleniyor.

Bu hatlarda yaklaşık 5 bin 697 adet İETT, OTOBÜS AŞ ve Özel Halk Otobüsü (ÖHO) araçları hizmet veriyor. Araçların tamamı servise hazır olarak bekletiliyor. İhtiyaca göre yaklaşık yüzde 80 oranında otobüs servise veriliyor. Yolcu yoğunluğu olmayan saatlerde, araçlar akaryakıt ikmali, bakım, temizlik ve ara dezenfeksiyon için garaj alanına alınıyor.

İstanbul’da okullar kapandığı ve uçuşlar iptal edildiği için sadece okul ve havalimanı hatlarındaki seferler kaldırıldı.

METROBÜS 500 ARAÇLA HİZMET VERİYOR

Metrobüs hattında 11 Mart tarihinde ülkemizde görülen ilk yeni tip Coronavirüs vakasından sonra yolculuklar yüzde 90 oranlarına kadar düştü. İETT, buna rağmen maksimum çalışabilecek araç sayısı 553 metrobüs hattında da şu an 500 otobüs ile hizmet veriyor.

Otobüs ve metrobüslerde yolculuk değişimi ve sefer başı yolculuk ortalamaları incelendiğinde, sefer başı ortalama yolculuk sayısının 25'i geçmediği görülüyor.

YOLCULUKLARDA SIKINTI YAŞANMAMASI İÇİN ÖNLEMLER ALINDI

İBB, bu süreçte yolculuklarda sıkıntı yaşanmaması adına şu önlemleri aldı:

• Yolcu yoğunluğu anlık izlenerek sefer sayıları araçların kapasitesinin yüzde 50’yi geçmeyecek şekilde planlandı. Anlık olarak gelişen talepleri karışlamak için İETT ve Özel Halk otobüsleri araçlarıyla ilave seferler düzenleniyor.

• Otobüslerde işe gidiş ve eve dönüş saatlerinde yaşanan kısmi yoğunluğun önüne geçilmesi için planlı seferler harici 100 adet de yedek araç planlaması yapıldı.

• Filo yönetimin sürdürülebilirliğin sağlanması için mobil filo izleme araçları hizmete alındı. Filo yönetimi uzaktan çalışma sistemi ile İETT, Özel Ulaşım ve Metrobüs sistemini 7/24 denetleniyor.

• Şoförlere, yolcu sayısının araç kapasitesinin yüzde 50’sini geçtiği durumlarda yolcu almama ve kontrol merkezini arayarak beklenen durağa yedek araç gönderilmesi için çağrı yapma talimatı verildi.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Sal, 2020 12:53

Engin metroda termal kamera izleme yeni başladı, sanırım geçen hafta, daha öncesinde marmaray bir iki noktada başlamıştı ama bence de varsa böyle bir tespit bu yayınlanmalı, sistem tam nasıl işliyor bilmiyorum yani kameraların olduğu yerde görevli sağlık personeli de var mı? Bu kişiler mi yönlendiriyor, şahıs yok kardeşim binmiyorum metrona deyip çekip giderse ne oluyor? Bu söylediklerim kamera işinden sonraki sürecin yönetimi ile ilgili ama oradaki hiçbir görevlinin bir vatandaşı zorla alıkoyma yetkisi olduğunu sanmıyorum, bu konuda bir düzenleme yapılmalı.

Sefer düzenlemelerinde tamamen şahsi kanaatim en başta bir planlama hatası olduğunu düşünüyorum, ben bile vatandaş olarak yolcu sayılarını görünce aaa boşa çalışıyor ya trenler yazık demiştim ama hastalığın bulaşısı falan düşünülünce bu ilk anda akla gelen düz mantığın hatalı olduğu görülüyor, fakat bu konuda sıkıntı büyük, sırf şimdi ya da kriz zamanlarında değil, aslında sürekli olması gereken bir şey var, toplu taşımada devlet sübvansiyonu! Bu yapılmadığı için işletmeler şu an korkunç zararlar ile çalışıyorlar, ki bu işletmeler zaten ancak tekerini döndürüyordu, yani kenarda birikmiş bir yatırımı yok! Dolayısı ile ben ilk refleksi işletme gözü ile bakınca hatalı bulmuyorum ama sonrasında da gerekli düzenlemeler yapıldı gibi, yani 2 haftadır evdeyim bilmiyorum tabi son durumu ama sadece M1 ve T1 hatlarında sosyal mesafenin korunması mümkün olmadığı bir durum vardı ama bunun tüm araçlar çalışsa bile düzelecek gibi olduğunu da düşünmüyordum, hatta şikayetimi de iletmiştim yetkili makamlara.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Nis Cum, 2020 10:39

Evet abi, geçen hafta metrolarda başlamıştı, bugün çıkan habere göre metrobüsün beş durağında da termal kameralı denetim başlamış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36674
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Koronavirüs (Covid-19) için alınan tedbirlere bir yenisini daha ekledi. İBB, metro istasyonlarından sonra Metrobüs hatlarında da termal kamera sistemine geçti.

Yolcu sayısının fazla olduğu Uzunçayır, Zincirlikuyu, Mecidiyeköy, Şirinevler ve Avcılar istasyonlarına kurulan termal kameralarla, bu istasyonlara giriş yapan yolcuların ateşleri ölçülmeye başlandı.

Kurulan termal kamera sistemi, güvenlik personelinin görev yaptığı noktalardaki bilgisayarlara görüntü aktarıyor. Güvenlik personeli, turnikelerden geçen kişilerin ateş derecelerini, ekrandan anında görebiliyor.

ATEŞİ YÜKSEK ÇIKAN YOLCU İSTASYONA GİREMİYOR

Güvenlik personeli tarafından izlenen termal kameralarla, ateşi yüksek olduğu tespit edilen yolcular, bilgilendirilerek uygun bir alanda bekletiliyor. Güvenlik görevlileri, 112 ve 184 numaralarını arayarak, yolcuyu en yakın sağlık kuruluşuna yönlendiriyor.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 499
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Edil Arda » 10 Nis Cum, 2020 21:52

bakalım haftasonu yasağı ile toplu taşıma da duracak mı,
henüz duyuru yok işletmecilerin sitelerinde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Esat » 10 Nis Cum, 2020 23:59

Hafta sonu Metro İstanbul işletmelerinin tamamı kapalı, duyuru yapılmış

http://www.metro.istanbul/duyuru/detay/ ... mayacaktir

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Pzt, 2020 08:44

Endlich
http://www.haber7.com/guncel/haber/2962 ... en-basladi

Karar uyarınca ceza kesilmeye başlanması geç ama güzel bir karar, burada tabi yine önümüze bazı idari sorunlar çıkıyor, ceza kesme yetkisi sadece Zabıtada, yani bir otobüs şoförü ya da metrobüs ve metroda güvenlik görevlisi kişiyi sokmayabilir ama ceza işlenmesi için kişinin alıkonulması ve yetkili birimin çağırılması gerekiyor, ülkemizde bu konuda da düzenleme şart, işletme şefliklerinin ceza kesme yetkisi olması gerekiyor.

Bir diğer konu, gördüğüm kadarıyla metrolarda insanların oturacağı yerler dışında ayakta duracağı yerlerle ilgili de işaretleme yapılmış, tabi yine en büyük sıkıntı kişilerin buna uyup uymayacağı, sanırım bunu da güvenlik devriyesi ile sürekli kontrol yaparak sağlayacaklar, insanlar bir sonraki aracı bekler mi bilemiyorum?

https://www.metro.istanbul/duyuru/detay ... -tedbirler
t4-sosyalmesafe.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Nis Sal, 2020 17:11

Cumhurbaşkanının dünkü açıklamasından sonra, sanırım artık her Cumartesi-Pazar ve 23 Nisan, 1 Mayıs, 19 Mayıs gibi resmî tatillerde sokağa çıkma yasağı olacak ve metrolar çalışmayacak..

Bakalım bu önlemler 23-26 Mayıs arasındaki Ramazan Bayramı'nda da devam edecek mi? Belki sokağa çıkma yasağı uygulanmaz, ama il dışına çıkışlar yasak olmaya devam eder diye düşünüyorum..

Ya da riskli durum devam ediyorsa, bayramda da sokağa çıkma yasağı olabilir..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Çrş, 2020 08:34

Ben de aynı şekilde düşünüyorum, geçen haftaki durumdan sonra hasta sayısında bir sıçrama olup olmayacağı bu hafta sonu rakamlarında belli olur diyorlardı, ya da işte hafta başı. Bu rakamları görünce anlayacağız ki deli gibi sokaklarda tepinmek gerçekten tehlikeli, bu durumda benim her zamanki gibi kötümser tahminim Ramazan Bayramı bu işin içine girecek. Kaldı ki bu tip salgınların bir ikinci dalga durumu sanırım her zaman oluyormuş, bizim 3 handikapımız var. 1 Ramazan Bayramı, 2 Yaz Tatili 3 Kurban Bayramı, bu 3 etken de salgının yeniden yayılması için önümüzde. Bakalım inşallah bardağın boş tarafı değil de dolu tarafı kazanır :)

Konuya döneyim, metroların çalışması ile ilgili yeni bir karar duymadım, şu an için çalışmayacak gibi görünüyo, tahminim yarın bununla ilgili bir açıklama yapılır.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve CoVid-19 Konuları

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Nis Çrş, 2020 10:15

Esat yazdı:
15 Nis Çrş, 2020 08:34
Ben de aynı şekilde düşünüyorum, geçen haftaki durumdan sonra hasta sayısında bir sıçrama olup olmayacağı bu hafta sonu rakamlarında belli olur diyorlardı, ya da işte hafta başı. Bu rakamları görünce anlayacağız ki deli gibi sokaklarda tepinmek gerçekten tehlikeli, bu durumda benim her zamanki gibi kötümser tahminim Ramazan Bayramı bu işin içine girecek. Kaldı ki bu tip salgınların bir ikinci dalga durumu sanırım her zaman oluyormuş, bizim 3 handikapımız var. 1 Ramazan Bayramı, 2 Yaz Tatili 3 Kurban Bayramı, bu 3 etken de salgının yeniden yayılması için önümüzde. Bakalım inşallah bardağın boş tarafı değil de dolu tarafı kazanır :)
Aynen abi, inşallah dediğin gibi olur..
Nisan'ın son veya Mayıs'ın ilk haftasında günlük vaka sayısını 4-5 bin bandından 2-3 bin bandına düşürmeyi başarırsak, Mayıs sonuna kadar da günlük vaka sayısını 1-2 bin bandına indirebilirsek, artık kontrol edilmiş olur, ama Ramazan Bayramı'nda evlere hapis olmayı, büyüklerimizi ziyaret edememeyi ne yazık ki göze almalıyız..

Bundan sonra hayatımızı da yeniden tasarlamamız gerekecek.. Mesela kışın otobüslerin, metroların, vapurların şimdiki gibi hınca hınç dolmadan sefer yapabilmesi gerekecek..
Bu durumda, çalışma hayatını yeniden düzenlemek gerekecek; mesela bazı iş yerleri 8'de, bazıları 9'da, bazıları 10'da ve hatta bazıları 11'de çalışmaya başlayacak ki insanların işe gidiş ve eve dönüş saatleri zamana yayılsın..
Yoksa, yazı atlatsak bile kışı ikinci dalga ile geçiririz..

Bu durumda, tüm Türkiye'deki belediyelerin ek otobüs, metro/tramvay/banliyö vagonu, vapur ihtiyacı olacak..
Hatta uçaklar da öyle..
Diyelim ki İstanbul-Gaziantep arasında günde on uçak var ve her uçakta 180 kişi gidiyor..
Eğer uçaklar en fazla 100 yolcu alabilecekse, o zaman günde 18 uçak kaldırmak gerekecek bu iki kent arasında..
Tabii şu da var; uçağa 180 kişi doldurulamayacağı için bilet fiyatı da artacak, bu da talebi düşürecek..

Özellikle seyahat ve konaklama sektörlerini çok farklı bir dönem bekliyor önümüzdeki yıllarda..
Hayırlısı olsun inşallah..

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön