tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 26 Şub Çrş, 2020 12:38

Benim gibi yılda bir kullanacaklar için sorun değil, ama haftada bir veya daha sık kullananlar eskisi gibi devlet yolundan devam ederler..
Ediyorlar da zaten. Menemen trafiği hala kilit. Otoyolun hiç bir faydası olmadı.

ÇÖP İŞLER !

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2454
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Çrş, 2020 14:12

Hector Troas yazdı:
26 Şub Çrş, 2020 12:38
Benim gibi yılda bir kullanacaklar için sorun değil, ama haftada bir veya daha sık kullananlar eskisi gibi devlet yolundan devam ederler..
Ediyorlar da zaten. Menemen trafiği hala kilit. Otoyolun hiç bir faydası olmadı.

ÇÖP İŞLER !
Çöp demeyelim, neticede bir araç bile kullansa, eski yolun yükü azalır; ama pahalı olduğu bir gerçek..

Aliağa OSB'ye giden bir kamyon veya TIR şoförü olsam, 30 TL veya 40 TL (aks sayısına göre) vererek doğrudan OSB'ye bağlanan bu yolu kullanırdım..
İzmir'den kuzeye giden bir otobüs şoförü olsam, 46 TL vererek doğrudan Bergama yakınlarına çıkardım..
Özellikle büyük araçlarda, dur kalk nedeniyle artan yakıt tüketimi ile mekanik sistem yıpranması, bu fiyatları nispeten önemsiz kılıyor..

Küçük araçlara gelince, seyrek kullanan tatilciler ile her gün kullanan patronlar ve otoyol parasını şirkete ödeten yöneticiler için gayet kullanışlı..

Geriye kalanlar da mevcut yola devam ederler, ama en azından yukarıda belirttiğim kesim sayesinde eskiye nazaran daha az trafikle boğuşurlar..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 26 Şub Çrş, 2020 15:33

Çöp demeyelim, neticede bir araç bile kullansa, eski yolun yükü azalır; ama pahalı olduğu bir gerçek..
İlginçtir hiç azalmadı hatta daha da beter oldu ! Otoyolu ucuzlatmaları gerek. Bu haliyle kimse kullanmıyor. Geçenlerde meraktan geçtim bu arada !

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2454
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Mar Pzt, 2020 08:38

İstanbul-İzmir Otoyolu tamamlanınca, İzmir'in şehir içi ulaşımında da kullanılmakta olan İzmir Çevre Yolu'nun yükü, özellikle hafta içi sabah (8-10) ve akşam (17-20) saatlerinde ve hafta sonu Cumartesi (10-15) ve Pazar (15-20) tatil trafiği nedeniyle iyice artmıştı..
Bu artış nedeniyle de özellikle Bornova'dan Karşıyaka'ya gidenler için İstanbul trafiğini aratmayacak görüntüler ortaya çıkabiliyordu..
Bunu gören KGM, İzmir'e ikinci bir çevre yolu yapılması için çalışma başlatmış ve bu yıl sonunda projesinin tamamlanması hedeflenmiş: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... aliyet.pdf (sayfa 85)
İzmir Kuzey-Doğu Otoyolu ve Bağlantıları

Menemen-Çandarlı Otoyolu üzerinden başlayan güzergah doğuda İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara Devlet Yolları ile Gebze-İzmir Otoyolunu keserek güneyde (İzmir Aydın Otoyolu) Ayr.- (Çeşme Otoyolu) Ayr. kavşağında bitirilmesi planlanmaktadır.

Güzergah uzunluğu yaklaşık 41 km olan otoyol proje çalışmaları 26.11.2018 tarihinde başlamış olup, güzergah alternatiflerinin değerlendirilmesi ve harita üretim çalışmaları tamamlanmıştır. Diğer kurum, kuruluşlardan görüş sorulması ve yatay-düşey güzergah çalışmalarının yapılmasına devam edilmektedir.

2020 yılı sonunda proje çalışmalarının tamamlanması hedeflenmektedir.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 02 Mar Pzt, 2020 09:25

Bu artış nedeniyle de özellikle Bornova'dan Karşıyaka'ya gidenler için İstanbul trafiğini aratmayacak görüntüler ortaya çıkabiliyordu..
Bunu gören KGM, İzmir'e ikinci bir çevre yolu yapılması için çalışma başlatmış ve bu yıl sonunda projesinin tamamlanması hedeflenmiş: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... aliyet.pdf (sayfa 85)
Bornova-Karşıyaka ulaşımı için bu yeni otoyol hiç bir işe yaramaz. Boşuna yapmasınlar. İzmir'in yeni bir otoyola ihtiyacı yok. Metroya ve tramvaya ihtiyacı var. Tıkanan yer Altınyol idi. 1 şerit genişletildi. Havalimanı'na giden yolun yetkisi belediyede olmadığı için alt geçit, üst geçit, kavşak, genişletme vs. yapamıyor. Ankara'dan onay alınması gerekiyor. Yeşildere'den 3 şerit gelen yol, Yenişehir'de 2 şeride düşüyor. Bu da darboğaz oluyor. Projeler var ama Ankara onay süreçleri uzadığı için ilerlenemiyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2454
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Mar Pzt, 2020 10:26

Hector Troas yazdı:
02 Mar Pzt, 2020 09:25
Bornova-Karşıyaka ulaşımı için bu yeni otoyol hiç bir işe yaramaz. Boşuna yapmasınlar. İzmir'in yeni bir otoyola ihtiyacı yok.
Bornova-Karşıyaka ulaşımı için adı çevre yolu olan yol fazlasıyla kullanılıyor..
Özellikle Mavişehir-Karşıyaka-Bornova-Buca-Gaziemir arasında bu otoyol tam bir şehir içi yola dönüşmüş durumda..

Yeni otoyol da zaten Bornova-Karşıyaka ulaşımı için yapılmıyor..
İzmir'in gerçek bir çevre yoluna ihtiyacı var, o amaçla tasarlanıyor..

Aşağıdaki haritada 1-2-3-4 şeklinde göstermeye çalıştığım noktaları birleştiren ve İzmir'in şehir içiyle hiç ilgisi olmayan, İstanbul'dan gelen adamı İzmir'e hiç bulaşmadan Çandarlı Otoyolu'na, Aydın Otoyolu'na ve Çeşme Otoyolu'na çıkaracak bir yol..


izmir.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 02 Mar Pzt, 2020 10:52

İzmir'in gerçek bir çevre yoluna ihtiyacı var, o amaçla tasarlanıyor..

Aşağıdaki haritada 1-2-3-4 şeklinde göstermeye çalıştığım noktaları birleştiren ve İzmir'in şehir içiyle hiç ilgisi olmayan, İstanbul'dan gelen adamı İzmir'e hiç bulaşmadan Çandarlı Otoyolu'na, Aydın Otoyolu'na ve Çeşme Otoyolu'na çıkaracak bir yol..
Şu andaki yeni otoyol, İzmir'e hiç bulaşmadan Kemalpaşa'dan direk Aydın otoyoluna bağlanmayı sağlıyor. Aynı otoyol Çeşme'ye de çıkar. Bahsettiğiniz yol, hiç bir işlevi olmaz. Zaten otoyol var orda. Aynı yoldan mı bahsediyoruz acaba? Çizer misiniz? Yamanlar'dan geçen aşağıdaki otoyolu mu söylüyorsunuz? KGM Etüdü bu. Çizim resmidir, üzerine semt isimleri yazıldı. Turuncu okla gösterilen aks. Ve çok gereksiz, israf ! İstanbul'dan İzmir'e gelişlerde de Menemen yolu pek kullanılmaz.

Resim

İzmir ulaşımının derdi otoyollar değil. Kentiçi ulaşımına yönelik metroları yapmaktır. En az 3 metro yapılması bekliyor.

1-Üçyol-Buca Metrosu
2-Havalimanı-Stadyum Metrosu
3-Stadyum-Çiğli Metrosu
4-Üçyol-Bayraklı Metrosu
5-Halkapınar-Otogar Metrosu

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2454
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Mar Pzt, 2020 12:38

Hektor Bey,

Sizin göstermiş olduğunuz turuncu yol bence de çok gereksiz, ama bence yukarıdaki anlatımda aşağıdakine benzer bir otoyol anlatılıyor..
Menemen-Çandarlı Otoyolu'ndan başlayan, İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara karayollarını kesen, İzmir-İstanbul Otoyolu'nu da kesen ve Çeşme-Aydın otoyol ayrımında sonlanan bir otoyol..

izmir2.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 02 Mar Pzt, 2020 12:43

Sizin göstermiş olduğunuz turuncu yol bence de çok gereksiz, ama bence yukarıdaki anlatımda aşağıdakine benzer bir otoyol anlatılıyor..
Menemen-Çandarlı Otoyolu'ndan başlayan, İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara karayollarını kesen, İzmir-İstanbul Otoyolu'nu da kesen ve Çeşme-Aydın otoyol ayrımında sonlanan bir otoyol..
Turuncu yol resmi dokümandan alındı. KGM'nin etüdü bu yol. Sizin çizdiğiniz kırmızı yol gibi bir proje yok. Öyle bir etüd de yok.

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 410
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Uğur » 02 Mar Pzt, 2020 12:57

Engin Y yazdı:
02 Mar Pzt, 2020 12:38
Hektor Bey,

Sizin göstermiş olduğunuz turuncu yol bence de çok gereksiz, ama bence yukarıdaki anlatımda aşağıdakine benzer bir otoyol anlatılıyor..
Menemen-Çandarlı Otoyolu'ndan başlayan, İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara karayollarını kesen, İzmir-İstanbul Otoyolu'nu da kesen ve Çeşme-Aydın otoyol ayrımında sonlanan bir otoyol..


izmir2.PNG
Abi İzmir'deki bütün dağların altından geçmiş yol :D

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2454
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Mar Pzt, 2020 13:08

Uğur yazdı:
02 Mar Pzt, 2020 12:57
Engin Y yazdı:
02 Mar Pzt, 2020 12:38
Hektor Bey,

Sizin göstermiş olduğunuz turuncu yol bence de çok gereksiz, ama bence yukarıdaki anlatımda aşağıdakine benzer bir otoyol anlatılıyor..
Menemen-Çandarlı Otoyolu'ndan başlayan, İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara karayollarını kesen, İzmir-İstanbul Otoyolu'nu da kesen ve Çeşme-Aydın otoyol ayrımında sonlanan bir otoyol..


izmir2.PNG
Abi İzmir'deki bütün dağların altından geçmiş yol :D
Benimki yay şeklinde, yaklaşık 40 kilometre uzunluğunda bir tünel olmuş zaten, Manisa-İzmir Karayolu'na ancak asansörle bağlanır :)

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 02 Mar Pzt, 2020 13:17

Öyle bir etüd yok. Olsa bile çok gereksiz olurdu. Bütçe ayırmaya değmez. Ödenek de çıkmaz. Çünkü fizıbıl bir iş olmaz. Kaynakları etkin kullanmak gerek. Ayrıca İstanbul-İzmir yolculuğuna da bir faydası olmaz. Manisa Sabuncubeli Tüneli'nden gelmek yeterli. Aşağısı Kemalpaşa-Aydın-Bodrum diye gidiyor zaten. Kuzeyi de Menemen-Çandarlı oldu. Bergama'ya da yakın. ordan pastoral bir Soma yolculuğu için otoyola bağlanılabilir. Çok da güzeldir. Yandan tren de geçer, manzara yapar. İzmir-Balıkesir-Eskişehir-Ankara trenidir.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön