ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2036
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Mar Cmt, 2016 19:18

Marmaray'sız bakarsak;
Kullanımda olanlar: 73
İnşaatı devam edenler: 74

Marmaray'ın banliyö olması, metro sayılmaması gerektiğine de çoğunlukla katılıyorum..

Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasındaki kısım, anahat trenleriyle birlikte (YHT, Marmaray tüpüne sokulmayacak diye varsayıyorum) kullanılmayacağı ve sefer sıklığı yoğun saatlerde beş dakikada bir olacağı için biraz metro gibi kabul edilebilir diye düşündüğümden, yukarıdaki hesaplara 5 ve 1 durak eklemiştim..

Örneğin, Kadıköy ve Üsküdar gibi iki ana merkez arasındaki raylı sistem, Söğütlüçeşme-Ayrılık Çeşmesi-Üsküdar şeklinde veya Kadıköy-Ayrılık Çeşmesi ve Ayrılık Çeşmesi-Üsküdar şeklinde Marmaray sayesinde sağlanacak..

Ataköy-Bostancı arasındaki Marmaray da hem nispeten kentin merkezî semtlerinin tam içinden geçmesi, hem de metro hatlarıyla ızgara gibi bir sistem oluşturması itibarıyla belki metro/banliyö arası gibi sayılabilir, ama Ataköy'ün batısı ve Bostancı'nın doğusu kesinlikle, tartşmasız "banlieue" hattı sayılmalı bence de..

Neyse, neticede, şu anda 70'lerde olan metro durağı sayısının 150 civarına ulaşacak olması, müthiş bir şey..

Şimdi bir çalışma daha yapıp, aktarma merkezi duraklarını eleyeceğim abi..

Örneğin, Mecidiyeköy'de iki ayrı metro durağı olacak, ama oradaki bir insan için belirli bir anda tek metro durağı olacak: Gideceği yer için kullanacağı durak.. Eğer Beşiktaş'a gidiyorsa, M7 durağını duraktan sayacak; Taksim'e gidiyorsa M2 durağını dikkate alacak :)

Şimdi de şu aktarma duraklarını eleyip yukarıdaki listeden düşelim abi.. Efektif olarak yeni yerlere yapılmakta olan durakların sayılarını mevcutlarla karşılaştıralım böylece..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16873
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Cmt, 2016 19:37

Banliyonun isminin verilis npktasindan yola cikarak orada bosa kurek cekme derim, banliyo bir sistem olarak kalabalik sehir merkezlerindende gecer.

Bina anlaminda her biri yeni istasyon ama ikinci listede olusturulmali o yaklasimin dogru. Baska isler icin ;)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2036
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Mar Cmt, 2016 22:40

Önceki sayfada konuştuğumuz üzere;
İstanbul'daki metro duraklarının sayısı
Kullanımda olanlar: 73
İnşaatı devam edenler: 74

Aynı yerde birden fazla durak olduğu durumlarda bazılarını eleyeceğiz..

Kullanımda olan çifte duraklar
Taksim: F1 ve M2
Levent: M2 ve M6
Yenikapı: M1 ve M2
Kirazlı: M1 ve M3
İkitelli Sanayi: M3 ve M9

İnşaatı devam eden çifte duraklar
Mecidiyeköy: M2 ve M7
Kabataş: F1 ve M7
Kozyatağı: M4 ve M8
Dudullu: M5 ve M8
İncirli: M1 ve M3
Yenibosna: M1 ve M9
Mahmutbey: M3 ve M7

Bunları elediğimiz zaman, metronun şu anda ulaştığı ve önümüzdeki dört beş yıl içinde ulaşacağı yer sayısı aşağıdaki gibi çıkıyor..

Kullanımda olanlar: 68
İnşaatı devam edenler: 67
TOPLAM: 135

Yenikapı-Sefaköy Metrosu yapım aşamasına geçerse ve Topkapı-Habipler Tramvayı metroya dönüştürülürse, o zaman bu sayı 150'nin üzerine çıkacaktır..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16873
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Pzr, 2016 13:38

Bu mevzuyu bu başlığa taşısak daha iyi olacak sanırım, projeden çok inşaat halindeki hatları ilgilendiriyor ve ister istemez entegrasyonu.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2036
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Çrş, 2019 15:49

Küçükçekmece'de, yolcuların Marmaray ve Metrobüs arasında kolayca ve trafiğe bulaşmadan geçiş yapabileceği bir üst geçit var mıdır?

Şubat tarihli uydu fotoğrafına bakıyorum, ancak göremiyorum; belki Mart ayında inşa edilmiştir diye soruyorum: https://www.planet.com/explorer/#/mosai ... 7/labels/0

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2036
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2019 11:08

Marmaray'ın işletme saatlerine bakarken bir husus dikkatimi çekti..
Söğütlüçeşme ile Yenikapı arasında hizmet veren son tren, Söğütüçeşme'den 23:54'te kalkıyor ve Yenikapı'ya 00:10'da varıyor..
Kaynak: http://www.marmaray.gov.tr/content/foto ... tarife.jpg

Yenikapı'dan kalkan son M1a treni 23:50'de, son M1b treni 23:55'te, son M2 treni de 23:50'de..
Kaynak: https://www.metro.istanbul/SeferDurumla ... rDetaylari

Yani diyelim ki gece 23:54 trenini yakaladım Söğütlüçeşme'de ve 00:10'da Yenikapı'da indim..
O saatte Yenikapı'da ne yapabilirim ki?
Binebileceğim son metro trenleri 15-20 dakika önce kalkmış durumda..
Akşamları ıssız da bir yer Yenikapı, gece vakti taksi bulmak için yukarıya çıkınca başımıza tuhaf işler gelebilir..

Bu trenlerin saatlerinin birbiriyle entegrasyon sağlayacak şekilde ayarlanması gerekmez mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16873
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Prş, 2019 12:26

kime göre ayarlanacak? önce bunun kararını bir vermek lazım, aynı şekilde anadolu yakasına geçen adamda bu haktan faydalanmamalı mı? Peki kim kimi beklemeli? Marmaray mı metroyu, metro mu marmarayı? bunu kısır döngüye sokma şansınız yok, birinden birinde yolcu feragat edecek

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2036
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2019 12:45

Esat yazdı:kime göre ayarlanacak? önce bunun kararını bir vermek lazım, aynı şekilde anadolu yakasına geçen adamda bu haktan faydalanmamalı mı? Peki kim kimi beklemeli? Marmaray mı metroyu, metro mu marmarayı? bunu kısır döngüye sokma şansınız yok, birinden birinde yolcu feragat edecek
Bence, konumlara göre düşünülmeli..

Mesela Yenikapı, sapa bir yer..
Buradan son geçen Marmaray treninden inecek yolcular, buradan kalkacak son metro trenlerine binebilmeli..
Buraya son metro trenleriyle gelen yolcular da buradan son geçen Marmaray trenine binebilmeli..

Yani buraya gelecek son M1 ve M2 trenlerinden en az 5-6 dakika sonra geçmeli son Marmaray trenleri..
Buradan kalkacak son M1 ve M2 trenleri de buradan geçecek son Marmaray trenlerinden en az 5-6 dakika sonra kalkmalı..

Kabataş da zorlama bir aktarma noktası oldu ne yazık ki..
Burada da tramvay, füniküler ve metro (M7 açılınca) hatlarının saatleri, burada yolcu bırakılmayacak şekilde ayarlanmalı..

Kozyatağı nispeten konutların da olduğu bir yer, ama burada da kuzeye gidecek son M8 treninin saati, oraya gelecek son M4 trenlerinden (her iki yönlü) inecek yolcuyu alacak şekilde ayarlanmalı..
Güneye gidecek M8 treni ise biraz daha erken gelip buradan geçecek olan M4 trenlerine (her iki yönlü) yolcu bırakabilecek şekilde ayarlanmalı..

Bakırköy'de ise durum farklı, metro ve Marmaray hatları oldukça merkez sayılabilecek bir yerde kesişecek..

Ya da herkes kullanacağı hattın son trenini cep telefonundaki uygulamadan görerek, gerekiyorsa son trene kalmadan daha önceki trenlere binecek..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16873
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Prş, 2019 12:48

Engin Y yazdı:Ya da herkes kullanacağı hattın son trenini cep telefonundaki uygulamadan görerek, gerekiyorsa son trene kalmadan daha önceki trenlere binecek..
:) :) Tek gerçek çözüm bu hocam, geri kalan önerileri çok güzel düşünmüşsün, mantıksız değil ama sistem büyüdükçe içinden çıkılamaz bir hal alacak, sen önümüzdeki 2 seneye göre düşünmüşsün, böyle bir sistem 20 yıl için planlanmalı ve bu gerçekten uygulanabilir değil, insanlar gittiği yerden vaktinde kalkacak bu bir, ikincisi gece otobüs şebekesi kurulmalı, bahsettiğin pek çok noktadan son metro saatleri ve belki biraz daha sonrasına kadar gece otobüsleri olmalı, İstanbul' un en büyük yanlışı yıllardır bir gece otobüs şebekesi kurmamış olmasıdır.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2036
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2019 12:49

Esat yazdı:insanlar gittiği yerden vaktinde kalkacak bu bir, ikincisi gece otobüs şebekesi kurulmalı, bahsettiğin pek çok noktadan son metro saatleri ve belki biraz daha sonrasına kadar gece otobüsleri olmalı, İstanbul' un en büyük yanlışı yıllardır bir gece otobüs şebekesi kurmamış olmasıdır.
Aynen abi, metrolar gece 12'de son seferlerini yaptıktan sonra gece otobüsleri olmalı..

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 701
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Mar Cmt, 2019 22:05

Binali Başkanın vaadi gerçekleştirilirse kısa ve orta mesafede pahalı (anladığım kadarıyla aktarma almayan) Marmaray’dansa metrobüs/metro/otobüs + Deniz ulaşımı daha mantıklı.
https://www.binaliyildirim.com.tr/kampanyalar/kolay/
Toplu taşımanın herhangi bir yerinde İstanbul Kart’la yapılacak deniz yolcuğu ücretsiz olacak. Bu vesileyle günlük deniz ulaşımını ilk etapta 750 bin, beş sene içerisindeyse 1 milyon yolcuya çıkartacağız. Böylece trafikten günlük82 bin araç çekilmiş olacak. Yeni ve modern yolcu motorlarının kullanımını sağlayacağız. Optimize edilmiş yolcu motorlarıyla Adalar’a kesintisiz bir ulaşım gerçekleştirilecek. Her türlü hava ve deniz koşullarında kullanılabilecek küçük kapasiteli yolcu gemileriyle İstanbullulara hizmet edeceğiz. Mevcut 51 hattımıza 7 yeni hat ekleyeceğiz.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 701
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Mar Cmt, 2019 22:19

Engin Y yazdı:
Kabataş da zorlama bir aktarma noktası oldu ne yazık
Ali Müfit Gürtuna Harem - Kabataş denklemini kurdu ama devamı gelmedi, hatta Kadıköy - Kartal hattının ilk ucu Kadıköy değil Harem olarak planlıydı diye hatırlıyorum. Kabataş’a martı dikmeye çalışan Kadir Topbaş da üstüne martı tüyü dikti. :D Kabataş cidden anlamsız oldu. Ben halen finikülere neden ekstra para basılıp binilir anlamış değilim. O bariz Yenikapı - Hacıosman metrosunun bir kolu ekstra 1 istasyon gitmekle ekstra 20 istasyon gitmek arasında nasıl fark olmaz anlamış değilim. Kabataş’ı son zamanlarda BUDO feribotu ve Kadıköy - Kabataş tekneleri dolduruyordu. Harem ise içler acısı ne aktarma merkezi ne turistik alan anlamsız ama bir şekilde doldur boşalt yapılan bir alan güya otogar var içinde. Üsküdar - Acıbadem metro arasına ücretsiz aktarma alan otobüs koysunlar Üsküdar - Harem - D100 Karayolu’ndan gelen tüm otobüsleri kaldırsınlar. Üsküdar’a o yönden gelen tüm otobüsleri de Kadıköy - Kartal metrosuna ücretsiz entegre etsinler. Kısa vadeli olan bu, uzun vadede ise Kadıköy - Tavşantepe’yi Gebze yönünde iyice uzatmak ve Acıbadem - Harem - Üsküdar yönüne bir kol yapmak Marmaray sonrası M4’ü tekrar doldurur. Doğu - Batı aksını tamamen raylı sisteme bırakmaları gerekiyor, ısrarla otobüs kullanılmasını anlayamıyorum. Ücretsiz entegrasyonun ve bütün metro sisteminin kendi içinde ücretsiz entegrasyonu çok önemli.

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön