ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
IBB sitesiinde 7 Mayıs tarihli yazıdan alıntıdır.Kadıköy - Kartal Metro Hattı; Kaynarca istikametine doğru uzatılması kararı alınmıştır. Kartal - Kaynarca arası yaklaşık 4,4 km.dir. Bu hat üzerinde Yakacık İstasyonu, Pendik İstasyonu ve Kaynarca İstasyonu yer almaktadır. Kaynarca İstasyonu ile Sabiha Gökçen Havalimanı arası bağlantı hatlı Ulaştırma Bakanlığı DLH Genel Müdürlüğü tarafından projelendirilmektedir. Metro hattımız DLH Genel Müdürlüğünce projelendirilen hatla Kaynarca
istasyonumuzda yolcu geçişi entegrasyonu sağlanacak şekilde planlanmıştır. İstasyon yapılarımız, D-100 Karayolu güzergâhında yaklaşık 1,5 km. aralıklı mesafelerde ve D-100 Karayolunun paralelinde inşa edilecektir.
Bu hattın tünellerini açmak için Kartaldan 2 adet TBM makinesi ile kazı başlatılmış tünellere alınmış, bu TBMlerle Kartal-Kaynarca arası tünel kısmının yaklaşık %85i açılmıştır. Geri kalan kısmın NATM kazı yöntemi ile Kartal-Kaynarca Metrosu İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri kapsamında açılması planlanmaktadır.
İşin Adı : Kartal-Kaynarca Metrosu İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri
Yüklenici : Şenbay Öztaş - Albayrak İş Ortaklığı
Güzergah Uzunluğu : 4,4 km.
İstasyon Sayısı : 3
İstasyonlar : Yakacık, Pendik, Kaynarca
İhale Bedeli : 105.527.725+KDV
İhale Tarihi : 06.03.2013
Sözleşme Tarihi : 03.05.2013
İşe Başlama Tarihi :
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 810 gün
Yer teslimi aşamasındadır.
Yer teslimi aşamasında demişler o zaman ama en son başvurumda yer teslimi yapılmıştır dediler bana.Ayrıca Kaynarca'dan Havalimanı'na kadar olan hattı Ulaştırma Bakanlığı yapacakmış.
Acaba ayrı bir hat mı olacak yoksa M4'ün devamı mı bilgisi olan var mı?
Kaynarca'dan sonra D-100'e paralel 5 km daha uzatsalar Anadolu Yakası'nı baştan sonra halletmiş olurlar yolcu potansiyelide yok değil dakika başı geçen 500T, 500ES, 130A, 130Ş ve 130 her daim tıklım tıklım özellikle Şifa'ya gidenler.Hem seçim zamanı kendileri içinde oldukça güzel bir koz olur
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB metni SGH hattının ayrı bir hat olacağını söylüyor, bende hep bu şekilde duydum ve heryere de bu şekilde yazıyorum, bakalım ters köşeye düşecekmiyim.
Bu ifade bence yeterli, İBB M4 için bir SGH uzatması planladı mı bilmiyorum, bir ara ilgili başlıkta Hakan kent planlarına işlenmiş bir iki çalışmayı anlatmıştı şimdi detayı aklıma gelmiyor ama ben bildim bileli hep ayrı bir hattın gitmesi söz konusu idi, en son olarakta UBAK / DLH aracılığı ile Marmaray bağlantılı bir uzatma projesi vardı ve İBB bunu kabul etmişti diye biliyorum.Metro hattımız DLH Genel Müdürlüğünce projelendirilen hatla Kaynarca istasyonumuzda yolcu geçişi entegrasyonu sağlanacak şekilde planlanmıştır.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu çevrilen alan Pendik köprüsü civarı mıydı? Facebookta bir grupta Adnan Kahveci köprüsü ile Pendik köprüsü üstündeki alanların kapatıldığı Yakacık' ta da hattı gösteren bir tabelanın takılmak üzere beklediğini yazmışlar, belirttiğiniz ve gözlemlediğiniz gibi bir hareketlenme var galiba çalışma başlayacak.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Tam olarak şöyleBu çevrilen alan Pendik köprüsü civarı mıydı? Facebookta bir grupta Adnan Kahveci köprüsü ile Pendik köprüsü üstündeki alanların kapatıldığı Yakacık' ta da hattı gösteren bir tabelanın takılmak üzere beklediğini yazmışlar, belirttiğiniz ve gözlemlediğiniz gibi bir hareketlenme var galiba çalışma başlayacak.ya tam orası işte
Etrafı çevrili alanlar genel olarak ise şöyle