ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Esat yazdı:Allah rahmet eylesin, inşallah bu öngörüsü gerçekleşir, geç te olsa bittiğini de görürüz.Engin Y yazdı:Rahmetli babam bu metro çok güzel olacak diyordu, sağlığında göremedi bittiğini, biz görürüz inşallah..
Teşekkür ederim arkadaşlar, sağolun..decimus yazdı:Allah rahmet eylesin.Rahmetli babam bu metro çok güzel olacak diyordu, sağlığında göremedi bittiğini, biz görürüz inşallah..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Parkin icine edilecekmis soylentiler boyle. Linkte parki cevreleyecek demir perdenin kaziklarida goruluyor
http://www.rayhaber.com/2015/findikli-p ... syan-etti/
http://www.rayhaber.com/2015/findikli-p ... syan-etti/
Park arazisinin 2 yıl sürecek metro inşaatı nedeniyle kapatılacağını belirten şantiye yetkilileri ise alanda bulunan ağaçların da başka yere taşınacağını ifade etti.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
M4'ü yaparken de kavşaklardaki bütün ağaçları kesmişlerdi. İstasyon inşaatları biter bitmez mahvettikleri yerleri yeniden yeşillendirip ağaç diktiler. Yine aynı şey yapılır diye düşünüyorum. Normalde zaruri durumlar dışında ağaçlara dokunulmaması gerektiğini düşünüyorum ama bu sefer zaruri bir durum var. Beşiktaş gibi bir yere metro çoktan gitmeliydi. Şu anki metrosuz durumda yapılan yakıt ve zaman israfı, Fındıklı Parkı'nın 2 yıl yeşilsiz kalmasından daha ağır basıyor bana.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yapılacak istasyon aç kapa olmaz ise aslında sadece şaft açarak ta yapılabilir, yani NATM ile bir istasyon inşa edilebilir böylece yüzeyle alakalı bir şey de olmaz ama aç-kapa istasyon yapılırsa o giden ağaçlar geri gelemeyebilir, tabi benimki en olumsuz ihtimal. Bende senin gibi düşünüyorum, umarım eski haline bir şekilde gelecektir.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
metro bittikten sonra giriş çıkışlar falan olur büyük ihtimal o noktada.
bu arada istasyonların konumu trafik sirkülasyon projelerinde görünüyor, giriş çıkışları da vermişler: http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... rojesi.pdf
henüz Mecidiyeköy'den sonrası yok.
http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... urumu.aspx
bu arada istasyonların konumu trafik sirkülasyon projelerinde görünüyor, giriş çıkışları da vermişler: http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... rojesi.pdf
henüz Mecidiyeköy'den sonrası yok.
http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... urumu.aspx
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Sayın Decimus, bu başlıkta M7 kazıları hakkında verdiğiniz bilgiler beni endişe etmişti. O rakamlara göre bu hızla üç beş sene daha kazılması gerekecekti. Ancak şimdi M5 başlık altında M7'nin "hem kazı hem de istasyonların kaba inşaatları açısından çok iyi ilerlemekte" diye yazdınız. Bu konu hakkında yeni bilgi var mı?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Hocam Selamlar,mutlui yazdı:Sayın Decimus, bu başlıkta M7 kazıları hakkında verdiğiniz bilgiler beni endişe etmişti. O rakamlara göre bu hızla üç beş sene daha kazılması gerekecekti. Ancak şimdi M5 başlık altında M7'nin "hem kazı hem de istasyonların kaba inşaatları açısından çok iyi ilerlemekte" diye yazdınız. Bu konu hakkında yeni bilgi var mı?
Mecidiyekoy-Mahmutbey projesi kazı miktarları ile ilgili yeni bir bilgi yok.
Ben onu yazarken GKK ortaklığının sitede paylaştığı fotoğrafları ve kendi gözlemlerimi yazdım.Genellikle NATM yöntemi ile çalışma yapılan yerleri gözlemliyorum.İstasyonlar arası tünel kazı işini ayrı ayrı taşeron firmalara vermişler ve bu firmalar da kendi aralarında yarışa girmişler.Resimlerde görüleceği gibi bazı tünellerde beton kaplama işlerine bile geçilmiş.
[/url]
Link : http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... ograf.aspx
Bu resim çok güzel ümit verici bir resim.İşin başında her ne kadar geç başlasalar da yüklenici GKK hem 3 TBM'i çok yakın zamanlar da başlattı hem de NATM kazılarını akıllıca hareket ederek ilk günden firmalar arasında payaştırarak aralarında rekabet oluşturdu.Tabi bununla da kalmadı İstasyonların kaba inşaatları için yine farklı firmaları vakit kaybetmeden işe başlattı.İşte bu nedenlerle M7 işleri M5'den daha iyi gidiyor.Hatırlarsanız M5'de yüklenici doğuş uzun süre projeye taşeron firma almadan yapmaya çalıştı ama olmayınca işleri dağıtmak zorunda kaldı.Bu da çok ciddi zaman kaybı olarak geri döndü.