ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 14 Eyl Pzt, 2015 11:35

İki üç hafta önce Kabataş'ta Valide Sultan Camii ile Petrol ofisi arasında kalan alanda ve ondan birkaç gün sonra Darphane'de sondaj çalışmaları vardı. Fakat daha sonra bir çalışma görmedim.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eyl Pzt, 2015 10:31

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Rahmetli babam bu metro çok güzel olacak diyordu, sağlığında göremedi bittiğini, biz görürüz inşallah..
Allah rahmet eylesin, inşallah bu öngörüsü gerçekleşir, geç te olsa bittiğini de görürüz.
decimus yazdı:
Rahmetli babam bu metro çok güzel olacak diyordu, sağlığında göremedi bittiğini, biz görürüz inşallah..
Allah rahmet eylesin.
Teşekkür ederim arkadaşlar, sağolun..

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 02 Eki Cum, 2015 18:42

Bugün Kabataştan geçerken Valide Sultan Camii'nin karşısında Dolmabahçe Cafe'nin yanında kalan ufak çimen alanda sondaj çalışmaları vardı. Beşiktaş meydanda da galiba bir alanı kapatmışlardı yakından bakamadım.

Bir de Fındıklı Parkı'nın bir kısmını kapatıyorlarmış. Az önce twitter'da gördüm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Cmt, 2015 10:20

Parkin icine edilecekmis :) soylentiler boyle. Linkte parki cevreleyecek demir perdenin kaziklarida goruluyor

http://www.rayhaber.com/2015/findikli-p ... syan-etti/
Park arazisinin 2 yıl sürecek metro inşaatı nedeniyle kapatılacağını belirten şantiye yetkilileri ise alanda bulunan ağaçların da başka yere taşınacağını ifade etti.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 03 Eki Cmt, 2015 14:27

M4'ü yaparken de kavşaklardaki bütün ağaçları kesmişlerdi. İstasyon inşaatları biter bitmez mahvettikleri yerleri yeniden yeşillendirip ağaç diktiler. Yine aynı şey yapılır diye düşünüyorum. Normalde zaruri durumlar dışında ağaçlara dokunulmaması gerektiğini düşünüyorum ama bu sefer zaruri bir durum var. Beşiktaş gibi bir yere metro çoktan gitmeliydi. Şu anki metrosuz durumda yapılan yakıt ve zaman israfı, Fındıklı Parkı'nın 2 yıl yeşilsiz kalmasından daha ağır basıyor bana.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Cmt, 2015 14:56

Yapılacak istasyon aç kapa olmaz ise aslında sadece şaft açarak ta yapılabilir, yani NATM ile bir istasyon inşa edilebilir böylece yüzeyle alakalı bir şey de olmaz ama aç-kapa istasyon yapılırsa o giden ağaçlar geri gelemeyebilir, tabi benimki en olumsuz ihtimal. Bende senin gibi düşünüyorum, umarım eski haline bir şekilde gelecektir.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 03 Eki Cmt, 2015 16:49

Bence Abide-i Hürriyet gibi sadece şaft amaçlı olarak kapatıyorlar. Aç kapa olacağını düşünmüyorum.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 03 Eki Cmt, 2015 23:10

metro bittikten sonra giriş çıkışlar falan olur büyük ihtimal o noktada.

bu arada istasyonların konumu trafik sirkülasyon projelerinde görünüyor, giriş çıkışları da vermişler: http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... rojesi.pdf

henüz Mecidiyeköy'den sonrası yok.

http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... urumu.aspx

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 04 Eki Pzr, 2015 09:23

İnternette vardı birkaç kere denk gelip incelemiştim. Beşiktaş'ta dört çıkıştan ikisi Deniz müzesi ve yolun karşısında diğerleri meydanda. Ama Fındıklı Parkı'nın içinde çıkış var mı bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Pzr, 2015 12:12

Çok güzel oldu bu link, teşekkür ederim. Karadeniz istasyonunda işler hala karışık görünüyor :) ana yolun diğer tarafına çıkış verilmemiş gibi yanlış görmediysem. Kağıthane de istasyonun konumu belli o da güzel.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesaj gönderen mutlui » 07 Eki Çrş, 2015 21:03

Sayın Decimus, bu başlıkta M7 kazıları hakkında verdiğiniz bilgiler beni endişe etmişti. O rakamlara göre bu hızla üç beş sene daha kazılması gerekecekti. Ancak şimdi M5 başlık altında M7'nin "hem kazı hem de istasyonların kaba inşaatları açısından çok iyi ilerlemekte" diye yazdınız. Bu konu hakkında yeni bilgi var mı?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 08 Eki Prş, 2015 08:03

mutlui yazdı:Sayın Decimus, bu başlıkta M7 kazıları hakkında verdiğiniz bilgiler beni endişe etmişti. O rakamlara göre bu hızla üç beş sene daha kazılması gerekecekti. Ancak şimdi M5 başlık altında M7'nin "hem kazı hem de istasyonların kaba inşaatları açısından çok iyi ilerlemekte" diye yazdınız. Bu konu hakkında yeni bilgi var mı?
Hocam Selamlar,

Mecidiyekoy-Mahmutbey projesi kazı miktarları ile ilgili yeni bir bilgi yok.

Ben onu yazarken GKK ortaklığının sitede paylaştığı fotoğrafları ve kendi gözlemlerimi yazdım.Genellikle NATM yöntemi ile çalışma yapılan yerleri gözlemliyorum.İstasyonlar arası tünel kazı işini ayrı ayrı taşeron firmalara vermişler ve bu firmalar da kendi aralarında yarışa girmişler.Resimlerde görüleceği gibi bazı tünellerde beton kaplama işlerine bile geçilmiş.

[/url]Resim

Link : http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... ograf.aspx


Bu resim çok güzel ümit verici bir resim.İşin başında her ne kadar geç başlasalar da yüklenici GKK hem 3 TBM'i çok yakın zamanlar da başlattı hem de NATM kazılarını akıllıca hareket ederek ilk günden firmalar arasında payaştırarak aralarında rekabet oluşturdu.Tabi bununla da kalmadı İstasyonların kaba inşaatları için yine farklı firmaları vakit kaybetmeden işe başlattı.İşte bu nedenlerle M7 işleri M5'den daha iyi gidiyor.Hatırlarsanız M5'de yüklenici doğuş uzun süre projeye taşeron firma almadan yapmaya çalıştı ama olmayınca işleri dağıtmak zorunda kaldı.Bu da çok ciddi zaman kaybı olarak geri döndü.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön