ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Eki Prş, 2014 12:08

Engin Y yazdı:Yeni Mahalle durağında, NATM kazma makinesi olduğunu tahmin ettiğim iki adet füze gibi cihad hâlâ yer üstünde yanyana duruyor..
Bunları ne zaman aşağıya indirip kazmaya başlayacaklar ki?
2014 bitti sayılır, üç yıl sonra nasıl açılış yapacaklar?
Onlar TBM makinaları.Bildiğim kadarıyla aralık ayında Mahmutbey yönünde doğru kazmaya başlayacaklar.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Eki Prş, 2014 12:50

decimus yazdı:
Engin Y yazdı:Yeni Mahalle durağında, NATM kazma makinesi olduğunu tahmin ettiğim iki adet füze gibi cihad hâlâ yer üstünde yanyana duruyor..
Bunları ne zaman aşağıya indirip kazmaya başlayacaklar ki?
2014 bitti sayılır, üç yıl sonra nasıl açılış yapacaklar?
Onlar TBM makinaları.Bildiğim kadarıyla aralık ayında Mahmutbey yönünde doğru kazmaya başlayacaklar.
Hah, TBM diyeceğime NATM demişim abi, doğru diyorsun..

Nurtepe ile Çağlayan-Mecidiyeköy kesimini NATM ile kazacaklardı, değil mi?

Bu arada, Mecidiyeköy'de, M2'nin altından mı geçecek bu hat?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Eki Prş, 2014 13:21

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:
Engin Y yazdı:Yeni Mahalle durağında, NATM kazma makinesi olduğunu tahmin ettiğim iki adet füze gibi cihad hâlâ yer üstünde yanyana duruyor..
Bunları ne zaman aşağıya indirip kazmaya başlayacaklar ki?
2014 bitti sayılır, üç yıl sonra nasıl açılış yapacaklar?
Onlar TBM makinaları.Bildiğim kadarıyla aralık ayında Mahmutbey yönünde doğru kazmaya başlayacaklar.
Hah, TBM diyeceğime NATM demişim abi, doğru diyorsun..

Nurtepe ile Çağlayan-Mecidiyeköy kesimini NATM ile kazacaklardı, değil mi?

Bu arada, Mecidiyeköy'de, M2'nin altından mı geçecek bu hat?
Çağlayan - Mecidiyeköy arası NATM yöntemi ile kazılması planlanıyor.

Kot olarak M2'nin altından gidip gitmeyeceği konusunda bişey diyemiyorum.Bilgi alırsam burdan yazarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Prş, 2014 13:30

Engin Y yazdı:Bu arada, Mecidiyeköy'de, M2'nin altından mı geçecek bu hat?
Büyük ihtimal ile, Gayrettepe istasyon kotunu düşünüyorum, Mecidiyeköy istasyon kotunu düşünüyorum ve üstünden geçmeyeceği kararına varıyorum :D:D bu durumda bu hattın Mecidiyeköy istasyonu yüzeyden -40/50 aşağıda olabilir, tabi bu kast ettiğim tünel çeperi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Eki Prş, 2014 15:05

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Bu arada, Mecidiyeköy'de, M2'nin altından mı geçecek bu hat?
Büyük ihtimal ile, Gayrettepe istasyon kotunu düşünüyorum, Mecidiyeköy istasyon kotunu düşünüyorum ve üstünden geçmeyeceği kararına varıyorum :D:D bu durumda bu hattın Mecidiyeköy istasyonu yüzeyden -40/50 aşağıda olabilir, tabi bu kast ettiğim tünel çeperi.
Sonrasında Yıldız'a ve Beşiktaş'a doğru inişe geçeceği için mantıklı da olabilir Mecidiyeköy durağının aşağıda olması..
Ortaklar Caddesi, şimdiki M2 Şişli/Mecidiyeköy durağına göre biraz uzakta kalıyor..
Keşke daha yakın olabilselermiş, Yenikapı'daki gibi kolay bir geçiş olsaydı..

Aslında keşke en başından tasarlanırken, M2'nin Osmanbey durağı biraz daha Harbiye tarafında, Mecidiyeköy durağı Ali Sami Yen'in önünde ve Şişli durağı da Şişli Camii'nin orada olsaymış..
M7'nin Mecidiyeköy durağı da Ali Sami Yen arsasının arkasına (şimdi yapıldığı yerin biraz daha doğusunda) yapılırdı..
O zaman M2 ve M7 Mecidiyeköy durakları arasında daha kolay bir geçiş olurdu..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Prş, 2014 15:12

İBB Plan tadilatlarından bir takım çıkarımlar yaparak bu hattın istasyonları ile ilgili konum tahminlerinde bulunmuştuk, o çizimlerden çıkarttığım kadarı ile istasyonun konumu Mecidiyeköy meydan ile eski stad arasında bir noktada kalıyor, hatta bu sebeple orada inşaat yapılırken acaba metro istasyonu da binaların altında inşa edilir mi diye iyimser bir temenni de bulunmuştuk :)

Ama haklısın görünüşe göre derinlik dışında da istasyonlar arasında biraz uzaklık problemi olabilir. Aslında teknik olarak yeterli derinlikte olduktan sonra mevcut tünelin altına istasyonda inşa edilebilir, belki de öyle olacaktır, bir sürpriz yapıp bizi şaşırtırlar :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Eki Prş, 2014 15:35

Esat yazdı:Aslında teknik olarak yeterli derinlikte olduktan sonra mevcut tünelin altına istasyonda inşa edilebilir, belki de öyle olacaktır, bir sürpriz yapıp bizi şaşırtırlar :D
İnşallah öyle olur abi :)

Aslında böyle merkezî yerlerde, hazır kazmışken çift durağa göre yapıyı tamamlayıp tünel ağızlarını da boş bıraksalarmış keşke..
Sonra diğer hattın tünelleri de tamamlanınca, iki durak arasındaki duvarlar yıkılıp geçiş sağlanırdı..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Kas Sal, 2014 12:16

sabah gazetesinde verilen habere göre :

Gelecek yıl İstanbul'un Anadolu yakasındaki raylı sistem yatırımlarına ağırlık verilecek. Anadolu yakasındaki raylı sistemler için 1.188.528.000 TL bütçe ayrılırken, Avrupa yakası için ise 832.591.000 TL ayrıldı.

Anadolu yakasındaki Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu için 732.430.000 TL, Kartal-Kaynarca Metrosu için 212.443.000 TL, Avrupa yakasındaki Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı için ise 400.000.000 TL'lik yatırım yapılacak.
Yukarıdaki haberi M5 başlığımızdan taşıdım..

Bu hattın ihale bedeli 849 milyon TL seviyesindeydi.. 2015 bütçesinde 400 milyon TL'lik ödenek ayrılması, 2014 yılında da bir miktar hakediş ödeniyor olduğu varsayımıyla, gelecek yıl sonunda parasal anlamda işin yarısının tamamlanmış olacağı anlamına gelir mi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 18 Kas Sal, 2014 12:57


Bu hattın ihale bedeli 849 milyon TL seviyesindeydi.. 2015 bütçesinde 400 milyon TL'lik ödenek ayrılması, 2014 yılında da bir miktar hakediş ödeniyor olduğu varsayımıyla, gelecek yıl sonunda parasal anlamda işin yarısının tamamlanmış olacağı anlamına gelir mi?
"- İhale konusu iş, söz konusu Raylı Sistem Hattının (yaklaşık 17,5 km lik ana hat ve yaklaşık 1 km’lik depo bağlantı hattı), toplam 15 istasyon ile Depo -Bakım Sahası, Kontrol Merkezi’nin inşaat ve tasarım hizmetlerini kapsamaktadır. Yapım işleri Genel Şartnamesinde düzenlenen esaslar çerçevesinde, bu iş için sözleşme bedeli üzerinden; 2013 Yılında %10, 2014 Yılında %30, 2015 Yılında %40, 2016 Yılında %20 ödenek tespit olunmuştur."

İhaleyi kazanan firmalar inşaat ve tünel işlerini aldılar.Bu nedenle projenin yarısını oluşturan tünel ve istasyonların kaba inşaatını kapsadığı çalışmaların büyük bir bölümünün önümüzdeki yıl içeriside tamamlanması beklenmektedir.Bu yüzden hak edişin % 40 2015 için ayrılmıştır.İBB neden böyle bir tercihte bulundu doğrusu anlamadım. Genelde tek kalemde ihaleye çıkar ve anahtar teslim (vagon hariç) ihale yapar ve kafası rahat olur. Böylelikle tekrar bir ihale için zaman kaybetmez aynı zamanda işi alan firmalar ilk günden son güne kadar işi bir an önce bitirmek için çalışırlar ve firma daha çok para kazanacağı için daha fazla yatırım yapar daha doğrusu kendini projeye daha fazla verir..Yani hem İBB hem de Yüklenici için avantajlı olan ihale anahtar teslim işler. Bu projede bakalım sonuç ne olacak.
Bu projenin en büyük handikap daha önünde Elektrik & Mekanik + İnce işler + vagon ihalesinin yapılmamış olması.Önümüzde bu proje ile ilgili en az 2 adet çok önemli ihale yapılması gerekiyor.Ülkemizde bir ihale demek 6 ay demek en kötü ihtimalle. Ayrıca vagonların ihalesinin yapılarak imalata başlaması başlı başına ciddi bir iş.Üsküdar-Çekmeköy hattınında şimdiden gözler vagonların erken teslim edilmesi konusunda İBB çevrilmiş durumda.Ama İBB ilk defa metro yapmıyor .Mutlaka bu saydığım işler ile ilgili ciddi çalışmalar ve hazırlıklar yapıldığını düşünüyorum.

Ayrıca bu projenin TL olarak ihale edilmesi beni korkutuyor.Ülkemizde firmalar işi bırakıp kaçmak için bu kadar kolay mazeret bulabildikleri ortamda dolar değil de TL olarak ihalenin yapılması firmaların elini güçlendiriyor. Umarım bundan sonraki ihalelerde bu risk alınmaz.

dekonline
Mesajlar: 4
Kayıt: 25 Eyl Prş, 2014 10:57

Mesaj gönderen dekonline » 20 Kas Prş, 2014 08:01

Akşemsettin durağı için Akbank ve Benzin istasyonu önüne tabela koymuşlar. E5 yanyol kapalı olacak felan diyor. Şu durağın yerini bir türlü tespit edemedim. Yeşilpınar ve K.karabekir durak çalışması var ama Akşemsettin için yok. Tabela da yok ki aha burası diyeyim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Prş, 2014 08:24

dekonline yazdı:Akşemsettin durağı için Akbank ve Benzin istasyonu önüne tabela koymuşlar. E5 yanyol kapalı olacak felan diyor. Şu durağın yerini bir türlü tespit edemedim. Yeşilpınar ve K.karabekir durak çalışması var ama Akşemsettin için yok. Tabela da yok ki aha burası diyeyim.
Resim

Kesin bilgi değildir, İBB nin yayınladığı plan tadilatları üzerinden çizilmiştir.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=711

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ara Çrş, 2014 10:53

Metris köprüsü kavşağında istasyon ile ilgili çalışmalar başlamış, vinç kurulmuştu şaft tam açılmışmı bilemiyorum alttan geçerken gördüm.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön