ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 380
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Edil Arda » 30 Eki Sal, 2018 22:55

bu kapıların peronu tünelden tamamen izole etmesi basınç (Rüzgâr kaynaklı) sorununa yol açmaz mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 31 Eki Çrş, 2018 07:15

Edil Arda yazdı:bu kapıların peronu tünelden tamamen izole etmesi basınç (Rüzgâr kaynaklı) sorununa yol açmaz mı?


Açmaması gerekir, bildiğim kadarıyla tünel havalandırma şaftları bunun için de inşa ediliyor, belki ayrıca havalandırma sistemi de çalıştırılıyordur bunu bilmiyorum ama yapı tasarımının oluşacak hava itmesini tahliye edecek şekilde yapılmış olması gerekir. Sanırım M6 daki gibi bir sorun olur mu diye soruyorsun, oradaki fiziki şartlar ve sorunun kaynağı nedeni ile pek standart bir durum değil :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1694
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 31 Eki Çrş, 2018 09:42

M6’da, Etiler’deki asansörlerin çalışmasını zorlaştıran bir hava akımı ve titreşim vardı diye hatırlıyorum..
O çıkışta asansörden başka seçenek olmadığı için açılıştan önce çözülmesi gereken bir sorundu..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 31 Eki Çrş, 2018 10:29

Engin Y yazdı:M6’da, Etiler’deki asansörlerin çalışmasını zorlaştıran bir hava akımı ve titreşim vardı diye hatırlıyorum..
O çıkışta asansörden başka seçenek olmadığı için açılıştan önce çözülmesi gereken bir sorundu..


titreşim değil, tünel içindeki hava basıncı ile alakalı bir konuydu, sorun halen devam ediyor mu bilmiyorum. Hiç denk gelmiyor internette

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen metro_5 » 31 Eki Çrş, 2018 14:32

Tek araç geçecek büyüklükte tünel yapılırsa olacağı o.
Tünel geniş olsa metro o kadar rüzgarı sürükleyip basınçlayamaz.
Bu hep tekli tünel olduğu için metroları eskisi gibi çift li tünel yapsalar böyle olmayacak, büyük çaplı TBM ler de var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 31 Eki Çrş, 2018 14:51

Bu konudaki mühendislik eğitiminizi nerede aldınız?

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen metro_5 » 02 Kas Cum, 2018 23:46

Fizik kurallarını bilen herhangi biri bunun basit bir denklem olduğunu anlar. Araba motorundaki pistonlar sence nasıl çalışıyor.
Dar bir Tünelde Tünelin cidarına yakın ölçüde bir metro içinden geçerken içerdeki havayı da önüne katıp ittiriyor ve kaçış alanı dar olduğu için rüzgarın %80 i ileri doğru itiliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 03 Kas Cmt, 2018 08:51

çok biliyorsan git boş beleş sitelerde anlat, edebinle gidiyorsan git, senin bilgi diye yazdığın saçmalıklara ihtiyaç yok burada

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 281
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Özgür Türkler » 05 Kas Pzt, 2018 15:39

Bu hatta elektromekanik ve ince işler ne durumda güncelleme yapabilir misiniz?
Bir ara parçalı açılış yapılabilir deniyordu, seçimlere birşeyler yetişebilirmi bir gelişme varmı bu konuda?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 05 Kas Pzt, 2018 16:03

Seçim öncesine hiçbir şey yetişmez, 2019 sonundan önce bu hatta bir açılış söz konusu değil

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1694
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 05 Kas Pzt, 2018 16:28

Arkadaşlar,

Cumartesi günü bu hatta çalışmakta olan birisinden öğrendiğim kadarıyla; erken seçimden önce deneme sürüşü yapılmak isteniyormuş ve yaşanan kaza yüzünden geriden gelen Mahmutbey durağının yetişemeyecek olması nedeniyle de Mart ayındaki deneme sürüşleri Tekstilkent ve Mecidiyeköy arasında başlatılacakmış..

Yolculu açılış Tekstilkent - Mecidiyeköy için en erken 2019 sonunu, Mahmutbey’in de resme girmesi durumunda 2020 ortasını bulacaktır..

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 319
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Uğur » 05 Kas Pzt, 2018 21:02

Bugün basına yansıyan açıklamalarına göre Alarko da şirket olarak bazı sıkıntılar içinde Allah güzergah üstünde yaşayan insanlara şimdiden sabırlar versin.


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir