at-D.07 » Avusturya Demiryolları Fantazi Arıyor

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

at-D.07 » Avusturya Demiryolları Fantazi Arıyor

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Çrş, 2013 18:19

Avusturya demiryolları yememiş içmemiş son yıllarda tırmanış gösteren kablo hırsızlıkları ile falan mücadele için ilginç bir proje için kontrat imzalamış. Haberden anladığım kadarı ile deneme amaçlı kurulacakmış ilk etapta. Sistem akustik sensörlerden oluşuyor, Viyana kent içindeki 40 km. lik bir kesimde fiber optik kablolar ve 10 m. de bir yerleştirilecek özel mikrofonlar ile hattın sesi dinlenecek, bu şekilde tren işletmesi dışında hat içerisinden gelen seslerden yola çıkarak (analizi nasıl yapılacak bilmiyorum) demiryolu polisi ve demiryolu görevlileri anında uyarılacak ve o bölgeye hızlıca müdahale edilecek.

Sistemin hatta yabancı cisim düşmesi ya da trenlerin izlenmesi içinde kullanılabileceği belirtilmiş.

Halbuki 4 tane güvenlik tutup aynı işi yapabilirdi.

http://www.railjournal.com/index.php/eu ... hannel=537
En son Esat tarafından 28 Kas Prş, 2013 07:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Kas Çrş, 2013 22:18

sesle filan uğraşacaklarına kamera sistemi kursalar daha etkili olabilirdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Kas Çrş, 2013 23:47

Yok, bence aküstik sensör kameradan çok daha üstün. Kameranın belirli bir alanı var, aküstik sistem, yanılmıyorsam, balizlerle de iletilebilir, ayrıca anında sinyal verir. Kamera 24/7 kayıt yapıyor. Kaydı seyretmeden, değişiklik farketmek zor (genelde, onun da sistemi var, ama demiryolları için pek elverişli değil). Ama aküstik (veya titreşim) oluştuğu noktadan alarm doğurabilir. Bence mantıklı. Yanlış anlamadıysam.

Analizi de bence bayağı kolay: Her sesin bir spektrumu var. Bütün bunlar program olarak sisteme beslendikten sonra, bu belirli spektrumun dışına sarkacak sesler bir pik yaratır. Yani ses var eşittir sinyal değil de, belirli frekanslara uymayan bir ses var eşittir sinyal. İşte bu kamerayla çok daha zor. Çünkü görüntüde fark ararken, hangi baza göre fark diye çok fazla etkenler oluyor. Ses ise çok güzel bu konuda, infrası var, normal alanı var, ültrası var. Ses kayıtlarını ölçe, ölçe bir parmak izi belirleyebilirler. Ortalama gibi. Sonra buna uymayan sesler, filtreyle bunlardan ayırt edilebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Prş, 2013 07:34

alabay yazdı:Kaydı seyretmeden, değişiklik farketmek zor (genelde, onun da sistemi var, ama demiryolları için pek elverişli değil).
Bu konuda aşmış ve gerçek hayatta işlevi olan kamera sistemleri var, daha doğrusu kamera ile alakası yok yazılımlar var ve bu akustik alıcılarda muhtemelen aynı mantık ile çalışacaklar, bence kamera daha iyi olabilirdi görüntülü kayıt daha büyük kanıt değeri taşır ve dediğim gibi hattın seçtiğin bölgesinde hatta bir insan girdiğinde bunu algılayarak uyarı verecek kamera ve yazılımlar mevcut, hatta o adam bir yerlerde kaydı bulunan birisi ise yazılım kişiyi dahi tanıyabiliyor. Bilimkurgu geleceğe hoşgeldiniz. :)

Ses konusunu güzel açıklamışsın ama Başar, açıkçası bilgim olmamasına rağmen bende benzer bir şey olduğunu düşünmüştüm, trenlerin çıkarttığı ses belli, hattın çevre sesleri de iyi kötü belli, orada bir demir söküm, kablo kesim işinden çıkacak seste hakeza, dolayısı ile ayırt etmek sorun olmayabilir.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön