Mesaj
gönderen alabay » 29 May Çrş, 2013 22:38
U2 yazdıkları için sordum zaten. Bilmiyorum hatırlıyor musun, ama bilhassa U2de kutu gibi doğu araçları ve çok daha ağır batı araçları karma çalışıyordular. U1, U3 ve U4te görmedim bu doğu araçlarını. U4 zaten kendisine has işliyor (eskiden deney hattıydı, sürücüsüz araçlar vesaire, ta seksenlerde), ama U1 ve U3 U2 ile ortak ağ (U4 de teknik olarak ağa dahil). U5ten itibaren tüm hatlar büyük profil ağı. Duyduğum kadarıyla U1i bile küçük profilden büyük profile çevirmeyi düşünüyorlarmış. Büyük ve küçük profil derken ray ikisinde de normal aralıklı, sadece vagonlar birinde aşağı yukarı 35 santim daha geniş, 20 santim daha yüksek ve genelde 3 metre de daha uzun. 1920lerden itibaren büyük profile geçildi (biz de hâlâ pırt, mırt, tekrayla uğraşıyoruz, sene 2013), 1890lardan 1920lere kadar tüneller daha dardı.