ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cum, 2014 17:39

Hat üzerinde testler devam ediyor tabi şunu öğrenemedim tabii ki kısa bir hat ama tüm hat kesiminde test yapılıyor mu? Bunu bilmiyorum, açılış içinde ilk zamanlar yaz ortası gibi bir tahminden söz etmiştim ama her ne kadar araç testleri yapılıyor olsa da temkinli olmak için açılış sene sonuna doğru denilebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2014 17:41

Bu hat ile ilgili bir takım resimler gördüm, eğer hakikatten böyle bir istasyon tasarımı yapıldı ise oldukça ilginç şeyler ortaya çıkabilir, fotoğrafları sadece gördüm :) bir şekilde elime geçerse paylaşabilirim belki. Bayağı bir eğlence mekanı havası vardı :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzr, 2014 14:20

M7 twitter hesabında bu hat için 2015 açılış için zikredildi, eh bir an ümitlenmiştim bu seneye yetişecek diye.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Pzr, 2014 18:27

Hm, yani nihaî M7 olacak demek. Bir ara M6 denmişti. Salata, yazık, bu da kimlik tabanını bozan bir şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzr, 2014 18:34

Basar o benim hatam, niye M7 yazmisim hicbir fikrim yok :) IBB twitter hesabi yazmam gerekirdi, kusura bakmayin. Hat M6 degisiklik yok.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 20 Nis Pzr, 2014 19:18

M6: Levent-Rumeli Hisarüstü
M7: Kabataş-Mahmutbey

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Pzr, 2014 19:20

He öyle mi? Pekâlâ. Ben bir çok yerde M7 diye okumuştum, o yüzden öyledir sandım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Nis Pzt, 2014 09:00

Yok abi. M7, kısmetse bizim oradan (Küçükköy) geçecek olan Mecidiyeköy-Kâğıthane-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey hattı.

Hatta ileride (en böyyüğ gelecekte), Şişhane-Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Kâğıthane-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey-Halkalı hattı olacakmış..

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 24 Nis Prş, 2014 23:59

Hisarüstü metrosunun İstasyonlarda Tek hat a inmesi bana saçma geliyor inşaa edilirken bari düzgün yapılsa , yapmışken çift yapılıp gelecekteki yolcu potansiyeli de düşünülmeli, Beşiktaş metrosu ile birlikte buranın yüküde artacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Nis Cum, 2014 08:41

İşte diyoruz, ama işin aceleciliğine kaçılıyor. Acele işe şeytan karışır diye boşuna atasözümüz yokmuş. Eninde sonunda bir gün, yetmezse, tünelden ikinci bir rayı geçirmek zorunda kalabilirler. Dua etsinler ki, tünel çapı yetsin, yoksa »istenmemiş NATM« gerekebilir :-)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Nis Cum, 2014 09:27

Hisarüstü metrosunun İstasyonlarda Tek hat a inmesi bana saçma geliyor inşaa edilirken bari düzgün yapılsa , yapmışken çift yapılıp gelecekteki yolcu potansiyeli de düşünülmeli, Beşiktaş metrosu ile birlikte buranın yüküde artacak.
Beşiktaş Metrosu'ndan kasıt, M7'nin Mecidiyeköy-Beşiktaş-Kabataş kesimi mi?

Bence istasyonlarda tek hat olması çok da büyük sorun değil. İki durak arasının 90 saniye sürdüğü ve duraklarda 30 saniye beklendiği varsayımıyla, bu sistemde toplam dört araç çalıştırarak dört dakikada bir araç kaldırmak mümkün. Şu sayfada bunun ayrıntısını yazmıştım. Aşağıya da bir özetini koyuyorum..

Saat 08:00

1 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:02

1 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:04

1 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:06

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:08

1 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:10

1 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
3 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.

Saat 08:12

1 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Levent yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
2 numaralı araç, Levent durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Etiler durağında ve Hisarüstü yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
4 numaralı araç, Hisarüstü durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:14

1 numaralı araç, Levent durağında kapısı açık beklemektedir.
2 numaralı araç, Akmerkez durağında ve Etiler yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.
3 numaralı araç, Hisarüstü durağında kapısı açık beklemektedir.
4 numaralı araç, Etiler durağında ve Akmerkez yönüne hareket etmek üzere kapısını kapatır.

Saat 08:16

Saat 08:00'in aynısı. Diğer tüm dakikalara da 16'şar dakika ekliyoruz ve ilerideki dakikaları görebiliyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cum, 2014 09:39

Kimse bu Hisarüstü hattından büyük beklenti içerisinde olmasın, kapasitesi azmış çokmuş, öyle 10 yıl içinde kalabalıktan patlayan bir işletme olacağını da düşünmüyorum, katlanılabilir bir yoğunluk olacaktır. Diğer taraftan Engin yine güzel bir hesap çıkartmış 4dk. da bir sefer yetmiyor mu?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön