ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Bi ... Sayfa.aspx
Raylı Sistem Projeleri Başlığında yeni hatlar var.
UYGULAMA PROJESİ BİTEN RAYLI SİSTEMLER -77.5 KM
1-ÜSKÜDAR - ALTUNİZADE - ÜMR - DUDULLU LRT HATTI-19 Km
2-B.KÖY-ŞİRİNEVLER - SEFAKÖY - AVCILAR-BEYLİKDÜZÜ LRT HATTI -25 Km
3-B.KÖY (İDO) -B.EVLER-BAĞCILAR (KİRAZLI) METROSU-9 Km
4-KABATAŞ - BEŞİKTAŞ - ŞİŞLİ - GİYİMKENT - BAĞCILAR METROSU-24,5 K
-----------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM: 77,5 Km
UYGULAMA PROJESİ DEVAM EDEN RAYLI SİSTEMLER
1-HALİÇ ÇEVRESİ TRAMVAYI-9,6 Km
2-YEŞİLKÖY - ATATÜRK HAVALİMANI - B.EVLER - İKİTELLİ METROSU-14,3
3-YENİKAPI - BAKIRKÖY(İNCİRLİ) METRO HATTI-7 Km
----------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM:30,9 Km
ETÜT AŞAMASINDAKİ RAYLI SİSTEMLER
1 BEYOĞLU-ŞİŞLİ MONORAY HATTI-5,8
2 BAĞCILAR-KÜÇÜKÇEKMECE METRO HATTI-7,5
3 ESENYURT-KÜÇÜKÇEKMECE-BAŞAKŞEHİR-BAĞCILAR-12
4 DUDULLU - BOSTANCI RAYLI SiSTEM HATTI-14
5 PENDİK-SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI-SULTANBEYLİ-17,0
6 ÇEKMEKÖY-TAŞDELEN-5,2
----------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM:61,5 Km
2.ETAP
1 BEŞİKTAŞ-KAĞITHANE-EYÜP-GAZİOSMANPAŞA-BAYRAMPAŞA-ZEYTİNBURNU-17,6
2 KARTAL-D100-3,0
3 SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI-FORMULA -7,7
4 HACIOSMAN-ÇAYIRBAŞI-2,7
5 BEŞİKTAŞ-SARIYER-14,5
6 ESENYURT-AVCILAR-10,5
7 BÜYÜKÇEKMECE-ESENYURT-25
8 ÜSKÜDAR-BEYKOZ-15
9 BAŞAKŞEHİR-OLİMPİYAT KÖYÜ-13
10 ATAŞEHİR-ÜMRANİYE-7,1
11 SİLİVRİ-BÜYÜKÇEKMECE-47
12 BEŞİKTAŞ-ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-8,2
13 KADIKÖY-ÜMRANİYE-SANCAKTEPE-SULTANBEYLİ-25
14 BEYLİKDÜZÜ UZANTISI-1
15 SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI-TUZLA-6,8
16 ÇEKMEKÖY-SANCAKTEPE-SULTANBEYLİ-9
17 ŞİŞHANE-KABATAŞ-1,7
18 ÜMRANİYE-ATAŞEHİR-KADIKÖY-7,5
19 ZİNCİRLİKUYU-R.HİSAR ÜSTÜ-4,5
20 SULTANÇİFTLİĞİ-BAŞAKŞEHİR-4,9
------------------------------------------------------------------------
TOPLAM:231,7
ETÜT - PLAN AŞAMASI GENEL TOPLAM:293,2
Raylı Sistem Projeleri Başlığında yeni hatlar var.
UYGULAMA PROJESİ BİTEN RAYLI SİSTEMLER -77.5 KM
1-ÜSKÜDAR - ALTUNİZADE - ÜMR - DUDULLU LRT HATTI-19 Km
2-B.KÖY-ŞİRİNEVLER - SEFAKÖY - AVCILAR-BEYLİKDÜZÜ LRT HATTI -25 Km
3-B.KÖY (İDO) -B.EVLER-BAĞCILAR (KİRAZLI) METROSU-9 Km
4-KABATAŞ - BEŞİKTAŞ - ŞİŞLİ - GİYİMKENT - BAĞCILAR METROSU-24,5 K
-----------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM: 77,5 Km
UYGULAMA PROJESİ DEVAM EDEN RAYLI SİSTEMLER
1-HALİÇ ÇEVRESİ TRAMVAYI-9,6 Km
2-YEŞİLKÖY - ATATÜRK HAVALİMANI - B.EVLER - İKİTELLİ METROSU-14,3
3-YENİKAPI - BAKIRKÖY(İNCİRLİ) METRO HATTI-7 Km
----------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM:30,9 Km
ETÜT AŞAMASINDAKİ RAYLI SİSTEMLER
1 BEYOĞLU-ŞİŞLİ MONORAY HATTI-5,8
2 BAĞCILAR-KÜÇÜKÇEKMECE METRO HATTI-7,5
3 ESENYURT-KÜÇÜKÇEKMECE-BAŞAKŞEHİR-BAĞCILAR-12
4 DUDULLU - BOSTANCI RAYLI SiSTEM HATTI-14
5 PENDİK-SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI-SULTANBEYLİ-17,0
6 ÇEKMEKÖY-TAŞDELEN-5,2
----------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM:61,5 Km
2.ETAP
1 BEŞİKTAŞ-KAĞITHANE-EYÜP-GAZİOSMANPAŞA-BAYRAMPAŞA-ZEYTİNBURNU-17,6
2 KARTAL-D100-3,0
3 SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI-FORMULA -7,7
4 HACIOSMAN-ÇAYIRBAŞI-2,7
5 BEŞİKTAŞ-SARIYER-14,5
6 ESENYURT-AVCILAR-10,5
7 BÜYÜKÇEKMECE-ESENYURT-25
8 ÜSKÜDAR-BEYKOZ-15
9 BAŞAKŞEHİR-OLİMPİYAT KÖYÜ-13
10 ATAŞEHİR-ÜMRANİYE-7,1
11 SİLİVRİ-BÜYÜKÇEKMECE-47
12 BEŞİKTAŞ-ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-8,2
13 KADIKÖY-ÜMRANİYE-SANCAKTEPE-SULTANBEYLİ-25
14 BEYLİKDÜZÜ UZANTISI-1
15 SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI-TUZLA-6,8
16 ÇEKMEKÖY-SANCAKTEPE-SULTANBEYLİ-9
17 ŞİŞHANE-KABATAŞ-1,7
18 ÜMRANİYE-ATAŞEHİR-KADIKÖY-7,5
19 ZİNCİRLİKUYU-R.HİSAR ÜSTÜ-4,5
20 SULTANÇİFTLİĞİ-BAŞAKŞEHİR-4,9
------------------------------------------------------------------------
TOPLAM:231,7
ETÜT - PLAN AŞAMASI GENEL TOPLAM:293,2
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla hepsi iyi güzelde ben şu 2.Etap başlığındakilerin çoğunu anlamadım, ne demek 2. Etap? Neyin 2. Etabı? Hatları bölük pörçük yazınca daha fazla olmuyor ki? 
Bence satır bazında çok göstmeye çalışmanın bir anlamı yoktu, uzamalar hangi sistemin parçaları onları belirtmeleri lazım dı, bana göre etüt ve ihale altında yazanlar dışındakilerin hepsi fostur. Çünkü ayakları yere basan bir tablo değil, Esenyurt-Bağcılar kel alaka, neden tekrar Başakşehir' den Olimpiyatköy e bir hat yazıldı nedir bu? Benimde canım sıkılınca İstanbul haritasında çiziyorum kalemle öyle bir şey mi?
Dediğim gibi evet hepsinin bir temeli var muhakkak, ama bu şekilde alt alta yazarak bir excell tablosu yaparak vermeleri doğru değil, oradaki parça parça işlerin hepsinin hangi işin devamı olduğunu belirtmeleri gerekirdi. Sonra ortaya Başakşehir - Olimpyatköy - Kirazlı - Otogar diye bir hat çıkıyor ki böyle bir hat yok, ayıp yani ve bunu Başkan' a dahi bu şekilde söyletiyorlar, bende durmadan söylüyorum Sn. Başkan 29 Mart' tan sonra lütfen biraz temizle sana bu bilgileri bu şekilde toparlayanları.

Bence satır bazında çok göstmeye çalışmanın bir anlamı yoktu, uzamalar hangi sistemin parçaları onları belirtmeleri lazım dı, bana göre etüt ve ihale altında yazanlar dışındakilerin hepsi fostur. Çünkü ayakları yere basan bir tablo değil, Esenyurt-Bağcılar kel alaka, neden tekrar Başakşehir' den Olimpiyatköy e bir hat yazıldı nedir bu? Benimde canım sıkılınca İstanbul haritasında çiziyorum kalemle öyle bir şey mi?

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Fizibilite Etüdü yapılan yerleri yazarken galiba farklı bir metod var. Güzergahı dosdoğru ifade etmek yerine henüz fizıbıl çıkan aks belli olmadığı için "bölge" olarak yazıyorlar.
Mesela; Bağcılar-Küçükçekmece dediği Kirazlı-Halkalı Uzatmasıdır.
K.Çekmece-Esenyurt demesi Beylikdüzü Metrosundan Avcılar-K.Çekmeceden Esenyurta kol vermektir.
Beşiktaş-Zeytinburnu na ne demeli?
Mesela; Bağcılar-Küçükçekmece dediği Kirazlı-Halkalı Uzatmasıdır.
K.Çekmece-Esenyurt demesi Beylikdüzü Metrosundan Avcılar-K.Çekmeceden Esenyurta kol vermektir.
Beşiktaş-Zeytinburnu na ne demeli?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yani dediğin gibi bir metot var ise tamam ama, halka yayınlanan bir dökümanın açık olması gerektiğini düşündüğüm o şekilde yazdım.
Beşiktaş-Zeytinburnu? Şimdi iki uç olarak düşündüğümüz çok abesle iştigal bir güzergah gibi duruyor değil mi?
Ama hatta harita üzerinde bakarsak aslında bir daire çiziyor, hatırlarmısın Mehmet, bizim sitede varmı şimdi bakamadım, bir ara iç içe geçmiş daireler şeklinde planlanabilir gibi bir şeyler söylemiştik, senin içten dışa halkalar değilde iç içe geçen halkalar, sanırım başka bir sitede yazmıştım? Biraz onu andırdı bana, hani bir de şu yine boğazdan karşıya geçen daire varya iki halka iç içe.
Birde bari tüm istasyonlarını yazsaymışlar
geçtiği tüm merkezleri belirtmişler. Bir diğer bakış açısı şu olabilir. Zeytinburnu dedikleri Kazlıçeşme olsa gerek. İBB nin Kazlıçeşme ile ilgili bir takım planları vardı, fuar ve kongre merkezi gibi bir şey, otel kompleksi falan, bence güzel fikirdi, tabii burayı canlandırmak için bir de İDO iskelesi şart o zaman, peki tüm bu cazibe merkezine kimleri taşıyacağız? Yani bir kongre kentinde sizce kongre merkezinin hangi hattınızın üzerinde olmalı. Bence ana hat üzerinde olmalı, bu hattın geçtiği güzergah, biraz kötü bir tabir olsa da varoş, bunu aşağılama anlamında kullanmıyorum ama bu insanların ne işi olur böyle bir projenin yapılacağı yerde, ha İDO iskelesini kullanıp Marmarayı arşınlayacak iseler tamam
yani benim o güzergaha ilişkin tek negatif düşüncem bu olur.
Beşiktaş-Zeytinburnu? Şimdi iki uç olarak düşündüğümüz çok abesle iştigal bir güzergah gibi duruyor değil mi?
Ama hatta harita üzerinde bakarsak aslında bir daire çiziyor, hatırlarmısın Mehmet, bizim sitede varmı şimdi bakamadım, bir ara iç içe geçmiş daireler şeklinde planlanabilir gibi bir şeyler söylemiştik, senin içten dışa halkalar değilde iç içe geçen halkalar, sanırım başka bir sitede yazmıştım? Biraz onu andırdı bana, hani bir de şu yine boğazdan karşıya geçen daire varya iki halka iç içe.
Birde bari tüm istasyonlarını yazsaymışlar


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Çok iddialı bir ifade olmuş. hepsi demek istisnasız tüm yazılan hatları kastediyor. Halbu ki bu hatlardan 7'si kesinlikle yapılacak olan hatlar. Diğerleri de etüd aşamasında. Etüd yapılması da gayet doğal. Bunlar işin doğası. Eüd yapılmadan mı metro yapacaklar.alabay yazdı:Hepsi palavra. İşte doğru dürüst M1, M2, M9 diye anlatılamıyor. Eh, bilgilendirme panosu da ona göre.![]()
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla palavradan kastını bende anlayamadım, sunum şekline mi palavra diyorsun projelere mi? Projeler palavra değil, Mehmet zaten o kısmı açıklamış, sunum tarzına palavra diyorsan, o da bunu ifade etmez
yani havagazı desek daha bir uyar, bilgilendirme eksikliği, bilginin doğru sunulmaması sorunlarını sürekli eleştiriyoruz zaten, umuyorum ki bir gün düzelecektir.

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sunum şekli palavra. Halbuki, ötekisi palavra mı, değil mi, onu da daha göreceğiz. Eski "M1" hattın ne biçim tasarlanıp (iyi), nasıl yapıldığını (kötü) gördük. Eski "T4" için de bu gecerli. tasarlıyoruz derken o denli demek gerekir ki, birden, pat diye tramvayı şehre sokamazsın kararı çıkarsa, gariplik olmasın. Yani hem sunum, hem plânlamalarının yapılışı biraz gayrıprofesyonel. Ve sakın, bak ama, Kolonya'da da metro tüneli çöktü demeyin
B. Alabay
PS: Vay, ilk kez görüyorum, sunucudaki saat dilim sistemi artık doğru ayarlanmışa benziyor, saat doğru yazıyor, buranın saati ile 7:38, İstanbul saati ile 8:38 olmalı.

B. Alabay
PS: Vay, ilk kez görüyorum, sunucudaki saat dilim sistemi artık doğru ayarlanmışa benziyor, saat doğru yazıyor, buranın saati ile 7:38, İstanbul saati ile 8:38 olmalı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38