
izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yok, İzmir'in kendisine hass güzel, eski bir mimarisi var, Kordon'u terkedip arasokaklara dalarsan (gittin mi hiç?), orada. Ama herşey yıkılıp, dökülüyor. Ve yine başkasının becerdiğini bizimkisi gibi görmesek, iyi olur. Evet, bizim mimarî gelenekleri işte Kordon'da görüyoruz ... cigarrra cigarraaa gutusuuu gibi estetük binalar 

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yok, orası (doğu) ile Atatürk Caddesi (batı) arasındaki (!) semt, yani arasokaklar, hepsi numaralı falan ... evler yıkık, dökük, eski Rum evleri, sanırım. Tüm Avrupa'da bulunan "tarihî" evlere benziyorlar. Bizde ne yazık ki bu klâsik ev bilgisi ve sevgisi pek yok. Burdur'da meselâ gara giden sokakta dökülen evler de en eskileri, 1920/1930 zamanlarından (İzmir'deki, bahsi geçen evler elbet 18xx veya daha erken zamanlarındandır).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20357

İzmir raylı sistem inşaatlarının dökümü, durum budurİkinci kısmında bulunan 3 istasyon ile bu bölüme ait sinyalizasyon işleri için yapım ihalesi gerçekleştirildi. Söz konusu ihale kapsamında Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının yapımı ve bu bölüme ait sinyalizasyon işleri yapılacak.
Ege Üniversitesi- Bornova metro hattı inşaatı için ikmal (tamamlama) ihalesi, KİK´e yapılan bir itiraz sonucunda iptal edildi. Yeni ihale için ilana çıkıldı.
Aliağa-Menderes projesi kapsamında Sarnıç, ESBAŞ, Semt Garajı, Koşu, Salhane ve Turan istasyonlarındaki imalatlar tamamlandı.
Karşıyaka Tüneli ile birlikte 3 adet yeraltı (Alaybey, Karşıyaka, Nergiz) istasyonu ve 1 adet yer üstü (Naldöken) istasyonu için ikmal ihalesi yapılarak işler tamamlanma aşamasına getirildi.
Aliağa, Biçerova, Hatundere, Egekent 2 ve Alsancak´daki mevcut istasyonların süren yenilenme çalışmaları tamamlandı.
İkmal ihalesi ikinci kez yapılan Çiğli Depo ve Atölye Tesisleri´nin yapım çalışmaları sonuçlanma aşamasına geldi.
Cumaovası´nda yaklaşık 40 bin metrekarelik alanda süren istasyon, depo alanı ve alt geçit inşaatları tamamlandı.
Tüm istasyonların enerji temini için enerji nakil hattı yapımları bitirildi.
Banliyö trenlerine enerji teminini sağlayan katener sistemi, Güney hattında tamamlandı. Kuzey hattındaki çalışmalar, TCDD tarafından temin edilecek tellerin idareye teslimi ile birlikte tamamlanacak.
Karşıyaka ve Şirinyer tünelleri, istasyon bölgeleri, Çiğli ve Cumaovası depo hatları dahil toplam 21 bölgede yenileme, 80 kilomotrelik hattın tamamında ise bakımların yapımı, bu çalışmalar kapsamında olacaktır.
Hattın haberleşme sistemi ile Çiğli ve Cumaovası´nda lokal sinyalizasyon sistemi yapılması işinde ihale süreci tamamlanarak çalışmalara başlandı.
Aliağa-Menderes hattında çalışacak toplam 99 adet klimalı vagonun ilk dizisi İstanbul gümrüğüne gelerek test amaçlı olarak Ankaray hızlı tren hattında denemeye alındı.
Devam eden metro ve hafif raylı sistem yatırımlarının yanı sıra, kent merkezindeki üç ayrı güzergahta 32 kilometrelik tramvay hattının oluşturulması için proje çalışmaları başlatıldı.
Ünal BENLİALPER - LOJİPORT

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bu kadar bölük parçük ihale edersen sonuç böyle olur. Egeray resmen fiyaskoya dönüştü, her istasyonu ayrı ayrı ihale etme adeti de nereden çıktı. Resmen maliyetler artsın diye uğraşılıyor. Herkes bilir ki, bir iş yarım kaldımı ikmal adı altında kalan işin hepsi tek bir yüklenici ya da konsorsiyuma verilir, sonra onlar ne istiyorsa yapsın isterlerse 100 inşşat şirketine yaptırsınlar belediye hesabı tek yükleniciye sorar. Belediye bu kadar istasyonu nasıl denetleyecek, işler istendiği gibi mi değilmi nereden bilecek, tüm belediye çalışanları şantiyeleri mi izliyor acaba.
Neyse çok dağıtmayayım, eğer bu kadar dağılmış bir işi toplayıp sistemi çalıştırabilirlerse helala olsun, tabi sonsuza kadar süreleri yok. Bir sonraki seçime kadar...
Neyse çok dağıtmayayım, eğer bu kadar dağılmış bir işi toplayıp sistemi çalıştırabilirlerse helala olsun, tabi sonsuza kadar süreleri yok. Bir sonraki seçime kadar...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aliağa-Menderes raylı sistem hattı için satın alınan araçlar ile deneme seferi yapılmış ama şimdi benim kafam karıştı. Bu araçlar İstanbul' a inmemişmiydi, yani İstanbul'a inip İzmir' e giderken Ankara'dan mı geçiyorlar? Deneme seferi neden Ankara'da yapılıyor, yani San Andreas fayı ile Marmara fayının benzemesi gibi Aliağa-Menderes hattı ile Ankara-Sincan hattı geometrik ve teknik olarak aynımı? Yoksa koca trene binmiş olmak için ayağınızamı getirttiniz ya, yok artık bu kadar da değil dimi
valla ben bu haberden başka çıkarım yapamadım ya.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20510




http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20510
Ulaştırma Bakanlığı-İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD’nin ortaklaşa yürüttüğü proje tamamlandığında 80 kilometrelik Aliağa-Menderes hattında yolcu taşınacak olan trenlerin ilk deneme seferi Ankara-Sincan hattında gerçekleştirildi. Trene binerek Ankara’dan hareket eden Bakan Yıldırım, Başkan Kocaoğlu ve Genel Müdür Karaman’ı Sincan’da, Belediye Başkanı Mustafa Tuna karşıladı.



- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Enteresan bir sistem kuruluyormuş, otomasyon iyidir tabii. Doğru yapılandırılmış bir otomasyon sistemi pek çok işi kolaylaştırıyor her ne kadar insan gücünü azalttığı için pek sevmesemde, arıza tespiti ya da kontrol konularında gözle ya da elle yapılamayacak bazı kontrollerde ancak bu şekilde gerçekleştirilebiliyor. Bu sistemde bunu rutin tarihli kontrolden biraz daha aşağı çekmişler anladığım kadarı ile, yani araçlar sabah sefere çıkarken ve akşam seferden dönerken kontrol edilmiş olacaklar.Yapımı tamamlanmak üzere olan Aliağa-Menderes banliyö hattında kullanılacak trenlerin her türlü hafif ve ağır bakımıyla onarımları, demiryolu sistemindeki en yeni teknolojiler kullanılarak, bilgisayarlı sistemlerle burada yapılacak. Trenlerdeki hasarların bulunması için kullanılacak "Tren Tanı Sistemi" ise Türkiye'ye örnek bir olacak. Sistemin çalışması için banliyö araçlarının ön ve arka kısımlarına, bütün teknik bilgilerini içeren kartlar yerleştirilecek. Bu araçlar, her gün seferlerini tamamladıktan sonra depo tesislerine girerken sistem çalışacak. Bilgi kartlarındaki aracın önceki ve yeni teknik durumunu karşılaştırarak, bir hasar ve arıza oluşup oluşmadığını tespit edip kumanda merkezine bildirecek. Böylece banliyö araçlarında yüksek oranda güvenlik sağlanmış olacak. Sistemde otomatik tekerlek çap ve profil ölçme cihazı, tekerlek yüzeyi kusur bulma cihazı ve hata raporlama merkezi bulunacak. Ayrıca herhangi bir olumsuzluk durumunda trenleri karadan ve demiryolu hattından çekebilecek acil durum kurtarma araçları da olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20873
Kamu İhale Kurumu nun itirazı ile iptal edilen Evka3 etabında mahkemenin iptali bozması üzerine yeniden ihaleye çıkılmıştı, ihaleye 5 firma teklif vermiş. Demek ki firmalara da işin artık olacağına dair güven geldi
Kamu İhale Kurumu nun itirazı ile iptal edilen Evka3 etabında mahkemenin iptali bozması üzerine yeniden ihaleye çıkılmıştı, ihaleye 5 firma teklif vermiş. Demek ki firmalara da işin artık olacağına dair güven geldi

Evka 3 metro hattı için yeniden ikmal (tamamlama) ihalesi gerçekleştirdi.13 firmanın dosya satın aldığı ihalede 5 firma teklif verdi.
Teklif veren firmalar ve teklifleri şöyle:
İlci İnş. San. ve Tic. A.Ş – Emre Ray Ltd. Şti. İş ortaklığı 49 milyon 474 bin 836 TL,
Moskovskıy Metrosroy Açık A.Ş- Yapı Proje Merkezi Tic. San. A.Ş iş ortaklığı 43 milyon 259 bin 7 TL,
Çelikler Taah. İnş. Ve San. A.Ş-Ermit Müh. İnş. San. Ve Tic. Ltd. Şti. İş ortaklığı 46 milyon 741 bin 269 TL,
Yertaş İnş. Tur. San. Mad. Tic. Ltd. Şti- Hiperbol İnş. Paz. Ltd. Şti. iş ortaklığı 44 milyon 594 bin 741 TL,
Sigma İnş. Turizm İşt. Tic. A.Ş.- Borege İnş. Ve San. Ve Tic. Ltd. Şti. iş ortaklığı 43 milyon 823 bin 879 TL.
İzmir Metrosu 3. Aşama 1. Kısım Bornova Hastane - Evka 3 İstasyonları arası ikmal inşaatı yapım işi ihalesi kapsamında 1950 metrelik aç-kapa tünel ile Ege Üniversitesi ve Evka 3 istasyonları tamamlanacak, hat işleri yapılıp, sinyalizasyon sistemleri kurulacak. İhale süreci tamamlanıp sözleşmenin yapılmasının ardından, çalışmalar 12 ayda tamamlanacak.