Arkadaşlar,
Kabataş-Mahmutbey hattı önümüzdeki günler de ihalesi yapılacak olan Esenyurt-Mahmutbey projesi ile toplam da Kabataş-Esenyurt Metrosu başlığına dönüşecek ve İstanbul'da ki en uzun metro projesi haline gelecektir.Şuan bile takibi çok zor olan bu proje diğer kısmın da eklenmesi ile kafalar baya karışacak anlamına geliyor.İşte bu nedenle bu projenin hem geçmişini hem de geleceğini analiz etmek istedim.
1- Mecidiyeköy - Mahmutbey : Bu kısım bildiğiniz gibi ihale sürecinde tünel kazıları (18 km) ve istasyonların kaba inşaatları (15 istasyon) olarak ihale edildi.Yer teslimi Ocak 2014 tarihinde Gülermak-Kolin-Kalyon firmalarına yapıldı.Sözleşme süreleri Ocak 2017 tarihinde bitmesine rağmen işlerin birçoğu tamamlanamadı.2 TBM hala tünel içinde çıkartılmayı bekliyor.Kağıthane ve Alibeyköy viyadükleri aykaları daha ortaya çıkmadı.5-6 istasyon kaba inşaatları bitmesine rağmen 9 istasyon da hala yüklenici firmalar çıkamadı.
Kısacası bu firmalar sölzeşme süresi üzerinden 6 ay geçmesine rağmen hala çalışmaya devam ediyorlar.
2-Mecidiyeköy - Kabataş : Bu alan da 5.5 km tünel ve 4 adet istasyon işleri kapsayan ayrıca mecidiyeköy-mahmutbey arası kalan işleri anahtar teslimi yapmak için 16 nisan 2015 günü ihale yapıldı ve aşağıda ki teklifler verildi.
1-Alarko: € 369.000.000
2-Doğuş: € 379.995.300
3-AGA: € 383.982.641
4-Polat + Comsa : 385.512.190
5-Gülermak + Kolin + Kalyon: € 399.741.000
6-Cengiz: € 432.783.187
7-Yapı Merkezi: € 462.088.272
Buna göre en iyi teklifi veren Alarko ihaleyi kazandı.
Yer teslimi ve şantiye kurulumları bu proje de en zor konulardan biriydi.Çünkü bütün hat şehir merkezinin tam ortasından geçiyor.Dolayısıyla hem şantiye kurmak hem de boş arazi bulmak oldukça zordu.Ayrıca bunun yanında Beşiktaş ve Kabataş gibi İstanbul'un göz bebeği olan va tarihi açıdan önemli noktalarında yapılan Arkeolojik kazılar Alarko'nun elini zayıflattı.Sırf bu arkeolojik kazılar nedeniyle 2 No'lu TBM uzun süredir Kabataş Şantiyesinde paketinde bekletiliyor.Yine aynı şekilde arkeolojik kazıların devam ettiği Beşiktaş şantiyesi belki de hattın açılışına yetişemeyecek tek istasyon olacak.
1 No'lu TBM Gayrette şantiyesinden kazılarına geçtiğimiz kasım ayında başladı ve oldukça iyi gidiyor.Önümüzdeki ay içinde Beşiktaş şantiyesinde bakıma alınması planlanıyor.
2 No'lu TBM kazılara Eylül 2017 gibi başlar diye düşünülüyor.(Ahh arkelojik kazılar ah !!!)
İstasyonlar ile ilgili henüz bir çalışma başlamadı.
Hattın depo sahasının nereye yapılacağını merak edenler için :
Aslında Depo sahası önceden Alibeyköy civarında planlanıyordu.Daha sonra Alarko'nun kazandığı ihale kapsamında yapılacağı düşünülürken İBB depo sahasını ayrıca ihale ederek Metrostav-Ankara ortaklığına işi verdiler.Onların face üzerinden kurduğu bir site var.Buna göre depo sahası
https://www.facebook.com/MetrostavAnkar ... S_TIMELINE
Bu hat artık kaç parçada açılı bilmem ama sıralama şu şekilde olacak herhalde :
1-Mecidiyeköy-Tekstilkent arası ( 2019 ortası )
2-Tekstilkent-Mahmutbey eklenecek ( 2019 sonu)
3-Mahmutbey-Kabataş arası (beşiktaş hariç) (2020)
4-Beşiktaş istasyonu devreye alınır. (2020)
5-Mahmutbey-Esenyurt (Allah büyüktür)