ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İş sadece inşaat işi değil ki? Para nereden gelecek? Şimdi diğer hatların kredi ödemeleri başlayacak, ayrıca o hatlar verimsiz kullanıldığından kar da getirmiyor ki kendi borcunu ödesin? Almışsın binlerce otobüs onlar ne olacak? Sen bu kadar metro hattını bitirsen, minibüsçülere ne iş yaptıracaksın?
Hiç gerçekçi değil ama Topbaş'ın karşısına şu ana kadar ki en ciddi rakip çıkacağı için erkenden başladılar zihinsel altyapılara çalışmaya...
Şundan endişem yok, Üsküdar-Çekmeköy metrosu 2019'a kadar kesin biter...
Hiç gerçekçi değil ama Topbaş'ın karşısına şu ana kadar ki en ciddi rakip çıkacağı için erkenden başladılar zihinsel altyapılara çalışmaya...
Şundan endişem yok, Üsküdar-Çekmeköy metrosu 2019'a kadar kesin biter...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kredi konusunda net bir şey söyleyemem ihaleleri tam olarak kimin yaptığına bağlı, İBB inşaat işleri için kredi buluyor araç alımlarını son zamanda Ulaşım A.Ş. yapıyordu dolayısı ile iki ayrı cep tabii daha önce alınmış Alstom tramvay ve metro araçları ile CAF ların da kredileri var ama bunu o aracın alındığı hat üzerinden değil tüm işletme geliri üzerinden değerlendirmeliyiz, yani araç kredileri ödenebilir diğer kısmı İBB nin sorunu 
Geleceğe dönük olarak ise kredi konusunda bence işler olabildiğince UDH üzerine yıkılacak, yani mesela Marmaray ile İBB nin şu anda organik bir bağı olmamasına rağmen raylı sistem proje hedefi üzerinde hep sözü geçiyor, dolayısı ile halihazırda 2 projenin UDH üzerinden yapılması kesin gibi, 2015 yatırım programına da bir iki tane bakanlık üzerinden girerse olabilir diyorum, şunu da unutmayalım ama yapılacak işlerin niteliği üzerinden yorum yapmıyoruz, sonuç üzerinden konuşuyoruz. Yani 2019 da X tane hat işletilebilir, ha inşa kalitesi şu bu bakanlık alınca nasıl olur, kredi ödemeleri nasıl olur falan filan bunlar çok geniş çerçeve.

Geleceğe dönük olarak ise kredi konusunda bence işler olabildiğince UDH üzerine yıkılacak, yani mesela Marmaray ile İBB nin şu anda organik bir bağı olmamasına rağmen raylı sistem proje hedefi üzerinde hep sözü geçiyor, dolayısı ile halihazırda 2 projenin UDH üzerinden yapılması kesin gibi, 2015 yatırım programına da bir iki tane bakanlık üzerinden girerse olabilir diyorum, şunu da unutmayalım ama yapılacak işlerin niteliği üzerinden yorum yapmıyoruz, sonuç üzerinden konuşuyoruz. Yani 2019 da X tane hat işletilebilir, ha inşa kalitesi şu bu bakanlık alınca nasıl olur, kredi ödemeleri nasıl olur falan filan bunlar çok geniş çerçeve.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İBB nin yaklaşık 10 yıldır taktiği 2 hattı inşa ederken, diğer 2 hattı da sanki başladı başlayacak, eli kulağında az sonra, çok yakında gibi tabirlerle gündemde tutmak.
Ama iş 5-6 işi aynı anda yapmaya gelirse hayatta yapamazlar. Kredi bulma işi şu an kolay ama aynı anda daha fazla proje için nereden baksanız 10 milyar dolar gerekir. Aynı zamanda eski hatların kredi ödemeleri de devam edecek.
Evet burada YİD modeli de var ama, özel sektörün her hat için devreye gireceğini düşünmüyorum, hele ki belli başlı şirketler aynı anda 2'den fazla hat için ciddi bir iş ve işçi gücü ile sermaye koyup sonra dönüşünü beklemeyi seçmeyebilir.
UBAK ise her şehirde birden fazla iş yürütecek hali yok, ki malum hızlı trende ciddi bir atılım var ve program yoğun, ayrıca otoyollar tüneller de aynı dar sektör ile YİD ile ya da bizzat kamu eliyle yapılıyor. UBAK'ın İstanbul'da 2019'a kadar yapacağı metro hattı o düzeye ulaşamaz...
Benim 2023 tahminim Marmaray dahil teleferik, metrobüs hariç 300 km'ye ancak ulaşabileceğimiz yönünde...
İşin ayrıntısına girmiyorum, eğer daha fazlasını yapacaklarsa o zaman daha hızlı büyümeli ülke %4'le olmaz en az %10 büyümeli yılda...
Ama iş 5-6 işi aynı anda yapmaya gelirse hayatta yapamazlar. Kredi bulma işi şu an kolay ama aynı anda daha fazla proje için nereden baksanız 10 milyar dolar gerekir. Aynı zamanda eski hatların kredi ödemeleri de devam edecek.
Evet burada YİD modeli de var ama, özel sektörün her hat için devreye gireceğini düşünmüyorum, hele ki belli başlı şirketler aynı anda 2'den fazla hat için ciddi bir iş ve işçi gücü ile sermaye koyup sonra dönüşünü beklemeyi seçmeyebilir.
UBAK ise her şehirde birden fazla iş yürütecek hali yok, ki malum hızlı trende ciddi bir atılım var ve program yoğun, ayrıca otoyollar tüneller de aynı dar sektör ile YİD ile ya da bizzat kamu eliyle yapılıyor. UBAK'ın İstanbul'da 2019'a kadar yapacağı metro hattı o düzeye ulaşamaz...
Benim 2023 tahminim Marmaray dahil teleferik, metrobüs hariç 300 km'ye ancak ulaşabileceğimiz yönünde...
İşin ayrıntısına girmiyorum, eğer daha fazlasını yapacaklarsa o zaman daha hızlı büyümeli ülke %4'le olmaz en az %10 büyümeli yılda...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
YİD modeli diye bir şeyin mümkün olmayacağına inancımı defalarca dile getirdim, bana göre parası ile birlikte aklı olan hiç kimse bu işe girişmez, girişen de kısa sürede vazgeçer.Anatolian yazdı:Projeler YİD modeli ile yapılmıyor mu? Ayriyetten İBB'den para çıkıyor mu ki?

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce İBB nin verdiği görsellerde o garaj sahası ayrımından sonra iki istasyon görünüyor, onun ismi üzerine tartışılmıştı sitede de, en son Sancaktepe' ye bağlandı orası


Ama şu da decimus un daha önce yayınladığı bir fotoydu, Taşdelen metro durağı için tabela şimdiden var, Beşiktaş' ta yıllarca duran tabela gibi bir akıbeti olur mu bilmiyorum, kaldı ki sadece 1 istasyonluk bir uzatma ise zaten iş arttırımı kapsamında bu mevcut işe ilave edilir gider yav.




Ama şu da decimus un daha önce yayınladığı bir fotoydu, Taşdelen metro durağı için tabela şimdiden var, Beşiktaş' ta yıllarca duran tabela gibi bir akıbeti olur mu bilmiyorum, kaldı ki sadece 1 istasyonluk bir uzatma ise zaten iş arttırımı kapsamında bu mevcut işe ilave edilir gider yav.

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Üsküdar istasyonu arkeolojik kazıları devam ediyor. Aylardır süren çalışmalar neticesinden istasyon olarak düşünülen alanın tamamı kazma -kürek ile kazılarak tarihi eser olup olmadığın kontrol edildi.Fakat ciddi bir bulguya rastlanmadı. Arkeoloji çalışmalarının sona doğru yaklaştığı 1-2 ay içerisinde istasyon imalatı için iş makinelerin sahaya giriş yapması bekleniyor.






- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37