ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Şub Sal, 2013 17:48

Bugün istweb tv de başkan bu hatla ilgili beyanat veriyordu. Metro istasyonunda beklerken gördüm , başında baret hat haritasının önünde konuşuyordu. Yazık ki ne dediğini pek anlayamadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 18:00

Evet ama videoyu bulamadım ben bir türlü, istwebtv de arşiv gibi bir şey yok, yükleyen olursa netten buluruz, çeşitli konulardan bahsetmiş Başkan.

Başkan aşağıdaki linkte 38 ayda bitiricez, rekor kırıcaz demiş :)

http://www.ibbtube.com/3672-baskan-topb ... lundu.html

Bunlarda İBB den
Resim

Resim

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Şub Sal, 2013 22:13

İBB'nin 2013 yatırım programında bu metronun payı
Kaynak: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/ButceYatiri ... _03-12.pdf
Resim
[/img]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 22:31

Araç alımı dikkatimi çekti, toplam tutar 402.904.000 TL anladığım kadarı ile, bunu 126 ya böldüğümüzde araç başına 3.200.000 TL yuvarlak rakamı çıkıyor, bunu € ya çevirdiğimizde ortaya çıkan ise 1.340.000 €, bu tam otomatik bir sistemde kullanılacak araç için iyimser bir rakam gibi geldi bana. Kadıköy araçları ile ilgili böyle bir maliyet kavgası yaşanmıştı ve oradaki araçlar içinde otomatik deniliyor laf geçince ama aynı seviye değil, onlar bir alt seviye araçlar, dolayısı ile biraz garip geldi bana, ortalama fiyatları öğrenmek lazım hemen bakayım sahibinden.com a :P Diğer taraftan bu rakam 2015 e kadar diyor, yani işin o tarihte bitmiş olması hedefleniyor diye anlarım ben bunu, ki buna da zor diyorum, bakalım göreceyik.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Şub Çrş, 2013 00:44

Bütçe konusu geniş bir konu ama yeri gelmişken değinmek isterim. İBB'nin 2012 ve 2013 yatırım programlarında Yapı İşleri Müdürlüğü'nün bütçesine Maltepe Sahili'ni düzenlemek için 130.000.000 ve de Başakşehir'e stad yapmak için 140.000.000 milyon TL koymasını metrolar için kaynak bulamazken eleştirmek gerekiyor.
Maltepe Sahili'ni doldurup genişletmenin nasıl bir fayda sağlayacağını veya Başakşehir'in dibinde koskoca bir Olimpiyat Stadı dururken oraya fazladan stad yapmanın anlamını ben keşfedemedim.

Misal; Yenikapı-İncirli Metrosu için 859.073.000 TL kaynak ayrılması gerektiği öngörülmüş ama bu sene için 3.000 TL koyarak diğer bazı metro projelerinde olduğu gibi sadece yatırım programından çıkmasını engellemişl.
Kaynak: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/ButceYatiri ... _03-12.pdf

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2013 01:05

Maltepe sahiline biliyorsunuz DÜNYANIN EN BÜYYYÜÜÜÜÜÜKK PARKI yapılacakMIŞŞŞŞ :) dünyanın en büyük parkını neye göre ölçüyorlarsa artık, israfa göre ise evet en büyüğü olacak.

Stad konusunda da sana katılıyorum, KİPTAŞ niye yapmıyormuş o stadı, bir sürü spor tesisi var orada zaten, maşallah herkeste sportiftir orada biliyorum, yani cidden öyleler ama stadyumda ne yapacaklar onu çok merak ettim, mutaassıp aile babaları ile garsoniyer sahipleri maçmı yapacaklar? Gece gece ayarımı kaçırtacaklar vallaha yav. :)

Yenikapı-İncirli hani bu yıl ihaleye çıkacak diyorlardı yav, yıllardır göya projesi yapıldı o işinde, neyse hayır olsun bakalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2013 02:12

Bak Başkan beni yalancı çıkardı, bu sefer işe başlanan tarihi baz almış olacaklar ki,
38 ayda, yani 2015 sonuna varmadan açılışını yapacağız.
demişler, 2015 sonu desek yine de 3 ay açık çıkıyor, o zaman 3 ay geri gitmeliyiz, yani 38 ay, bu aya göre 3 ay geriden başlıyor ona göre, gerçi bir sonra buna açıklık getirilmiş,
6 Haziran 2012’de temelleri atılan 20 kilometre uzunluğundaki hattın temeli Çekmeköy’de atılmıştı. 38 ayda tamamlanması planlanan hat
tamam, buna göre Temmuz 2015, hesabı doğrulttuk :)
TBM'nin (Tunnel Boring Machine - Tünel Açma Makinesi) günde 22 metre kazı yapacağını
günde 22 metre iyi rakam, tamamı TBM ile kazılsa 30 ay yapıyor yaklaşık, takıldım ben bu ay mevzusuna ya hayır olsun, ay akşamdan ışıktır.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20957

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Şub Çrş, 2013 07:35

Düz mantık düşünürsek Üsküdar-Çekmeköy metrosu inşaatı ve elektromekanik işleri için 2012'de 270 milyon küsür ve 2013'de de 270 milyon küsür para ayrılmış toplam ayrılması öngörülen miktar ise 1 milyar 537 milyon civarında her sene aşağı yukarı benzer şekilde eşit tutarda harcama yapsalar, 2012-2017 dahil, 6 yıl içinde bu işin bitmesi gerekir. Muhtemelen 2018'e bile sarkabilir. Araç alımları için ayrılan miktar ve toplam tutarda bu zamanlamayı doğrular gibi.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 13 Şub Çrş, 2013 08:35

Yayımladığınız İBB bütçe dökümanı İBB nin performans amaçlı bütçe dökümanı, fiili proje bütçelerini gösteren bir döküman değil. İBB bu raporu sayesinde yerli ve yabancı kredi kuruluşlarından kredi bulma çalışması yapıyor. Bu nedenle tarihler ve rakamlar yanıltıcı olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2013 14:20

Sancaktepe durağı ile ilgili daha önce konu geçmişmiydi hatırlamıyorum ama biraz önce okuduğum bir yazıda, daha doğrusu facede sorulmuş bir soruya verilen cevapta durağın ilk önce Askeri Lojmanlar bölgesinde planlandığı fakat buradaki askeri havaalanının trakya bölgesine taşınması ile boşalan araziye DÜNYANIN EN BÜYÜÜÜKKK şehir hastanesi yapılacağı için :) metro istasyonunun bu hastane bölgesine doğru kaydırılması söz konusu imiş, sanırım projede buna göre bir revizyon yapılmış ya da yapılıyor.
ilk etapta askeri lojmanların orada olacaktı.Ancak metro temeli atıldıktan sonra,Başbakanımızın açıkladığı; (Samandıra, Sarıgazi arasında bulunan 3.350.000 m2’lik alana sahip askeri havaalanı Trakya bölgesine taşınmasıyla) ilçemizde 4.000 yataklı dünyanın en büyük şehir hastanesinin yapılacak olmasından ötürü metronun hastaneye kadar uzatılması projeleri başlatılmıştır.Bilgilerinize sunar hayırlı günler,bereketli kazançlar dileriz.(Özel Kalem Müdürlüğü)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Çrş, 2013 15:38

Ouv, EN BÖYYÜG leeen … 8)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Şub Çrş, 2013 15:40

Bu metronun Sarıgazi merkezine uzamaması saçmaydı zaten ama Sarıgazi ile Samandıra arasında da ciddi bir boşluk bulunuyor, Sultanbeyli'nde yeniden yoğunluk oluşuyor. Hastane inşaatı vs. gerçekleşecekse o zaman havalimanına uzaması için de artık pek engel kalmaz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön