ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Tem Çrş, 2008 10:33

İstanbul Metrosu’nun en kilit noktasında bulunan ve yapımı yıllardır yılan hikayesine dönen Haliç Metro Geçiş Köprüsü’ne nihayet başlanıyor. Konsept tasarımını İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’nın yaptığı, UNESCO heyetinin de eleştirdiği köprünün yapımı için belediye ihaleye çıkıyor. 16 Eylül’de yapılacak ihalenin ardından, 600 gün içinde köprünün yapımı hedefleniyor. İstanbul’un “Dünya Kültür Mirası Listesi”nde kalıp kalmayacağına karar verecek, raporu hazırlayan UNESCO heyeti tarihi surların olduğu bölgede incelemelerde bulunmuştu. Belediye yetkililerinden Haliç Metro Geçiş Köprüsü ile ilgili bilgi de alan UNESCO yetkilileri, köprünün taşıyıcı ayaklarının çok yüksek olduğunu, köprünün Süleymaniye Camii silüetini olumsuz etkileyeceğini belirterek, projeye karşı çıkmıştı.

10 YIL GECİKTİ

Yaklaşık 10 yıllık gecikmenin ardından köprüye başlama noktasına gelindi. Proje kapsamında 2500 mm çapında çelik kazıklar üzerinde inşaa edilecek eğik gergin kablo askılı tipte 387 metre uzunluğunda çelik köprü, kendi ekseninde açılır-kapanır köprü, betonarme yaklaşım viyadükleri, Unkapanı ve Beyoğlu tarafında metro istasyonu giriş binaları inşaat edilecek, betonarme platform yapılacak.

NİHAYET...

HALİÇ METRO KÖPRÜSÜ 16 EYLÜL'DE İHALEYE ÇIKILIYOR.

Süre:600 gün.

İnşaallah bu defa bir aksilik olmaz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Tem Çrş, 2008 10:46

Baştan da mı öyle kocaman direkleri vardı bunun? Biraz garip gibi geliyor bana. Kendi ekseninde açılır-kapanır derken, hangi eksen? Metro oradan 30km/h ile mi sürünecek (tramvay nasıl yavaş) yoksa 80 km/h mümkün mü?

Bakalım UNESCO ile durum ne ve nasıl olacak. Buna benzer bir problem Almanya'daki Leipzig (layp-tsik) şehrinde var. Orada korunmuş bir alanda bir köprü gerekiyor, Weidenschlößchen-Brücke (üff ... way-denn-şlöss-hen-brük-ke), ve yapıyorlar da - ama ciddî bir şekilde, Leipzig'in UNESCO listesinden düşme tehlikesi/tehdidi var. Düşüldüğü zaman koca koca paralar yok oluyor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Çrş, 2008 15:16

takma kafana bir yapsinlar, sonra yikar duzeltirler. Yeni Galata Köprüsü halen düzeltilemedi bak :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Tem Çrş, 2008 16:40

UNSECO çok önemli değil abi. Bağlayıcılığı yok. En fazla "miras tehlikede" listesine alır. Farketmez şimdi listede değilizde sanki tehlikede değil mi? Formalite.

Köprüden geçiş hızı 30 km/sa neden olsun ki. Tramvay farklı. Orada kara araçları ile ortak kullanılıyor. Ve eski bir köprü. Yapılırken statik hesaplaması buradan birde tramvay geçecek diye ayarlanmamıştır eminim.

Ama bu yeni bir köprü. Ve sadece emtro geçecek. Altında da rahatsız olmasın diye yavaşlatmak zorunda kalmayacağın balıkçılar da yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Tem Çrş, 2008 16:55

O UNESCO o kadar önemli değil değil. Listedeysek, İstanbul bayağı paralar aliyor! Sırf sükseli bir liste değil o. Avantajları da var. Hız meselesini köprünün açılmasından sormuştum.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Çrş, 2008 20:39

Basar dogru bir noktaya temas ediyor bunun tramvay ile bir alakasi yok. tramvayin o koprüden yavas gecmesinin nedeni tramvay olmasi ya da köprünün eski olmasi degil köprünün baskül imalatli acilabilir köprü olmasidir eger M2 icin yapilacak köprü baskül ya da yüzer tip degilde sabit ise tabii ki ortalam isletme hizi olan 50km/s ile rahatlikla gececektir, ama köprü laz müteahhit imalati olursa digeri gibi tabii ki 30 ile hatta 15 ile bile gececektir :)
En son Esat tarafından 28 Tem Pzt, 2008 13:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Tem Pzt, 2008 12:07

Laz müteahhite verilmez sanırım. Basit bir iş değil. O yüzden hız konusunda karamsar olmayalım.

Son durum:

*Şehzadebaşı'nda bir numara yok.

*Koska'da da.

*Yenikapı'da da...

*Perşembe Pazarında da.


SÜLEYMANİYEDE TÜNEL GİRİŞ AĞZI İNŞAATI HIZLA DEVAM EDİYOR.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ağu Sal, 2008 10:47

Köprü ihalesine 42 gün kaldı. İnşaallah bu defa sorun çıkmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Sal, 2008 19:30

Kaldi 35 ha :) gerci ihale ilede is bitmiyor ki ihale yapiliyor, yer verilecek, yer veriliyor, kazma vurulacak, kazma vuruluyor baskalari olmaz diyor, hep yor hep yor :) ulen birde gecmis zaman eki kullanalimda "bu köprüyü yaptik diyelim yaw"

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ağu Pzr, 2008 16:00

Şafak sayar gibiyiz. Kaldı 30 gün. Bu sefer inşaallah olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 15:47

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... rita_6.jpg

Köprünün güzergahını net olarak belirten harita:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2010'da test

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eki Pzr, 2008 17:38

http://www1.ibb.gov.tr/tr-TR/Ihaleler/I ... leId=10194

İhale 6 Ekim Pazartesi günü yapılacak. İşin süresi 600 gün (20 ay) deniyor. Eğer iler yolunda giderse ihaleninsonuçlanıp yüleniciye yer teslim edilmesi 2009 yılı başında olur.

Şubat 2009'da inşata başlanırsa 2010 yılının EKİM ayına bu iş tamamlanır.

Yenikapı'da arkeolojik kazıların bitmesi an meselesi. Bu sene sonuna kadar bitmesine kesin gözüyle bakılıyor. Yenikapı ile Halç Körü işleri paralel olarak devam eder. İşler 2010 yılında tamamlanır.

2010 YILI sonunda test sürüşleri yapılıp 2011 başında hizmete açılabilir.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön