ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Prş, 2009 23:30

Mehmet Kasım yazdı:İETT güzegahları değiştirtiyormuş. Beylikdüzü Hattı Avcılardan sonra güneye kıvrılabilirmiş mesela.
Denize doğrumu? Mudanya ya tünelmi yapılacak yoksa :D Asrın procesi... :P

Geçen size gönderdiğim linkte bu hat ile ilgili bir çizimde vardı, aslında o master planı inceleyerek bu başlığı ve interaktif harita başlığını da bir elden geçirmek gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Sal, 2009 21:22

Mehmet' in M3 Otogar-Bağcılar başlığında bildirdiği ve daha sonra benimde bir şekilde elde ettiğim video da gördüğümüz üzere Otogar-Bağcılar hattı M1 olarak isimlendirilmiş, bu konu ile ilgili olarak ilk aldığım bir takım bilgilerde işletmeye geçildiğinde M1A M1B gibi bir şeyler yapılma ihtimali olduğu bu sebeple bu hattında M1 diye orada ifade edldiği bilgisine ulaştım. Daha detaylı bilgi alabilirsem tabii ki bunu da paylaşacağım.

Konuya bu açıdan baktığımızda aslında bizim sistemizde bir düzenlemeye gerek görmüyorum, neden? Aslında kafamda başka ışıklar çaktı şu geçen 1-1,5 ay içerisinde ama halen pek uğraşasım yok ama yine de sizlerin bu konuda görüşlerini tabii ki merak ediyorum. Daha önce hatırlarsanız İBB ya da Ulaşım A.Ş. nin numaralamasının dışına çıkmayı pek doğru bulmuyordum, aslında bir şekilde halen numara verilmiş hatların öyle kalmasına da taraftarım ama görüyorum ki bu numaralamanın cılkı çıkmak üzere.

Tahmini olarak konuşursam bu sistemin önerilmesinin sebeplerinden bir tanesi hattın nerede ise yarıya kadar ortak kullanılacak olması yani Yenikapı-Otogar-Havalimanı ve Yenikapı-Otogar-Bağcılar işletmeleri olarak dolayısı ile bu iki hattı M1 A ve B olarak düşünmüş olabilirler ama o zaman Taksim' de de şu mu olacak M2A Yenikapı-Taksim-Hacı Osman, M2B Yenikapı-Taksim-Seyrantepe hatta ileride İncirli-Yenikapı-Taksim-Hacı Osman M2C mi olacak? Ha tabi çeyiz yolda düzülür diyerek bunuda o zaman düşünecekler sanırım :)

Bir diğer etkende özellikle Brüksel' deki yapı olabilirmi diye düşündüm oradaki metro hattında da 1A ve 1B diye ayırmışlardı hattı belli bir bölümde ortak kullanıyorlar diye. Ama ben bu yapıya karşıyım, bence teknik olarak her ne kadar %50 kadar alt yapı ve istasyonları ortak kullanıyor olsalar dahi birbirinden tamamen farklı varış noktaları ve uzunca da ayrı ayrı yolları olan iki hattın iki ayrı numarası olmalıdır, bu görüşüm tramvay hatları içinde geçerlidir ve aslında zaten çıkış noktası da budur. Bilemiyorum bana pek makul ve mantıklı gelmedi bu M1A B olayı o zaman benim 3-4 sene önce yaptığım ve şu an gülerek baktığım o sistemden ne farkı kaldı? :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Şub Sal, 2009 23:27

Bu dallanma sistemi çok, ama çok eski zamanlarda Berlin'de de vardı. Ama bugün ne güzel U1, U2 falan diye hatlar belirtiliyor. Bir zamanlar A, B IV, C-I, G falan diye abartılıyordu.
Ama n'apalım. Gülelim işte.

http://www.berliner-untergrundbahn.de/cu-60.htm

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzr, 2009 12:33

M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Şişhane-Atatürk Oto Sanayi (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- (Şişhane) Kabataş-Tekstil Kent (Mahmutbey)
M11- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M12- Bostancı-Dudullu
M13- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)

M41- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M42- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)

M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M15 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M13 olacak)

B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)

1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler) M4 olarak upgrade olabilir
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
8 - Zeytinburnu-Üçyüzlü-Atışalanı

T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti

MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
Mehmet bu sisteme bir göz atın abi, sonra bir iki gerekçe sunayım bende.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 May Pzr, 2009 21:09

Tamam Esat, bu hali iyi. Belki ileriki metroları ekleriz sonradan. M15'e kadar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 May Pzt, 2009 09:40

Esat, niye füniküler ve monoraylara özel numaralar veriyorsun? Tarz ne tarz olduğu önemli mi? Ama olacaksa da olsun, peki, yani "kötü" değil. Banliyö trenleri "banliyö" kalacak veya olacaksa, Bx sistemi olabilir, yok ama banliyö sistemi zaten kalkacaksa, "Marmaray" falan ile "metro" olacaksa, Mx sistemine girilmeli, yoksa? Bence ne kadar basit olursa, o kadar iyi. Tramvayların "otobüs" sistemine dahil olmaları, hep dediğim gibi, mantıklı ve iyi.

Berlin'de (bizim metro dediğimiz) metro U-Bahn, o yüzden U. Bir de (Berlin'de öyle isimlendirilen) bir "MetroXXX" sistemi var, MetroBus ve MetroTram, onlar Mx şeklinde hatlandırılıyor, otobüs olsun, tramvay olsun. O da ilginç bir sistem. Berlin çoook "simple" bir sistem becerdi bence.

Bakalım, ne ve nasıl olacak.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 May Pzt, 2009 10:54

Esat yazdı:M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Şişhane-Atatürk Oto Sanayi (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- (Şişhane) Kabataş-Tekstil Kent (Mahmutbey)
M11- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M12- Bostancı-Dudullu
M13- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
Buraya kadar okey. Metrolara temel atıldıkça numara ilerler....
Esat yazdı:M41- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M42- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
Buna Başarla birlikte karar verin. Beni monoraydan soğuttun :)

Esat yazdı:M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M15 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M13 olacak)
Kısa hatları kendi içinde gruplama fikri olabilir mi? Füniküler ve metro ayrımı olmuyor. Olmasın napalım. Ama numaralar M5X mi olmalı?



Esat yazdı: 1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler) M4 olarak upgrade olabilir
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
buda tamam diyelim. ama başına t olsa iyi olmazmı.
Esat yazdı:8 - Zeytinburnu-Üçyüzlü-Atışalanı
jest diyosun yani. teşekkürler.


Esat yazdı:MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
burayı tekrar düşünelim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 May Pzt, 2009 11:04

Bir de şu var, hatlandırma yeniden yapılırsa, Tx olmazsa (bence tramvaya T demeye gerek yok), o zaman Beyoğlu-Taksim hattına 1 denebilir. Zaten 1 numaralı hat gibi. İstanbul'un toplamını düzenleyebilsek, tramvaylara veya metrolara harf sistemi de getirilebilirdi, ama o olmayacak herhâlde.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 May Pzt, 2009 11:28

1 - Taksim-İstiklal
2 - Kadıköy-Moda
3 - Zeytinburnu-Kabataş
4 - Zeytinburnu-Bağcılar
5 - Kadıköy-Bostancı
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
8 - Güngören-Çinçin Deresi-Tekstilkent


Böyle daha iyi olur derim. En eski sistem 1 numara. Eski ama yeni Moda Tramvayı da 2 numara. Modern zamanlardakiler 3, 4, 5 diye devam ediyor. Ama araya ben nostaljik tramvay yapacam diyen bir başkan gelirse kaç numara olur bilemem?

Bu işte Ergenekon'daki 1 numara işine dönmesin :)

Rahmi Koç'un müzesinde silahlar bulundu. Ergenekonla iliskisi çıkarsa şaşırmam. Zaten metroları engelleyen oto üreticisi lobiden.

Bak metro işi de ergenekona çıkar böylece.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Pzt, 2009 16:16

Kısa hatlara 5 ve üzeri numara vermeyi birlikte konuşmuştuk ve buna funiküler sistemleride dahil etmiştik diye hatırlıyorum, benim bu listede tek düzeltmem monorayları 40 lı numaralara almak oldu, ben monoray hem fiziken hemde kapasite ve işletme açısından metrodan farklı olduğunu düşünüyorum bu sebeple monorayları 40 lı numaralara aldım, funiküler ve mekik sistemleri de metronun bir parçası olmasına rağmen kendi başınada bir işletme olmaları asıl işletmeye taşıyıcılık yaptıkları için 50 lik (ve belki üzeri) numaralara kattım? Burada bir mantık yürüttüm bana mantıklı olarak bir karşılık gelirse tabii ki orta yolu bulacağız, Başar funiküler sistemleri metro olarak sayan ülkeler olduğu gibi bir hiç olarak sayan ülkelerde var bunu daha önce tartışmıştık kısır döngüleri aşalım artık.

Tramvaylara gelince, şehir içinde yönlendirme işaretlerinde T harfi ile kullanılabilir mi ya da kullanılmalı mı? Eğer sistem buna göre kurulacak ise evet, ya da belki sadece araçların ön cephesinde T ile yazabilir ama yayınlarda bence sadece numara olmalı diye düşünüyorum, bu harf rakam işi otobüslerde yeterince karışmış durumda ve Başar sakın ha otobüsleri de bu işe katalım deme tekrar, o normalde bu çalışmanın bir parçası olması gerekse de bizim işimiz değil ben daha önce de söylediğim gibi otobüsler konusunda kılımı bile kıpırdatmam.
1 - Taksim-İstiklal
2 - Kadıköy-Moda
3 - Zeytinburnu-Kabataş
4 - Zeytinburnu-Bağcılar
5 - Kadıköy-Bostancı
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
8 - Güngören-Çinçin Deresi-Tekstilkent
Mehmet, aslında tramvaylar konusunda haklısın evet, ve hatırlarsanız daha önce bende bu sistemin yanlış olduğunu, biraz bilinçsiz bir şekilde devam ettiği için numaralamanın bu şekilde yerleştiğini söylemiştim ama katılıyorum aslında bu şekilde olmalıdır, fakat unutmayalım Topkapı-Sultançiftliği halen tramvay yani o araya o da girmelidir. Ayrıca Nostaljisi falan yok abi, Taksim deki nostaljik tramvay mı? :) Düzenli tarife ile çalışan nostaljik tramvay olmaz o basbayağı bir tramvay hattı işte, nostaljik yapan olursa da iki seçenek var bu işte, eğer gerçekten 1900 küsurlardaki orjinal hattı dolaşıyorsa ki sanırım Kadıköy-Moda bile o hattı dolaşmıyor, eğer dolaşıyor ise o zamanki numarasını alsın ama mümkün mü? Bu çok zor, o zaman temel atma kronolojisine göre olabilir, ya da kente bir merkez belirlenir, o merkeze göre bir sistematik kurulur ve numaralandırma için de bu sistematikten yararlanır, bu nu da daha önceki başlıklarda Viyana' daki numaralamadan örnek verdik.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 May Pzt, 2009 20:44

40'la başlayan havarayları biraz daha arkaya at zaman. 80 falan olsun. Yada insaf edip 60 diyelim. Yani 50'lili gruptan sonra gelsinki ikincil önemde olduğu anlaşılsın.

Diğer konular tamamdır derim.

(Ayrıca İstanbul'a monoray yapılacağına inanmıyorum)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 May Prş, 2009 11:10

Beni şimdi başka ülkeler ilgilendirmiyor. BENCE füniler de metro. Ve, monoray da öyle, kapasitelerinin düşük olmasına hiç de gerek yok, katılmıyorum.

Ayrıca, "zaten" olduğu gibi, tramvaylara 38, 39, 51 ve 20 de denebilir yahu. Geçsin gitsin. Ne problem yapıyoruz? Hiç bir T3 veya T1 levhası görmedim daha :-)

Ama otobüs numaraları fıtık eder vallahi.

Başar

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön