ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Arkadaşlar, sinyalizasyon testleri kesinkes söylüyorum o y a l a m a, hattın açılamama sebebi bir adet gökdelen inşaatından dolayı nereydi hatırlamıyorum, tünele fazla yaklaşıp tünelin formu bozulmuş, yani tünel kaymış. Hee tünel kaymış bir yandan onunla uğraşırlarken. Diğer bir taraftan bu durum müteahite iyi bir bahane olmuş diğer yarım işleri de bu arada bitiriyorlarmış. Bilgiler hem taze hemde çok sağlam...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bahsettiğin durum doğru Mehmet ama yeni değil ben onu Şubatta sizinle paylaşmadım mı? O tarihte bilgi olarak almıştım ama şimdi baktım buraya da yazmamışım, sitenin adını bende unuttum. Bu tünele 9 m. sınırını aşmışlar ve tünelde kısmi kayma meydana gelmiş tabii ki kısmi kayma diyerek olayı pek hafifletemeyiz, bendeki Şubat tarihli bilgiye göre bu olay açılışa yaklaşık 2 aylık bir darbe başlı başına vurmuş zaten fakat o tarih itibari ile üniversitelerden inşaat mühendisliği proflarının desteği ile gerekli çalışmanın yapıldığı, hattın geometrisinin bir şekilde sağlandığı ve yeni bir kaymanın olmayacağı yönünde rapor verildiği şeklinde idi.
Diğer taraftan elektromekanik işlerin ray ve katener döşeme ile ilgili kısmında zaten bir sorun yoktu, sinyalizasyonun test aşamasında bir takım sıkıntılar vardı ki bunlarda araç kaynaklı değil başka sebepler ama yine haklısın Mehmet bu gecikmeler diğer küçük işlerin bitirilmesini sağlıyor ama işin asıl kısmı hala duruyor gibi, bakalım günler neler gösterecek. Bu arada elimde fotolar var birazdan paylaşmaya çalışacağım.
ya tansiyonm yüksek kafam çok fena ya
Depo olarak kullanılacak bölümden bir iki kare



Burası araç indirme işlemlerinin yapıldığı nokta, daha önce bende gitmiştim oraya hatırlarsanız hatta sanırım soldaki araç indirilme esnasında

Bu da meraklısına rijit katener sekşın geçiş bölgesi ya da makas bölgesi üzerindeki katener bağlantısı.

Diğer taraftan elektromekanik işlerin ray ve katener döşeme ile ilgili kısmında zaten bir sorun yoktu, sinyalizasyonun test aşamasında bir takım sıkıntılar vardı ki bunlarda araç kaynaklı değil başka sebepler ama yine haklısın Mehmet bu gecikmeler diğer küçük işlerin bitirilmesini sağlıyor ama işin asıl kısmı hala duruyor gibi, bakalım günler neler gösterecek. Bu arada elimde fotolar var birazdan paylaşmaya çalışacağım.
ya tansiyonm yüksek kafam çok fena ya

Depo olarak kullanılacak bölümden bir iki kare



Burası araç indirme işlemlerinin yapıldığı nokta, daha önce bende gitmiştim oraya hatırlarsanız hatta sanırım soldaki araç indirilme esnasında

Bu da meraklısına rijit katener sekşın geçiş bölgesi ya da makas bölgesi üzerindeki katener bağlantısı.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tam olarak teknik detayını öğrenemedik tabii ki, kesin olarak söylenen sorunun devam etmediği ve etmeyeceği yönünde üniversite onaylı çalışmanın yapıldığı. Ne yapılmış olabilir? Açıkçası o binanın temeli de geri çekilirmi bilmiyorum ama aradaki bölge muhtemelen beton enjeksiyonu ile dolduruldu ve tünelin kayması engellendi, tünelin geriye getirilmesi imkansız bildiğim kadarı ile, ancak zeminde bir yamulma var ise betonlayarak bu düzeltilmiştir ve raydaki ve katenerdeki bozulma düzeltilmiştir, başka da bir fikir yürütemedim.Ali Dağcı yazdı:Tunel kaymis demek, tunelde kismi cokme var anlamina mi geliyor. Boyle bir durumda tuneli nasil onariyorlar.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Hangi gökdelen acaba? Yenisahra'da Optimum yakınlarında inşaa edilen silindir gökdelen olabilir mi? Bi ara şişhane-Hacıosman metrosuna da gökdelen inşaatı sebebiyle zarar vermişlerdi.bir adet gökdelen inşaatından dolayı nereydi hatırlamıyorum, tünele fazla yaklaşıp tünelin formu bozulmuş, yani tünel kaymış.
-
- Abonman
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M1 de hangi binanın inşaatı hatta zarar vermişti? Hatırlayamadım bir an, hat inşaatının zarar verdiği binalar vardı, daha doğrusu tespit edilmemiş bir su kuyusu (sanırım doğal bir kuyuydu) çökmesi neticesinde Üçyüzlü-Çinçin bölgesinde meydana gelmişti, her ne kadar birileri ısrarla M1B deselerde bu hattaAli Dağcı yazdı:Bu durumda en az 2 kez, bina insaati sirasinda, asagidaki metro tunellerine az veya cok zarar verilmis gorunuyor. (M1 ve M4).
Sorunun farkli yerlerde tekrar etmis olmasi, endise verici. Demek ki bir noktada iki taraf arasinda iletisim kopuklugu var.

-
- Abonman
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16
2006'da Mecidiyekoy'de bir olay var.. http://arsiv.sabah.com.tr/2006/08/10/gun126.html
Haberlerde de izledigimi hatirliyorum.
Haberlerde de izledigimi hatirliyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M2 hattı, bir bina inşaatı için sondaj çalışması esnasında tünel tavanını delmişlerdi evet, siz M1 deyince şaşırdım. Küçük bir hadise gibi görünsede oldukça tehlikeli bir duruma sebep olabilirdi.Ali Dağcı yazdı:2006'da Mecidiyekoy'de bir olay var.. http://arsiv.sabah.com.tr/2006/08/10/gun126.html
Haberlerde de izledigimi hatirliyorum.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Kartal'da güney çıkışı hala bitmedi, diğer iki çıkışta yürüyen merdiven ve asansöler hazır, çevredeki kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam.
Soğanlık'ta da 3 giriş çıkış yeride hem yürüyen merdiven hem de asansörler olarak hazır, aynı şekilde çevredeki kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam.
Hastane/Adliye'de de 4 giriş çıkış yeride y.merdiven, asansörleri ve çevre kaldırımları toprak sermeleri ile hazır.
Esenkent'de kuzeyde çok az toprak düzeltme işi var onun dışında y.merdivenler asansörler beton kaldırımlar herşey hazır.
Gülsuyu'nda da herşey hazır.
Huzurevi'nde kuzey tarafta y.merdiven, asansör kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam, güneyde tünel hazır orada başka amaçlarla kullanılan vinç falan var ama metroyu ilgilendiren her şey hazır.
Maltepe'de kuzeyde toprak düzeltmeleri yaptılar, beton kaldırımlar hazır değil, güney taraf ise muhtemelen hazır çünkü aylar önce y.merdiven falan montajı bitmiş haldeydi.
Küçükyalı'da da herşey hazır...
Soğanlık'ta da 3 giriş çıkış yeride hem yürüyen merdiven hem de asansörler olarak hazır, aynı şekilde çevredeki kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam.
Hastane/Adliye'de de 4 giriş çıkış yeride y.merdiven, asansörleri ve çevre kaldırımları toprak sermeleri ile hazır.
Esenkent'de kuzeyde çok az toprak düzeltme işi var onun dışında y.merdivenler asansörler beton kaldırımlar herşey hazır.
Gülsuyu'nda da herşey hazır.
Huzurevi'nde kuzey tarafta y.merdiven, asansör kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam, güneyde tünel hazır orada başka amaçlarla kullanılan vinç falan var ama metroyu ilgilendiren her şey hazır.
Maltepe'de kuzeyde toprak düzeltmeleri yaptılar, beton kaldırımlar hazır değil, güney taraf ise muhtemelen hazır çünkü aylar önce y.merdiven falan montajı bitmiş haldeydi.
Küçükyalı'da da herşey hazır...