jp-M.21 » Tokyo Metrosu
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yoo, esprisi yok. Ama Tokyo'nun metro şebekesi üç parçadan oluşuyor: Tokyo Metro, Toei Metro ve metro diye sayılmayan ama metro tekniğinde yeraltı JR Tren hatları. Toei, Tokyo ilinden değil, Tokyo Bölgesi tarafından işletiliyor. Yani İstanbul İli ve Marmara Bölgesi gibi. Eyalet yok, ama bölgeler de yerel politika ve işletme yapıyorlar. JR de artık ya devlet ya da özel.
Toei çika tetsı ... O to... Tokyo ile ilgili mi, bilmiyorum, Japonca iyi bilen arkadaşımız belki anlatır, nitekim To, Kyo ve Ei bir anlama sahiptirler.
Başar
Toei çika tetsı ... O to... Tokyo ile ilgili mi, bilmiyorum, Japonca iyi bilen arkadaşımız belki anlatır, nitekim To, Kyo ve Ei bir anlama sahiptirler.
Başar
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ama Marmaray'da çalışanlar gelecekte ulusal çalışma mentalitesi kurumu başkanlığı ve öğretmenliği pozisyonuna geçebilecek mi? Yoksa ...
Tokyo metrosunun hangi unsurlarının İstanbul'a uygun olup olmadığını merak ediyorsun?
Kısa kesmek için, oradaki metodu uygulamak için, evvelden büyük bir tren şebekesine gerek var. Çünkü metroların bir özelliği, Almancası "Durchbindung" olan teknikle işlemeleri (Esat için yazdım). Türkçesini bilemeyeceğim, ama anlatmaya çalışayım: Metro hatları tren güzergâhlarından ve trenlerin metro güzergâhlarından sondurak noktalarına ve ötesine ulaşmaları mümkün. Yani, TÜM sistem neredeyse bir (elektrifikasyon, sinyalizasyon, ray, vs açısından).
Haddi, olur mu?
B. Alabay
Tokyo metrosunun hangi unsurlarının İstanbul'a uygun olup olmadığını merak ediyorsun?
Kısa kesmek için, oradaki metodu uygulamak için, evvelden büyük bir tren şebekesine gerek var. Çünkü metroların bir özelliği, Almancası "Durchbindung" olan teknikle işlemeleri (Esat için yazdım). Türkçesini bilemeyeceğim, ama anlatmaya çalışayım: Metro hatları tren güzergâhlarından ve trenlerin metro güzergâhlarından sondurak noktalarına ve ötesine ulaşmaları mümkün. Yani, TÜM sistem neredeyse bir (elektrifikasyon, sinyalizasyon, ray, vs açısından).
Haddi, olur mu?
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
a-metro, tren yolunu kullanabiliyor yanialabay yazdı:Metro hatları tren güzergâhlarından ve trenlerin metro güzergâhlarından sondurak noktalarına ve ötesine ulaşmaları mümkün. Yani, TÜM sistem neredeyse bir (elektrifikasyon, sinyalizasyon, ray, vs açısından).
Haddi, olur mu? B. Alabay
b-tren metro güzergahını kullanabiliyor
c-herkes birbirinin güzergahını kullanabiliyor ama metronun durduğu her durakta tren durmuyor, sadece metronun son durağında duruyor.
d-system is unique diyorsun yani
bizde de marmarayı ele alırsak banliyö hattının bir kısmını trenler kullanacak ve son durağına (yani Halkalı) gidecek.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii iş kültürü uymadığı için kaçanları da hesaba katmak lazım, ya da kendi kulaklarımla duyduğum üzere, "Arkadaşlar baretleri takalım, görüyorsunuz japon oradan bakıyor, baretsiz olursanız izin vermez girmenize" Yani ben bundan şunu anlıyorum o japon camdan bakmasa baretsiz girebilecekmiyim?Miraç yazdı:Marmarayda çalışanlar, japonlardan iş kültürü konusunda çok şeyler öğrendiklerini ifade ediyorlar.
Ama Japon metro planlama modeli İstanbul'a uyar mı? Yada ne kadar uyar? Bunu merak ediyorum.
Taksim metrosu inşaa edilirken Fransızlar la da çok kavga ederdik, baretsiz tünele sokmuyor, bir git oğlum yaaa eee ne oldu bak şimdi bareti savunur oldum demek ki, bırakın iş güvenliği standart kanun cart curt, hayat önemli.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Şehrin topoğrafyası bakımından kıyasladığımızda durum ne? Tokyo'daki hat planlama modeli buraya uyar mı? Yani ben çıktım başkan oldum diyelim. Metroyu planlıyorum. Tokyoluları çağırdım. Szideki modeli buraya uyarlayın. "implementation" yani. bu elbise bu vücuda uyar mı? kastım bu.
UITC miydi neydi japonlar gelip burda analzi yapıyordu galiba. ondan sonra bazı değişiklikler oluyordu.
UITC miydi neydi japonlar gelip burda analzi yapıyordu galiba. ondan sonra bazı değişiklikler oluyordu.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Tokyolu mühendisler çağırdığın zaman, oranın elbisesini buraya giydir diyemezsin, rezil olursun. Ne gerek var ki zaten? Onlar İstanbul' araştırır, en iyisini yapar.
Tokyo merkez, bildiğim kadarıyla bayağı düz bir topografiye sahip. Etrafındaki dağlık alan ne rol oynuyor, bilmiyorum.
Topoloji açısından Roma ve küçük kentler olarak Stuttgart ile Prag mukaise edilebilir.
B. Alabay
Tokyo merkez, bildiğim kadarıyla bayağı düz bir topografiye sahip. Etrafındaki dağlık alan ne rol oynuyor, bilmiyorum.
Topoloji açısından Roma ve küçük kentler olarak Stuttgart ile Prag mukaise edilebilir.
B. Alabay