ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet bakalım gelsin elbet bir test sürüşü yaparız dönüş ile ilgili haklısın iyi bir ağır vasıta sürücüsü olarak ilk anda dönüşün başarısız olacağını düşündüm ama tahmin ettiğim kadar kapatmadan dönebildi, daha önce test için gelen bunun aynısımıydı? Ben daha kısaydı diye hatırlıyorum??Bugun gelen ilk "orjinal" metrobusun videosu.
Guzel gozukuyor ama hizmet vermeye baslamadan pek yorum yapmamak lazim.
Video'nun en sonunda viraji cok iyi aldigini dusunuyorum.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Daha kısa, tek körüklü bir araçtı. Bu aracın dönüşünü çok beğendim, köprülerde sorun çıkaracağını sanmıyorum, iki tarafında da kapı olması çok iyi. Ama bu fiyata 50 Phileas alınacağına, 100 CapaCity alınabilirdi, hatta birkaç tane de hibe gelirdi. Şu anda elliden fazla otobüs dakikada bir çalışıyor. Phileas'ların tamamlanması gelecek seneyi bulacak, bu arada hat Mecidiyeköy'e uzayacak. Talep çok daha fazla olacak, dakikada iki sefer yapmak gerekecek. Bunu karşılamak için büyük ihtimalle Capacity ve Phileas'lar birlikte çalışacaklar, Phileas'lar tamamlandıktan sonra bile. Kaynak çabuk bitti deniyor, Bir milyon liraya otobüs alırsan tabi biter.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğrusu söze ne hacet Ahmet Bey, hep diyorum ya bana "saçmalıyorsun" diyorlar, İETT bıraksın artık bu işleri, metrobüs yararlımıdır değilmidir tartışmasına girmiyorum, 1.5 saatlik yolu 20 dakika ya düşürmüştür, ama ben diyorum 1,5 milyon euro buna verene kadar (bu manyetik klavuzlamanın pratikteki kullanımının olduğunu biri bana kanıtları ile anlatsın, ve sakın o youtube taki pazarlama videolarını göstermeyin) tramvay aracı alırdın, daha çevreci daha modern daha hızlı daha stabil bir sisteme sahip olurdun ama ne gerek varki, son çırpınışlarda devletin parasını biraz daha çöpe atmak varken.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul’un trafik sorununa çözüm getirmek amacıyla geliştirilen metrobus sisteminin ilk lastik tekerlekli tramvayı İstanbul`a geldi. Araç İETT`nin Edirnekapı`daki garajına alındı. Hollanda’dan 1 milyon 200 bin Euro birim fiyatla temin edilen ve toplam 50 adet olan phileas marka araçların tamamı yıl sonuna kadar hizmete verilecek.
Araçlar yirmi yıl garantili...
Tramvaya alternatif olarak düşünülen ve trafik probleminin yaşandığı ana arterlerdeki araç yoğunluğunu azaltmayı amaçlayan metrobus sisteminde her bir araç 220 yolcu kapasitesine sahip. İstifleme problemi olmayan, yakıt tasarruflu, tavandan soğutma sistemli, çevreci ve hibrit motorlu 26 metre boyunda, 2,5 metre genişliğindeki phileas marka 50 aracın tamamı 2008 yılı içerisinde hizmete verilecek. Uçak gövdesinde kullanılan maddeyle (kompozit yapı) imal edilen ve yirmi yıl garantili olan yüzde elli yakıt tasarruflu araçlar, tüm tekerleklerin direksiyona bağlı olması nedeniyle sedan tipi otomobilin kullanım rahatlığına sahip. Durağa 15 milimetre yaklaşabilen araç, bu yönüyle engelli vatandaşlara büyük kolaylık sağlıyor. Dünyada ilk olarak İstanbul’da trafiğe çıkacak ileri teknoloji bilgisayar sistemleriyle donatılmış olan lastik tekerlekli tramvay, kendisine tayin edilen rotada şoförsüz de hareket edebiliyor.
Her on kişeden biri metrobüs yolcusu...
İstanbul’un trafik yönünden en yoğun akslarından biri olan Avcılar-Topkapı hattında trafiği rahatlatmak amacıyla geliştirilen ve geçtiğimiz eylül ayında hizmete giren metrobus sisteminde halen capa-city marka körüklü otobüsler çalışıyor. İstanbullular’a zamandan tasarruf sağlayan metrobüs hattında 85 araçla hizmet veriliyor ve günde ortalama 220 bin yolcu taşınıyor. İETT`nin günlük taşıdığı yolcu sayısı ise 2 milyona yaklaşıyor.
haber İETT den alıntıdır.
Araçlar yirmi yıl garantili...
Tramvaya alternatif olarak düşünülen ve trafik probleminin yaşandığı ana arterlerdeki araç yoğunluğunu azaltmayı amaçlayan metrobus sisteminde her bir araç 220 yolcu kapasitesine sahip. İstifleme problemi olmayan, yakıt tasarruflu, tavandan soğutma sistemli, çevreci ve hibrit motorlu 26 metre boyunda, 2,5 metre genişliğindeki phileas marka 50 aracın tamamı 2008 yılı içerisinde hizmete verilecek. Uçak gövdesinde kullanılan maddeyle (kompozit yapı) imal edilen ve yirmi yıl garantili olan yüzde elli yakıt tasarruflu araçlar, tüm tekerleklerin direksiyona bağlı olması nedeniyle sedan tipi otomobilin kullanım rahatlığına sahip. Durağa 15 milimetre yaklaşabilen araç, bu yönüyle engelli vatandaşlara büyük kolaylık sağlıyor. Dünyada ilk olarak İstanbul’da trafiğe çıkacak ileri teknoloji bilgisayar sistemleriyle donatılmış olan lastik tekerlekli tramvay, kendisine tayin edilen rotada şoförsüz de hareket edebiliyor.
Her on kişeden biri metrobüs yolcusu...
İstanbul’un trafik yönünden en yoğun akslarından biri olan Avcılar-Topkapı hattında trafiği rahatlatmak amacıyla geliştirilen ve geçtiğimiz eylül ayında hizmete giren metrobus sisteminde halen capa-city marka körüklü otobüsler çalışıyor. İstanbullular’a zamandan tasarruf sağlayan metrobüs hattında 85 araçla hizmet veriliyor ve günde ortalama 220 bin yolcu taşınıyor. İETT`nin günlük taşıdığı yolcu sayısı ise 2 milyona yaklaşıyor.
haber İETT den alıntıdır.
- AyLiN
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
CapaCity'ler 196 kişilik, 24 metrelik Phileas'lar 200 kişilik.
http://jazyky.fd.cvut.cz/2-Stadtverkehr.htm ("Tram-Bus fährt auf unsichtbaren Gleisen" bölümü).
50 otobüs saatte 8000 kişiden fazla taşıyabilirmiş.
http://www.busplaner.de/nachricht/news.php?pos=60 ("Großauftrag aus Istanbul" bölümü).
Yanısıra Almanca dersi
B. Alabay
http://jazyky.fd.cvut.cz/2-Stadtverkehr.htm ("Tram-Bus fährt auf unsichtbaren Gleisen" bölümü).
50 otobüs saatte 8000 kişiden fazla taşıyabilirmiş.
http://www.busplaner.de/nachricht/news.php?pos=60 ("Großauftrag aus Istanbul" bölümü).
Yanısıra Almanca dersi
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Show tv her zamanki gibi işkembei kübradan sallamış, araçlar 200 kişilik, zaten bir tramvay aracı ile aynı boyda ve nerede ise aynı oturma alanına sahip bir aracın daha fazla yolcu alması saçma olurdu, benim kaynağım İBB ve onlarda 200 kişi olduğunu söylüyorlar, tabii metrekareye 6 kişimi 4 mü hesaplıyorlar bilmiyorum ayrıca tavanı, koltuk aralarını ve şoför yanınıda doldurursak 600 kişide yolculuk eder.
Başar bilgiler için teşekkürler, bir kez daha görüyoruz ki 3 te 1 fiyatına Capacity de alınsa aynı işi görüyordu bence
Başar bilgiler için teşekkürler, bir kez daha görüyoruz ki 3 te 1 fiyatına Capacity de alınsa aynı işi görüyordu bence
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 76
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45
Metrobüs hattında genel trafiğin ve şoför alışkanlıklarının aksine, soldan trafik devam ederse, bu sistem "Allah Korusun" çok daha ağır kazalara gebedir; yol yakınken ortadaki istasyonlar ayrılarak, üst geçitlere göre birbirlerine ters istikamette, her iki yana tekrar inşa edilip; durak harici noktalarda ortada bir sollama şeridi bırakılacak şekilde tekrar inşa edilmeli, araçların duraklarda sağ kapılarını kullanabileceği ve sağdan ilerleyeceği bir sisteme geçilmelidir.