Zaten şehirlerarası yolcu trenlerinin sabah ve akşam saatlerinde tüpü kullanmayacağını göz önüne alırsak bu saatlerde en mantıklı aktarma senin söylediğin gibi olacaktır. Gün içerisinde pik saat diyelim 09:00 da bitti sabah akşam da 16:00 başlıyor diyelim yaklaşık 7-8 saatlik bir aralıkta geçecekler de artık bir şekilde tercihini yapacak, burada işletmenin yolcuyu doğru yönlendirmesi önemli.Engin Y yazdı:Ben olsam, M2'ye geçmek için Söğütlüçeşme'de inip Marmaray ile Yenikapı'ya doğru giderim, Bakırköy'e gidip de geri dönmem..Şehrin 3 te 1 inin yaşadığı bölgedeki insanlar şehirler arası tren yolculuklarında Bakırköy'de inip Marmaray ile geri gelecekler Yenikapı'ya ve buradan tekrar aktarma yapacaklar..
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
"Marmaray'da sona doğru" diyoruz da..
Ayrılıkçeşme'den kalkacak, Üsküdar'da duracak, Sirkeci'yi pas geçecek ve Yenikapı'da duracak bir tren, M1 ve M2'nin Yenikapı uzatmaları tamamlanmadan ne işimize yarayacak?
Bu uzatmalar tamamlanınca, M1, M2 ve M4'ün birleşmesini sağlayacağı için bu omurga hiç şüphesiz çok yararlı olacak. Ancak, şimdiki hâliyle Yenikapı'da trenden inmek neye yarayacak ki?
Şu hâliyle açılırsa, sadece Üsküdar'ı ve Yenikapı'yı (Yenikapı'da kaç kişi yaşıyor ve bunların kaçının Üsküdar ve M4 güzergâhına işi düşüyor?) M4'e bağlamış olacak.
Bence böyle yarım yamalak bir hattın açılışını yapmasınlar, M1 ve M2'nin Yenikapı uzatmalarının ve Sirkeci durağının işlerinin tamamlanmasını beklesinler. Sonrasında da M1'in Aksaray-Yenikapı, M2'nin Şişhane-Yenikapı ve Marmaray'ın Ayrılıkçeşme-Yenikapı güzergâhları ile M4'ün Ayrılıkçeşme durağını hep birlikte (Mart 2014'teki seçimlere iki hafta kala) açsınlar.
Ayrılıkçeşme'den kalkacak, Üsküdar'da duracak, Sirkeci'yi pas geçecek ve Yenikapı'da duracak bir tren, M1 ve M2'nin Yenikapı uzatmaları tamamlanmadan ne işimize yarayacak?
Bu uzatmalar tamamlanınca, M1, M2 ve M4'ün birleşmesini sağlayacağı için bu omurga hiç şüphesiz çok yararlı olacak. Ancak, şimdiki hâliyle Yenikapı'da trenden inmek neye yarayacak ki?
Şu hâliyle açılırsa, sadece Üsküdar'ı ve Yenikapı'yı (Yenikapı'da kaç kişi yaşıyor ve bunların kaçının Üsküdar ve M4 güzergâhına işi düşüyor?) M4'e bağlamış olacak.
Bence böyle yarım yamalak bir hattın açılışını yapmasınlar, M1 ve M2'nin Yenikapı uzatmalarının ve Sirkeci durağının işlerinin tamamlanmasını beklesinler. Sonrasında da M1'in Aksaray-Yenikapı, M2'nin Şişhane-Yenikapı ve Marmaray'ın Ayrılıkçeşme-Yenikapı güzergâhları ile M4'ün Ayrılıkçeşme durağını hep birlikte (Mart 2014'teki seçimlere iki hafta kala) açsınlar.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vapura binecek bir kimsenin işine yarayacağını sanmıyorum, suriçine gideceklerinde işine yaramayacak çünkü suriçindeki 6 istasyonun yerine sadece 2 istasyonu olacak, Marmaray suriçinde geçtiği güzergaha fayda sağlamıyor ve eğer yok efenim sur tarafındaki insanları otobüs ile taşırız Marmaray a bindiririz derlerse bilemem, ha çok yolcu mu vardı az yolcu mu vardı bunu tartışmayı da abes buluyorum, bizim günde taşıdığımız yolcuyu bir ay da taşıyan adamlar bile tramvay hattını uzatalım diye uğraşıyor dünyada biz koskoca bir ilçenin en kalabalık semtlerini pas geçiyoruz.alabay yazdı:Yenikapıya ona göre yeni bir otobüs işletmesini oturtabilirlerse, bayağı işe yarayabilir, batıya, suriçine zaten, vapura binecek olan, böyle de gidebilecek. Ayrıca bu bir test sürüşü de olabilir, kısa parkür ve henüz fazla aktarma olmadan.
Test sürüşü zaten yeterince yapılacak


Ben en başından beri karşıyım zaten böyle açılışa, tamam TÜP projenin en önemli ve ana kısmı kabul ediyorum ama Marmaray projesi sadece bu mu? Bana göre değil, tüm hattın işlerini yetiştiremiyorsunuz onu da anladık ama bari koordineli bir çalışma ile senin dediğin gibi en azından iyi bir aktarma verir halde açılabilseydi.Engin Y yazdı:Bence böyle yarım yamalak bir hattın açılışını yapmasınlar, M1 ve M2'nin Yenikapı uzatmalarının ve Sirkeci durağının işlerinin tamamlanmasını beklesinler. Sonrasında da M1'in Aksaray-Yenikapı, M2'nin Şişhane-Yenikapı ve Marmaray'ın Ayrılıkçeşme-Yenikapı güzergâhları ile M4'ün Ayrılıkçeşme durağını hep birlikte (Mart 2014'teki seçimlere iki hafta kala) açsınlar.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Haklısınız, ama Marmaray'ı hem Zeytinburnu-Bakırköy-Yeşilköy-Florya bölgesinden, hem de Kadıköy-Bostancı-Maltepe-Kartal bölgesinden kullanacak olanların büyük kısmı, Yenikapı üzerinden Taksim-Şişli-Levent-Maslak bölgesine ulaşmayı amaçlayacaklar. Yenikapı Aktarma Merkezi olmadan da bu mümkün olmayacak.Yenikapıya ona göre yeni bir otobüs işletmesini oturtabilirlerse, bayağı işe yarayabilir, batıya, suriçine zaten, vapura binecek olan, böyle de gidebilecek. Ayrıca bu bir test sürüşü de olabilir, kısa parkür ve henüz fazla aktarma olmadan.
M4 güzergâhı ile Yenikapı-Bakırköy sahil yolu arasında ciddi bir ulaşım talebi var mı ki insanlar Ayrılıkçeşme'ye (yerine göre metroyla veya otobüsle) gelip metroyla Yenikapı'ya ulaşmak ve otobüsle sahil yolu trafiğinin ortasına çıkmak istesinler? Sirkeci açık olsa, Eminönü'ndeki yoğun vapur seferlerini seyrelteceği için bir nebze hak vereceğim bu parçalı açılışa, ama Sirkeci de devre dışıyken ve Yenikapı Aktarma Merkezi'nin de inşaatı bitmemişken bu açılacak kesim sakil duracak..
Bakırköy'den deniz otobüsüyle (deniz otobüsünün çalışmadığı saatlerde de sarı dolmuşlarla Taksim üzerinden) Kadıköy'e ve Bostancı'ya ulaşmak mümkünken, Ayrılıkçeşme-Yenikapı metro + Yenikapı-Bakırköy otobüs seferlerinin çok rağbet göreceğini sanmıyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yenikapi-Bakirkoy istikametinde otobus ancak banliyo calismadigi icin yedek olarak is yapar, ha bunun harcinde o istikamette bir trafik tabii ki var, sabah aksam berbat bir trafigi var ama banliyo yenilemesi yada marmaray sahil yolu ozel arac trafigini ne kadar etkiler? Bu tartisilir, buyuk bir degisim olacagina inanamiyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
THY'nin sayfasına girince, Duyurular kısmında aşağıdaki yazı gözüme çarptı. Yazı normal bir yazı gibi, ama "İki havalimanı arasında ulaşım hizmeti başladığında web sitemizden bilgilendirme yapılacaktır." kısmı komiğime gitti ve buraya taşıma ihtiyacı hissettim. Atatürk Havalimanı'nın 2017'de kapatılacağını (en böyyük üçüncü havalimanına taşınacak ya) düşünürsek, muhtemelen Marmaray'ın AHL ve SGHL bağlantıları tamamlanamadan AHL kapatılmış olacak. Artık 3. HL ile SGHL'yi birbirine bağlarlar, en böyyük 3. Köprü'nün ortasına metro yapacaklarsa..
Değerli Yolcularımız,
İstanbul üzerinden aktarmalı gerçekleştireceğiniz uçuşlarınızda tercih edebileceğiniz Sabiha Gökçen Havalimanı , İstanbul Atatürk Havalimanına yaklaşık 75 km (Taksim aktarmalı servis araçları ile yaklaşık 3 saat) mesafede olup, havalimanları arasında henüz direkt ulaşım imkanı bulunmamaktadır. İki havalimanı arasında ulaşım hizmeti başladığında web sitemizden bilgilendirme yapılacaktır.
Türkiye Cumhuriyeti tarafından vize uygulamasına tabi ülke vatandaşları vizesiz olarak havalimanı değiştiremez. Kapıda vize uygulamasına tabi ülke vatandaşlarının ise varış yaptıkları havalimanında vize alarak diğer havalimanına geçmeleri gerekmektedir. Vizeye tabi olmayan ülke vatandaşları sorunsuz olarak havalimanı değişikliği yapabilirler.
Sabiha Gökçen Havalimanı (SAW) ile Atatük Havalimanı (IST) arasında bağlantılı uçuş gerçekleştirecek yolcularımızın vize uygulamaları sebebi ile mağduriyet yaşamamaları için gerekli kontrolleri yaparak seyahate başlamaları önemle rica olunur.
Daha fazla bilgi almak için 444 0 489 nolu Çağrı Merkezimiz ve Satış Ofislerimize başvurabilirsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet AHL bağlantısı muhtemelen iptal edilecektir, bakalım neler getirecek günler ama ben hala fonksiyonunu tamamen kaybetmesine karşıyım, yurtiçi uçuşların bir kısmı buradan yürütülebilir diye düşünüyorum ve bu anlamda Marmaray bağlantısı da olmalı. 3. Liman ise hem mevcut Marmaray dan uzatma ile hemde 3.köprü üzerinden bağlanmalı, madem bu kadar yatırım yapılıyor bu yatırımların hepsi demiryolu ile birlikte planlanmalıdır bana göre.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Tren dün deneme amaçlı Kazlıçeşme - Ayrılıkçeşme arası güzergahı kullanarak hat boyunca seyahat etmiştir. Geçtiğimiz günlerde Sirkeci de bulunan ve hattın son ray betonu işi olan bölgenin betonunun dökülmesi ile hattın ray betonlama anlamında neredeyse tamamı bitmiştir. Asıl hedef bugün basın ile birlikte gerçekleşmesi beklenen üst düzey devlet yöneticilerinin geçişi. Akşam haberlerde detaylarını görebiliriz diye düşünüyorum
Tren'in özelliklerinden biri dizel motora sahip olması..
