PROJELER
İşimiz Konforlu, Güvenli ve Hızlı Ulaşım
İzmir'in ulaşım altyapısı raylı sistem ağı ile geleceğe hazırlanıyor. İzmir Büyüksehir Belediyesi bütün bu yatırımları özkaynakları ile gerçekleştiriyor.
Mevcut demiryolu alt yapısı geliştirilerek metro standartlarına uygun yeni istasyonların, karayolu alt - üst ve yaya geçitleri ile gerekli noktalarda otobüs aktarma merkezlerinin oluşturulmasıyla ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, farklı ulaşım türleri arasında entegrasyonu sağlayan ve kentlinin yaşam kalitesini yükselten ulaşım yapısının oluşturulması için çalışmalar sürdürülüyor.
İzmir kuzeyden güneye birbirine bağlayan çok önemli bir ulaşım olanağı olan mevcut demiryolu sisteminin standartlarını yükseliyor ve çağdaş, hızlı, güvenli ve erişebilir bir banliyö sistemine dönüştürülüyor.
İzmir'i Demirağlarla Örüyoruz
100 KİLOMETRE RAYLI SİSTEM AĞI
80 km.lik Aliağa-Menderes Raylı Sistemi, 5.5 km.lik Üçyol-Üçkuyular metro hattı ve 3 km.lik EÜ Hastanesi-Bornova Merkez metro hattı tamamlanıyor. İzmirin 11. 5 km.olan metro hattı, 100 km.ye çıkıyor. Yapımı devam eden Üçyol - Üçkuyular Metro hattı ve EÜ Hastanesi - EÜ Kampus - Evka 3 - Bornova Merkez Metro hattı ile Aliağa - Menderes Raylı Sistem Projelerinde artık son aşamalara gelindi.
1. ALİAĞA - MENDERES BANLİYÖ SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
Kuzeyden Güneye 80 kilometre konfor
Toplam maliyeti 340 milyon Dolar, inşaat maliyeti ise 200 milyon dolar olan, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesinin inşaat çalışmaları büyük ölçüde tamamlandı. 31 istasyon bulunan hat, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD'nin ortaklığıyla kurulan İzban şirketince işletmeye alındığında Aliağa-Menderes arası yolculuk 86 dakika sürecek ve günde 550 bin kişi taşınabilecek. Raylı sistemin şehir içi toplu taşımacılığındaki payı 40'a ulaşacak.
İzmirin Kuzey - Güney aksı, sanayi bölgeleri ile konut alanları ve kent merkezi, çağdaş bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmış olacak.
I. Sarnıç İstasyonu, Esbaş İstasyonu, Semt Garajı İstasyonu, Koşu İstasyonu, Salhane İstasyonu, Turan İstasyonu ve
Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ile Gediz Karayolu Alt Geçidi Yapımı
Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ve Gediz Karayolu Alt Geçidi tamamlanarak trafiğe açıldı, istasyonların inşaatları da tamamlanmak üzere

II. Karşıyaka Tüneli ve Naldöken - Alaybey - Karşıyaka ve Nergis İstasyonları
3260 metre uzunluğundaki Karşıyaka Tünelinin 1930 metresi kapalı alan olarak inşa edildi.
Alaybey, Karşıyaka, Nergis ve Naldöken İstasyonları'nın yapım çalışmaları devam ediyor.
III. Şirinyer Tüneli ve İstasyonu
Toplam 2 kmlik güzergahın yaklaşık 500 metresinde tünel inşaatının ve istasyonun yapımı tamamlandı. Bucanın ana ulaşım arterlerinden biri olan Mehmet Akif Caddesi ve Akıncılar semtini Menderes Caddesine bağlayan Namık Kemal Caddesinde kesintisiz ve güvenli trafik akışı sağlandı.
IV. Kemer İstasyonu ve Karayolu Altgeçidi ile İnkılap İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi
İstasyonlara ait inşaat çalışmalar tamamlandı, Kemer Karayolu Alt Geçidi ile İnkılap Karayolu Alt Geçidi inşaatları tamamlanarak trafiğe açıldı.
V. Gaziemir, Demirköprü, Çiğli ve Egekent İstasyonları ile Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ile Adliye Karayolu Üst Geçidi
Gaziemir, Demirköprü, Çiğli ve Egekent İstasyonları ile Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ile Adliye Karayolu Üst Geçidi yapım işleri tamamlandı, alt ve üst geçitler trafiğe açıldı.
VI.Şemikler, Mavişehir, Atasanayi ve Bayraklı İstasyonları ile Bayraklı Karayolu Üst Geçidi
İstasyonların yapım çalışmaları tamamlandı. Bayraklı Karayolu Üst geçidi trafiğe açıldı. Bayraklı Karayolu Üst geçidi hem yürüyen merdivenli, hem de asansörlü şekilde projelendirildi. F. Edip Baksı Mahallesi'ndeki karayolu hemzemin geçidi yukarı alınarak Anadolu Caddesi ile olan kesişmesi ortadan kalktı, trafik rahatladı.
İstasyonu
VII. Mevcut TCDD İstasyonları Banliyö Sistemine Uyarlanıyor
Mevcut TCDD İstasyonlarının banliyö sistemine uyarlanması kapsamında Aliağa, Biçerova, Hatundere, Menemen, Ulukent, Egekent 2, Halkapınar ve Alsancak İstasyonlarında bakım, onarım, gişeler, yürüyen merdiven ve engelli asansörü temini ve montajı işleri sürüyor. Yapım çalışmalarının yıl sonunda tamamlanması planlanıyor.
VIII. Depo ve Atölyelerin Yapımı Devam Ediyor
Çiğli Banliyö aracı ve Depo ve Atölye Tesisleri yapım işinde; yaklaşık 20.000 m2 kapalı alanlı toplam 77.000 m2 inşaatın yapımı büyük aşamada tamamlandı.
Devam eden Çiğli Depo ve Atölye Alanları
Cumaovasında yaklaşık 40.000 m2lik alanda istasyon, depo alanı ve altgeçit inşaatlarının yapım çalışmaları sürdürülüyor.
Devam eden Cumaovası Depo ve Atölye Alanları
IX.Banliyö Araçlarının Temini
33 adet ortalama 750 yolcu kapasiteli modern banliyö tren setinin yapımı, TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ortak şirketi İZBAN A.Ş tarafından ihale edildi. Tasarım ve üretim çalışmaları devam ediyor.
2. METRO SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
I.Üçyol - F.Altay Hattı
Bornova-Üçyol (11.5 km.) hattına eklenecek Üçyol- F.Altay hattıyla İzmir Metrosu toplam 16 istasyonla, 17 km uzunluğa ulaşıyor.
Tünel çalışmalarından görüntüler
Üçyol - F. Altay Metro Modeli'ni
büyük boyutlarda görmek için resmin üzerini tıklayınız.
Üçyol- F.Altay arası yaklaşık 5,5 km.lik güzergahın tamamen yeraltında; İzmirspor, Hatay, Göztepe, Poligon, Güzelyalı, F.Altay olmak üzere altı adet yer altı istasyonu yapılıyor.
Üçyol - Fahrettin Altay hattına, 3.2 km'lik Bornova - Hastane Bornova Merkez hattının devreye girmesiyle işletilmekte olan mevcut hat 20 km uzunluğunda olacak ve Bornova Merkezden Üçkuyulara 27 dakikada ulaşılacak.
Nisan 2005 tarihinde ihalesi yapılan ancak yüklenicinin iş programına uymamasından dolayı sözleşmesi feshedilerek, Mayıs 2007 tarihinde yeniden ihalesi gerçekleştirilen projenin yapım çalışmaları 7 gün 24 saat sürdürülüyor.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı bu projeyi kendi öz kaynakları ile gerçekleştiriyor.
II.Bornova Hastane - Bornova Merkez
İzmir metrosunun Ege Üniversitesi Hastanesi önündeki son istasyonundan Bornova Merkeze üç istasyonlu, yaklaşık 3,2 km. hafif raylı sistem inşaatının yapım çalışmaları sürdürülüyor. Proje kapsamında Üniversite, Evka-3 ve Bornova Merkez İstasyonları ile yaklaşık 762 m delme tünel, 1366 m. aç-kapa ve 774 m U kesitli imalat yapılacak.
Tünel ve aç/kapa tüneli inşaatları
METRO VE BANLİYÖ SİSTEMİ GELİŞTİRME PROJELERİ TAMAMLANDIĞINDA NELER OLACAK?
Konut ve sanayi bölgeleri birbirine bağlanacak. Günde 550 bin, yılda 165 milyon yolcu taşınacak.
Güzergah boyunca seyehat süresi 86 dk olacak.
Yapılmakta olan karayolu alt, üst ve yaya geçitleri ile kentsel alanlarda trafik rahatlayacak, kazalar azalacak.
Özel araç kullanımı azalacak, kent merkezinde motorlu taşıt kaynaklı hava ve gürültü kirliliği azalacak.
Kentin Aliağa Torbalı Atatürk Organize ve ESBAŞ gibi sanayi bölgeleri birleşecek.
Hattın işletime alınması ile birlikte kent merkezinde toplu ulaşımda kullanılan 300ü aşkın otobüs kent içi seferden çekilecek. Bu otobüsler, İzmir Büyükşehir Belediyesine yeni bağlanan ilçe ve beldelere kaydırılacak.
Halkapınar'da banliyö / metro aktarması ve Fahrettin Altay Meydanı'nda oluşturulacak metro / otobüs aktarma merkezi ile Üçkuyular Vapur İskelesine ve Urla, Çeşme, Karaburun, Seferihisar, Gümüldür gibi beldelere otobüs seferleriyle ulaşım kolaylığı sağlanacak.
Günde ortalama 90 bin kişinin yolculuk ettiği İzmir Metrosu, 22 km'ye ulaşacak. Yeni hatlar tamamlanıp hizmete alındığında, metrodan yararlanan yolcu sayısı 2.5 kat artacak. Bornova Merkezden Üçkuyulara 27 dakikada ulaşılacak.
