izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.izmir.bel.tr/projelerb.asp?pID=12&psID=0
PROJELER
İşimiz Konforlu, Güvenli ve Hızlı Ulaşım
İzmir'in ulaşım altyapısı raylı sistem ağı ile geleceğe hazırlanıyor. İzmir Büyüksehir Belediyesi bütün bu yatırımları özkaynakları ile gerçekleştiriyor.
Mevcut demiryolu alt yapısı geliştirilerek metro standartlarına uygun yeni istasyonların, karayolu alt - üst ve yaya geçitleri ile gerekli noktalarda otobüs aktarma merkezlerinin oluşturulmasıyla ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, farklı ulaşım türleri arasında entegrasyonu sağlayan ve kentlinin yaşam kalitesini yükselten ulaşım yapısının oluşturulması için çalışmalar sürdürülüyor.
İzmir kuzeyden güneye birbirine bağlayan çok önemli bir ulaşım olanağı olan mevcut demiryolu sisteminin standartlarını yükseliyor ve çağdaş, hızlı, güvenli ve erişebilir bir banliyö sistemine dönüştürülüyor.
İzmir'i Demirağlarla Örüyoruz
100 KİLOMETRE RAYLI SİSTEM AĞI
80 km.lik Aliağa-Menderes Raylı Sistemi, 5.5 km.lik Üçyol-Üçkuyular metro hattı ve 3 km.lik EÜ Hastanesi-Bornova Merkez metro hattı tamamlanıyor. İzmirin 11. 5 km.olan metro hattı, 100 km.ye çıkıyor. Yapımı devam eden Üçyol - Üçkuyular Metro hattı ve EÜ Hastanesi - EÜ Kampus - Evka 3 - Bornova Merkez Metro hattı ile Aliağa - Menderes Raylı Sistem Projelerinde artık son aşamalara gelindi.
1. ALİAĞA - MENDERES BANLİYÖ SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
Kuzeyden Güneye 80 kilometre konfor
Toplam maliyeti 340 milyon Dolar, inşaat maliyeti ise 200 milyon dolar olan, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesinin inşaat çalışmaları büyük ölçüde tamamlandı. 31 istasyon bulunan hat, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD'nin ortaklığıyla kurulan İzban şirketince işletmeye alındığında Aliağa-Menderes arası yolculuk 86 dakika sürecek ve günde 550 bin kişi taşınabilecek. Raylı sistemin şehir içi toplu taşımacılığındaki payı 40'a ulaşacak.
İzmirin Kuzey - Güney aksı, sanayi bölgeleri ile konut alanları ve kent merkezi, çağdaş bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmış olacak.
I. Sarnıç İstasyonu, Esbaş İstasyonu, Semt Garajı İstasyonu, Koşu İstasyonu, Salhane İstasyonu, Turan İstasyonu ve
Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ile Gediz Karayolu Alt Geçidi Yapımı
Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ve Gediz Karayolu Alt Geçidi tamamlanarak trafiğe açıldı, istasyonların inşaatları da tamamlanmak üzere
II. Karşıyaka Tüneli ve Naldöken - Alaybey - Karşıyaka ve Nergis İstasyonları
3260 metre uzunluğundaki Karşıyaka Tünelinin 1930 metresi kapalı alan olarak inşa edildi.
Alaybey, Karşıyaka, Nergis ve Naldöken İstasyonları'nın yapım çalışmaları devam ediyor.
III. Şirinyer Tüneli ve İstasyonu
Toplam 2 kmlik güzergahın yaklaşık 500 metresinde tünel inşaatının ve istasyonun yapımı tamamlandı. Bucanın ana ulaşım arterlerinden biri olan Mehmet Akif Caddesi ve Akıncılar semtini Menderes Caddesine bağlayan Namık Kemal Caddesinde kesintisiz ve güvenli trafik akışı sağlandı.
IV. Kemer İstasyonu ve Karayolu Altgeçidi ile İnkılap İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi
İstasyonlara ait inşaat çalışmalar tamamlandı, Kemer Karayolu Alt Geçidi ile İnkılap Karayolu Alt Geçidi inşaatları tamamlanarak trafiğe açıldı.
V. Gaziemir, Demirköprü, Çiğli ve Egekent İstasyonları ile Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ile Adliye Karayolu Üst Geçidi
Gaziemir, Demirköprü, Çiğli ve Egekent İstasyonları ile Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ile Adliye Karayolu Üst Geçidi yapım işleri tamamlandı, alt ve üst geçitler trafiğe açıldı.
VI.Şemikler, Mavişehir, Atasanayi ve Bayraklı İstasyonları ile Bayraklı Karayolu Üst Geçidi
İstasyonların yapım çalışmaları tamamlandı. Bayraklı Karayolu Üst geçidi trafiğe açıldı. Bayraklı Karayolu Üst geçidi hem yürüyen merdivenli, hem de asansörlü şekilde projelendirildi. F. Edip Baksı Mahallesi'ndeki karayolu hemzemin geçidi yukarı alınarak Anadolu Caddesi ile olan kesişmesi ortadan kalktı, trafik rahatladı.
İstasyonu
VII. Mevcut TCDD İstasyonları Banliyö Sistemine Uyarlanıyor
Mevcut TCDD İstasyonlarının banliyö sistemine uyarlanması kapsamında Aliağa, Biçerova, Hatundere, Menemen, Ulukent, Egekent 2, Halkapınar ve Alsancak İstasyonlarında bakım, onarım, gişeler, yürüyen merdiven ve engelli asansörü temini ve montajı işleri sürüyor. Yapım çalışmalarının yıl sonunda tamamlanması planlanıyor.
VIII. Depo ve Atölyelerin Yapımı Devam Ediyor
Çiğli Banliyö aracı ve Depo ve Atölye Tesisleri yapım işinde; yaklaşık 20.000 m2 kapalı alanlı toplam 77.000 m2 inşaatın yapımı büyük aşamada tamamlandı.
Devam eden Çiğli Depo ve Atölye Alanları
Cumaovasında yaklaşık 40.000 m2lik alanda istasyon, depo alanı ve altgeçit inşaatlarının yapım çalışmaları sürdürülüyor.
Devam eden Cumaovası Depo ve Atölye Alanları
IX.Banliyö Araçlarının Temini
33 adet ortalama 750 yolcu kapasiteli modern banliyö tren setinin yapımı, TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ortak şirketi İZBAN A.Ş tarafından ihale edildi. Tasarım ve üretim çalışmaları devam ediyor.
2. METRO SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
I.Üçyol - F.Altay Hattı
Bornova-Üçyol (11.5 km.) hattına eklenecek Üçyol- F.Altay hattıyla İzmir Metrosu toplam 16 istasyonla, 17 km uzunluğa ulaşıyor.
Tünel çalışmalarından görüntüler
Üçyol - F. Altay Metro Modeli'ni
büyük boyutlarda görmek için resmin üzerini tıklayınız.
Üçyol- F.Altay arası yaklaşık 5,5 km.lik güzergahın tamamen yeraltında; İzmirspor, Hatay, Göztepe, Poligon, Güzelyalı, F.Altay olmak üzere altı adet yer altı istasyonu yapılıyor.
Üçyol - Fahrettin Altay hattına, 3.2 km'lik Bornova - Hastane Bornova Merkez hattının devreye girmesiyle işletilmekte olan mevcut hat 20 km uzunluğunda olacak ve Bornova Merkezden Üçkuyulara 27 dakikada ulaşılacak.
Nisan 2005 tarihinde ihalesi yapılan ancak yüklenicinin iş programına uymamasından dolayı sözleşmesi feshedilerek, Mayıs 2007 tarihinde yeniden ihalesi gerçekleştirilen projenin yapım çalışmaları 7 gün 24 saat sürdürülüyor.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı bu projeyi kendi öz kaynakları ile gerçekleştiriyor.
II.Bornova Hastane - Bornova Merkez
İzmir metrosunun Ege Üniversitesi Hastanesi önündeki son istasyonundan Bornova Merkeze üç istasyonlu, yaklaşık 3,2 km. hafif raylı sistem inşaatının yapım çalışmaları sürdürülüyor. Proje kapsamında Üniversite, Evka-3 ve Bornova Merkez İstasyonları ile yaklaşık 762 m delme tünel, 1366 m. aç-kapa ve 774 m U kesitli imalat yapılacak.
Tünel ve aç/kapa tüneli inşaatları
METRO VE BANLİYÖ SİSTEMİ GELİŞTİRME PROJELERİ TAMAMLANDIĞINDA NELER OLACAK?
Konut ve sanayi bölgeleri birbirine bağlanacak. Günde 550 bin, yılda 165 milyon yolcu taşınacak.
Güzergah boyunca seyehat süresi 86 dk olacak.
Yapılmakta olan karayolu alt, üst ve yaya geçitleri ile kentsel alanlarda trafik rahatlayacak, kazalar azalacak.
Özel araç kullanımı azalacak, kent merkezinde motorlu taşıt kaynaklı hava ve gürültü kirliliği azalacak.
Kentin Aliağa Torbalı Atatürk Organize ve ESBAŞ gibi sanayi bölgeleri birleşecek.
Hattın işletime alınması ile birlikte kent merkezinde toplu ulaşımda kullanılan 300ü aşkın otobüs kent içi seferden çekilecek. Bu otobüsler, İzmir Büyükşehir Belediyesine yeni bağlanan ilçe ve beldelere kaydırılacak.
Halkapınar'da banliyö / metro aktarması ve Fahrettin Altay Meydanı'nda oluşturulacak metro / otobüs aktarma merkezi ile Üçkuyular Vapur İskelesine ve Urla, Çeşme, Karaburun, Seferihisar, Gümüldür gibi beldelere otobüs seferleriyle ulaşım kolaylığı sağlanacak.
Günde ortalama 90 bin kişinin yolculuk ettiği İzmir Metrosu, 22 km'ye ulaşacak. Yeni hatlar tamamlanıp hizmete alındığında, metrodan yararlanan yolcu sayısı 2.5 kat artacak. Bornova Merkezden Üçkuyulara 27 dakikada ulaşılacak.
PROJELER
İşimiz Konforlu, Güvenli ve Hızlı Ulaşım
İzmir'in ulaşım altyapısı raylı sistem ağı ile geleceğe hazırlanıyor. İzmir Büyüksehir Belediyesi bütün bu yatırımları özkaynakları ile gerçekleştiriyor.
Mevcut demiryolu alt yapısı geliştirilerek metro standartlarına uygun yeni istasyonların, karayolu alt - üst ve yaya geçitleri ile gerekli noktalarda otobüs aktarma merkezlerinin oluşturulmasıyla ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, farklı ulaşım türleri arasında entegrasyonu sağlayan ve kentlinin yaşam kalitesini yükselten ulaşım yapısının oluşturulması için çalışmalar sürdürülüyor.
İzmir kuzeyden güneye birbirine bağlayan çok önemli bir ulaşım olanağı olan mevcut demiryolu sisteminin standartlarını yükseliyor ve çağdaş, hızlı, güvenli ve erişebilir bir banliyö sistemine dönüştürülüyor.
İzmir'i Demirağlarla Örüyoruz
100 KİLOMETRE RAYLI SİSTEM AĞI
80 km.lik Aliağa-Menderes Raylı Sistemi, 5.5 km.lik Üçyol-Üçkuyular metro hattı ve 3 km.lik EÜ Hastanesi-Bornova Merkez metro hattı tamamlanıyor. İzmirin 11. 5 km.olan metro hattı, 100 km.ye çıkıyor. Yapımı devam eden Üçyol - Üçkuyular Metro hattı ve EÜ Hastanesi - EÜ Kampus - Evka 3 - Bornova Merkez Metro hattı ile Aliağa - Menderes Raylı Sistem Projelerinde artık son aşamalara gelindi.
1. ALİAĞA - MENDERES BANLİYÖ SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
Kuzeyden Güneye 80 kilometre konfor
Toplam maliyeti 340 milyon Dolar, inşaat maliyeti ise 200 milyon dolar olan, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesinin inşaat çalışmaları büyük ölçüde tamamlandı. 31 istasyon bulunan hat, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD'nin ortaklığıyla kurulan İzban şirketince işletmeye alındığında Aliağa-Menderes arası yolculuk 86 dakika sürecek ve günde 550 bin kişi taşınabilecek. Raylı sistemin şehir içi toplu taşımacılığındaki payı 40'a ulaşacak.
İzmirin Kuzey - Güney aksı, sanayi bölgeleri ile konut alanları ve kent merkezi, çağdaş bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmış olacak.
I. Sarnıç İstasyonu, Esbaş İstasyonu, Semt Garajı İstasyonu, Koşu İstasyonu, Salhane İstasyonu, Turan İstasyonu ve
Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ile Gediz Karayolu Alt Geçidi Yapımı
Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ve Gediz Karayolu Alt Geçidi tamamlanarak trafiğe açıldı, istasyonların inşaatları da tamamlanmak üzere
II. Karşıyaka Tüneli ve Naldöken - Alaybey - Karşıyaka ve Nergis İstasyonları
3260 metre uzunluğundaki Karşıyaka Tünelinin 1930 metresi kapalı alan olarak inşa edildi.
Alaybey, Karşıyaka, Nergis ve Naldöken İstasyonları'nın yapım çalışmaları devam ediyor.
III. Şirinyer Tüneli ve İstasyonu
Toplam 2 kmlik güzergahın yaklaşık 500 metresinde tünel inşaatının ve istasyonun yapımı tamamlandı. Bucanın ana ulaşım arterlerinden biri olan Mehmet Akif Caddesi ve Akıncılar semtini Menderes Caddesine bağlayan Namık Kemal Caddesinde kesintisiz ve güvenli trafik akışı sağlandı.
IV. Kemer İstasyonu ve Karayolu Altgeçidi ile İnkılap İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi
İstasyonlara ait inşaat çalışmalar tamamlandı, Kemer Karayolu Alt Geçidi ile İnkılap Karayolu Alt Geçidi inşaatları tamamlanarak trafiğe açıldı.
V. Gaziemir, Demirköprü, Çiğli ve Egekent İstasyonları ile Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ile Adliye Karayolu Üst Geçidi
Gaziemir, Demirköprü, Çiğli ve Egekent İstasyonları ile Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ile Adliye Karayolu Üst Geçidi yapım işleri tamamlandı, alt ve üst geçitler trafiğe açıldı.
VI.Şemikler, Mavişehir, Atasanayi ve Bayraklı İstasyonları ile Bayraklı Karayolu Üst Geçidi
İstasyonların yapım çalışmaları tamamlandı. Bayraklı Karayolu Üst geçidi trafiğe açıldı. Bayraklı Karayolu Üst geçidi hem yürüyen merdivenli, hem de asansörlü şekilde projelendirildi. F. Edip Baksı Mahallesi'ndeki karayolu hemzemin geçidi yukarı alınarak Anadolu Caddesi ile olan kesişmesi ortadan kalktı, trafik rahatladı.
İstasyonu
VII. Mevcut TCDD İstasyonları Banliyö Sistemine Uyarlanıyor
Mevcut TCDD İstasyonlarının banliyö sistemine uyarlanması kapsamında Aliağa, Biçerova, Hatundere, Menemen, Ulukent, Egekent 2, Halkapınar ve Alsancak İstasyonlarında bakım, onarım, gişeler, yürüyen merdiven ve engelli asansörü temini ve montajı işleri sürüyor. Yapım çalışmalarının yıl sonunda tamamlanması planlanıyor.
VIII. Depo ve Atölyelerin Yapımı Devam Ediyor
Çiğli Banliyö aracı ve Depo ve Atölye Tesisleri yapım işinde; yaklaşık 20.000 m2 kapalı alanlı toplam 77.000 m2 inşaatın yapımı büyük aşamada tamamlandı.
Devam eden Çiğli Depo ve Atölye Alanları
Cumaovasında yaklaşık 40.000 m2lik alanda istasyon, depo alanı ve altgeçit inşaatlarının yapım çalışmaları sürdürülüyor.
Devam eden Cumaovası Depo ve Atölye Alanları
IX.Banliyö Araçlarının Temini
33 adet ortalama 750 yolcu kapasiteli modern banliyö tren setinin yapımı, TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ortak şirketi İZBAN A.Ş tarafından ihale edildi. Tasarım ve üretim çalışmaları devam ediyor.
2. METRO SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
I.Üçyol - F.Altay Hattı
Bornova-Üçyol (11.5 km.) hattına eklenecek Üçyol- F.Altay hattıyla İzmir Metrosu toplam 16 istasyonla, 17 km uzunluğa ulaşıyor.
Tünel çalışmalarından görüntüler
Üçyol - F. Altay Metro Modeli'ni
büyük boyutlarda görmek için resmin üzerini tıklayınız.
Üçyol- F.Altay arası yaklaşık 5,5 km.lik güzergahın tamamen yeraltında; İzmirspor, Hatay, Göztepe, Poligon, Güzelyalı, F.Altay olmak üzere altı adet yer altı istasyonu yapılıyor.
Üçyol - Fahrettin Altay hattına, 3.2 km'lik Bornova - Hastane Bornova Merkez hattının devreye girmesiyle işletilmekte olan mevcut hat 20 km uzunluğunda olacak ve Bornova Merkezden Üçkuyulara 27 dakikada ulaşılacak.
Nisan 2005 tarihinde ihalesi yapılan ancak yüklenicinin iş programına uymamasından dolayı sözleşmesi feshedilerek, Mayıs 2007 tarihinde yeniden ihalesi gerçekleştirilen projenin yapım çalışmaları 7 gün 24 saat sürdürülüyor.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı bu projeyi kendi öz kaynakları ile gerçekleştiriyor.
II.Bornova Hastane - Bornova Merkez
İzmir metrosunun Ege Üniversitesi Hastanesi önündeki son istasyonundan Bornova Merkeze üç istasyonlu, yaklaşık 3,2 km. hafif raylı sistem inşaatının yapım çalışmaları sürdürülüyor. Proje kapsamında Üniversite, Evka-3 ve Bornova Merkez İstasyonları ile yaklaşık 762 m delme tünel, 1366 m. aç-kapa ve 774 m U kesitli imalat yapılacak.
Tünel ve aç/kapa tüneli inşaatları
METRO VE BANLİYÖ SİSTEMİ GELİŞTİRME PROJELERİ TAMAMLANDIĞINDA NELER OLACAK?
Konut ve sanayi bölgeleri birbirine bağlanacak. Günde 550 bin, yılda 165 milyon yolcu taşınacak.
Güzergah boyunca seyehat süresi 86 dk olacak.
Yapılmakta olan karayolu alt, üst ve yaya geçitleri ile kentsel alanlarda trafik rahatlayacak, kazalar azalacak.
Özel araç kullanımı azalacak, kent merkezinde motorlu taşıt kaynaklı hava ve gürültü kirliliği azalacak.
Kentin Aliağa Torbalı Atatürk Organize ve ESBAŞ gibi sanayi bölgeleri birleşecek.
Hattın işletime alınması ile birlikte kent merkezinde toplu ulaşımda kullanılan 300ü aşkın otobüs kent içi seferden çekilecek. Bu otobüsler, İzmir Büyükşehir Belediyesine yeni bağlanan ilçe ve beldelere kaydırılacak.
Halkapınar'da banliyö / metro aktarması ve Fahrettin Altay Meydanı'nda oluşturulacak metro / otobüs aktarma merkezi ile Üçkuyular Vapur İskelesine ve Urla, Çeşme, Karaburun, Seferihisar, Gümüldür gibi beldelere otobüs seferleriyle ulaşım kolaylığı sağlanacak.
Günde ortalama 90 bin kişinin yolculuk ettiği İzmir Metrosu, 22 km'ye ulaşacak. Yeni hatlar tamamlanıp hizmete alındığında, metrodan yararlanan yolcu sayısı 2.5 kat artacak. Bornova Merkezden Üçkuyulara 27 dakikada ulaşılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu aralar İzmir metro inşaatları ile ilgili sadece kaza, çökme, göçme yarıda kalma haberleri geliyor ama hayır olsun inşallah.
http://www.haber7.com/haber/20090916/Iz ... ci-olu.php
http://www.haber7.com/haber/20090916/Iz ... ci-olu.php
İzmir'in Karşıyaka ilçesinde Güngör Çetiner isimli adama yaşadığı sokakta metro çalışmaları kapsamında açılan 3 metre derinliğindeki çukura düştü. Çetiner, olay yerinde hayatını kaybetti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İzmir' de yalan hikayesine dönen metro inşaatı ile ilgili yeni bir ihale yapılacakmış, hadi bakalım bu sefer bitsin bari bu iş.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16431Üçyol-Üçkuylar metro hattı inşaatında yüklenici firmayla sözleşmesini 13 Ağustos 2009 tarihinde fesheden Büyükşehir Belediyesi, yarım kalan işlerin tamamlanması amacıyla 5 Ekim 2009'da ikmal inşaatı ihalesi yapacak. İkinci aşama tünel işleriyle İzmirspor ve Hatay istasyonları ikmal inşaatı ihalesi kapsamında istasyonlar tamamlanacak, 5,5 kilometrelik hattın tamamının yarım kalan tünel kaplama betonları ve hat işlemleri yapılacak, rayları döşenecek, 2 bin 160 metrelik bölümün sinyalizasyonları bitirilecek.
İhale, yarım kalan tünel kaplaması işlerinin acilen tamamlanması gerektiğinden pazarlık usulüyle yapılacak. Konusunda ihtisas sahibi yedi firmaya, 10 Eylül'de davet mektubu gönderildi. İhalenin ilk oturumunda istekliler tekliflerini verecek, yeterlilik alan firmalardan ikinci oturumda ikinci teklifleri istenerek ihlale sonuçlandırılacak. Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının yapımı ve bu bölüme ait sinyalizasyon işleri içinse aralık ayında ihaleye çıkılacak.
Yine yüklenici firmanın taahhüdünü yerine getirememesi sebebiyle sözleşmesi feshedilen Ege Üniversitesi-Bornova Merkez metro hattı için Bornova Hastane ile Evka3 istasyonları arasındaki güzergahın ikmal inşaatı ihalesi, 23 Ekim'de yapılacak. İhale kapsamında bin 947 metrelik aç kapa tünelle Ege Üniversitesi ve Evka 3 istasyonları tamamlanacak, sinyalizasyon sistemleri kurulacak.
Şehrin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi'nde daha önce yapılan fakat itirazlar sebebiyle iptal edilen işletme, haberleşme ve sinyalizasyon ihalesiyse 9 Ekim'de yeniden açılacak. Bu kapsamda 80 kilometre uzunluğundaki Aliağa-Cumaovası hattı boyunca 31 istasyonda haberleşmeyle Çiğli ve Cumaovası depo tesislerinde lokal sinyalizasyon sistemleri kurulacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16823
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım projeleri arasındaki önemli yatırımlarından biri olan Üçyol –Üçkuyular hattı için iki aşamalı ikmal (tamamlama) ihalesi gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi, hızlı tempoda çalışarak ihaleyi sonuçlandırdı. İhalenin ilk aşamasında teklif veren üç firmadan ikinci aşamada yeniden teklifler alındı. İhale komisyonunun hemen iki gün içinde tamamladığı inceleme sonucunda, ihaleyi 66 milyon 961 bin 494 TL’ye Öztaş İnşaat Tic. A.Ş.’nin kazandığı açıklandı. İhale sonucu tüm firmalara tebliğ edildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, 5 günlük yasal bekleme süresinin ardından yüklenici firma ile sözleşme imzalanarak yer tesliminin yapılacağını ve hemen çalışmalara başlanacağını duyurdu.
2. aşama tünel işleri ile İzmirspor ve Hatay istasyonları ikmal inşaatı ihalesi kapsamında öncelikle 5.5 kilometrelik hattın tamamının yarım kalan tünel kaplama betonları ve hat işlemleri gerçekleştirilecek. İzmirspor ve Hatay istasyonlarının tamamlanması ve rayların döşenmesi ile 2160 metrelik bölümün sinyalizasyon işleri de aynı ihale kapsamında gerçekleştirilecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi; Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının yapımı ve bu bölüme ait sinyalizasyon işlerinin gerçekleştirilmesi için de Aralık ayında ihaleye çıkacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16823
Kapt. Ünal BENLİALPER - LOJİPORTÜÇYOL- ÜÇKUYULAR'DA HIZLI TEMPO
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Üçyol-Üçkuyular metro hattının ikmal inşaatı ihalesini “rekor denilebilecek kadar kısa bir süre içinde” sonuçlandırdı.
18 Ekim 2009 Pazar 11:07
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Üçyol-Üçkuyular metro hattının ikmal (tamamlama) inşaatı ihalesini “rekor denilebilecek kadar kısa bir süre içinde” sonuçlandırdı. 5 Ekim’de ilk, 15 Ekim’de de ikinci teklifleri alan Büyükşehir, 16 Ekim gecesi incelemeleri tamamlayarak ihale sonucunu açıkladı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım projeleri arasındaki önemli yatırımlarından biri olan Üçyol –Üçkuyular hattı için iki aşamalı ikmal (tamamlama) ihalesi gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi, hızlı tempoda çalışarak ihaleyi sonuçlandırdı. İhalenin ilk aşamasında teklif veren üç firmadan ikinci aşamada yeniden teklifler alındı. İhale komisyonunun hemen iki gün içinde tamamladığı inceleme sonucunda, ihaleyi 66 milyon 961 bin 494 TL’ye Öztaş İnşaat Tic. A.Ş.’nin kazandığı açıklandı. İhale sonucu tüm firmalara tebliğ edildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, 5 günlük yasal bekleme süresinin ardından yüklenici firma ile sözleşme imzalanarak yer tesliminin yapılacağını ve hemen çalışmalara başlanacağını duyurdu.
Yüklenicinin taahüdünü yerine getirmemesi üzerine 13 Ağustos 2009 tarihinde sözleşmesi fesh edilen Üçyol –Üçkuyular hattının ikmal ihalesi, yarım kalan tünel kaplaması işlerinin acilen tamamlanması gerektiğinden pazarlık usulü olarak gerçekleştirildi.
2. aşama tünel işleri ile İzmirspor ve Hatay istasyonları ikmal inşaatı ihalesi kapsamında öncelikle 5.5 kilometrelik hattın tamamının yarım kalan tünel kaplama betonları ve hat işlemleri gerçekleştirilecek. İzmirspor ve Hatay istasyonlarının tamamlanması ve rayların döşenmesi ile 2160 metrelik bölümün sinyalizasyon işleri de aynı ihale kapsamında gerçekleştirilecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi; Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının yapımı ve bu bölüme ait sinyalizasyon işlerinin gerçekleştirilmesi için de Aralık ayında ihaleye çıkacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İzmir metrosu inşaatlarında belediye son dönemde yaşadığı kötü hadiseler ve olumsuz havayı kapatabilmek adına ardı ardına ihaleler ile işe hızlı bir giriş yaptı, tabi bu yaptıkları ihalelerin paralarını ödeyebileceklermi nasıl olacak bunuda göreceğiz, bu habere göre metro sistemi için 32 adet araç satın alımı için Çin CSR Zhuzhoue elektrıc locomotive co. Ltd ile sözleşme imzalanmış, hayırlı olsun diyelim, umarım sorun yaşanmadan teslimatları yapılır ve bu araçlarda sistemde yerlerini alırlar.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17049
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17049
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin metro sisteminde kullanacağı yeni vagonların alımı için Çinli CSR firması ile sözleşme imzalandı. 8 set 32 vagon alımını öngören sözleşmeye İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile CSR Holding Başkan Yardımcısı Fu Jıanguo imza koydu.
Çin’de faaliyet gösteren CSR Zhuzhoue elektrıc locomotive co. Ltd ile yapılan sözleşmeyle alınacak vagonlar, mevcut ve yapımı devam eden eden Üçyol- Üçkuyular ve Ege Üniversitesi-Bornova metrolarında kullanılacak. 32 vagondan 8 setin 16’sı MD (sürücülü) tipi olacak. Hepsi klimalı olan vagonlar mevcut metro sisteminde kullanılan vagonlar ile teknik ve sistem açısından da tam uyum sağlayacak. Vagonların bedeli 33 milyon 677 bin 871 Euro olarak açıklandı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İZMİR METROSUNDA ŞOK: İHALE İPTAL
Makro Yapı ve Ticaret Ltd'in "kendilerine davet gönderilmediği" yönündeki şikayetini haklı bulan Kamu İhale Kurumu, Büyükşehir Belediyesi'nin metro hattıyla ilgili açtığı ihaleyi iptal etti.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde yapımı yıllardır tamamlanamayan metro inşaatları konusunda yeni bir şok daha yaşanıyor. Belediyenin kendi öz kaynakları ile yapımına başladığı fakat üst üste yaşanan aksilikler nedeniyle daha önce iki kez sözleşmesi fesih edilip yeniden ihale edilen Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nda Kamu İhale Kurumu (KİK), Öztaş İnşaat'ın aldığı son ihaleyi de iptal etti. KİK'in iptal kararı, Büyükşehir Belediyesi'nde şok etkisi yarattı. KİK, iptal kararını internet sitesinde duyururken gerekçeli karar henüz İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin eline ulaşmadı. Bu nedenle belediye nasıl hareket edeceğini henüz belirlemedi. Belediyenin KİK kararına uyması halinde yeni ihale süreci başlayacak. Bu da en iyimser tahminle projenin inşaatının yeniden başlamasının en az 1.5-2 ay gecikmesine neden olacak. Öte yandan KİK'in aldığı iptal kararıyla daha önce metro ve hızlı tren projelerinde yaşanan iptal ve fesihlerin toplam sayısı 10'u buldu.
Dilekçe verildi
Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nın ihalesi, KİK'in acil durumlardaki hükümlerinden yararlanılarak davet usulü gerçekleştirilmişti. İzmirspor ve Hatay istasyonlarıyla toplam uzunluğu 5.5 kilometreyi bulan metro tünelinin yarım kalan kalıcı betonların atılması ve elektromekanik işlerinin tamamlanmasını öngören ihaleye 7 firma davet edilmiş 3 firma teklif vermişti. İhale Komisyonu, yaptığı iki aşamalı değerlendirme sonucunda en uygun teklifi veren Öztaş firmasında karar kılmış ve 30 Ekim'de firma ile sözleşme imzalanıp yer teslimi yapmıştı. Belediyede şok etkisi yaratan kararın alınmasında ihaleye katılmasına izin verilmeyen Makro Yapı ve Ticaret Ltd. başvurusu etkili oldu. 30 Ekim 2010 tarihinde dilekçe ile belediyeye başvuruda bulunan firma, KİK'e 2 Kasım 2009 tarihinde de şikayet dilekçesi verdi. Önce İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne ardından da KİK'e 'neden ihaleye davet edilmedik' diye itirazda bulunan firmanın şikayeti KİK tarafından önceki gün görüşülüp karara bağlandı. KİK, resmi internet sitesinde firmanın itirazını haklı bularak ihaleyi iptal ettiğini duyurdu. Beklenmeyen gelişmenin ardından belediye bürokratları Genel Sekreter Ersu Hızır Başkanlığı'nda bir araya gelerek durum değerlendirmesi yaptı.
Sorun çıkıyor
İsminin açıklanmasını istemeyen bir bürokrat, firmanın itiraz gerekçesinin yersiz olduğunu iddia ederek, "Türkiye'de 500'ün üzerinde firma varsa hepsini de ihaleye davet etmemiz mi gerekiyordu. İhaleye konusunda uzman, ekonomik yönden güçlü firmalar davet edildi" diye konuştu. Öte yandan, yaklaşmakta olan yağışlı havalar nedeniyle metro tünelindeki suyun sık sık sorun yarattığı metro inşaatında kalıcı beton atma çalışmalarına bir türlü başlanamamış olması büyükşehir belediyesinde sıkıntı yarattı.
Daha önce yaşanan 4 iptal ve 5 fesih
- KİK, Büyüşehir Belediyesi'nin TCDD ile ortaklaşa hayata geçirdiği Aliağa-Menderes Projesi kapsamında 80 kilometrelik hattın haberleşme Çiğli ve Cumaovası'ndaki tren depolama tesislerinin lokal sinyalizasyonu ve istasyonlardaki bilgilendirme levhası ihalesini iki kez iptal etti. İhale iptalleri nedeniyle 7 ayda yapımı öngörülen iş, 1.5 yılı aşkın süre yapılamadı.
- 4.5 yıl önce temeli atılan Üçyol-Üçkuyular Metrosunda iki kez sözleşme feshi yaşandı. Önce Bayındır, ardından da Bozoğlu İnşaat şirketleri işi yarım bırakınca belediye sözleşme feshine gitti.
- İzmir Büyüşehir Belediyesi'nin Bayındır İnşaat'a ihale ettiği Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi kapsamındaki 6 istasyon inşaatı öngörülen sürede tamamlanmayınca sözleşme fesih edildi.
- Bozoğlu İnşaat, öngörülen sürede işi tamamlayamayınca Bornova metrosunda da sözleşme fesih edildi. Önce Ocak 2009, ardından da Temmuz'da bitmesi öngörülen iş tamamlanamadı.
- Bozoğlu İnşaat, Aliağa-Menderes projesi kapsamında ihalesini aldığı Çiğli'deki tren depolama tesislerini zamanında bitiremiyince sözleşmesi belediye tarafından fesih edildi.
- Büyükşehir Belediyesi metro projelerinde kullanmak üzere ihalesine çıktığı çeker ihalesini rekabet koşulları oluşmadığı için iki kez iptal etmek zorunda kaldı.
http://www.arkitera.com.tr/h47396-ucyol ... -oldu.html
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde yapımı yıllardır tamamlanamayan metro inşaatları konusunda yeni bir şok daha yaşanıyor. Belediyenin kendi öz kaynakları ile yapımına başladığı fakat üst üste yaşanan aksilikler nedeniyle daha önce iki kez sözleşmesi fesih edilip yeniden ihale edilen Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nda Kamu İhale Kurumu (KİK), Öztaş İnşaat'ın aldığı son ihaleyi de iptal etti. KİK'in iptal kararı, Büyükşehir Belediyesi'nde şok etkisi yarattı. KİK, iptal kararını internet sitesinde duyururken gerekçeli karar henüz İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin eline ulaşmadı. Bu nedenle belediye nasıl hareket edeceğini henüz belirlemedi. Belediyenin KİK kararına uyması halinde yeni ihale süreci başlayacak. Bu da en iyimser tahminle projenin inşaatının yeniden başlamasının en az 1.5-2 ay gecikmesine neden olacak. Öte yandan KİK'in aldığı iptal kararıyla daha önce metro ve hızlı tren projelerinde yaşanan iptal ve fesihlerin toplam sayısı 10'u buldu.
Dilekçe verildi
Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nın ihalesi, KİK'in acil durumlardaki hükümlerinden yararlanılarak davet usulü gerçekleştirilmişti. İzmirspor ve Hatay istasyonlarıyla toplam uzunluğu 5.5 kilometreyi bulan metro tünelinin yarım kalan kalıcı betonların atılması ve elektromekanik işlerinin tamamlanmasını öngören ihaleye 7 firma davet edilmiş 3 firma teklif vermişti. İhale Komisyonu, yaptığı iki aşamalı değerlendirme sonucunda en uygun teklifi veren Öztaş firmasında karar kılmış ve 30 Ekim'de firma ile sözleşme imzalanıp yer teslimi yapmıştı. Belediyede şok etkisi yaratan kararın alınmasında ihaleye katılmasına izin verilmeyen Makro Yapı ve Ticaret Ltd. başvurusu etkili oldu. 30 Ekim 2010 tarihinde dilekçe ile belediyeye başvuruda bulunan firma, KİK'e 2 Kasım 2009 tarihinde de şikayet dilekçesi verdi. Önce İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne ardından da KİK'e 'neden ihaleye davet edilmedik' diye itirazda bulunan firmanın şikayeti KİK tarafından önceki gün görüşülüp karara bağlandı. KİK, resmi internet sitesinde firmanın itirazını haklı bularak ihaleyi iptal ettiğini duyurdu. Beklenmeyen gelişmenin ardından belediye bürokratları Genel Sekreter Ersu Hızır Başkanlığı'nda bir araya gelerek durum değerlendirmesi yaptı.
Sorun çıkıyor
İsminin açıklanmasını istemeyen bir bürokrat, firmanın itiraz gerekçesinin yersiz olduğunu iddia ederek, "Türkiye'de 500'ün üzerinde firma varsa hepsini de ihaleye davet etmemiz mi gerekiyordu. İhaleye konusunda uzman, ekonomik yönden güçlü firmalar davet edildi" diye konuştu. Öte yandan, yaklaşmakta olan yağışlı havalar nedeniyle metro tünelindeki suyun sık sık sorun yarattığı metro inşaatında kalıcı beton atma çalışmalarına bir türlü başlanamamış olması büyükşehir belediyesinde sıkıntı yarattı.
Daha önce yaşanan 4 iptal ve 5 fesih
- KİK, Büyüşehir Belediyesi'nin TCDD ile ortaklaşa hayata geçirdiği Aliağa-Menderes Projesi kapsamında 80 kilometrelik hattın haberleşme Çiğli ve Cumaovası'ndaki tren depolama tesislerinin lokal sinyalizasyonu ve istasyonlardaki bilgilendirme levhası ihalesini iki kez iptal etti. İhale iptalleri nedeniyle 7 ayda yapımı öngörülen iş, 1.5 yılı aşkın süre yapılamadı.
- 4.5 yıl önce temeli atılan Üçyol-Üçkuyular Metrosunda iki kez sözleşme feshi yaşandı. Önce Bayındır, ardından da Bozoğlu İnşaat şirketleri işi yarım bırakınca belediye sözleşme feshine gitti.
- İzmir Büyüşehir Belediyesi'nin Bayındır İnşaat'a ihale ettiği Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi kapsamındaki 6 istasyon inşaatı öngörülen sürede tamamlanmayınca sözleşme fesih edildi.
- Bozoğlu İnşaat, öngörülen sürede işi tamamlayamayınca Bornova metrosunda da sözleşme fesih edildi. Önce Ocak 2009, ardından da Temmuz'da bitmesi öngörülen iş tamamlanamadı.
- Bozoğlu İnşaat, Aliağa-Menderes projesi kapsamında ihalesini aldığı Çiğli'deki tren depolama tesislerini zamanında bitiremiyince sözleşmesi belediye tarafından fesih edildi.
- Büyükşehir Belediyesi metro projelerinde kullanmak üzere ihalesine çıktığı çeker ihalesini rekabet koşulları oluşmadığı için iki kez iptal etmek zorunda kaldı.
http://www.arkitera.com.tr/h47396-ucyol ... -oldu.html
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İZM-M.03 > İzmir Metro İnşaatları
İzmir de sürdürülen metro inşaatları ile ilgili bilgi, haber ve gelişmeleri bu isim altında takip edelim.
http://www.haber7.com/haber/20091207/Iz ... edildi.php
Evet, İzmir'de metro inşaatları bir türlü huzura kavuşamadı, yıllardır süren inşaatlar geçtiğimiz aylarda yüklenicilerin durumu bahane edilerek resmi olarakta durdurulmuş ve Belediye yönetimi tarafından yeniden ihale edilmişti, sonrasında ise sanırım bir takım itirazlar nedeni ile olay incelemeye alınmıştı, bugün çıkan bu haberde KİK (Kamu ihale kurumu) tarafından ihalenin iptal edildiği bildirilmiş. Ama sanırım iptal edilen hattın tamamı ile ilgili değil, sadece 2 istasyondan bahsediliyor tam çıkamadım işin içinden.
http://www.haber7.com/haber/20091207/Iz ... edildi.php
Evet, İzmir'de metro inşaatları bir türlü huzura kavuşamadı, yıllardır süren inşaatlar geçtiğimiz aylarda yüklenicilerin durumu bahane edilerek resmi olarakta durdurulmuş ve Belediye yönetimi tarafından yeniden ihale edilmişti, sonrasında ise sanırım bir takım itirazlar nedeni ile olay incelemeye alınmıştı, bugün çıkan bu haberde KİK (Kamu ihale kurumu) tarafından ihalenin iptal edildiği bildirilmiş. Ama sanırım iptal edilen hattın tamamı ile ilgili değil, sadece 2 istasyondan bahsediliyor tam çıkamadım işin içinden.
Kamu İhale Kurumu Başkanı Hasan Gül, yaptığı yazılı açıklamada, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığının ''İzmir Hafif Raylı Sistem 2. Aşama Tünel İşleri ile İzmirspor ve Hatay İstasyonları İkmal İnşaatı Yapım İşi'' ihalesinin iptaline yönelik Kamu İhale Kurulunun kararıyla ilgili, bazı basın-yayın organlarında Kurumum ''hatalı ve siyasi bir karar verdiği'' şeklinde bazı haber ve yorumların yer aldığının görüldüğünü kaydetti.
Kamu İhale Kurumun, yasal görev alanı itibariyle resmi ya da özel tüm kurum ve kuruluşlara karşı eşit mesafede görev yaptığını ifade eden Gül, Kamu İhale Kurulunun da çok farklı idarelerin yaptığı ihalelere ilişkin olarak yapılan şikayet başvurularını incelediğini ve bu başvuruların ilgili mevzuat çerçevesinde değerlendirilerek karara bağlandığını bildirdi.
Kurulun verdiği kararlarda herhangi bir şahıs, kurum ya da bir kente yönelik olumlu-olumsuz, lehte-aleyhte değerlendirmede bulunmasının mümkün olmadığını, 10 kişiden oluşan kurulun toplantılarının en az 7 kişinin katılımıyla gerçekleştirildiğini ve kararların oy çokluğu ile alındığını vurgulayan Gül, açıklamasına şöyle devam etti:
''İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığının 'İzmir Hafif Raylı Sistem 2. Aşama Tünel İşleri ile İzmirspor ve Hatay İstasyonları İkmal İnşaatı Yapım İşi' ihalesine yönelik itirazen şikayet başvurusu da Kamu İhale Kurulunun 23 Kasım 2009 tarihinde yapılan Kurul toplantısında, kamu ihale mevzuatı hükümleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve Kurul üyelerinin çoğunluk kararı ile ihalenin iptaline karar verilmiştir.
İhalenin pazarlık usulü kapsamında gerçekleştirilmiş olması bazı üyelerce mevzuata aykırı görülmüş olsa da Kurul esas olarak '... başvurusu konusu ihaleye ait dokümanının, talebine rağmen başvuru sahibine satılmaması dolayısıyla ihaleye katılımının engellendiği, bu aşamadan sonra ihale işlemlerinin tekrar ihya edilmesi suretiyle başvuru sahibinin söz konusu ihaleye katılımının sağlanması imkanı kalmadığından dolayı...' ihaleyi oy çokluğu ihale iptal etmiştir.''
En son Esat tarafından 13 Eki Çrş, 2010 22:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17944
Yumurta kapıya dayanmışKamu İhale Kurulu'nun (KİK) Üçyol-Üçkuyular metro ihalesini iptal etmesinin ardından İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yarım kalan kalıcı betonları tamamlamak için salı günü tünellere belediye ekiplerinin gireceğini açıkladı.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, gazetecilere yaptığı açıklamada, Üçyol-Üçkuyular metro hattına ilişkin bir firmanın yaptığı itiraz sonucu ihalenin iptal edildiğini ve konunun yargıya müracaatına yönelik hazırlıkların sürdüğünü belirtti.
Tünellerde herhangi bir olumsuz durum yaşanmaması için yarım kalan kalıcı betonları, Fen İşleri ve Raylı Sistem Daire Başkanlığına bağlı ekiplerin tamamlayacağını ifade eden Aziz Kocaoğlu, Salı gününden itibaren ekiplerin tünellerde çalışmaya başlayacağını söyledi.
Kocaoğlu, “Ekiplerimiz, istasyonlar hariç, bin 62 metre invert (taban) betonu ile 2 bin 225 metre kemer betonlarını atmaya başlayacak. Konuyla ilgili son birkaç gündür yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Şimdi netleşti. Herhangi bir olumsuzluk olmaması için elimizden gelen çalışmayı yapacağız” diye konuştu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18160
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Üçyol-Üçkuyular Metrosu’nda süren çalışmaları basın mensuplarıyla gezerek, tünellerdeki son durumu gösterdi. Durumun aciliyeti nedeniyle işe koyulduklarını belirten Başkan Kocaoğlu, 230 işçi ile 3 vardiya halinde 7 gün-24 saat sürdürdükleri betonlama çalışmalarını 45 gün içinde bitireceklerini söyledi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, basın mensuplarıyla birlikte, İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından 15 Aralık’ta başlatılan betonlama çalışmalarının yürütüldüğü bölgeye kadar yürüyerek, burada çalışmalar hakkında bilgi verdi. Betonlamanın tamamlandığı 36 metrelik bölümü gösteren Başkan Aziz Kocaoğlu, 45 gün içinde kalan bölümlerin de tamamlanmasıyla, tünelde yaşanacak risk unsurunun ortadan kalkacağını söyledi.
Yargıya intikal eden bir konuda fazla yorum yapmak istemediğini vurgulayan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, KİK’in benzer konularda aldığı kararlara bakıldığında, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bir haksızlık yapıldığı hissiyatı içine girdiklerini ifade etti. Başkan Kocaoğlu, 45 günün sonunda acil olarak atılması gereken betonların tamamlanacağını da dile getirerek, “Yeraltında 230 işçi, 24 saat, 3 vardiya işbaşında. Bu işçiler, şimdiye kadar tünel betonu atmış, bu işi bilen işçiler. Onun için bu işe alındılar” diye konuştu. “İnsan sağlığı bizim için hiç bir şeyden daha önemli değildir” diyen Kocaoğlu, gereken her türlü önlemin de bu çerçevede alındığını söyledi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Biraz daha bilgi edinebilsek bu araçlar ile ilgili de bir başlık açmak lazım.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18383
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18383
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin yüzde 50'şer ortaklıkla kurduğu İzmir Banliyö Taşımacılığı Sistem Ticaret A.Ş. (İZBAN) yöneticileri, İspanya'da yaptıkları teknik incelemede, projede kullanılacak tren setlerini üretim yerinde gördü.
Trenleri imal eden CAF firmasının Zaragoza, Beasain ve Lineras şehirlerindeki tesislerinde yapılan incelemede, İzmir'in tamamlanmış ve denemeleri yapılan ilk tren setini gören teknik heyet, üretimin her aşamasını da inceleme fırsatı buldu. Aliağa-Menderes hattında çalışacak tren setlerinin ilk partisinin, 2010 Nisan ayında İzmir'e geleceği bildirildi.
Üçer vagonlu 33 elektrikli banliyo tren setinden oluşacak 99 vagonun tamamı klimalı olacak. Yeni teknoloji ekipmanlarla donatılmış tren setleri, metrekarede 6 yolcu taşıma kapasitesine sahip ve saatte 140 kilometre süratle gidebiliyor.